Wespen, wespen en nog eens wespen

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pril85

Berichten: 1589
Geregistreerd: 07-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 20:35

ik heb ook een fobie voor die beesten, bij ons in de winkel zit er ook minstens 1tje, nah en dan moet ie ook altijd mij hebben Scheve mond
rotbeesten, maarja wij hebben ook zulke mooie kleurtjes in de winkel (kleding winkel) dus die domme beesten denken dat het lekkere bloemetjes zijn
en ja het is natuurlijk heerlijk met al die vrouwe luchtjes Haha!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 20:45

Avanti_haf schreef:
Ik zag net op tv dat er plaag is met name in friesland


Huilen Inderdaad. Hier in Friesland stikt het van die ***wespen! Ik ben nog nooit gestoken, maar ik ben er ook wat panisch voor. Ik zat vanmiddag even op een terras in Sneek en werd er gewoon haast misselijk van. Je kunt niet lekker op je gemak zitten wetende dat er misschien wel eens een wesp op je zou kunnen zitten.

Overigens vind ik de dazen en horzels ook niet normaal hoor. Misschien moest iedereen en alles maar even een dag beginnen en moesten ze Nederland maar eens even goed ondersprayen met een of andere insectenverdelger Tong uitsteken

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 20:47

Aaargh, ik word er helemaal kriegel van die beesten Boos!

Ik kan ook gewoon niet rustig blijven zitten als er zo'n beest rond me zwermt, ik moet gewoon wegrennen en wapperen met mijn armen Haha!
Iedereen zegt altijd wel dat je rustig moet blijven, maar iieeelhhh dat gaat niet *LOL*

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 20:51

De volgende die zegt dat ik rustig moet blijven en dat ze écht niets doen... die krijgt er één! }>

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 00:49

Oh wij zitten ook in friesland, maar ik heb nog maar 3 gezien de hele zomer door Tong uitsteken
Maargoed ook want ik ben dr ook panisch voor Bloos!
Vanochtend lekker bezig met invlechten kwam er zon pokke beest bij kijken, dus ik rustig blijven maar ja 1 seconde duurt dan al vet lang om rustig te blijven dus ik mn ogen maar dicht, zie k m niet meer Tong uitsteken Kan ik ook niet panisch worden als ie nóg dichter in de buurt komt!
Gelukkig peerde die m later ook weer.
Ik zorg dr iig wel voor dat k geen zoete geurtjes oid bij me heb, komen ze ook niet zo snel op me af Knipoog

FennekeR
Full-Time Bokker

Berichten: 6598
Geregistreerd: 09-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 09:52

Wij hebben ook veel meer last van wespen dan voorgaande jaren.
Buiten iets eten of drinken gaat bijna niet.
In no time zitten er wespen bij je.
Ik had 2 wespenvangers opgehangen maar heb ze weer weggehaald, ik kreeg de indruk dat het wespenlokkers waren, er kwamen juist veel meer wespen op af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 10:21

FennekeR schreef:
Ik had 2 wespenvangers opgehangen maar heb ze weer weggehaald, ik kreeg de indruk dat het wespenlokkers waren, er kwamen juist veel meer wespen op af.


Het ZIJN ook wespenlokkers Knipoog.

Nienke

Berichten: 3205
Geregistreerd: 01-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 10:30

Ik zat gisteren al te denken, misschien moet ik maar een klamboe op het balkon hangen, kan ik nog een beetje rustig buiten zitten Nagelbijten / Gniffelen

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 11:38

We hebben nu meteen een wespenvanger gekocht, maar ik ben teleurgesteld. Het is een zo'n ondoorzichtig geval, kan ik die ***beesten niet zien verzuipen Vork Boos!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-04 13:24

Dioxide schreef:
We hebben nu meteen een wespenvanger gekocht, maar ik ben teleurgesteld. Het is een zo'n ondoorzichtig geval, kan ik die ***beesten niet zien verzuipen Vork Boos!


Gemenerik..... Haha!

Ik heb een ommekeer in mijn leven bereikt: durf ze nu gewoon een optater te verkopen als ze te dicht in mijn buurt komen, ik ren nu niet meer keihard weg! OK dan!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 13:45

bij ons thuis valt het mee, maar bij mij op het werk is het ook vreselijk, je kunt daar niet normaal buitenlopen zonder achtervolgd te worden door een wesp, en ik ben gestoken doordat er een op de waszak zat die ik in de wasmachine zou doen.....

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 13:49

xxlindaxx schreef:
afgelopen zondag met bbq-en bij ons in de tuin zat er een wesp van circa 4cm onder de parasol...brrr!


beetje rare vraag misschien, maar had ie een rood hoofdje ipv van een zwarte?
Dan was het nl een hoornaar (ofzoiets Haha! ) die hebben wij ook wel eens in de tuin maar ze zijn niet agressief en steken alleen als ze in het nauw komen. (net als hommels)

assie

Berichten: 9495
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 15:13

Nog een tip voor wespenvangers, doe er niet alleen ranja in, maar ook afwasmiddel. Dit werkt echt heel goed, want door het afwasmiddel wordt het wateroppervlak eerder gebroken én doordat het basisch is zijn ze binnen 5 sec dood. Dat is weer eens wat anders dan alleen met ranja, als ze erin zitten en 5 min later gewoon weer eruit kruipen, opdrogen en verder vliegen... Rolleyes .

Ik was gisteren heel even op de kinderboerderij en daar hebben ze een of ander middeltje dat heel goed werkt, echt duizenden dooie wespen in schaaltjes waar dat spul in zit/zat. De beheerder was al naar huis, dus ik kon niet vragen wat dat spul precies was, maar zal het maandag nog even vragen. Misschien dat het een goedkoop spulletje is. Het werkt iig wel heel goed.

Hier zitten ook ontzettend veel wepsen, maar het verschilt echt per plek. Op het ene terras word je bedolven, 50 meter verder heb je nergens last van Verward .

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 15:22

Fonnie schreef:
beetje rare vraag misschien, maar had ie een rood hoofdje ipv van een zwarte?
Dan was het nl een hoornaar (ofzoiets Haha! ) die hebben wij ook wel eens in de tuin maar ze zijn niet agressief en steken alleen als ze in het nauw komen. (net als hommels)


Dat klopt inderdaad, maar ALS ze steken dan kun je langzaam een dokter op gaan zoeken... Ik vind die beesten eigenlijk nog enger dan wepsen.... Nagelbijten / Gniffelen

Winddancer

Berichten: 4381
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Vijlen (Zuid Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 15:31

O, dus ik ben niet de enige die panisch wordt van wespen!! Deze week zaten we op een terras en ik was de enige gek die de hele tijd over het terras liep te rennen. Schaam me dan toch wel diep!

Sabine

Berichten: 5823
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 15:33

Bwaaaaaaaaaaaaah ik haaaaaaaaaaaaaat die krengen Scheve mond

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 15:36

Wij hebben inmiddels twee wespenvangers hangen. IN wedstrijdkleuren Haha!. Jammer dat die wepsen niet blauw/geel zijn Haha! Haha!.

Het is echt verschrikkelijk. En ik ben allergisch. Niet leuk dus.

Sabine

Berichten: 5823
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 15:37

Als mijn moeder wordt geprikt moet ze onmiddelijk naar de dokter, zo allergisch is zij ervoor Scheve mond
Echt niet fijn Boos!

Sandra_H

Berichten: 2729
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 16:19

Heb net het hele topic doorgewerkt op zoek naar DE tip om die krengen van je af te houden (hier valt het erg mee maar ik ga woensdag naar de efteling Ziek ) maar die heb ik nog niet gevonden.
Dus: HOE hou ik ze bij me vandaan? Zou antimuggespul helpen?

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 16:23

Grrrr denk je lekker in de tuin te zitten, het wespennest is inmiddels kapot gegaan door de ongedierte bestrijder... Cool Komen er steeds van die krengen op je zitten als je in bikini in de tuin ligt Niet lang buiten gezeten dus. En waarschijnlijk NOG een nest in de tuin (tussen de blokken hout die we opbergen voor de kachel in de winter). Boos! We kunnen alleen niet zien waar het gat is waar ze invliegen grrrr.... Blauw oog

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 16:44

Net alle blokkers en de novy afgebeld, alle wespenvangers uitverkocht. Huilen Nou ik ga dus eeeeeeeeeeecht niet naar buiten hoor. Boos! *mist kotssmilie*
Iemand ander adres waar ze die dingen verkopen??

Conny_

Berichten: 2147
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: Hilvarenbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 16:49

ik word ook zo gek van die beesten zodra ik er 1tje zien begin ik te slaan naar ze enz. tot nu toe benk nog nie gestoken haha help er zit er eentje naast mij ik ga rennen....... hahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 16:52

Fonnie schreef:
Net alle blokkers en de novy afgebeld, alle wespenvangers uitverkocht. Huilen Nou ik ga dus eeeeeeeeeeecht niet naar buiten hoor. Boos! *mist kotssmilie*
Iemand ander adres waar ze die dingen verkopen??


Men neme een lege cola fles. Waar de fles op zijn breedst wordt snijd je hem door. Het bovenstuk doe je omgekeerd in het onderstuk, nadat je er ranja, cola oid in hebt gedaan. Voila een gratis wespenvanger!

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 17:13

faye schreef:
Men neme een lege cola fles. Waar de fles op zijn breedst wordt snijd je hem door. Het bovenstuk doe je omgekeerd in het onderstuk, nadat je er ranja, cola oid in hebt gedaan. Voila een gratis wespenvanger!


ja ranja en een beetje afwasmiddel he! Zie de tip bijna bovenaan op deze pagina.. Knipoog

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 19:35

nog een tip om zelf een wespenvanger te maken: knip een leeg pak appelsap door midden (horizontaal) maak aan de bovenkant van het bovenstegedeelte een gat van een paar cm doorsnee, draai het op, druk het in het onderste gedeelte, ranja erin en klaar is je wespenvanger.....
ik weet niet of jullie een action in de buurt hebben , die hebben ook leuke wespenvangers