Rare reacties op Marktplaats!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kattenbak

Rare reacties op Marktplaats!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 09:20

8-) Rare reacties op Marktplaats, altijd als ik iets op Marktplaats zet dan krijg ik toch wel een keer een rare reactie.

Nu heb ik een home cinema set aangeboden en daarvoor wil ik graag 100 EUR voor krijgen, de nieuwprijs was namelijk 500 EUR en er zit nog 2 jaar garantie bij.

Iemand bied mij 75 EUR, dus ik mail hem terug dat ik echt 100 EUR ervoor wil met uitleg. Krijg ik vervolgens de volgende mail:

"Ik moet vanuit Alkmaar met de trein naar Hoorn komen en dat kost mij 15 EUR, daarom bied ik 85 EUR want dan zijn de treinkosten voor jou"

Nou :wave: , mijn probleem niet :D

Het is op zich geen hele rare/vulgaire opmerking, maar ik vind het wel erg vreemd dat ik moet betalen voor zijn reis :=

Mijn moeder bood ook een keer haar tuinset aan. Krijgt ze een mail of ze die even met een aanhangwagen naar Utrecht wil brengen (80 km verderop) :D

Mijn vader bood zijn auto aan op Marktplaats, na 1 minuut belde er al een figuur met de vraag: "ik zag auto op marktplaats, hoe duur?", dus mijn vader noemt het bedrag (en het was geen skrale bak), *tuut* *tuut* *tuut*, haha hangt die vlegel op. En dit heeft hij nog een paar keer gehad, allemaal met dezelfde vraag.

Zo...

Tallie1979

Re: Rare reacties op Marktplaats!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 09:24

Mensen willen voor een duppie op de voorste rang op marktplaats.. Er zijn zoveel mensen zo aso.. Ik bied ook regelmatig spullen aan en mensen willen gewoon zo goedkoop mogelijk.. En dan nog pissig zijn als je nee zegt!! _O-

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 09:26

Ja of je krijgt alleen een mailtje met:

"50 euro"...

Nou daar ga ik dus echt niet op in he.

_x_Vace_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 09:28

HAHA ergt he! :+

Ik had mijn leren laarzen op MP staan voor 150 euro koste 400 nieuw en heb ze maar half jaartje aan gehad.

Kreeg ik een mail van een vrouw/meisje die zegt ik kan maximaal 50 euro bieden maar ik ben van God dus ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Naar welke rekening mag ik het geld overmaken? mijn adres is ...........

Na toen brak me klomp heb niks tegen gelovige mensen maar dit sloeg alles :+ :+ }:0

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 09:30

Ik heb ooit een jas te koop gezet, maatje xs maar echt voor een smal persoon, verzenden is verkocht! kreeg reactie van iemand die zei ja deze jas zoek ik precies, zo gezegd zo gedaan.
Opgestuurd krijg een paar dagen later "hij is te klein" graag het geld even terug storten met verzendkosten erbij zodat ze hem weer terug kon sturen,.. euhm nee doe ik niet!!!
Mens heeft mij nog weken gestalkt!
Mijn auto te koop gezet en een bod gehad van 50 euro,... vp was 1000 euro met keuring!
Sommigen denken echt dat je een liefdadigheids instelling bent!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 09:30

Dat van die auto heb ik idd ook meegemaakt.
Zelfs tot ná 11 uur 's avonds bellen, en idd, lang niet alle bellers spraken fatsoenlijk nederlands.
Zelfs eentje die belde, vroeg naar de prijs, hing daarna weer op. Auto ondertussen verkocht aan iemand anders, belt diezelfde man weer... Wij uitgelegd, dat de auto al verkocht was. Gaat hij helemaal uit z'n plaat omdat zn maat al onderweg was vanuit Polen om de auto op te halen...
Tja, sorry, na het noemen van de prijs zei hij "Ok" en hij hing op... Had ik dan moeten ruiken dat hij akkoord ging met de prijs?

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 09:33

Hahaha, wat een mensen. Ik zet trouwens m'n telefoon nummer niet bij de advertentie, die kunnen ze krijgen via de mail.

Resi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 09:34

Liezel1 schreef:
Dat van die auto heb ik idd ook meegemaakt.
Zelfs tot ná 11 uur 's avonds bellen, en idd, lang niet alle bellers spraken fatsoenlijk nederlands.
Zelfs eentje die belde, vroeg naar de prijs, hing daarna weer op. Auto ondertussen verkocht aan iemand anders, belt diezelfde man weer... Wij uitgelegd, dat de auto al verkocht was. Gaat hij helemaal uit z'n plaat omdat zn maat al onderweg was vanuit Polen om de auto op te halen...
Tja, sorry, na het noemen van de prijs zei hij "Ok" en hij hing op... Had ik dan moeten ruiken dat hij akkoord ging met de prijs?

_O- Vanuit Polen :')

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 09:34

laatst met mijn auto ook die te koop stond, krijg je een mail dat ze 400 euro bieden, ik teruggestuurd dat ik dat veel te weinig vond.

Krijg je een mail terug met een zielig verhaal en dat ze niet meer kan besteden en haar auto kapot is bla bla bla....

joh ben geen liefdadigheidsinstelling....

EsBianc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 09:37

Ik had laatst ook mij auto op MP staan, en dan bieden mensen een redelijk bedrag, mail je dat ze mogen komen kijken en vervolgens hoor je nooit meer wat van ze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 09:38

er loopt wat rond op de wereld...
maar er is al een soortgelijk topic
over mensen die rare reacties krijgen als ze een bijrijder zoeken

SunnyBL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 09:39

Bod van een tientje op zo een "krabpaal-toren"(leek meer een flatgebouw) En of ik hem ook even wilde komen brengen (50 km verderop) want ze had geen auto omdat ze in de bijstand zat... :')

shilady

hahaha ik moet echt lachen om jullie verhaaltjes
Bij marktplaat proberen ze idd zo goedkoop mogelijk alles te krijgen als het even kan voor een duppie :wave:

050206051012

Grappig he :D :D

Ik zet overigens nooit mijn telefoonnummer bij een advertentie en zet ook altijd de bied-functie uit. Als mensen oprecht interesse hebben, dan mailen ze me maar :)

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 09:40

ohwja sommige mensen he.
Liezel zoiets hadden wij ook gehad met onze auto.
Een duitser die eerst belde en daarna smste want die moest en zou de auto hebben uhm vaag,
ondertussen was de auto al heel snel gekocht, Dus dat ook netjes doorgebeld. en die man begon toch te dreigen met van alles en nog wat. Want de auto was echt al van hem en we konden hem niet aan iemand anders verkopen.
en dan met nogal erge dreigementen tussendoor uhm oke. :=
sommige mensen. * en nee we hadden niks met hem afgesproken dat hij langs zou komen of wat dan ook.hij wou er alleen wat van weten en kijken of die nog kon komen,*

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 09:40

Ja mijn bied-functie moet ik misschien anders ook maar even uitzetten nu :-)

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 09:42

Ik had onlangs een paar van mijn paarden op marktplaats staan, kreeg reacties als, ik geef je € 100,= meer als slachtgeld. Als je geen geld hebt om je paard te onderhouden moet je er geen aanschaffen.. of hoe vind je deze als ik mee betaal aan het voer is het paard voor de helft voor mij..
Of deze is ook leuk ik heb een ander paard ook te koop staan valt in de hogere prijsklasse, of ik me niet vergist heb in de prijs???? Deze persoon wou het paard graag hebben maar kon niet meer dan € 1500,= missen... Ik heb hem maar verteld dat hij moest door sparen :D
Dat er een andere reden achter zou kunnen zitten snappen sommige mensen niet.. Zoals het er naar uitziet raak ik aan het eind van het jaar mijn wei kwijt ik kan er helaas geen 5 in pension zetten. :(

MaartjeEsra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 09:42

Ik had bijna de hele serie van MCLeods Daughters op marktplaats staan. (Ongeveer 12 boxen, nieuwprijs 35 euro per box).

Krijg ik een mail van een vrouw of ze de boxen allemaal gratis mag hebben voor haar dochter die vrijwilligerswerk doet in Aruba (?).

Sorry hoor, hoezo brutaal. Als ze 1 box had gevraagd had ze 'm kunnen krijgen, maar alle boxen met nieuwwaarde van boven de 300 euro??????!!!!

Heb dat ook terug gemaild. Denkt zeker dat het geld bij mij op mijn rug groeit.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 09:43

Ik had laatst op een pony een bod gedaan,stond ook bij de advert. bieden.Die man mailt me en zegt voor zoveel € mag je hem komen ophalen.Ik vond dat te duur en bleef bij mijn bod,dus reageerde er verder niet op.Krijg ik een mail van die man,al die wijven zijn allemaal hetzelfde,ze bieden en laten nix meer van zich horen en bla,bla,bla.En schelden dat die deed.Ik mail terug,meneer u vraagt een bod,en ik doe een bod.U wil meer geld,ik wil dat niet.Dus ik weet uw prijs en wil dat er niet voor betalen,dan hoef ik toch ook niet meer te reageren?Ik zeg:lekker vriendelijk mailtje wat u stuurt,ik zal het naar marktplaats door sturen.Nooit meer wat gehoord.
Naja,die man dwingde me zowat de pony te kopen voor zijn prijs.

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 09:44

ik heb zo een keer een gitaar verkocht, voor 150 euro.
hij stond ook voor 200 op marktplaats, precies hetzelfde merk en type.

ik heb tegen die man gezegd, tja, hij doet het, want er komt geluid uit...maar ik weet werkelijk niets van gitaren, maar alles zit erop.

ik heb helemaal ingepakt in bubbeltjes plastic en opgestuurd.

krijg ik een mail, er is met de elementen geknoeid (ik weet niet beter dan dat elementen vuur water etc. zijn maar, afijn)
hij most zijn geld terug, en dan zou hij de gitaar terug sturen.

ik heb dus gemaild dat ik daar niet mee akkoord ga, naar mijn weten was hij prima in orde, en ik ben eerlijk geweest over het feit dat ik niks weet van gitaren.

nou of ik dan de helft terug wou storten!
want zoveel geld had hij nodig voor de restauratie
en anders haalde hij zijn advocaat erbij.

nou, wat over en weer gemaild. en opeens hoorde ik niks meer van hem. waarschijnlijk wou hij gewoon een gratis gitaar.

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 09:44

Zo heb ik mijn paard een keer op marktplaats gehad met vraagprijs 2500.
Krijg ik een mailtje van een meisje, dat ze 50 kon bieden, maar dat ie een heel goed tehuis kreeg :Z

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 09:47

Ik vind het ook altijd flauw als mensen zetten 'bieden', maar geen richtprijs. Vorige week had ik geboden op een maxicosi met onderstel, ding was gebruikt, dus ik bied de helft van de nieuwwaarde, lijkt me netjes. Krijg ik een reactie dat het bod verwijderd wordt, want ze wilden er een bedrag voor (nieuwprijs). Prima, heb ik m van iemand anders gekocht voor wel de prijs die ik in gedachten had :D

Zit nu wel met iets anders, want ik heb via marktplaza een NIEUWE ('uit voorraad leverbaar') robot stofzuiger gekocht. Dat ding kwam gister aan, bleek geen nieuwe te zijn en hij doet het niet :+ Heb gemaild hoe we tot een oplossing kunnen komen, maar iedere zak hooi weet natuurlijk wat ik als reactie ga krijgen (als ik uberhaupt nog een reactie krijg).

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 09:48

Hahaha, wat een leuke verhalen, wilde eigenlijk ook eens wat spullen op mp gaan zetten, maar lijkt me maar niks...
Heb wel eens een paard te koop gehad (voor de tijd van mp en internet), wel een aanvaring gehad met een manege-eigenaar...die had het paard blijkbaar al doorverkocht :?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 09:48

Orrie_VBW schreef:
Zo heb ik mijn paard een keer op marktplaats gehad met vraagprijs 2500.
Krijg ik een mailtje van een meisje, dat ze 50 kon bieden, maar dat ie een heel goed tehuis kreeg :Z

_O- Gewoon beledigend om zoon bod voor je paard te krijgen hahaha

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 09:51

Zo bekend, deze reacties. Ik fok konijnen en verkoop af en ook wat dieren omdat ik niet alles kan aanhouden voor de shows en fokkerij. Ik vraag rond de 20 euro, dat is vaak nog lager dan de dierenwinkel en die van mij zijn dan ingeent en getatoueerd en heb ik met alle liefde en goede zorg grootgebracht. Biedingen zet ik altijd uit, maar dan nog mailtjes met apart een bod van 5 euro en of ik ze kan komen brengen! 5 euro is dus slachtprijs en daar fok ik ze niet voor. En dan nog zeker met openbaar vervoer naar Verweggistan komen afleveren. Inderdaad met zielige verhalen over kleine kindjes die niet een hele dag meekunnen om het konijn op te halen, geen auto hebben en uitkering, etc. etc. Joh, dan blijven ze lekker bij mij zitten want er zijn genoeg mensen die het er wel voor over hebben om een dier te komen ophalen. Trouwens, ik haal zelf liefst ook dieren rechtstreeks bij een fokker vandaan, kan ik zien hoe ze er bij staan ;-).