Met de trein, deel 2.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rosie

Met de trein, deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 18:33

Dit topic is een vervolg op [LZP] Met de trein..
Brand maar los! Lachen

Morgen (eigenlijk vandaag maar oké) eerste dag van de nieuwe dienstregeling! Go jij! Go jij!

_Tara_

Re: Met de trein, deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 18:35

Goed dat je 't zegt Mendy Bloos! Even kijken hoe laat m'n trein gaat Huilen van het lachen

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 18:38

Mijn trein uit/naar Den Haag gaat 2x wel 1 minuut eerder. Vork
Kan veel schelen voor anderen, voor mij maakt het niet zo veel uit. Lachen

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 18:41

Haha!

Ik was het zelf ook bijna vergeten.
Voor mij maakt het wel veel uit, we krijgen er 2 intercity's per uur bij. In de spits zelfs 4. *blijheid* Cool

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 18:45

Voor mij is het gunstig, de bussen rijden vanaf hier namelijk vaker Haha! Zo gaat er op een doordeweekse gewone dag maarliefst 6x per uur (ochtendspits) een bus naar Nijmegen Haha! Als dat maar genoeg is Haha!

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 18:51

Ik quote mezelf even uit deel 1 Knipoog
Jobbeltje schreef:
Gisteren op het traject Nijmegen - Zwolle:

Machinist: welkom in deze intercity, zodadelijk maken wij een tussenlanding in de mooie torenstad Zutphen

Later op het traject Zwolle - Leeuwarden
Machinist: u bevindt zich in de intercity die naar Leeuwarden rijd, ja echtwaar!"

Later bij Heerenveen
"Station heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerenveen, station heeeeeeeeeeeeeerenveen. Ook de dames mogen uitstappen"

in Leeuwarden:
"Dit is het eindpunt van deze trein. Kijkt u eens goed om zich heen naar uw eigendommen en neem ze vooral mee als u de trein verlaat, wij hebben er al genoeg"

Haha!

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 18:59

Wat een drama die nieuwe dienstregeling, ik mis dus finaal m'n aansluiting + dat ik nog eens een uur langer onderweg ben.
Dus i.p.v. 4 uur per dag, nu 5 uur reizen per dag.
En daar gaat m'n bijbaantje in de avonduurtjes Huilen

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 19:01

Ik moet eerder weg anders mis ik de aansluiting met de bus en red ik het dus niet. Beetje balen zo, kleine man moet dus ook eerder naar school. Ik rij op Dordrecht Schiedam-centrum.
Iedereen succes morgen

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 19:07

Voor mij is de nieuwe dienstregeling echt fijn. Een overstap minder dus een kwartiertje minder reistijd.

Pinkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 19:08

mijn trein gaat 3 minuten eerder maar wel van een ander perron Tong uitsteken
goed dat ik ff had gecheckt Knipoog

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 19:09

Dat is flink balen Loes! Bij mij veranderd er jammer genoeg niks... sta dus nog steeds elke keer 20 minuten te wachten op mijn aansluiting dankzij de dienstregeling van Arriva die het nodig vond hier lokaal alles om te gooien (waardoor overigens het meerendeel standaard 20 minuten moet wachten.....)

Jobbeltje, ge-wel-dig Haha!

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 19:10

Voor mij is de trein verbinding nog steeds hetzelfde. Mis nog steeds mijn overstap op een minuut of twee na.
Verder heb ik twee bussen voor naar het station en daar zit voor zowel naar het station als van het station naar huis 5 minuten verschil tussen de twee bustijd. Gaan ook op een ander tijdstip wat minder gunstig is.
Ga er ieder jaar verder op achteruit! Nagelbijten / Gniffelen

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 19:11

Mijn trein gaat 2 hele minuten later dan eerst Huilen van het lachen Bus is niet veel veranderd geloof ik...

brennie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 19:13

mijn trein gaat voortaan 4 min later zodat ik nu 24 minuten moet wachten ipv 20 Huilen

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 19:18

Bij mij veranderd er ook vrijwel niets. Zij zijn groot en ik is klein!
Ik had stiekem gehoopt op 2 bussen per uur ipv 1, al rekende ik er al niet echt op. Huilen van het lachen
Nog steeds 4 van de 5 dagen 50 minuten wachten op een bus dus. Clown

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 19:21

Oei, de sporen moet ik inderdaad nog even naar kijken. Vork
Loop vaak blindelings naar het spoor zonder te checken of ie daar wel gaat. Tong uitsteken

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 19:36

wow nieuw topic, gaat echt snel Clown Kan niet wachten tot in in Januari weer terug ben in Nederland en lekker kan gaan treinen iedere dag Haha! Het word traject Gouda -Den Haag - Schiphol Clown

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 19:41

OJA! Jij komt dichtbij mij te zitten he Char. Nouja bij m'n school dan. Haha! Lovers

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 19:45

Ik ga maar 1x per week met de trein, iets meer dan een uur. Blijkbaar heb ik een aantrekkingskracht op verkeerde mannen, want iedere keer komen er van die engerts tegenover me zitten, die vervolgens tegen me aan gaan banketstaaf, of me aan gaan zitte staren.

Wel heb ik een redelijk effectieve strategie ontwikkeld van 'plaats in de trein kiezen' om te voorkomen dat er mensen naast/tegenover me komen zitten Tong uitsteken. En grotendeels ook met succes.

Nicky_Ray

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 19:51

Voor mij verandert er ook niet, geloof dat hij 1 minuut eerder vertrekt....

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 19:53

Mijn dienstregeling veranderd niet zoveel, mits de treinen op tijd rijden is ie hetzelfde. Mits de stoptrein vertraging heeft, hoef ik nu minder lang te wachten op de volgende intercity naar Utrecht.
En op Utrecht kan ik dan ook 4x per uur naar Schiphol, 2x per uur sluit aan op mijn stoptrein, de andere 2 niet, dan moet ik op schiphol wachten.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 19:55

Twee stoptreinen per uur nu op mijn traject, ik was altijd gewend dat dat er maar eentje was. In de spits hadden we er altijd al twee, nu dus de hele dag (iig tot 8 uur 's avonds). Kan ik prima mee leven. Lachen

Nog geen idee van de grotere trajecten (naar Utrecht, Schiphol, Arnhem enzo). Komt wel als ik binnenkort weer eens die kant op ga.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 20:05

Mijn treinen gaan nog exact op dezelfde tijden volgens de planner van de ns. Lachen

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 20:07

xMendy schreef:
OJA! Jij komt dichtbij mij te zitten he Char. Nouja bij m'n school dan. Haha! Lovers

jaaa dan kunnen we vaak meeten, lekker starbucksje drinken op schiphol enzo Lovers

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 20:12

Ik ben niet zo blij met de nieuwe dienstregeling (eigenlijk ook voor het eerst). Ik moet nu altijd overstappen (normaal kon ik bij 2 vd 4 treinen blijven zitten) en de overstappen zijn vrijkrap, mijn trein moet echt geen vertraging hebben anders red ik het niet, op de heenweg mis ik dan mijn trein en moet ik 20 minuten langer wachten. Op de terugweg is de overstap zo krap dat ik altijd heel hard moet rennen en in de spits red ik deze overstap daardoor waarschijnlijk niet. Voordeel is dan wel dat ik nooit lang hoef te wachten want er rijden zat treinen tussen Utrecht en Gouda.
Op zich vind ik overstappen niet zo'n heel groot probleem, want het scheelt me eigenlijk helemaal geen tijd, maar het is toch fijn als je weleens in de trein kan blijven zitten. Ik had gehoopt dat er meer intercity's tussen ede-wageningen en utrecht zouden gaan rijden, iig gehoopt op de spits, omdat de treinen dan vaak bomvol zitten.