welke brok voer jij je hond? (en waarom)

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 22:07

wat is dat filmpje erg zeg Boos!:(:( die mensen zouden echt niet voor m'n neus moeten staan denk ik Boos!
Ik ga toch dit is ff aan m'n moeder laten zien en ervoor zorgen dat Eukanuba niet meer hier word gevoerd!
Weten jullie een merk dat dus geen enkele laboratorium proeven ondersteund??

Jan_ty

Berichten: 1081
Geregistreerd: 05-04-04
Woonplaats: Oost-Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 22:10

Mijn hond krijgt brokken van Eukanuba... dat is eigenlijk omdat de fokker, waar we onze labrador weg hebben, zei dat het goede brokken waren Knipoog En z'n vacht glimt er weer mooi van! Haha! Lachen

kimmie261

Berichten: 19231
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 00:12

wij hebben 6 honden,deze krijgen ieder elke dag 1 kilo vleesmix van ahv-breda,en ze krijgen cavom brokken,hier staat een voerbak vol van,die ze leeg mogen eten...

Ukster

Berichten: 2773
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 00:29

mijn hond ging van eukenuba aan de diarree. en krijgt nu 's ochtends bonzo mini brokjes (krijgt met zijn flinke overbeet geen grote brokjes weg. kan niet goed kauwen) en 's avonds van de C1000 diner met beetje heet water en klein beetje geprakt vlees erdoor. dan eet hij heel zn bak leeg.
en dat over bonzo. mijn vorige hond heb altijd bonzo gehad en is nog 13 jaar geworden. en voor een schotse herdershond (collie) is dat nog hoge leeftijd ook.

Erna208
Berichten: 2409
Geregistreerd: 12-11-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 00:37

Mijn hond voer ik momenteel Canex brokken, 1 grote mok per keer (meestal 's ochtends) en 's avonds iets met vers. Dat kunnen 2 Rodi plakken zijn, 2 plakken Energique volwassen hond, 400 gram smuldier compleet (dat eigenlijk niet compleet is) of 400 gram gemalen vuile pens van Smuldier.

Ik heb in het verleden verschillende soorten brok gevoerd. O.a. die van de Aldi, Pedigree Pal, RC, huismerk dierenwinkel.

Mijn hond, een middelgrote kruising labrador x mechelaar, eet alles. Zelfs voor een deel met de pot mee. Uiteraard vindt ze vers het lekkerst en daar doet ze het ook goed op. Vers hoeft niet gelijk duur te zijn; als ik alle dure brokkenmerken zie....

Als je meer wilt weten over vers voeren, kijk dan eens op www.hondenforum.nl en www.barfplaats.nl

Ze is gesteriliseerd en dat betekent dat ze wel tot 2/3e minder aan voer kan hebben dan dat de fabrikant achterop zijn zak zet. Als ze te dun wordt, krijgt ze er wat bij en wordt ze te dik dan krijgt ze wat minder.
Ze is verder goed actief.

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 08:54

Mijn JackRussel krijgt een brokkenmix, ik heb een grote ton waarin allerlei brokken zitten, zowel van een supermarktmerk als de wat duurdere uit een speciaalzaak. frolic krijgt ze bij mij als beloning, en een enkele keer als avondeten omdat ze dit zo lekker vind

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 13:59

Jari krijgt al vanaf pups af aan het zelfde voer. menig dierenzaak heeft mij al anders geadviseerd maar ja ze vind het lekker.

Smorgens : brok van Royal Kanin (mature) jari is nu 9 dus adult voer.

Savonds: diner van Royal Kanin 7 plus ze vind het lekker terwijl ze zeggen dat je geen diner meer moet voeren. Ga het ook niet meer veranderen.

Af en toe een Ceasar nou daar breekt ze de tent voor af wat een feest.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 15:43

Onze 1ste hond, Flatcoated Revtriever, was een vreselijke slechte eter. Van de fokker kregen we een zak Eukanuba mee. Meneer at niet. Zelfs een paar dagen achter elkaar niet. We zijn toen maar alle merken gaan testen, of meneer het luste. Meneer vond Royal Canine het lekkerste. Na een tijdje vond hij het weer helemaal 10 x niks.
In de tussen tijd zijn we verhuisd en hebben we een huismerk brok van een tuin/dierencentrum geprobeert en JAAAAAA dat was het. Soms had hij weer een bui van Mmmmmm is er niks anders??? Op aanrade van een medewerker van het tuin/dierencentrum hebben we 1 of 2 brokjes Frolic door zijn eten gedaan en dat was mmmmmmmmmmm.

Onze ander hond vreet alles wat je voorschuift, dus geen probleem. Ze krijgt het huismerk en doet het er erg goed op.

Nu hebben we een pup van 4 maanden. Volgens ons een rearcanatie van onze 1ste hond. Een slechte eetster dus. Na een aantal proefzakjes vond mevrouw Biofoot puppy het lekkers, dus is ze aan de Biofoot.

Iris82

Berichten: 39862
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 15:51

newie schreef:
Mijn JackRussel krijgt een brokkenmix, ik heb een grote ton waarin allerlei brokken zitten, zowel van een supermarktmerk als de wat duurdere uit een speciaalzaak.


Dan heb je wel een hond met een heel sterk spijsverteringskanaal.
Er zijn veel honden die daar toch niet tegen zouden kunnen. Lachen

swoeky

Berichten: 1357
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 16:31

die van ons krijgen royal cannin giant dit omdat we een grote hond hebben (en van andere brokken ging hij aan de diaree) en ons bulldog eet net zo vrolijk mee van deze brok en die doet het er ook goed op. we hadden ook eukanuba gevoerd maar daar ging hij ook van aan de diaree.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 16:57

Ja, lastig he Maaike?
Maar wat de meeste honden echt lekker vinden is verslvlees. Dat is ook het allerbeste. Puur natuur zeg maar.
Je kan het uit de diepvries van de supermarkt kopen. Ik heb meestal Rodi compleet, dat zijn een soort hamburgers die je laat ontdooien en dat is een complete voeding.

Ook geef ik wel eens verse pens, of lamshart wat de mijne ook heerlijk vindt!

Ik combineer verslees met brokken, s ochtens krijgt ie 2 schijven Rodi en savonds krijgt ie Prins Senior brokken.

Supermarkt voer, dat eten honden erg graag, dat komt omdat er zoveel geur en smaakstoffen inzitten. Maar erg goed is het niet. Er zitten veel chemische stoffen in. Dat is hetzelfde met Bonzo en Pedigree.

Eukanuba wordt geconserveerd met BHT. Dat is verboden voor menselijke consumtie, maar voor diervoer is het wel toegestaan. Dit is kankerverwekkend.

In Hills zit Soja in plaats van vlees. Verder is het wel goed voer.

Het beste voor honden is voer waar geen chemische rotzooi in zit.
Ik vind
Prins
Cavom
Carocroc
Nutro
Farmfood
Biofood (daar zitten zelfs onbespoten granen etc. in)
hele goede merken.

Maar probeer eens een pakje versvlees, Rodi kost 1,25 euro en Smuldier maar iets van 0,45 cent. Binky vind het vast lekker!
Veel succes!

Maaike

Berichten: 11865
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 17:12

inmiddels heb ik van Cavom en Farmfood een proefpakketje hier thuis liggen. Ben benieuwd hoe Bink dat gaat vinden
Helaas zit er in de zak Hills nog behoorlijk wat dus dat moet eerst nog voor een groot deel op. Moet lukken, inmiddels eet Bink 100gram brokjes per dag. Is niet veel, maar hij ziet er goed uit

Kitty_

Berichten: 3042
Geregistreerd: 10-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 19:00

-