Wat voor dingen hebben jullie uitgehaald als kind?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jessie1234

Re: Wat voor dingen hebben jullie uitgehaald als kind?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 16:26

wij hadden vroeger een oude grote vries kist,waar een fitting voor een lampje zat.
er heeft dus nooit een lampje ingezeten.
ik vond dat altijd zo intersant dat dingetje,tot dat ik op een dag besloot mijn vinger erin te stoppen(naar vele waarschuwingen omdat niet te doen)
ik heb het geweten kreeg stroom en voelde mij niet bepaald fijn,maar durfde niet mijn ouders te roepen.
was bang dat ik op mijn flikker kreeg.
heb er wel van geleerd.

ik was vroeger(en nu soms nog)een kluns met fietsen.
toen ik een jaartje of 10 was kreeg ik een mountebike voor mijn verjaardag ik helemaal blij.
dus de volgende dag met nieuwe fiets en slobber trui naar school.
ik fiets door een bocht en blijf met mijn trui aan het stuur haken,en heb dus de bocht niet kunnen maken.
ben zo bij mensen in hun tuin gereden,en zag bont en blauw.

vroeger als ik ruzie had in de straat met kinderen,vroeg ik altijd aan mijn moeder of ik ons lieve en altijd luisterende(ahumm) hondje mocht uitlaten.
ik met die hond naar buiten en maar roepen PAK ZE,totdat mijn ouders allemaal schreeuwende en rennende kinderen voor bij zagen vliegen.
hondje was los gebroken,heb toen nooit meer de hond uit mogen laten.

Lisjah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 16:30

Ik herinner mij niet echt gevaarlijke dingen.
Wat ik mij wel herinner was toen ik klein was.We waren op vakantie ik had net lekker met mijn bandjes gezwommen,en toen deed ik ze uit en ging op de rand met mijn voetjes spetteren.En voor ik het wist zat ik op de bodem .Toen moest mama me aan mijn badpakje omhoog sleuren .
En toen ik iets ouder was,weer op vakantie in het zwembad,ik kon als ukje nog steeds niet zwemmen,dus had een grote zwemband gekregen.Dus ik trots met die zwemband naar het diepe gedeelte zwemmen.En ik roep naar mmaa: kijk zonder handen!
Dus ik me armen omhoog,glij ik door die band helemala naar de bodem .
Toen hebben ze mij weer aan mijn badpakje omhoog getrokken .

RickCr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 16:46

vanuit een rijdende vrachtwagen op de trailer stappen om een pallet te redden zodat ie er niet vanaf zou lazeren maar ik doe nog steeds wel van die gevaarlijke dingen ik zoek het gevaar altijd op

RedFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 16:58

ik weet neit echt dingen van me zelf
maar mijn broer heeft weleens bij mijn zus messen gooien uit het circus tussen je hand geprobeert met dartpijltjes de eerste ging goed de 2e ging door haar hand heen. Ik vind op mijn pony rijden (en springen ) eigenlijk wel gevaarlijk genoeg

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 17:16

Haha ik was wel braaf 'vroeger' geloof ik Heb in ieder geval nooit van die gevaarlijke dingen gedaan als sommigen van jullie...

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 17:30

Nee, zo gevaarlijk als sommigen was ik vroeger ook nooit.
Ben eigenlijk veel van vroeger vergeten

mariellexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 18:14

Uhh..m niet echt gevaarlijk maar ik en mijn zusje hadden van mijn vader die altijd bij de Shell pompte zo'n grote opblaasbare gele schelp gehad... En mijn zusje en ik vonden het leuk om boven aan de trap erop te gaan zitten en dan hard naar beneden glijden Dit deden we meerde malen .. en op een gegeven moment stond mijn moeder met een mes beneden aan de trap en prikte dat ding zo lek
Toen gingen we verder met matrassen .. Sja het kan gevaarlijk zijn .. met je hoofd tegen de muur enzo.

Euhm... verder niet echt veel .. of ik ben het vergeten.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 18:43

Als kind was ik vrij braaf voor zover ik het me herinner maar....heb de schade ingehaald o.a. door:

- op m'n 17e een poging gedaan om op een vrachtschip vanaf Malta als verstekeling in Sicilie te komen zonder paspoort geld of kleding.....gelukkig (achteraf) in de kraag gevat door de Douane die ons het schip hadden zien betreden, en ons uren later, om 8 uur smorgens alsnog vond. Dit had redelijk wat voeten in aarde bij de "autoriteiten"

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 18:49

Ik heb vast wel vreselijke dingen gedaan. Het schijnt dat ik als 3jarige bovenop een vrachtwagen geklommen ben bij het bedrijf waar mijn vader werkte. Kan ik me echt niet herinneren.

En verder schijnt het dat ze me ook betrapt hebben toen ik op de provinciale (lees: zeer drukke) weg aan het rolschaatsen was.

Ohja, deze is ook best lachen (achteraf dan). Ik zat achterop de fiets bij mijn moeder. En ik dacht: wat is dat voor een raar ijzeren schuifje? Eens kijken of je daaraan kunt prutsen.
*frummelt aan het schuifje en ontdekt dat je het naar beneden kunt doen*

...............dat was dus het slot van de fiets. Onder het fietsen schoot de fiets op slot. Mijn moeder vloog voorover van de fiets af en om de een of andere reden schoot het kinderstoeltje waarin ik zat achter van de fiets af.
En toen zat ik dus in het kinderstoeltje op de grond. En maar brullen. Moeders natuurlijk helemaal geschrokken, maar gelukkig niemand gewond.

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 19:09

Ik zal vast veel meer uit gevroten hebben dan ik me nu kan herinneren maar dit komt nu iig in me op.

Toen ik 3 jaar oud was ging ik altijd met mijn buurjongetje op het pleintje bij ons huis spelen. Bij een van de huizen stond een taxus struik.... En ja je kunt wel raden wat ik heb gedaan.... De besjes van de taxus zagen er best wel eetbaar uit vond ik en ik heb er toen ook een aantal opgegeten. Mijn buurjongetje durfde niet want die was iets ouder en had van zijn ouders geleerd dat hij geen besjes mocht eten van "vreemde" struiken. Toen mij ouders mij 10 minuten later kwamen halen kwamen natuurlijk de verhalen over hoe lekker die besjes wel niet waren Mijn ouders zijn halsoverkop met me naar het ziekenhuis gereden en daar hebben ze mijn maag leeg gepompt. Als ik niks had gezegd over die heerlijke besjes was ik nu zeer waarschijnlijk dood geweest

Wat ik ook vaak gedaan heb op de basisschool vroeger is over de trapleuning hangen samen met een vriendinnetje. Ik durfde dat eigenlijk nooit maar als mijn vriendinnetje het deed moest ik natuurlijk ook Als we ooit waren gevallen hadden we een val van een meter of 7 naar beneden gemaakt

Annemarie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 19:56

Dat over een viaduct lopen.. Over de reiling heb ik ook wel eens gedaan vroeger met mijn broertjes..
Boven 2 wegen en een kanaal.. Oeh mijn ouders moesten eens wéten!!

Mijn broertje heeft een keer bijna onze schuur in brand gestoken..
Leek hem wel leuk om vuurtje te fikken..
Maar het was heel erg droog.. dus tsja het brande al snel natuurlijk.. toch iets sneller als hij wou..
Dus hij in de weer met emmertjes water.. mijn vader vond het wel raar.. en toen hij de 3e keer langsrende met water vroeg mijn vader wat er aan de hand was..
toen liet mijn broertje de emmer vallen en schreeuwde keihard BRAND PAPPA BRAAAAAND!
Zo comisch
De hele muur was wel zwart

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 20:06

Op m'n eerste zwemles dacht ik: Ik zit nu op zwemles, dus nu kan ik zwemmen.

En stapte doodleuk over de rand het diepe in om daar, zinkend richting bodem, tot de ontdekking te komen dat dat best tegenviel.

Vroeger sliep ik op zolder met een schuin dak.
Tegen dat dak stond het blad van een biljart (loodzwaar dik hout) en daarachter stond een doos met knuffels.
Ik kon niet slapen en wilde een knuffel pakken.
Ik leunde over dat blad om er 1 te pakken en dat blad verschoof zo dat ik met m'n keel vast zat tussen dat blad en dat schuine dak.

En hoe meer ik worstelde hoe meer ik klem kwam te zitten, ik kreeg haast geen lucht meer en kon met moeite roepen.

Gelukkig hoorde m'n moeder het en die kon met veel moeite dat blad weg krijgen.

In paniek buurvrouw en de dokter gebeld, heel m'n keel was beurs en ik maakte van de situatie misbruik door om een ijsje te vragen.

Het was niet echt iets waar ik wat aan kon doen, m'n pa had dat blad daar nooit neer moeten zetten.

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 20:17

Oh, ik doe trouwens nu nog veel gevaarlijkere dingen
Vroeger gingen we wel eens naar de werf in Lelystad om de Batavia (in aanbouw) te bekijken. Al die enge verhalen van matrozen in de mast, dat vond ik maar doodeng. Nu heb ik het zelf een keer gedaan: op zo'n 40-46 m boven een schip in de mast hangen is bést cool! Ik was wel gezekerd, maar tijdens het klimmen (met een touwladder) ben je dat dus niet. Eerst dacht ik: best gevaarlijk, maar daarna ben ik gewoon omhoog gegaan.
En natuurlijk de nodige stunts met paarden, kistjes als opstap om dé foto te maken. Het resultaat mag er wel wezen, maar om nou te zeggen dat het veilig is, neuh

Oh enne dat kinderslot: mijn ouders dachten dat dat niet nodig was, mijn zus was super braaf en zelfs mijn broer haalde zoiets niet in z'n hoofd. Ik dus wel , vanaf toen ging het kinderslot er wel op, maar dat vond ik dus niks, ging ik brullen. Na een lange preek ging het kinderslot er weer af en ik heb het ook echt niet meer gedaan. Hoewel ik moet bekennen dat ik het al heel m'n leven nog een keer op de snelweg wil proberen. Ik weet hoe dat voelt (op de motor je hand uitsteken), maar ik tart graag de wetten der natuur

Bloemsuiker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 20:25

Toen ik 10 jaar was: mijn broer zat steeds op de pc en ik wou er ook eens op. Hij ging er maar niet af. Ik werd boos en ik had mezelf niet meer onder controle (hum) en ik zette mn kat op mn broer zn rug. Je kan wel raden wat er na gebeurde.

Ook nog mijn nicht had skeelers aan en ging aan de fiets van mn neef hangen (rijdend). Ze viel , ze had overal schaafwonden enzo.

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 20:34

Ik had altijd een vriendje vroeger in de straat, die kwam altijd op de gekste ideeën

Wat me bijgebleven is, is over de kop met de bolderkar. Ik woonde aan een dijk, waar schuin naar beneden een voetpad vanaf liep. We hadden bedacht dat met de bolderkar daar vanaf wel mega-stoer moest zijn. Dus alle kids uit de buurt werden opgetrommeld om te komen kijken. Wij uiteindelijk met z'n tweeën snoeihard in die kar van de dijk af, zonder stuur uiteraard.
En toen kwam die bocht..we gingen keihard over de kop in de brandnetels. Hartje zomer dus weinig kleren aan. Ik heb het wel afgeleerd.

Ook hebben we een keer fikkie gestookt bij "het grote klimmerek". Beneden aan één van de palen wilde het goed fikken. Het hele klimrek is afgebrand.

moonshine88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 20:45

Poeh gevaarlijke dingen, ze zeggen altijd wel dat ik gevaarlijk doe enzo, (maar dat vind ik dan meestal wel weer meevallen ).

Achterstevoren op een paard zitten die net drie weekjes is ingereden...

Grote stukken hout (die net door de stofzuigerslang kunnen) opzuigen. Dit was eide stofzuiger

Lekker aan het wandelen zijn met pa en ma (als kleutertje) en zeggen 'er staat geen stroom op' (schrikdraad hè) het rustig vast pakken en pa en ma die je ook vasthouden de stroomstoot krijgen (OEPS)

Ficky steken in de tuin samen met je buurjongen

Altijd denken 'je kunt nog wel voor die auto langs' als je de weg oversteekt.

Tsja, ik weet er even niet veel meer

En ja ik leef nog steeds en ben nog helemaal heel...

(maar zo gevaarlijk waren de mijne niet...

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 21:09

Jeetje, wat ben ik een doetje... Ik liep altijd weg omdat ik gek was op nieuwe mensen, maar om dat nou levensgevaarlijk te noemen? In Swalmen op ontdekkingstocht uit gaan, in Disney idem, in restaurantjes bij iedereen het eten gaan proeven (tot ik een keer een lepel peper kreeg van een meneer ). Maar nooit iets gevaarlijks...

Hoogstens op paardengebied... Met Apollo heb ik veel gevaarlijke dingen uitgevreten, maar toen was ik 14. Valt dat nog onder kind?

Ik ben nu gevaarlijker dan dat ik als kind was
Laatst bijgewerkt door Sylvia op 30-08-05 21:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 21:12

ehh, al "4 jarige op de steigers klimmen, van 15 meter hoog.. "kijk eens papa, ik ben groot he"...

Ennne alle sleutels begraven.. ennne nog veel meer..

Lisjah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 21:19

Vorige zomer ging ik onder een manegepaard zitten op de modder van zijn achterhoeven te schrapen.Als er een vlieg op zijn buik had gezeten had ik wel een serieus klap tegen mijn gezicht gehad .

eliaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 21:19

Ik heb 3x alles getypt, steeds weg, dus nu korte selectie

Boven hebben wij een brede vensterbank, daar ging ik op liggen, met mijn bovenlijf het raam uit, krijg er nu echt de bibbers van als ik er aan denk, dat is echt hoog, met daar onder steen..

M'n broer heel hard laten fietsen, en dan achterop gaan staan met losse handjes,

Zolang mogelijk op de weg blijven liggen als er een auto aan komt,

Als er een vis dood gegaan was, gingen we die in de achtertuin begraven, en als mijn vader dan 's avonds weer thuis kwam, groef ik hem weer op, en liet hem aan papa zien 'kijk papa mijn vis is dood'

En toen mijn moeder mij als baby een keer ging verschonen, ging mijn broer kijken, toen trok ik mijn beetje op, en scheet zo recht in zijn gezichtje WHAHAHA als ik dat toch op video had }>

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-05 09:20

Eliaan, dat kun je de volgende keer voorkomen, door je tekst eerst te kopiëren voordat je op plaatsen klikt

Goh vergeleken met sommigen van jullie ben ik echt braaf geweest haha

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 10:54

oh vergat ik nog

Mijn broertje wou een keer " wespen onderzoeken " en gebruikte voor zijn onderzoekje een lange stok om in het wespen-nest te steken.

Daar heeft ie ernstig van geleerd

kwadraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 11:38

Phoe, ik heb een keer een knikker doogeslikt.
Ik ben door een bevroren vijver gevallen.
Verder komt er nu niks te boven.

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 12:32

Punaises opeten omdat je denkt dat het samrties zijn. M'n moeder kon ze gelukkig kon net uit m'n strot halen.

Vroeger hadden wij een heel simpel karretje met 4 wieltjes eronder. zeg maar gewoon een plank met 2 rechte en 2 zwenk wieltjes. Ik hing dan achter een fiets die verbonden was met touwtjes aan mijn karretje erachter. Er zat alleen geen stuur op maar het ging wel erg hard Is gelukkig altijd goed gegaan.

verder kan ik even niks meer bedenken

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 12:46

Oh, Ineke, ik ook hoor. Mijn gevaarlijke dingen zijn er geloof ik 2 geweest: ik ben een keer aan de verkeerde kant van het traphek geklommen, en we hebben een keer gespeeld op zandhopen, die later wel eens drijfzand hadden kunnen zijn. Van dat laatste heb ik jarenlang nog buikpijn gekregen als ik er aan terugdacht.

Ik was echt vreselijk braaf. Ik ben dan ook nooit bij de dokter geweest voor gat in mijn hoofd of gebroken ledematen, zelfs mijn kleren waren nooit gescheurd. Brrrr