.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lisannev

Re: Opgelicht via Marktplaats en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 18:34

Oké, het had een waarde van 27,50. Dit is opzich nog niet zoveel. Ik verzend een mobieltje en dan bewaar ik de track en trace (het bonnetje), als een tweede poging zegmaar.
Ik vind dit zo vervelend, maar ik hoop toch dat ik het een beetje goed kan maken met de telefoon.
Als het dekje toch binnen komt, hoop ik dat ze hem natuurlijk terug stuurt.
Geld heeft bij mij geen zin, heb nog geen salaris :)
Toch bedankt voor jullie reacties.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 22:33

Lisannev schreef:
Ik ben nu ook met iemand bezig en zij heeft mijn pakketje ook niet ontvangen. Ik heb het verzonden met tnt. Zij wilde track en trace dus ik naar het postkantoortje etc. Maar het had allang binnen moeten komen! Weet iemand misschien wat ik hieraan kan doen, want ik vind het zo vervelend voor de andere bokker?

Kijk, en Lisannev zou dus ook op die zwarte lijst komen te staan die jullie zouden willen. Is dit terecht? Nee. Zij kan er niks aan doen maar wordt wel op de negatieve lijst gezet. Lijkt mij niet handig zo een lijst, alleen als er hele goede prioriteiten gesteld worden, dat zulke dingen eerst goed uitgezocht worden voordat iemand op zo een zwarte lijst komen. dan zou ik het ook wel goed vinden. Anders ben ik er erg op tegen tegen zo een black list.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 23:52

sonador21 schreef:
Lisannev schreef:
Ik ben nu ook met iemand bezig en zij heeft mijn pakketje ook niet ontvangen. Ik heb het verzonden met tnt. Zij wilde track en trace dus ik naar het postkantoortje etc. Maar het had allang binnen moeten komen! Weet iemand misschien wat ik hieraan kan doen, want ik vind het zo vervelend voor de andere bokker?

Kijk, en Lisannev zou dus ook op die zwarte lijst komen te staan die jullie zouden willen. Is dit terecht? Nee. Zij kan er niks aan doen maar wordt wel op de negatieve lijst gezet. Lijkt mij niet handig zo een lijst, alleen als er hele goede prioriteiten gesteld worden, dat zulke dingen eerst goed uitgezocht worden voordat iemand op zo een zwarte lijst komen. dan zou ik het ook wel goed vinden. Anders ben ik er erg op tegen tegen zo een black list.

nee ik vind niet dat iemand meteen op die lijst moet komen.
maar bijvoorbeeld 2 of 3 mods die je kunt pben als jij je produckt niet ontvangt.
gebeurt dit meerderen malen dan moeten ze die verkopende bokker op een lijst zetten.
tuurlijk zal dit niet 1 2 3 lukken.
ze moeten dan ook allen namen gaan bij houden.

ik bespreek zelf met de koper of ze track en trace willen.
staat het geld op mijn rekening dan zorg ik dat het de zelfde dag nog verzonden wordt. (behalve als het na 6 uur is)
heb er gelukkig nog nooit problemen mee gehad.

Buddy87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 08:07

Lisannev schreef:

Ik ben betreffende bokker denk ik, dit is echt erg vervelend aangezien mijn pakketje met DHL wel goed is aangekomen gisteren (ivm ruil) |(

Hopen dat dit goed afloopt *D

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 08:14

Ik denk dat je as verkoper ook niet meer kunt doen dan track en trace nummer vragen :) Is het bewijs dat je het op de bus hebt gedaan. Het risico van verzenden ligt bij de koper vind ik, dan moet je het maar verzekerd laten verzenden of op komen halen :)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 08:26

Benieuwd hoe dit af gaat lopen...

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 08:28

Als een pakket zoek raakt kun je bij het postkantoor een formulier ophalen welke je invult (dat moet de verzender dan doen) vaak komt het pakket dan alsnog boven water!

Succes!

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 09:25

Ik heb alleen je openings post gelezen,
Maar als je met haar via marktplaats gemailt hebt staat onder je eerste terug gekregen mail als het goed is de hele advertentie incl advertentie nummer

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 12:19

Buddy87 schreef:
Lisannev schreef:

Ik ben betreffende bokker denk ik, dit is echt erg vervelend aangezien mijn pakketje met DHL wel goed is aangekomen gisteren (ivm ruil) |(

Hopen dat dit goed afloopt *D

Dan heb je echt geluk gehad! Ik heb namelijk echt slechte ervaringen met DHL :=
Incl. moeder, broertje.

Daar is al zoveel kwijtgeraakt van ons (of je het kwijtraken kunt noemen is natuurlijk een ander verhaal..)
En niet alleen spullen van marktplaats ofzo, ook gewoon bij internet gekochte dingen :j

Irissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 12:33

Ook ik zou dan op die zwarte lijst komen omdat ik is een deken heb verzonden waar de gesp niet meer op vast genaaid zat. De gesp zat eraan, deken heeft al die tijd op zolder gelegen en heb er nooit meer bij nagedacht dat ik de gesp nog verder vast had moeten laten zetten.. De dame in kwestie maakte er een heel drama van.. Afijn dat ter zijde.. Heb ook wel is laarzen gekocht via bokt deze kwamen in een vuilniszak met de mest er nog aan binnen..Dus snap echt wel dat er een ''zwarte lijst'' is maar het is ook maar net wat er echt is gebeurd. Over dame in kwestie waar dit topic over gaat dat vind ik dus echt niet kunnen!! En wat mij betreft mag haar naam hier gewoon bekend gemaakt worden!

amaretto20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 13:15

ik vind wel dat er een soort lijst moet komen voor bokkers die zich niet aan aanspraken houden i.v.m verzenden
als je gewoon verzend heb je een code , en daar kan je niks aan doen als dat kwijt raakt het gaat mij om mensen die oplichten ,
zoals beginpost dat gebeurt de laatste tijd te vaak
zodat je zelf kan bepalen of je koopt bij die bokker
iets verzenden en ze zijn niet tevreden
dat is meer comunicatie tussen bijde partijen

(helaas zelfs ook meegemaakt op mp)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 13:21

Jeetje...Zoveel mensen zijn hier opgelicht...Dat is ook de reden waarom ik alleen iets koop wat ik voor de tijd kan zien (in de buurt dus...) of gewoon nieuw...Als ik zie wat er allemaal opzettelijk of onopzettelijk mis kan gaan...Is wel jammer, maakt je vertrouwen echt kapot....En juist hier op Bokt zou je toch verwachten dat mensen elkaar niet voor zouden liegen... ;(

Lisannev

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 13:53

Haha ja jij ben inderdaad die bokker.
Als ik daarom al op een zwarte lijst zou moeten komen? Als je opeens nu geen contact meer zou houden,dan zou het verdachter zijn dan als je gewoon netjes probeert eruit te komen.

Ik ga vanmiddag maar weer naar het postkantoortje op zoek naar het dekje want ik vind het zo vervelend. Het slaat gewoon helemaal nergens op. Je betaalt, dan verwacht je toch ook dat het netjes aan komt? :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 14:25

sonador21 schreef:
Lisannev schreef:

Precies, ik heb dus hetzelfde gehad (wel iets opgestuurd, nooit aangekomen, T&Tcode was onbekend :? en ik heb er een klacht over ingediend, formulier over ingevuld maar nooit meer iets gehoord)! En Lisannev en ik zijn natuurlijk niet de enige Bokkers die dit is overkomen vanaf de andere kant. Om deze reden verstuur ik nu zelf overigens alles verzekerd op, dan maar 2 euro meer betalen...

Zo'n Black List lijkt me een goed idee als iemand echt altijd zijn/haar beloftes niet nagaat bij het verzenden. Of als het wel heul vaak 'toevallig' gebeurt dat iets niet aankomt.

amaretto20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 14:34

ik bewaar ook altijd het kassa bonnetje van mijn pakje (spar is ook postkantoor ) is toch net extra iets

Buddy87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 14:34

Ik hoorde vorige maand een pakketje te krijgen van tnt, verzender kreeg vandaag na haar telefoontje te horen dat de spullen waren gevonden doos was stuk gegaan en spullen waren helemaal smerig!?

Wij zijn toch ook klanten? Er hoort toch normaal met die dozen/spullen omgegaan te worden of ben ik nu gek? Zo kan ik ook wel geld verdienen door te zorgen dat iedereen verzekerd verzend!!!

amaretto20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 14:36

Buddy87 schreef:
Ik hoorde vorige maand een pakketje te krijgen van tnt, verzender kreeg vandaag na haar telefoontje te horen dat de spullen waren gevonden doos was stuk gegaan en spullen waren helemaal smerig!?

Wij zijn toch ook klanten? Er hoort toch normaal met die dozen/spullen omgegaan te worden of ben ik nu gek? Zo kan ik ook wel geld verdienen door te zorgen dat iedereen verzekerd verzend!!!

ja vind ook dat ze wel ruig met de pakjes omgaan 6.75 is ook niet niks mogen ze best wel normaal mee omgaan vind ik

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 16:10

Als ik iets verstuur geef ik altijd meteen het tracktracenummer aan de koper door. Ook zet ik dus altijd mijn eigen postcode erbij zodat de koper dus altijd contakt met mij op kan nemen omdat ze mijn postcode hebben. Het is altijd jammer dat er dus zoveel dingen fout gaan. ook ik heb n keer via bokt n dure singel gekocht. Tig keren gevraagd of het de goede maat is en dat zou het idd zijn. Ik geld overgamaakt en je begrijpt het al de verkeerde maat. Krijg ik dus lkater als smoes ja ik weet neit waar de maat staat. Die had ik al aan haar doorgegeven welke plek die te vinden was op die leren singel.
Na tussenkomst mod singel teruggezonden maar achteraf heeft mij dit dus wel 8 euro verzendkosten gekost die ik dus nooi teruggekregen heb. Das dus gewoon even flink balen. Dus wat mij betreft mag die lijst er dus rustig komen. Als je een goede verkoper bent hoef je nooit bang te zijn dat je op die lijst komt.
Als ik iets verkoop kijk ik het altijd van te voren even na en vermeld dan eventuele gebreken aan de koper.

Lisannev

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 16:20

Ik ga vanaf nu ook het track&trace bewaren! Heb er van geleerd, en vanaf nu alles bewaren!

Maar die black list, er moet eerst goed gecontroleerd worden of het echt zo is, anders komen er dan onschuldige mensen op de staan die er helemaal niet op horen te staan!

Irissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 16:33

Lisannev schreef:
Ik ga vanaf nu ook het track&trace bewaren! Heb er van geleerd, en vanaf nu alles bewaren!

Maar die black list, er moet eerst goed gecontroleerd worden of het echt zo is, anders komen er dan onschuldige mensen op de staan die er helemaal niet op horen te staan!

Eens, dat probeerde ik met mijn verhaal ook te vertellen. ;)

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 16:41

Denk dat als je ''onschuldig'' bent het wel goed komt als je via bokt koopt. Bedoel je hebt elkaars bokt naam. Kunt contact opnemen. Als iemand onschuldig is zal die ongetwijfeld terug reageren op mailtjes van waar blijven mijn spullen. Etc.

Dus stel die lijst maar op. Al die mensen die opgelicht worden. Vind het echt schandalig!!! En dat voor een paar rot tientjes iemand oplichten. Mijn vader zei altijd als je iets doet, doe het dan goed. Prutsers!

Hoop dat het uiteindelijk allemaal opgelost wordt. Hoewel ik me afvraag of dat op de manier gaat zoals het had moeten gaan.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 16:48

snap toch niet dat mensen zo oneerlijk moeten zijn om idd een paar euro :(

paar jaar geleden heb ik een westernzadel opgestuurd na eerst te laten betalen 750 euro
ze mochten passen en bij niet passen zadel terug en dan geld terug
die mensen hadden het volste vertrouwen in mij, zadel kwam ook terug en toen dat binnen was heb ik weer 750 euro overgemaakt.

ik zou dat nu andersom niet meer durven, er zijn helaas veel slechte mensen |(

als ik iets duurs koop ga ik het ophalen :D

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 16:52

Eigenlijk zou je een zelfde systeem als op Ebay moeten instellen. Hierbij moet je je als verkoper registreren en kunnen kopende partijen referenties geven. Als er een referentie gegeven wordt, moet dit naast een waardering (goed, voldoende, slecht) ook geschreven worden waarom men deze mening is aangedaan. Op deze manier kun je verkopers zelf screenen.

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 21:13

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 07-03-24 20:26, in het totaal 1 keer bewerkt

ebony2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 12:52

ebony2 schreef:
Ik kan je helaas geen tips geven maar lees wel even mee
ik heb nl eind van vorig jaar (oktober) jodhpurs gekocht van een bokker
nadat ik het geld had gestort hoorde ik niets meer en is ze ook niet mee actief op bokt
ben benieuwd of het om dezelfde persoon gaat
heb ook het idee dat deze dame meerdere boktnamen heeft
Mods hebben haar ook benaderd maar ook daarop geen reactie

Ik zou echt graag de naam van desbetreffende bokker(s) willen weten om te zien of ik nog wat kan achterhalen