Ervaring met vinted

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Es_ther

Berichten: 18728
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 08:37

Pantykous schreef:
Ik denk dat noodgedwongen tweede en derdehands moeten kopen een heel ander gevoel is dan de keuze hebben.

Denk ik ook!

DuoPenotti

Berichten: 30225
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 08:56

Dat weet ik wel zeker.
Noodgedwongen of als sport iets goedkoops te willen scoren. Heel verschil.

Ik heb zelf alleen nog maar jassen en vesten gekocht die ik op stal aan wil doen.
Als het dan net niet helemaal is wat ik wilde vind ik dat niet erg. Al zoek ik wel op nieuw met/zonder kaartje. Geen zin in zichtbaar gedragen.
Al is 1 jas een goede jas geworden, die was zo mooi en zat zo fijn! :)

juval

Berichten: 13330
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 08:57

Ik snap dat je liever zelf de keuze hebt voor nieuw of tweedehands, maar aan de andere kant is het toch niet iets om je voor te schamen vind ik. Het is juist hartstikke duurzaam om tweedehands te kopen.

Hier had ik laatst een mindere ervaring, pakketje kinderkleding besteld uit Belgie. Verkoper heeft het DHL pakket bij een verkeerd punt ingeleverd, en nu is het dus zoek. Uiteindelijk wel mijn geld terug gekregen, maar het is wel jammer. Ook voor de verkoopster, want zij is haar kleren nu dus kwijt.

Martine

Berichten: 10276
Geregistreerd: 14-03-07

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 09:21

Uiteindelijk kan het zelfs nog op de plaats van bestemming aankomen.
Zo was er bij mij laatst een pakket kwijt dat d.m.v. de service op Vinted toch nog op de plaats van bestemming is gekomen.

En ik heb gisteren een pakket dat ik had verstuurd weer terug gekregen nadat deze zoek was geraakt.

FleurVP
Berichten: 831
Geregistreerd: 22-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 09:25

Ik denk ook dat de keuze of moeten veel uitmaakt, maar ik vind het wel een slecht voorbeeld voor in een spotje. Ik ken meer mensen die wel tweedehands kinderkleding kopen dan niet, en dat is echt niet omdat ze arm zijn.
Tweedehands kopen is ook veel duurzamer inderdaad. Wij kopen echt zoveel tweedehands, ook meubels, gereedschap etc. Mijn man wilde een paar jaar terug een koffiemachine van 1000 euro, zoekopdracht op marktplaats en paar maanden later hadden we 'm voor 350 euro staan, inclusief 100 euro om 'm helemaal te laten nakijken en een onderhoudsbeurt te geven. Eigenlijk vooral fijn dat de eerste paar krasjes er al op zaten.
Ik zoek op vinted ook niet alleen op nieuw, wel op heel goed, maar laatst zelfs newborn slaapzakje en rompertje gekocht met gaatje erin. Zat aan de achterkant dus je ziet het niet, ik kan het prima maken en het is wolzijde, dat koop ik vooral voor het fijne materiaal.

Pantykous

Berichten: 10501
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 09:36

Ik koop vooral voor mezelf veel tweedehands, totaal geen problemen mee. Vooral vanwege het duurzame aspect idd. Maar ik heb iig niet de stress in mijn achterhoofd dat als m'n schoenen kapot gaan ik dan eerst moet zoeken of er tweedehands wat te vinden is, maar ik gewoon direct iets kan kopen. Denk vooral dat die mentale rust het heel anders maakt :j

Maar eens, voor een spotje hadden ze ook andere keuzes kunnen maken.

Urbanus

Berichten: 44961
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 09:38

Varekaj schreef:
Maar jij hebt die jas toch ook tweedehands MB? Die nieuwprijs kunnen ze misschien niet betalen, de tweedehandsprijs misschien weer wel. En op vinted zijn echt wel zo goed als nieuwe dingetjes te vinden voor lage prijzen. Als je dan niet te kritisch bent qua merken kunnen ze toch echt wel wat leuke dingen vinden lijkt me.


De tweedehandsprijs was 100 euro :) nieuwprijs is 200. Maar dat bedoel ik dus.

Eens met pantykous.

tengeltje11
Berichten: 7171
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 09:51

Hier vind ik het gewoon heel leuk dat je voor een prikje iets kan kopen waar een ander het tienvoud aan geeft en als je ze naast elkaar zet, je geen verschil ziet!

Gamova
Berichten: 1007
Geregistreerd: 16-08-11
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 10:41

Hier heeft de verkoper mijn pakketje in een pakketjesautomaat gegooid nadat ze had gevraagd of DHL daar in kon. Volgens de werknemer kon dat maar nu blijkt dat dus niet te kunnen. Nu is het hopen dat het pakketje terug te vinden is zodat het alsnog naar dhl kan. Ben blij dat Vinted hier wel een prima systeem in heeft waarbij ik mijn geld terug krijg als het pakketje nooit aankomt!

mirna6308

Berichten: 324
Geregistreerd: 12-07-20

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 11:00

Hoi hoi!

Wij hebben hier 7 dozen met kleding staan, het staat wat in de weg dus probeer het te verkopen! Met marktplaats en Facebook gaat het niet zo snel. Dus heb ik vinted gedownload. Al een nu gaat dat via dat systeem, mijn moeder heeft dat liever niet want ze heeft er weinig vertrouwen erin. We zijn bang dat we ons geld niet krijgen. Dus mijn vraag, mag je op vinted ook gewoon met je bankrekening nummer dat het geld daar 9p komt te staan? (Dus eigenlijk het zelfde als facebook) en is het al een keer mis gegaan door vinted?

Groetjes mirna

tengeltje11
Berichten: 7171
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 11:21

Je gaat vlugger opgelicht zijn buiten vinted om dan met vinted lijkt me?

Urbanus

Berichten: 44961
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 11:27

mirna6308 schreef:
Hoi hoi!

Wij hebben hier 7 dozen met kleding staan, het staat wat in de weg dus probeer het te verkopen! Met marktplaats en Facebook gaat het niet zo snel. Dus heb ik vinted gedownload. Al een nu gaat dat via dat systeem, mijn moeder heeft dat liever niet want ze heeft er weinig vertrouwen erin. We zijn bang dat we ons geld niet krijgen. Dus mijn vraag, mag je op vinted ook gewoon met je bankrekening nummer dat het geld daar 9p komt te staan? (Dus eigenlijk het zelfde als facebook) en is het al een keer mis gegaan door vinted?

Groetjes mirna


Nee, ze hebben hun eigen betaalsysteem met een verzendsysteem. Natuurlijk krijg je gewoon je geld.

petra8
Berichten: 1144
Geregistreerd: 08-06-09

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 11:43

Ik heb van een verkoper per ongeluk 2 pakjes toegestuurd gekregen ipv 1.
Ik ga er van uit dat het andere pakje naar een andere koper had gemoeten en dat verkoper per ongeluk mijn label 2 keer uitgeprint heeft. Ik heb verkoper direct een berichtje gestuurd maar krijg geen antwoord. Het andere pakje zat een shirt in van een onbekend merk, zal dus niet heel duur geweest zijn maar wel sneu voor de koper als hij dat niet ontvangt. Ik ben benieuwd hoe de verkoper dit wil oplossen of dat ik een pakje retour afzender kan sturen.

deedee19

Berichten: 7935
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 11:51

Ik heb vier bestellingen gedaan. 1x uit België en 3x uit Nederland. Het is één keer mis gegaan. Verkoper meldde dat ze het pakketlabel geprint had en niet meer kon vinden en het een dag later weg zou gaan. Ik kon ook zien dat ze het label had aangemaakt. Vervolgens gebeurde er niks...ook raar want waarom zou je kosten maken en dan niks opsturen? Uiteindelijk mijn geld terug ontvangen via Vinted dus netjes opgelost. Verkoper heeft uiteindelijk alles van Vinted afgehaald.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 12:01

Uiteraard is de keuze voor tweedehands of nieuw kunnen maken wel leuken dan moeten, da's waar.
Maar aan de andere kant... niemand hoeft te weten waar je iets gehaald hebt, toch?

@Mirna: Vinted heeft een eigen betaal- en verzendsysteem, waarbij je als verkoper ook best wel goed beschermd bent. Pas als de koper betaalt heeft en zij het geld ontvangen hebben, krijg jij een verzendlabel. Als de koper het pakket heeft ontvangen, dan krijg jij jouw geld op jouw account. Van daaruit kan je het dan naar je eigen rekeningnummer laten uitbetalen.
Ga je zelf betalingen ontvangen op je eigen rekening of met een aparte verzenddienst werken, dan biedt Vinted jou 0,0 bescherming en is er wél kans dat iemand je gaat oplichten.

karijn

Berichten: 5425
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 12:24

Ik koop nog wel eens schoenen via Vinted. Ik heb een paar favoriete merken waarnaar ik dan zoek. Het zijn dan vooral schoenen die een paar keer zijn gedragen maar vaak " te hoog" qua hak. Zo heb ik van de week een paar supertoffe halfhoge laarzen van Bronx voor nog geen 10 euro (ex verzendkosten) gevonden.

Tot op heden nog nooit problemen gehad met verzendingen of betalingen, zowel in NL als in andere landen.

Urbanus

Berichten: 44961
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 12:32

Varekaj schreef:
Uiteraard is de keuze voor tweedehands of nieuw kunnen maken wel leuken dan moeten, da's waar.
Maar aan de andere kant... niemand hoeft te weten waar je iets gehaald hebt, toch?


Maar dat was het punt niet toch? Het punt is dat het niet leuk is om altijd tweede- of derdehands spullen te moéten kopen omdat je je niks nieuws kunt veroorloven.

Ik schrijf dit trouwens op een aardige manier, al komt het misschien heel onaardig over.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 12:37

Klopt, ik geef je volledig gelijk dat het absoluut niet fijn is als je de keuze niet hebt. Maar het is in mijn ogen evenmin correct dat andere je daarop zouden veroordelen. Niemand zit voor zijn plezier in zo'n situatie gok ik. Dus als iemand liever niet verteld waar ze wat gekocht hebben, dan is dat prima toch?

Urbanus

Berichten: 44961
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 12:44

Ja eens met jou!

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 12:52

Daarom dat ik ook echt wel zorg dat ik nog hele nette spullen online probeer te zetten, maar niet noodzakelijk topprijzen vraag en/of altijd wel marge laat voor een goed tegenbod. Ik heb er (geen) plezier van, dan gun ik het wel aan een ander :)

maessie

Berichten: 5773
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 15:48

Ik heb hier nu een leuk vest gezien, maar verkoopster is december voor het laatst op vinted geweest.. Heb wel een bericht gestuurd, maar wacht eerst maar reactie af. Anders is de kans natuurlijk groot dat er niks wordt verstuurd..

Ik heb 1x wat gekocht wat kwijt was geraakt. Nooit terug gevonden, en nooit geld terug gehad. Kreeg slecht reactie van vinted helaas. Gelukkig geen groot bedrag.
Nu wel weer 6 dingen onderweg, benieuwd hoe vlot dat gaat!

petra8
Berichten: 1144
Geregistreerd: 08-06-09

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 17:41

Iemand bij mij in de buurt heeft iets te koop staan waar ik wel interesse in heb. Dus ik vraag of ik het mag komen ophalen. Geen probleem maar of ik dan wel van te voren via Vinted wil betalen. Nou nee dus, als ik via Vinted betaal komen er naast de extra kosten ook een paar euro verzendkosten bij voor iets wat ik zelf ophaal.... Ik laat het maar overgaan.

Bootsiebob

Berichten: 5560
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 18:19

petra8 schreef:
Iemand bij mij in de buurt heeft iets te koop staan waar ik wel interesse in heb. Dus ik vraag of ik het mag komen ophalen. Geen probleem maar of ik dan wel van te voren via Vinted wil betalen. Nou nee dus, als ik via Vinted betaal komen er naast de extra kosten ook een paar euro verzendkosten bij voor iets wat ik zelf ophaal.... Ik laat het maar overgaan.


Kan de verkoper dan niet voor aangepaste verzending kiezen en die op €0,00 zetten? Ik heb voor een aantal artikelen aangepaste verzending aangezet omdat ik die alleen verzekerd (aangetekend) wil versturen en dit niet bij de standaardopties staat.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 18:39

petra8 schreef:
Iemand bij mij in de buurt heeft iets te koop staan waar ik wel interesse in heb. Dus ik vraag of ik het mag komen ophalen. Geen probleem maar of ik dan wel van te voren via Vinted wil betalen. Nou nee dus, als ik via Vinted betaal komen er naast de extra kosten ook een paar euro verzendkosten bij voor iets wat ik zelf ophaal.... Ik laat het maar overgaan.



Ja en je kosten voor kopersbescherming..

Heel raar. Je zou gewoon aan de deur kunnen betalen lijkt me

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 07:16

Nou ik ben al helemaal verslaafd _/-\o_ Ik had €50 op paypal gezet en dat is nu op. Meer mag niet tot ik er zelf wat op verkoop.

Ik heb nu echt een paar hele mooie deals gedaan. De laatste is een splinternieuwe, super dikke winterjas met een muts erbij voor €17 en nog wat inclusief verzenden. Ben er erg blij mee want jassen zijn toch vaak een rib uit het lijf...