Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja
amondi schreef:paard of auto?? Sorrie hoor maar dat kan je niet vergelijken.
amondi schreef:Als je zoveel uitgeeft voor pimpen, dan kan je hem gewoon het beste zelf allrisk verzekeren. Kost ook wat extra, maar lang niet zoveel als een totaal verloren auto waar je misschien €1000 euro voor terug krijgt.
Chiqa schreef:Ben ook benieuwd naar de auto, wat ontzettend balen dat het zo is gelopen!!amondi schreef:paard of auto?? Sorrie hoor maar dat kan je niet vergelijken.
Nee dat zeg je verkeerd, jíj kan het niet vergelijken dr zijn wel degelijk mensen
die hun auto koesteren als hun kindje, dus die vergelijking is gebaseerd op een meningamondi schreef:Als je zoveel uitgeeft voor pimpen, dan kan je hem gewoon het beste zelf allrisk verzekeren. Kost ook wat extra, maar lang niet zoveel als een totaal verloren auto waar je misschien €1000 euro voor terug krijgt.
Dan denk ik dat je niet echt op de hoogte bent van een autoverzekering....Een allrisk kan je niet zomaar aflsuiten en bij bepaalde bouwjaren is het ook niet rendabel, en spoilers kan je niet verzekeren.(Weggegooid geld)
amondi schreef:Goed ik weet dus niks van verzekeren..... waar haal je die kennis vandaan???? Niet van mij in ieder geval!
Sterker nog, veel gepimpte auto's zijn niet eens WA verzekerd omdat "men" "vergeet" te melden aan hun verzekering maatschappij dat de auto getuned is!
Als dan bij een schade blijkt dat het hier gaat over een auto met een veel hoger vermogen dan de gegevens volgens het kenteken bewijs, kan je de veroorzaakte schade gewoon aan de maatschappij terug betalen en je wordt op een zwarte lijst gezet! Uit de verzekering geschopt en mag je 8 jaar bij Rialto uithuilen tegen een 3 dubbele premie!
En juist als je zoveel voor een auto "voelt" dat je het wil vergelijke met een levend wezen, moet je op zoek naar een neo-klassieker verzekering via de tuning vereniging oid.
Dan kan je hem Casco verzekeren met een taxatie waarde, wel iedere 3 jaar opnieuw laten taxeren.
En oh ja, als je twijfelt aan mijn verzekeringskennis, ik doe al meer dan 30 jaar in autoverzekeringen! Zowel als acceptant als schadecorrespondent! En je wil niet weten hoeveel ellende ik al heb voorbij zien komen van ( vooral jonge) mensen die hun auto voor heel veel geld verspijkeren en slim denken te zijn om dat niet op te geven... Of die hun ouders een verzekering laten afsluiten en dan bij schade voor de eerste 10 jaar niet meer aan een hypotheek of spaargeld hoeven te denken, ze moeten de schade nl terug betalen!
Leuk hé? dat pimpen, maar dan moet je ook bereid zijn de verzekeringspremie voor het volle pond te betalen! Ook als dat meer dan 100 euro per maand is.
amondi schreef:Als je zoveel geld aan een auto uit hebt gegeven is het misschien een aanrader om voortaan een verzekering te sluiten met een taxatie rapport en een rechtsbijstand verzekering voor het verhalen van de echte schade!
Zo'n tegenpartij gaat gewoon uit van de handelswaarde...en dat is zijn goed recht!
Jij vindt pimpen mooi, ik zet er wellicht een olieverf schilderij op..... het is maar net wat je mooi vindt, maar de waarde hoeft er niet van te stijgen.
amondi schreef:Goed ik weet dus niks van verzekeren..... waar haal je die kennis vandaan???? Niet van mij in ieder geval!
Sterker nog, veel gepimpte auto's zijn niet eens WA verzekerd omdat "men" "vergeet" te melden aan hun verzekering maatschappij dat de auto getuned is!
Als dan bij een schade blijkt dat het hier gaat over een auto met een veel hoger vermogen dan de gegevens volgens het kenteken bewijs, kan je de veroorzaakte schade gewoon aan de maatschappij terug betalen en je wordt op een zwarte lijst gezet! Uit de verzekering geschopt en mag je 8 jaar bij Rialto uithuilen tegen een 3 dubbele premie!
En juist als je zoveel voor een auto "voelt" dat je het wil vergelijke met een levend wezen, moet je op zoek naar een neo-klassieker verzekering via de tuning vereniging oid.
Dan kan je hem Casco verzekeren met een taxatie waarde, wel iedere 3 jaar opnieuw laten taxeren.
En oh ja, als je twijfelt aan mijn verzekeringskennis, ik doe al meer dan 30 jaar in autoverzekeringen! Zowel als acceptant als schadecorrespondent! En je wil niet weten hoeveel ellende ik al heb voorbij zien komen van ( vooral jonge) mensen die hun auto voor heel veel geld verspijkeren en slim denken te zijn om dat niet op te geven... Of die hun ouders een verzekering laten afsluiten en dan bij schade voor de eerste 10 jaar niet meer aan een hypotheek of spaargeld hoeven te denken, ze moeten de schade nl terug betalen!
Leuk hé? dat pimpen, maar dan moet je ook bereid zijn de verzekeringspremie voor het volle pond te betalen! Ook als dat meer dan 100 euro per maand is.
amondi schreef:Dat deed ik eerder ook, ik hoop van harte dat ze haar schade vergoedt krijgt, alleen als je ziet wat voor een commentaar ik krijg als ik iets durf te zeggen over pimpen, wat "men"gewoon niet wil horen......
Berg je dan maar. Niet alleen hier hoor.....
naadje24 schreef:tunen en pimpen.....HO! 2 verschillende dingen dus !
tunen is idd niet verzekerd als je het nieuwe motorvermogen niet doorgeeft aan de maatschappij
naadje24 schreef:niet omdat je geen gelijk zou hebben (kwa de schade)
maar het feit dat je in je eerste post zo lakoniek reageerde op de emotioneel geleden schade van de TS