Erg veel drugsgebruik bij ons op school!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Erg veel drugsgebruik bij ons op school!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-02 21:24

Bij ons op school wordt erg veel drugs gebruikt.
In de tussenuren zitten de jongens uit TG3 en HAVO 4 op de wc's stickies te roken, om daarna zo stoned te zijn dat ze in de les bijna in slaap vallen. Gaaaap
Ook zie je steeds vaker kinderen in de pauzes op het schoolplein blowen enzo.
Ik zag zelfs vanmiddag toen ik naar huis wilde een meisje snuiven, met een paar vriendinnen! Dat meisje had bij mij op de basisschool gezeten en was altijd heel lief en rustig!
Ik schrok toen echt wel effe. Ik vind die mensen die dat doen echt dom. je ziet veel leerlingen ook als zombies rondlopen, met witte gezichten en rooddoorlopen ogen! IEH ik moet er niet aan denken.
Ik krijg dat beeld van dat meisje gewoon niet meer uit me hoofd!
Laatst bijgewerkt door Annetje op 14-11-02 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 21:33

Tsja, Onze school ( voor de fusie kwam ) haalde de plaatselijke krant door het feit dat veel mensen in de dichtbijgelegen uitgaansgelegenheid met koffieshop drugs haalden.

Drugsgebruik is normaal, maar zo veel ? Bij ons zie je nauwelijks iets van het drugsgebruik ... Scheve mond

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-02 21:36

Ik woon in een dorp! Daar verwacht je dat toch niet?!
Gewoon in een boerengat, Sint Anthonis, heb je vast nog nooit van gehoord.

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 01:57

nou hier op school is het ook HEEEEEEEL VEEEEEEEl en als ze je snappen, dan ben je niet jarig

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 02:45

8 jaar geleden kon je bij mij op school ook al de wiet in de kantine kopen. Gewoon aan de bar, zakjes gingen tussen 2 koeken in...
(Toen woonde ik in Maarssen, niet in Onstwedde Knipoog )

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 09:35

Drugsgebruik is helaas van alle tijden. Op mijn 13e las ik Christiane F. en ik schrok me kapot dat dat soort dingen toen al voorkwamen... Bij mij op school werd ook veel geblowd. Van andere drugs weet ik het niet, ik hield me daar niet mee bezig. Maar blijkbaar is er nog niets veranderd. Ik vind het wel vreselijk dat die kids zich zo laten leiden door verdovende middelen, of het nou is om erbij te willen horen of om een rotgevoel te verdrijven...

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 09:38

Op mijn middelbare school werd ook wel geblowd, maar het was niet echt zichtbaar. Ik heb het tenminste nooit echt iets van gemerkt.... Je wist van bepaalde mensen dat ze het deden, maar dat was alles.

germie

Berichten: 25939
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 10:41

herkenbaar. Ik heb 4 maanden voor de klas gestaan. En het is als leraar een drama om in 1 klas 5 stoned zijnde leerlingen te zien. Geen contact mee te krijgen, terwijl ze wel storend zijn.
De school deed er verder neits aan.

puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 10:56

Vanmiddag moet ik naar een begrafenis van een jongen die op 27-jarige leeftijd aan een hartaanval is overleden.

Oorzaak: drugs

Maar ja, het maakt niet uit hoe vaak dit gebeurt. Als je maar stoer bent en erbij hoort. Wat maakt het uit dat de kans bestaat dat je hart het niet aankan ..

hobbelheks

Berichten: 8844
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 13:05

germie schreef:
herkenbaar. Ik heb 4 maanden voor de klas gestaan. En het is als leraar een drama om in 1 klas 5 stoned zijnde leerlingen te zien. Geen contact mee te krijgen, terwijl ze wel storend zijn.
De school deed er verder neits aan.


Sorry hier bn ik het niet helemaal mee eens! zoals de meetsen wel weten ben ik dus jongerenwerkster, hierin werk ik dus ook veel samen met scholen, ook krijg ik veel informatie van hen. Op de scholen hier word er ontzettend veel aandacht aan betsteed, maar veel jongeren willen dat niet horen en doen er dan ook niets mee.
Toen ik zelf 14, 15 was heb ik ook vrij veel drugs gebruikt (en dan niet alleen weed, op school was dit ook bekend maar ik wijgerde om goede raad aan te nemen van school) In mijn werk gebruik ik mijn eigen ervaringen met drugs dan ook openlijk, en naar mijn gevoel werkt dit goed omdat ze weten dat ik weet waar ik over praat, bij mij op school ontbrak het daar aardig aan. Nou zeg ik dus NIET dat ik jongeren wel van de drugs af kan helpen, want degenen die willen experimenteren doen het toch wel! Maar ik hoop ze op deze manier wel te waarschuwen voor de gevaren die er aan zitten en dat ze op deze manier grote kans lopen de toekomst te vergooien, wat het niet waard is! Toch moet ik zeggen dat het drugsgebruik de afgelopen jaren steeds sterker toeneemt onder tieners (11, 12, 13 jaar) dit vind ik dus wel zeer verontrustend net zoals het feit dat er steeds meer cocaïne gebruikt word onder jongeren.

nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 13:08

nou ik zag vorige keer in de stad een jonge vader en een jonge moeder met ik denk een meisje van 3 / 4 uit de koffieshop komen...

en jah bij ons op school....volgens mij niet...naja zover ik weet