mijn moederhart huilt.......ben even leeg en moe

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 17:21

Zo heb al je posts gelezen TS en wil je in ieder geval even een MEGA-schouderklop geven! _/-\o_

Ik zou je ook graag nog even op neurofeedback willen attenderen. Mijn vader (psycholoog, heeft zelf ADD) is hier een bedrijf in begonnen, en ze hebben zich ook veel gericht op jongeren met ADD/ADHD.
Bij neurofeedback worden er geen medicijnen gebruikt, maar worden je hersenen getraind om op de juiste frequentie te zitten. Ze meten dus je hersengolven en trainen deze dmv een filmpje (die stopt als je hersengolven op de verkeerde frequentie zitten).

Kinderen mogen zelf een filmpje meenemen/uitkiezen dus het hoeft niet saai te zijn!

Volgens mij wordt het ook vergoed door de verzekering. (Waarschijnlijk wel een beperkt aantal sessies, dat zou je even na moeten kijken.

Is er geen enkele sport die je zoon leuk vindt? Juist voor ADHDers is het super belangrijk om echt veel te sporten en bewegen. Voor hun mentale/emotionele stabiliteit en rust in het hoofd.

Heel veel sterkte!

Ra_chel

Re: mijn moederhart huilt.......ben even leeg en moe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-12 19:06

@benangelique ; je hebt pb
@Sassol ; ik ben bekend met neurofeedback , maar men heeft mij ook gewezen op de risico"s die eraan (kunnen) kleven bij kinderen , en dat is voor mij reden geweest om dit niet te doen , wij zijn wel in het verleden bij een neuropsycholoog in behandeling geweest, en hebben daar ook diverse testen uitgevoerd, en hij raadde het ons in onze situatie ook af. (bij neurofeedback is het vreselijk belangrijk dat er een zeer stabiele basis is, en die ontbreekt )
wat mijn zoon en sporten betrefd , het is niet zo dat hij niet wil sporten, het is zo dat bij sporten zijn lichaam hem in de weg zit , hij heeft niet alleen add maar ook milde dcd , en daarbij is hij hyperlaks, dus heeft al snel blessures , en het is voor de toekomst erg belangrijk om daar rekening mee te houden. (deden ze bij mij vroeger niet, uit onwetendheid, en ik "betaal" daar nu de prijs voor)

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 13:50

pfffft!! wat ga ik toch over mn nek van al die burocratie en instanties!
heb nu inmiddels weer vanalles gehad , GGZ , MEE , Jeugdzorg.....oh ja, en jeugd en gezin ook nog.
en ben ik er wijzer mee geworden? NEE
alleen dat er geen pgb meer afgegeven wordt , hooguit zorg in natura, en dat hippotherapie heel moeilijk is om daar een vergoeding voor te krijgen , dus of ik even bij mn zorgverzekeraar wil informeren of die het vergoeden...nee dus.
tja, als zorg in natura het niet vergoedt, dan kan ik een awbz indicatie aanvragen , maaaaaaar dan moeten alle onderzoeken opnieuw plaatsvinden naar hun maatstaven.....
uiteindelijk in elk geval een afspraak voor een gesprek bij jeugdzorg kunnen forceren , bij het aanmeldteam , en een gesprek gevoerd bij MEE, in geval van doorsturen voor AWBZ moet ik weer naar hun toe.
wordt er echt helemaal simpel van!!!!!

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 13:45

@Ra_chel: wat voor een risico's kleven er aan neurofeedback? Mijn dochter heeft ADD en ik wil als het even kan voorkomen dat ze aan de medicijnen moet, dus ik probeer achter alternatieven te komen. Zoals het er nu uit ziet is neurofeedback het enige serieuze alternatief...

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-12 16:11

@Embe ; neurofeedback wordt zowieso afgeraden als het kind geen stabiele basis heeft dwz als het kind bijvoorbeeld ook last heeft van onzekerheid/faalangst oid.
verder ben ik er toen nadrukkelijk op gewezen dat neurofeedback niet alleen zorgt voor een verandering qua concentratie/druk zijn , maar dat het om een algehele verandering gaat , dus gedrag maar ook karakter , heel zwart/wit gezegd is neurofeedback hersenspoelen.het proces is dan ook onomkeerbaar , en leidt bij ong. 98% van de volwassen tot relatiebreuk. (hier werd ik ook zeer serieus voor gewaarschuwd voor mijzelf)
ik was ook anti medicatie , en heb dat lang volgehouden , maar nu hebben mijn kinderen toch medicatie ,kunnen ze zich op school beter concentreren en zijn ze toch zichzelf gebleven , ander voordeel van medicatie vind ik dan ook dat het geen blijvend iets is, mocht de medicatie verkeerd aanslaan bijvoorbeeld, dan werkt ie uit , en klaar.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 16:14

Lieve TS'ik lees heel veel zorg om je kinderen maar wat ik me ook afvraag: heb je zelf wel hulp bij je symptomen? En dan heb ik het niet over medicatie maar begeleiding, coaching? Je hoeft dit niet alleen te doen he? Dat lijkt me ook best onmogelijk eigenlijk...

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 13:16

Ra_chel: dank voor je toelichting, het geeft weer stof tot nadenken!

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 16:23

momenteel ligt de coaching even stil ivm carnaval , maar ik heb inmiddels wel coaching/hulp mbt de administratieve rompslomp.
zelf redt ik me onder normale omstandigheden prima, en zolang ik maar naar mn paard kan , kan ik me daar ontladen en opnieuw opladen , ik kan echt niet zonder.
nu genieten we nog even van de week vakantie en de carnaval , we hebben dat allemaal in hart en nieren meegekregen , en geeft ons even de hoognodige ontspanning.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 16:28

Ik wil je heel veel sterkte wensen!

Ik heb zelf ook ADHD, en al is mijn zoontje pas 15 maanden, is het al aanpassen op allerlei vlakken om zijn ADHD een beetje binnen de perken te houden..
Je moest eens weten hoeveel verschillend speelgoed hij heeft, en allemaal van boven zijn leeftijd.. hij is zo snel verveeld!
Daarnaast heb ik de bank verschoven, zodat hij er helemaal omheen kan, en dus rondjes-ren-ruimte heeft.. :o

Gelukkig loopt hij nu super goed, en kunnen we uren met hem buitenlopen! _/-\o_

Mijn moeder scheen mij vroeger ook 'uit te moeten laten'...

Hier nog geen school, maar we gaan absoluut opzoek naar een school die hiermee om weet te gaan, waarbij hij in zijn eigen thempo mag werken en ontwikkelen. :j (wij zitten montesori te overwegen)

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 16:49

wij hebben opzettelijk gekozen voor een school met een hele duidelijke structuur en duidelijke regels , hoe meer vrijheid hoe moeilijker het is voor ze om te kunnen functioneren.(en dan is het nu nog moeilijk genoeg)
toen de oudste klein was moesten wij ook eea aanpassen , als ik niet oplette zat hij in de vaatwasser op op de tv ,en toen hij 2 was kreeg hij het (ik ging even naar de toilet) voor elkaar om op de schuur te klimmen......kijk mama! ikke groot!!

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 18:24

Bij mij heeft 'meedoen met de rest' niet geholpen.. Het frustreert dan alleen, omdat ik niet KAN functioneren als de rest.. Dat ga ik mijn zoontje besparen..

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-12 12:25

JOEPIE!

Na van het kastje naar de muur te zijn gestuurd , en na alle bureaucratische rompslomp is het dan toch uiteindelijk gelukt!
Onze zoon heeft de indicatie gekregen voor paardentherapie, en daarbovenop ook nog een indicatie voor 2 dagdelen op een zorgboerderij oid.
Vooral met de paardentherapie ben ik ongelooflijk blij , ik weet zeker dat hij daar baat bij zal hebben, en hij wil dat zelf ook graag.
Zometeen komt hij uit school en kan ik hem het goede nieuws vertellen!
De wachtlijst is gelukkig niet zo lang ,en de verwachting is dat wij binnen 3 weken al op kennismakingsgesprek kunnen , de paardentherapie wordt gegeven bij Juzt in Teteringen.

Ik ben hier zo ongelooflijk blij mee!!!