Hoe erg kan het zijn, zelfs ik heb net na de afronding van deel 1 ([LZP] Wie kan ik blij maken????) alweer een op hande staande opruiming op stal waarbij ik zeker weet dat ik weer spullen tegen kom die ik niet ga gebruiken.
Ik zal waarschijnlijk een verkooprondje doen en daarna gaat het op de stapel van

In het vorige deel hebben we een groot aantal goede doelen blij gemaakt met spullen die door het hele land verzameld zijn door bokkers.
Om het dit keer (nog) gestructureerder aan te pakken open ik nu alvast het topic zodat iedereen de gehele zomer heeft om spullen te verzamelen, SCHOON te maken

Ik wil dit keer gaan werken met een aantal contactpersonen door het land die ook spullen in gaan zamelen voor de diverse doelen.
In de maanden september en oktober kan er verzonden gaan worden naar deze contactpersonen en voor de kerst 2010 zullen de spullen bezorgd worden bij de vooraf geselecteerde doelen.
Vanaf nu kunnen de volgende mensen zich al gaan aanmelden:
1: De goede doelen.
- naam van het doel
- website
- korte omschrijving van de "werkzaamheden" van het doel
- spullen die gebruikt kunnen worden
- naam van bokt contactpersoon
Van de goede doelen wordt verwacht dat ze eind december een verslag met foto's plaatsen in het topic.
2: Regio contactpersonen
- eigen naam
- omschrijving van de regio die je wilt contacten
- een korte omschrijving waarom je wilt helpen
Dit kan allemaal uiteraard via PB.
Van de regio contactpersonen wordt verwacht dat ze in de eigen opgegeven omgeving spullen ophalen bij bokkers, dit thuis of op "veilige locatie" uitzoeken en bewaren, regelmatig een spullen-update geven aan mij wat in een totale update verwerkt wordt en de contactpersoon moet rond de kerst beschikbaar zijn om spullen rond te brengen bij de geselecteerde goede doelen.
Contactpersonen moeten zich bewust zijn van de hoeveelheid werk en niet halverwege afhaken.
Voor zowel goede doelen als aanmeldingen van contactpersonen geldt dat er enig speurwerk verricht zal worden naar de juistheid van de gegevens omdat in de vorige ronde toch wat "oplichters" actief geweest zijn. Naja, dit is geprobeerd!
Aan alle donateurs vraag ik om je alvast te melden en de hele zomer te gebruiken om spullen uit te zoeken, te verzamelen, schoon te maken en te bewaren. Begin september zal iedere donateur gekoppeld worden aan een regio contactpersoon en een afspraak kunnen maken om de spullen te verzenden of op te halen, brengen, enz.
Wanneer je dekens wilt doneren: liefst schoon
Daarnaast goed verpakken Bijvoorbeel opvouwen, in vuilniszak, dichttapenen dan daarop een briefje met soort deken (voering e.d), de maat van de deken en eventuele schade.
Ook kapotte dekens zijn welkom omdat goede doelen van verschillende dekens één deken maken of andere dekens ermee herstellen.
Andere voorbeelden van zaken die we verzamelen:
- dekjes alle soorten en maten (schoonmaken van vuil en haar en liefst ook wassen)
- beenbescherming alle soorten en maten
- longeerbenodigheden
- alle tuig, losse onderdelen of compleet
- bitten
- rijspullen zoals laarzen, helmen, broeken, enz. Geen helmen die niet voldoen aan de eisen!
- stalbenodigdheden
- borstels
- dekens in alle soorten en maten (zie instructie dekens hierboven)
- singels
- enz, enz........ enz......
In mijn onderschrift zal de laatste update vermeld worden. Voordat je gaat reageren is het belangrijk om deze eerst door te lezen.
Iedereen alvast weer bedankt en we gaan er met zijn allen een nog groter succes van maken dan nu al het geval is!