Video onthoofding Amerikaan.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yessy

Berichten: 23055
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 15:55

Hmm ik ga dat filmpje dus echt niet kijken, dan slaap ik de komende week niet meer...

IcePrincess

Berichten: 7746
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 16:10

ik zag het gisteravond laat al op het nieuws, werd er echt gewoon misselijk van toen ze het vertelde. Wat ze gisteravond op het nieuws lieten zien was eerst de man die vertelde wie hij was enzo, daarna de hele preek van de moordenaars tot aan dat hij het mes pakte.
Vanmorgen ging het wat verder tot aan dat hij de man op de grond gooide en het mes omhoog hield om het hoofd eraf te hakken, of hij hem eerst in zijn rug stak zag ik niet, ging erg snel, gelukkig maar voor die man. Maar dat ze dat allemaal gewoon zo op tv laten zien Scheve mond .

Ik vind het zo ontzettend erg voor de familie van die man, dat zij nu die beelden over en over en over moeten zien op tv, in de krant, in roddelbladen, op internet, overal wordt je ermee geconfronteerd, alsof het al niet erg genoeg is dat hij is vermoord.

En amerika begin ik een steeds grotere hekel aan te krijgen, maken een enorme ophef over een tepel die op tv komt, dat dat schokkend zou zijn en dit laten ze gewoon zien? dit vind ik toch echt wel heel veel schokkender Scheve mond .

Noucca
Berichten: 220
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: viva Belgica

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 16:39

IcePrincess schreef:
En amerika begin ik een steeds grotere hekel aan te krijgen, maken een enorme ophef over een tepel die op tv komt, dat dat schokkend zou zijn en dit laten ze gewoon zien? dit vind ik toch echt wel heel veel schokkender Scheve mond .




Dat vind ik nou ook...
In Amerika heerst een ander waardenstelsel geloof ik Verward

Wie er begonnen is?
Denk niet dat je dat kan zeggen...
Eerst helpt Amerika Saddam aan de macht, dan moeten ze hem weer verdringen, en het resultaat is gewoon 1 enrome chaos.

Zelfs al zijn de Irakezen 'de oorzaak' van het geweld en zijn ze 'begonnen', waarom kan Amerika daar da niet op een beschaafde manier op ingaan? Ipv mee te gaan in een spiraal van geweld waar blijkbaar niet meer uit te komen valt?
Dat mensen die er dichtbij staan reageren uit wraakgevoelens das 1, maar ik dacht dat er daarvoor juist mensen waren die een land besturen...
Om de blinde wraak van burgers niet de overhand te laten krijgen.

In Amerika lijkt het er eerder op dat de politici en de media de wraakgevoelens proberen aan te wakkeren...

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 16:48

Het filmpje is zelf op het internet gezet door die terroristen hoor, kijk wat het zieke eraan is dat er nederlandse sites zijn die er een link naartoe geven. Maar ik vind het ook nog eens veel erger dat ze op het journaal ook van zulke beelden laten zien, kijk op het internet kun je kiezen of je het wel of niet wil zien, op de tv is het meestal al aan de gang voordat je zelf zegt of je het wel of niet wil zien.
En die Taliban maakt zich hier natuurlijk ook nog veel minder populair mee, mij werd altijd geleerd dat propaganda, mensen een beter beeld geven dan het in werkelijkheid is. Dit is mensen niet een beter beeld geven, maar gewoon de harde realiteit.

Noucca
Berichten: 220
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: viva Belgica

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 16:53

SAKKIA schreef:
En die Taliban maakt zich hier natuurlijk ook nog veel minder populair mee, mij werd altijd geleerd dat propaganda, mensen een beter beeld geven dan het in werkelijkheid is. Dit is mensen niet een beter beeld geven, maar gewoon de harde realiteit.


Ik denk eigenlijk niet dat de Taliban zich hier minder populair mee maakt...
Integendeel..
Voor veel mensen van ginder is al het Westerse, en zeker het Amerikaanse gewoon slecht en moet dat uitgeroeid worden..
Ik denk dat velen daar dat filmpje enkel als een overwinning aanzien en helemaal niet als 'slechte publiciteit'

Dat is nu net het probleem denk ik...
Hun denkwijze en levensstijl (nog maar gewoon die van de mensen daar, daarom nog niet enkel die van de terroristen) is zo anders dan wat wij kennen...
Wat er ook gebeurt ik denk niet dat er ooit een moment komt dat de beide partijen gewoon met elkaar kunne praten, zonder langs elkaar heen te praten..
Het zijn gewoon veel te verschillende werelden en geen van beiden lijkt ook maar moeite te willen doen om de wereld van de andere te begrijpen...

RoCKyLoVE

Berichten: 1766
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 16:57

Die oorlog had zo iezo er nooit geweest hoeven te zijn. En ik snap niet wat de Amerikanen daar nog doen! de bevolking ziet ze alleen maar als bezetter! en zo laten ze dat al weer blijken.. Najaa.. Wie niet zien wil, moet maar leren..

en btw.. Die link die op planet staan naar al kanzar ofzo doet het niet eens.. Scheve mond

caranthir
Berichten: 722
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 17:15

Moet Amerika nu weg dan??? Nee, dan wordt het een lekkere boel daar. Er is geen enkel overzicht in dat land, eigen ordehandhavers heeft Irak niet. Als de coalitie nu weggaat wordt het daar een nog grotere bende.

En Irak wordt natuurlijk nooit een Amerikaanse kolonie. De VS zouden misschien allang vertrokken zijn als het daar rustig was, want het leger daar kost miljoenen. Amerika is meteen begonnen aan de opbouw (das ook fijn voor hun ivm olie en die olie helpt de Iraakse economie ook weer)
Helaas wordt die opbouw een beetje moeilijk met al die aanslagen.

Noucca
Berichten: 220
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: viva Belgica

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 17:20

caranthir schreef:
De VS zouden misschien allang vertrokken zijn als het daar rustig was, want het leger daar kost miljoenen. Amerika is meteen begonnen aan de opbouw (das ook fijn voor hun ivm olie en die olie helpt de Iraakse economie ook weer)
Helaas wordt die opbouw een beetje moeilijk met al die aanslagen.


Ja, daar hadden ze mss beter aan gedacht voor ze hun oorlog begonnen waren.
Nu is er geen weg meer terug, maar waarom niet eerst denken en dan pas doen?
Ik kan er moeilijk bij dat de Amerikanen zouden verwachten dat ze zonder slag of stoot daar Irak konden gaan wederopbouwen...
Want ook al is het in de ogen van de Amerikanen een 'bevrijding' geweest, het is niet omdat de Amerikanen het zo zien dat de Irakezen het ook zo zien..

Het wordt eens stilletjesaan tijd dat Amerika leert dat er ook nog andere ideeën leven dan enkel de Amerikaanse en dat het niet zijn gedachtengoed moet gaan opdringen aan de hele wereld.

Gulpje

Berichten: 8094
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 17:25

Vreselijk...vooral voor de familie van die man Boos!

Ik hoef het overigens ook niet te zien, ik kreeg het al koud bij de gecensureerde versie van RTL Z vanmorgen...

Maar ik vind het net zo hard vreselijk voor de Irakezen die worden gemarteld door de Amerikanen.
Misschien was dit nooit gebeurd als de Amerikanen de gevangenen 'normaal' hadden behandeld...

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 17:26

Ik vind het van de ene kant helemaal niet triest dat het filmpje online komt te staan. Zo is dat in een vrije democratie nou eenmaal, iemand die het niet wil kijken, moet het niet kijken. Daarnaast het feit dat je je anders alleen maar verbergt voor wat er werkelijk aan de hand is...

Aan de andere kant vind ik het ook weer iets over de schreef gaan.

caranthir
Berichten: 722
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 17:33

Noucca, die miljoenen worden natuurlijk terugverdient met de olie....
Maar ik kan mij een paar interviews herinneren waarin Irakezen een aanval op Irak steunden. Ook kan ik me Irakezen herinneren die feest vierden om de 'bevrijding'. Ze zijn daarna blijkbaar nogal teleurgesteld.

Noucca
Berichten: 220
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: viva Belgica

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 18:28

caranthir schreef:
Noucca, die miljoenen worden natuurlijk terugverdient met de olie....


Ja, in principe wel, maar goed.. ze zouden die miljoenen m te beginnen al beter in iets anders gestoken hebben Verward
Citaat:
Maar ik kan mij een paar interviews herinneren waarin Irakezen een aanval op Irak steunden. Ook kan ik me Irakezen herinneren die feest vierden om de 'bevrijding'. Ze zijn daarna blijkbaar nogal teleurgesteld.


Ja, idd, maar blijkbaar is het idd toch niet geworden wat ze verwacht hadden..
Ik heb zo het idee dat de Amerikanen het allemaal wel heel rooskleurig voordoen, maar als je al kijkt naar de chaos die er daar heerst in eigen land ..
Hoe verwacht je dan dat ze ook nog eens de problemen op een ander zouden gaan oplossen...
Ik vind dat ze maar eerst eens in hun eigen potje moeten gaan roeren en als het daar allemaal perfect is kunenn ze zich misschien eens op een ander gaan moeien..
Op zich is het best ok dat er een organisatie bestaat die een oogje in het zeil houdt ivm mensenrechten ed, maar dat 1 land op eigen houtje een oorlog gaat beginnen vind ik meer op een poging tot werelddictatuur te gaan lijken
(is een beetje krom uitgelegd, maar vind effe geen andere woorden Bloos! hoop dat de bedoeling een beetje duidelijk is Knipoog )

carien

Berichten: 750
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 19:07

Sypheron schreef:
Ik vind het van de ene kant helemaal niet triest dat het filmpje online komt te staan. Zo is dat in een vrije democratie nou eenmaal, iemand die het niet wil kijken, moet het niet kijken. Daarnaast het feit dat je je anders alleen maar verbergt voor wat er werkelijk aan de hand is...

Ik vind dit nog weinig met democratie te maken hebben. Soms moet je mensen beschermen tegen dit soort dingen. Je hoeft niet alles te laten zien, puur sensatie.
Na een tijdje worden mensen hier ook blasé door; 'och, er is weer eens een onthoofding, goh'.

Kyan01Jarig

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 19:26

Filmpje doet het niet.... Wil het toch wel zien.... maar nu doet ie het niet meer.

Tinus19
Berichten: 269
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 19:27

Kan 'm ook nergens vinden... Overal waar de links stonden, hebben ze ze weggehaald Lachen

annekediesel

Berichten: 4
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 19:38

Ik moet er echt NIET aan denken om dat filmpje te kijken. Ik ben echt heel erg nieuwsgierig, maar ik heb nu al een enorm raar gevoel in mijn maag. Ik heb al eerder gruwelijke beelden van slachtoffers van Jeffrey Dahmer gezien. Hier ben ik een week misselijk en slapeloos van geweest. Ik weet nu dus wel goed dat ik mijn nieuwsgierigheid beter maar onder controle kan houden.

Ik snap niet dat zoiets op internet blijft staan... Dat moeten ze er toch meteen van af halen. Er zijn ook kinderen die dat soort dingen kunnen vinden!

Ik vind het echt heel erg vreselijk dat dit gebeurd is. Ook het overlijden van een Nederlandse militair vind ik heel erg. Ik zeg: terughalen die jongens! Laat ze het daar maar zelf uitvechten. Of stuur Bush er naar toe om daar zelfstandig de orde te handhaven!

Escha

Berichten: 18779
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 19:40

ik zag het net op het nieuws
vreselijk!!
echt erg hoe vreemd mensen tegen elkaar kunnen zijn Scheve mond

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 19:40

Ik kan het filmpje iig ook nergens meer vinden. en zou het toch ook wel willen zien...

maar al die oorlogvoer mensen hebben gewoon iets te kort in hun leven en lossen het zo op, door beetje onschuldige mensen dood te maken en steden te bombarderen.

Zou dat een kick geven ofso? vinden ze dat leuk om te doen?
Ik wil me er liefst zo min mogeiljk mee bemoeien, zou toch me alleen maar druk gaan maken om dingen die (nog) niet gebeuren hier....

Escha

Berichten: 18779
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 19:45

maar in het filmpje zelf laten ze de onthoofding niet zien hoor.

Tinus19
Berichten: 269
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 19:46

Edda schreef:
maar in het filmpje zelf laten ze de onthoofding niet zien hoor.

In het filmpje wat ik zag wel, ze hielden zelfs zijn hoofd voor de camera Lachen

carien

Berichten: 750
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 19:51

Waaróm wil toch iedereen dat filmpje zien; gewoon je fantasie gebruiken is al erg genoeg!!

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 19:56

Misschien omdat het zo onwerkelijk klinkt dat ze het met eigen ogen willen zien en als ze het dan gezien hebben er kotsmisselijk van worden.

Het is ook te erg om te begrijpen toch??

iris_oo

Berichten: 1792
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 20:02

op tv heb ik filmpje gezien.. totdat die man op de grond ligt en op het moment dat ze wilde gaan onthoofden zegmaar draaiden ze de camera weg en zag je rare geelachtige vlekke ofzo Verward maar ik begrijp het niet dat mensen dat kunnen doen ik zou het nooit over me hart krijgen hoe erg ik die persoon ook haat!

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 20:04

Waarom je het zou willen zien?

Om er wijzer van te worden.

Dit is iets onmenselijks wat er gebeurd, maar het gebeurd! Het is gewoon onvoorstelbaar. Ook is het iets wat in de geschiedenis al 1000den keren is gebeurd.

Op school (4 gymnasium Knipoog) hebben we ook (schokkende) beelden gezien van het excecuteren van joden tijdens de tweede wereldoorlog. Is natuurlijk walchelijk om te zin, maar geeft je wel een beeld van hoe dat is gebeurd.

carien

Berichten: 750
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 20:11

Ik hoef het niet te zien . Ik geloof het zo ook wel.
Maar wat wordt je er wijzer van Myra1? Dat er sinds mensenheugenis nog steeds monsters bestaan? Dat wist ik al.
Dat ze niet uit te bannen zijn? Ik ben bang van niet.