het begon vorig jaar mei geloof ik.
op woensdagochtend werd ik wakker omdat er iemand mijn tuin binnen was gekomen (had geen poortje) en stond te schreeuwen in mijn tuin.
onbekende man maar was duidelijk niet helemaal 100%.
heb het gelaten voor wat het was omdat hij ook net zo vlug weer weg was.
op vrijdagavond was ik wat later van de pony,s gekomen en kwam langs een weide met een klein muziekfestival vlakbij mijn huis (10 minuten fietsen ongeveer).
lekker naar bed gegaan en de volgende dag gaan werken.
een paar dagen was er niks aan de hand
toen ik op donderdagavond terug kwam van werk vond ik een roze envolop zonder adres en postzegel in de brievenbus,helemaal blanco.
hierin zat een in gebrekkig engels getypt briefje dat deze persoon mij op een feestje had gezien en mij wel een leuke meid vond.
echter stond hierin ook beschreven dat hij wel het een en ander aan sexuele handelingen bij me wilde doen.
dat er geen adres en postzegel op zat betekende dat hij me gevolgd was naar huis..
dit heeft mij zo bang gemaakt dat ik de politie heb gebeld.
ik moest op vrijdag maar aangifte komen doen.
helaas heeft de politie totaal niks met de aangifte gedaan en toen ik later navraag deed stond het niet eens gedocumenteerd.
ik ben nog maandenlang erg bang geweest,durfde in het donker niet meer naar buiten en schrok van elk geluidje wakker.
sliep erg slecht en ook mijn gezondheid lijdt eronder.
afgezien van dit voorval is het vervolgens een paar maanden rustig geweest,op een nacht schrok ik wakker omdat er iemand in mijn tuin stond op het raam te bonzen (ik woon in een 1 verdieping studio met mijn bed langs het raam en heb een klein tuintje).
hier ben ik enorm van geschrokken en weer was ik erg bang.
volgende morgen de politie gebeld en alles uitgelegd,kreeg te horen dat ik de volgende keer 112 moest bellen.
weer een paar maanden rustig,wel een paar maanden vol angst.
ik had inmiddels 2 zware pallets voor de opening van mijn tuintje gezet totdat ik een poortje had.
op een morgen stond diezelfde man weer op het raam te rammen,erger nog..hij probeerde door de achterdeur naar binnen te komen.
pallets had hij gewoon omgeduwd om binnen te komen.
weer politie gebeld met 112 maar die werden boos en moest maar het normale nummer bellen.
het duurde 1,5 uur voor er politie was en die man was natuurlijk allang weg.
ik was zoooo ontzettend kwaad,ze hadden zijn signalement doorgekregen van mij en wilden nog geen moeite doen om hem op te sporen.
ik ben toen zelf gaan rondvragen in het dorp en heb zowaar zijn naam en adres gekregen.
deze man loopt vaker rond en over het algemeen overdag doet hij niemand wat.
hij heeft vroeger heel veel drugs gebruikt en volgens sommige nog steeds wel eens wat hem heel agressief maakt.
hij woont alleen zonder begeleiding.
afgelopen winter heeft hij bij diverse mensen deuken in auto,s geschopt en spiegels eraf gesloopt.
ik weet dus dat hij heel gevaarlijk kan zijn.
heb zijn naam en adres doorgegeven aan de agenten(hij woont zowaar slechts een halve minuut lopen bij mij vandaan)
helaas hebben ze weer niks gedaan met de informatie.
begin dit jaar is het weer begonnen,ik heb inmiddels een poortje maar daar klimt hij gewoon overheen.
ik stond me tegen 12 uur snachts om te kleden om naar bed te gaan en stond dus ook vlak voor het bed.
het gordijn stond op een kiertje maar er was al een paar maanden niks voorgevallen dus was weer wat kalmer geworden.
liep dus in enkel boxershort voor de nacht (lekker veel details

echt ik ben me doodgeschrokken!
politie gebeld maar die kwamen pas na 3 kwartier tot een uur en waren dus weer te laat om hem te betrappen.
sindsdien durf ik niks meer,gordijn is constant gesloten en durf niet meer mijn tuin in te gaan.
heb constant argwaan bij elk geluidje en slaap nog maar 3 a 4 uurtjes per nacht.
afgelopen zondag stond hij weer in mijn tuin,zag zijn schim door het gordijn en hoorde hem weer in zichzelf praten.
morren aan de achterdeur en proberen door het raam te gluren bij de gordijn kiertjes.
ik ben niet bang aangelegd maar was compleet bevroren van angst.
durfde na 10 minuten pas de buurman te bellen.
ik wist wel dat ik moest bellen maar ik kon gewoon echt niet meer bewegen van angst.
buurman is meteen gaan kijken met camera en wapen maar helaas was hij weer weg.
heb direct nadat ik de buurman belde de politie gebeld ,huilend en volkomen in paniek mijn verhaal gedaan maar die vonden het niet nodig om te komen want hij was toch al weg.
ze hebben mijn nummer genoteerd en de wijkagent zou me op maandag bellen....helaas is het nu dinsdag en nog steeds geen telefoontje gehad.
ik voel me machteloos en niet meer veilig in mijn eigen huis.
voorheen kon ik makkelijk een heerlijk avondje alleen zijn,nu wil ik constant gezelschap om me veilig te kunnen voelen.
van elk geluidje schrik ik,elke schaduw maakt me bang zelfs die van de bomen.
kan niet meer rationeel denken en overweeg zelfs om een mes onder mijn kussen te houden snachts.
ik ben gestresst en constant ziek.
politie doet helemaal niks,ze hebben zijn adres en naam en toch...niet de moeite blijkbaar.
ik heb me voorgenomen om het voorstel van een kennis aan te nemen.
die had het idee om de deurklink onder stroom te zetten (wat heel makkelijk kan) en een webcam op te hangen.
ikzelf begin steeds meer te neigen om het zelf maar op te lossen...niet meer volgens de regeltjes want dat werkt toch niet.
gelukkig ben ik verstandig genoeg om dat niet te doen want dan ben ik zelf de pineut.
heeft iemand andere ideeen?
wat kan ik doen tegen deze man?
ik weet ook niet zeker of die brief ook van hem kwam,in dat geval is er nog wat om druk over te maken.