Wat is er nou leuk aan dronken worden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Wat is er nou leuk aan dronken worden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-16 22:52

Nav een ander topic:
Kan iemand me uitleggen wat er nu eigenlijk leuk is aan dronken worden? :')

Nu zeg ik erbij, ik heb echt een gloeiende hekel aan lallende, om je heen hangende, dubbel pratende, wankelende bezopen mensen, dat is dus ook een reden dat je mij niet in het uitgaansleven ziet.
Ik drink best weleens een wijntje bij het eten, of een borreltje op een feestje, en ja, ik ben in m'n jeugd twee x aangeschoten geweest..
Maar ik kan oprecht zeggen dat ik nooit dronken ben geweest, daar ook geen behoefte aan heb, en het ook niet snap....

Dan zie je filmpjes van bijv Ibiza, waarin ze midden op straat in hun eigen kots liggen... Wat is daar leuk aan? Ok, extreem misschien, maar ook in mindere mate, en echt niet enkel jeugd... Gewoon.... Überhaupt.... :?

pinkie87

Re: Wat is er nou leuk aan dronken worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 22:54

Ik ben ook benieuwd nog nooit dronken of aangeschoten geweest

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 22:55

ik weet het niet ben maar paar keer mee uitgeweest, zonder zelf te drinken.
vond er niks aan met of zonder al die dronken of aangeschoten mensen... waarom moet je alchohol gaan drinken om losser te worden.. tot welke andere reden..

mensen die ik vroeg zeggen dat ze er losser van worden. dus durven te dansen enzo anders niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 22:56

De seks is bij mij dan beter. Ik durf dan meer en ontspan meer :+ En, gewoon... Alles eraan. Je lacht makkelijker, je trekt jou even alles wat minder aan. Let op, ik word wel eens dronken maar niet zo danig erg dat ik kots ofzo :)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 22:58

Ik ben lang geleden wel eens dronken geweest maar bepaald niet expres, het is een smerige toestand en daarna ben je 2 dagen beroerd. Kwam toen 'per ongeluk', gezellig een drankje doen en voor je het doorhebt zijn het teveel drankjes, oepsie...

Maar goede les want dat is me geen tweede keer gebeurt.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 22:58

Ik word altijd een stuk vrolijker, heb altijd heel veel lol met mezelf :') of met vrienden die ook dronken zijn. Ik word veel losser, dans dan veel meer en ik laat alles een beetje los. Ik word altijd heel knuffelig en blij, ontspannen, vrolijk, relaxed. Op zo'n moment kam ik echt genieten haha
ja, tot de volgende ochtend dan, dat is poedersuiker. :+

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 22:59

Ik kom via het werk veel in aanraking met dronken mensen en ik heb het idee dat ze het zelf ook niet weten ;-)... In je eigen kots, pis en stront liggen om dan naar het ziekenhuis afgevoerd te worden en daar in een luier je roes uit te slapen... Ik snap er ook echt de fun niet van...

Het idee dat je wat losser komt van alcohol kan kloppen maar ik heb dat niet nodig, heb nl geen probleem met los komen of me belachelijk te maken (en dan herinner ik het me graag ;-))

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 22:59

Ik ken niemand die bewust dronken wordt om in hun eigen kots te gaan liggen hoor :') meestal is het een gevolg van... Laten we dat voorop stellen.

De rem gaat er af. Muziek wordt intenser, sfeertje wordt beter, Sex wordt fijner. Mits je de grens kent want anders is het allemaal poedersuiker. :D

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 23:00

Niet... En de seks word zeker niet beter :')

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 23:01

Ik vind het moeilijk uit te leggen. Wat ik heel erg heb, ik ben super verlegen met alles en iedereen, na 1(of 2 of 3) drankjes durf ik meer en trek ik me net wat minder van de mening van anderen aan. Het gevoel van gewoon een jongen aan durven te spreken en gewoon doen wat je wilt vind ik erg, hoe noem je dat, bevreidend? Ik ben gezellig als ik aangeschoten (dronken) ben en doe lekker alle dansjes mee.
Echt bezopen worden raad ik je af, al zul je daar de volgende ochtend achterkomen.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 23:02

Je bent losser, vrijer. Inderdaad wat DeMolenhoek zegt je lacht meer, je maakt je minder druk. :)
Ik heb een keer moeten overgeven door de drank, dat was verschrikkelijk smerig en ik voelde me ellendig. Maar toen was ik niet lallend, wankelend etc. Zó dronken ben ik nog nooit geweest. Gewoon ineens misselijk en toen kwam alles er uit. Vervolgens ook gewoon in bed gekropen en niet meer uitgeweest, we waren nog thuis ons aan het klaarmaken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 23:02

DeMolenhoek schreef:
De seks is bij mij dan beter. Ik durf dan meer en ontspan meer :+ En, gewoon... Alles eraan. Je lacht makkelijker, je trekt jou even alles wat minder aan. Let op, ik word wel eens dronken maar niet zo danig erg dat ik kots ofzo :)

Dit voornamelijk, ik hoef echt niet lam tot ik niks meer kan maar een drankje erin om met z'n allen wat losser te worden is alleen maar gezellig.

En dat wat Jasmijn zegt :j

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 23:03

Oh gelukkig, ik ben niet de enige *\o/* Ik snap het ook niet. Ik drink heus wel wat, voor de gezelligheid, of bij sommige drankjes omdat het lekker is. Maar niet vanwege de alcohol, ik drink dan liever alcoholvrij. Omdat ik de lol er ook niet van inzie om echt dronken te zijn. Aangeschoten ben ik ook weleens (geweest), maar jezelf helemaal lam zuipen... :n :evaw: Alsof je het niet naar je zin kan hebben als je nuchter bent.

Ik heb dan niets tegen mensen die wel dronken worden hoor, daar niet van. Mij trekt het gewoon niet. Waar ik dan niet tegen kan, is dat anderen willen dat je een keer dronken bent en je dan gaan opjutten. Nee dankje....overgeven, blackouts, zwalkend over straat, niet meer in controle zijn....klinkt mij nou niet bepaald positief in de oren. Als ik een 'buzz' voel na een paar drankjes, dan ben ik klaar met drinken, dan ben ik maar ongezellig :j

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 23:03

Zit natuurlijk wel een verschil tussen zat en aangeschoten zijn. Ik hou wel van dat aangeschoten gevoel wanneer je vrijer bent en makkelijker contact legt, vrolijker wordt en net wat meer durft. En dan weet ik dat er genoeg mensen vinden dat je daar geen alcohol nodig voor hoeft te hebben, en daar zit zeker wat in maar het maakt écht een verschil voor velen. Wil uiteraard niet zeggen dat je daarom moet gaan drinken.

Het echt dronken zijn vind ik wel verschrikkelijk want ik weet hoe begaaid ik er dan bij loop. Ik ga scheel kijken, word bleek en ontzettend hangerig en makkelijk voor de gek te houden. No thanks. Plus ik kan dan 's nachts niet goed slapen en ben de dag erna lam. Laat staan wanneer je ook nog ziek bent geworden. :') Voor mij een reden om het tegenwoordig lekker rustig aan te doen met de drank. Het is gewoon ontzettend ongezond.

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 23:04

Nee ik heb er ook niks mee maar ben razend benieuwd. Heb ook een vriendinnetje die heel stoer verteld dat ze gisteren weer dronken was 'lachen joh!' ... uhhh hoezo lachen? Nu ben ik ook wel een control freak dus controle loslaten zal ik niet zo snel doen :P Maar nee...aangeschoten kan ik ergens nog begrijpen om de reden die jasmijn16 hierboven noemt, maar echt dronken niet...

eenitraM

Ineke2 schreef:

Heb je niet te diep in t glaasje gekeken toen je aan t spelen ging?
Laatst bijgewerkt door eenitraM op 20-08-16 23:06, in het totaal 1 keer bewerkt

xApple

Er zit natuurlijk wel een groot verschil in aangeschoten zijn, dronken zijn, je klem zuipen en coma zuipen.

De 1e 2 gebeuren mij wel eens, de 3e is wel eens gebeurd maar probeer ik ten alle tijden te vermijden en de 4e optie heb ik nooit meegemaakt. Dat zijn ook de mensen die in de kots liggen, in hun broek pissen, zichzelf compleet belachelijk maken, de weg naar huis niet meer weten, niet meer op hun benen kunnen staan enz.

Als ik aangeschoten ben, ben ik algemeen vrijer, vind ik veel meer dingen grappig en ben ik gewoon (nog) losser. Als ik dronken ben ga ik helemaal los op de dansvloer en dat kan soms echt zo heerlijk zijn :D Ik vind drinken om deze redenen ook gewoon best leuk op z'n tijd.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 23:06

eenitraM schreef:
Ineke2 schreef:

Tot nu toe twee mensen die beweren van wel. Of heb je echt te diep in t glaasje gekeken toen je aan t spelen ging?

Ik niet, mijn toenmalig vriendje wel. Blegh...

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 23:07

Ik zou het niet kunnen zeggen.
Mensen die echt dronken zijn, die zien er echt niet uit alsof ze het zo leuk hebben.
Zo wankel, lallend en de ogen dwars in het hoofd.
Mensen komen dan heel onwaardig over, vind ik, ze verlagen zichzelf zo.
Daarom wil ik daar ook niets mee te maken hebben, met mensen die zich zo laten gaan.

Wat mensen hierboven zeggen, dat je meer lacht en durft.
Dan ben je nog niet dronken, hoogstens wat aangeschoten en dat is iets heel anders.
Laatst bijgewerkt door mika11 op 20-08-16 23:08, in het totaal 1 keer bewerkt

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 23:08

Ineke2
[quote="eenitraM schreef:
Ineke2 schreef:

Tot nu toe twee mensen die beweren van wel. Of heb je echt te diep in t glaasje gekeken toen je aan t spelen ging?

Ik niet, mijn toenmalig vriendje wel. Blegh...[/quote]

Hahaha had net mijn bericht anders neergezet :') ja dan is de sex wel slecht ja.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-16 23:09

Dat "probeer ik te vermijden" krijg ik dus al kriebels van.... Als je dat niet wilt, zorg je dat het niet gebeurt, heel simpel...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 23:09

Ik drink nooit in principe , alleen eens per jaar even paar bier en dan ben ik al aangeschoten voor ik nu kan zeggen :+ . Ik voel mij vrijer , durf meer en zeg waar het op staat . Soms is dat enorm lekker dat gevoel

LadyMadonna

Re: Wat is er nou leuk aan dronken worden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-16 23:12

Maar: als de behoefte er is om je vrijer te voelen, meer te durven, meer uit je schulp te kruipen....
Is bijv een assertiviteits training dan niet effectiever? Heb je iig langduriger effect van

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 23:13

LadyMadonna schreef:
Dat "probeer ik te vermijden" krijg ik dus al kriebels van.... Als je dat niet wilt, zorg je dat het niet gebeurt, heel simpel...

Kan net verkeerd vallen waardoor je je toch zo voelt. Ik heb een keer onwetend na een paar wijntjes een mixdrankje genomen en toen werd ik helemaal niet goed. Kon ook niet meer op m'n benen staan en toen had ik echt niet veel gedronken. Maar goed dat had ik misschien beter moeten uitleggen ;)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 23:16

Wat er aan is om zo zat te worden dat je kotst, op straat in slaap valt en gaten in je geheugen hebt snap ik ook echt niet. Zo is er bij een dorp in de buurt een jaarlijks feest waar iedereen heen gaat "want het is zo gezellig", maar de enige verhalen die ik hoor zijn dat ze in de sloot geslapen hebben, zich niets meer kunnen herinneren, niet weten hoe ze zijn thuis gekomen, wakker worden met verwondingen omdat ze blijkbaar van hun fiets gedonderd zijn etc. Nou echt geweldig :+ Mij zul je daar dus echt niet zien, maar van een paar (veel) drankjes ben ik echt niet vies verder.