Wie kan ik blij maken deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zooist

Wie kan ik blij maken deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 13:45

Hallo allemaal,

Hoe erg kan het zijn, zelfs ik heb net na de afronding van deel 1 ([LZP] Wie kan ik blij maken????) alweer een op hande staande opruiming op stal waarbij ik zeker weet dat ik weer spullen tegen kom die ik niet ga gebruiken.

Ik zal waarschijnlijk een verkooprondje doen en daarna gaat het op de stapel van

*\o/* *\o/* *\o/* WIE KAN IK BLIJ MAKEN DEEL 2 *\o/* *\o/* *\o/*

In het vorige deel hebben we een groot aantal goede doelen blij gemaakt met spullen die door het hele land verzameld zijn door bokkers.

Om het dit keer (nog) gestructureerder aan te pakken open ik nu alvast het topic zodat iedereen de gehele zomer heeft om spullen te verzamelen, SCHOON te maken := en klaar te maken voor verzending.

Ik wil dit keer gaan werken met een aantal contactpersonen door het land die ook spullen in gaan zamelen voor de diverse doelen.

In de maanden september en oktober kan er verzonden gaan worden naar deze contactpersonen en voor de kerst 2010 zullen de spullen bezorgd worden bij de vooraf geselecteerde doelen.

Vanaf nu kunnen de volgende mensen zich al gaan aanmelden:

1: De goede doelen.
- naam van het doel
- website
- korte omschrijving van de "werkzaamheden" van het doel
- spullen die gebruikt kunnen worden
- naam van bokt contactpersoon

Van de goede doelen wordt verwacht dat ze eind december een verslag met foto's plaatsen in het topic.

2: Regio contactpersonen
- eigen naam
- omschrijving van de regio die je wilt contacten
- een korte omschrijving waarom je wilt helpen
Dit kan allemaal uiteraard via PB.

Van de regio contactpersonen wordt verwacht dat ze in de eigen opgegeven omgeving spullen ophalen bij bokkers, dit thuis of op "veilige locatie" uitzoeken en bewaren, regelmatig een spullen-update geven aan mij wat in een totale update verwerkt wordt en de contactpersoon moet rond de kerst beschikbaar zijn om spullen rond te brengen bij de geselecteerde goede doelen.

Contactpersonen moeten zich bewust zijn van de hoeveelheid werk en niet halverwege afhaken.

Voor zowel goede doelen als aanmeldingen van contactpersonen geldt dat er enig speurwerk verricht zal worden naar de juistheid van de gegevens omdat in de vorige ronde toch wat "oplichters" actief geweest zijn. Naja, dit is geprobeerd!

Aan alle donateurs vraag ik om je alvast te melden en de hele zomer te gebruiken om spullen uit te zoeken, te verzamelen, schoon te maken en te bewaren. Begin september zal iedere donateur gekoppeld worden aan een regio contactpersoon en een afspraak kunnen maken om de spullen te verzenden of op te halen, brengen, enz.

Wanneer je dekens wilt doneren: liefst schoon
Daarnaast goed verpakken Bijvoorbeel opvouwen, in vuilniszak, dichttapenen dan daarop een briefje met soort deken (voering e.d), de maat van de deken en eventuele schade.

Ook kapotte dekens zijn welkom omdat goede doelen van verschillende dekens één deken maken of andere dekens ermee herstellen.

Andere voorbeelden van zaken die we verzamelen:
- dekjes alle soorten en maten (schoonmaken van vuil en haar en liefst ook wassen)
- beenbescherming alle soorten en maten
- longeerbenodigheden
- alle tuig, losse onderdelen of compleet
- bitten
- rijspullen zoals laarzen, helmen, broeken, enz. Geen helmen die niet voldoen aan de eisen!
- stalbenodigdheden
- borstels
- dekens in alle soorten en maten (zie instructie dekens hierboven)
- singels
- enz, enz........ enz......

In mijn onderschrift zal de laatste update vermeld worden. Voordat je gaat reageren is het belangrijk om deze eerst door te lezen.

Iedereen alvast weer bedankt en we gaan er met zijn allen een nog groter succes van maken dan nu al het geval is!

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 13:53

*\o/* Yeah!
Kan je nog een keer uitleggen wat de functie van regiopersoon is?
Anders wil ik mij voor Noord-Holland wel weer aanmelden.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Re: Wie kan ik blij maken deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 13:57

Ik ga aan de schoonmaak :) Wilde vorige keer al meedoen en ben blij dat er een vervolg is :j

Suprice_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 13:58

Ik was vanmiddag van plan om de stal eens een beurt te gaan geven, en wellicht dat ik wat tegen kom.
Je hoort nog wel !! :)

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 14:02

Eydis schreef:
*\o/* Yeah!
Kan je nog een keer uitleggen wat de functie van regiopersoon is?
Anders wil ik mij voor Noord-Holland wel weer aanmelden.

2: Regio contactpersonen
- eigen naam
- omschrijving van de regio die je wilt contacten
- een korte omschrijving waarom je wilt helpen
Dit kan allemaal uiteraard via PB.

Van de regio contactpersonen wordt verwacht dat ze in de eigen opgegeven omgeving spullen ophalen bij bokkers, dit thuis of op "veilige locatie" uitzoeken en bewaren, regelmatig een spullen-update geven aan mij wat in een totale update verwerkt wordt en de contactpersoon moet rond de kerst beschikbaar zijn om spullen rond te brengen bij de geselecteerde goede doelen.

Contactpersonen moeten zich bewust zijn van de hoeveelheid werk en niet halverwege afhaken.

Voor zowel goede doelen als aanmeldingen van contactpersonen geldt dat er enig speurwerk verricht zal worden naar de juistheid van de gegevens omdat in de vorige ronde toch wat "oplichters" actief geweest zijn. Naja, dit is geprobeerd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 14:19

Helaas kan ik qua tijd geen contactpersoon in de regio zijn (begin net zelf aan een nieuwe pony waar veel tijd in gaat zitten), en heb ik mijn spullen vorige keer al gedoneerd, maar ik wil jullie wel heel veel succes wensen +:)+
Ik hoop dat deze actie net zo'n groot succes wordt als de eerste, ik zal het topic ook zeker blijven volgen :j

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 14:23

Zooist, ik heb nog 2 dekens liggen waar met wat reparatie nog iets bruikbaars van gemaakt kan worden ( beiden een gat op de rug )

Punt is echter dat ik ze niet kan laten wassen. Omdat ze kapot zijn durven wasbedrijven het niet aan.

Dus als je ze wilt hebben dan hoor ik het wel :)

SuperSonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 14:35

ook hier gaat weer flink uitgemest worden van de zomer....

Poehee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 14:42

Ik heb een nog een goed doel in Afrika, daarvoor zijn ze opzoek naar rijkleding voor de kansarme ruiters. Zou jij daar ook iets in zien als doel of richt je je meer op goede doelen in nederland.

Ik weet dat mijn buurmeisje bij de KLM vliegt en regelmatig richting Afrika, die heeft mij ook benaderd voor dit doel en de kleding, zij zou het ook mee willen nemen en daar afwillen geven.

Ik hoor wel als je het iets vind en dan kan ik je ook meer info geven.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 14:43

Ik ben ook blij dat er een vervolg komt. Heb nogal wat liggen in kleine maatjes wat ik niet meer gebruik :)

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 14:46

Ik heb hier nog wel wat grote rijbroeken liggen en een paar kapotte/beschadigde. Kan iemand daar iets mee?

Woon in het puntje van Noord holland :D

Gimmick11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 15:10

Ook ik heb veel spullen voor paarden en ruiters liggen (o.a. rubberen laarzen, caps, dekens).

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 15:19

Tallie1979 schreef:
Zooist, ik heb nog 2 dekens liggen waar met wat reparatie nog iets bruikbaars van gemaakt kan worden ( beiden een gat op de rug )

Punt is echter dat ik ze niet kan laten wassen. Omdat ze kapot zijn durven wasbedrijven het niet aan.

Zie de verpakkingsregels in mijn beginpost :D

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 15:24

SuperSonny schreef:
ook hier gaat weer flink uitgemest worden van de zomer....

Helemaal super!

Poehee schreef:
Ik heb een nog een goed doel in Afrika, daarvoor zijn ze opzoek naar rijkleding voor de kansarme ruiters. Zou jij daar ook iets in zien als doel of richt je je meer op goede doelen in nederland.

Ik weet dat mijn buurmeisje bij de KLM vliegt en regelmatig richting Afrika, die heeft mij ook benaderd voor dit doel en de kleding, zij zou het ook mee willen nemen en daar afwillen geven.

Ik hoor wel als je het iets vind en dan kan ik je ook meer info geven.

Geef maar meer info hoor! Zie de beginpost voor aanmelding goede doelen.

Rianneke schreef:
Ik ben ook blij dat er een vervolg komt. Heb nogal wat liggen in kleine maatjes wat ik niet meer gebruik :)

Ook super!

Juangi schreef:
Ik heb hier nog wel wat grote rijbroeken liggen en een paar kapotte/beschadigde. Kan iemand daar iets mee?

Woon in het puntje van Noord holland :D

Dat komt vast wel goed. Wil je ze bewaren?

Gimmick11 schreef:
Ook ik heb veel spullen voor paarden en ruiters liggen (o.a. rubberen laarzen, caps, dekens).

En ook daar zijn de goede doelen erg blij mee!

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 15:28

Oke zooist misschien kunnen ezperanza en ik de taken voor contactpersoon voor nh verdelen.ik heb alleen geen opslagruimte voor veel spullen.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 15:29

ik zal hier ook eens kijken vandezomer! :D

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 15:39

ik doe waarschijnlijk weer mee, als ik weer wat spulletjes verzameld heb!! :D heb nog 2 rijbroeken die een beetje te klein worden..

vorige keer groot succes :D

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 16:24

Zooist schreef:
Tallie1979 schreef:

Zie de verpakkingsregels in mijn beginpost :D

Is allemaal geen probleem, alleen het wassen is lastig :P

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 00:01

Hier nog even een kort verslagje van de stichting waar ik contactpersoon voor was. Ze zijn enorm blij met alle spullen en zijn alles nog druk aan het uitzoeken en plaats aan het geven.
Ik ga volgende week waarschijnlijk even langs, en probeer mijn camera mee te nemen (als ik het niet vergeet).

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 11:56

Hier een verslagje van onze kant.

We kwamen aan rond 11uur op het KNHS,wat is dat groot zeg!woon al jaren in Ermelo maar was er nog nooit geweest.Ik Malene gebelt dat we er waren,we stonden op de parkeerplaats.Zag 2 dames aan komen lopen en dacht al dat zijn ze vast en ja hoor het was Malene en nog iemand [vast ook een bokker].We liepen naar hun auto,men wat een hoop spullen!alles in geladen en Malene nog een chocolade kip gegeven als dankje voor al haar moeite.Thuis gekomen alles na gekeken,wat een hoop dekjes!zaten ook super mooie tussen.Een super leuk mexiaans hoofdstelletje voor Isabel,rose peesjes voor isa en nog meer spul voor haar.Maar ook voor de andere pony's zat er heel veel bij.
Hierbij wat foto's.

Een deel van de dekjes.
Afbeelding

Nu ook een mooie deken voor Bonny.
Afbeelding

Bonny met de Bokt Longeersingel.
Afbeelding

Als laatste het droevige afscheid van isabel.
Heel veel dank aan Macholover die ook goed geholpen heeft.
Afbeelding

De spullen voor Isa zullen vast en zeker naar een ander opvang pony'tje gaan.
Nogmaals iedereen heel erg bedankt!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 11:59

Tips over hoe ik Bonny het beste kan longeren...
Is altijd welkom!
Ze heeft namelijk niet de ontspanning met het longeren :)

Gimmick11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 12:06

Wauw, wat een boel dekjes! En inderdaad nog hele mooie!
Longeren; hij staat wel erg hoog en kort ingesteld. Ik zou hem liever wat langer en lager zien; touwtje tussen voorbenen door halen en aan de zijkanten vastmaken.
Gewoon zelf een beetje puzzelen ermee, dan komt het vast goed!

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 12:07

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 12:10

Dank jully wel!

Jess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 12:32

gohya schreef:
Hier een verslagje van onze kant.

Zag 2 dames aan komen lopen en dacht al dat zijn ze vast en ja hoor het was Malene en nog iemand [vast ook een bokker]..

Was inderdaad ook een bokker (ik dus ;))

Leuk verslag!