Ik ben blij dat ik geen DA ben

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Ik ben blij dat ik geen DA ben

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 20:00

Want dan kom je toch heel akelige dingen tegen. Vanochtend vertelde de DA over een zielige haf die al 3 maanden bevangen was maar geen smid of DA die daar de goede behandeling voor had genomen of ze wisten niet dat hij bevangen was) Het are beest stond op beton, niks geen zachte ondergrond en kreeg 2 paracetamolletjes per dag. Wat een vreselijk lange tijd moet dat beest pijn hebben gehad!

En nu heb ik net een PowerPoint presentatie aangepast met allemaal akelige foto’s van de gevolgen van te lange staartbandages, te lang rijden door mul zand, blisteren en nog wat akelige dingen.

Ik krijg er nu al de rillingen van maar ik vergeet even de leuke kanten van het beroep denk ik. En dan een paard in laten slapen, lijkt me ook zo vreselijk om te doen. Als het om een oud en op beestje gaat is het anders maar een paard wat plotseling ziek wordt en waar je voor hebt gevochten dan toch het spuitje moeten geven. Nee, ik denk dat me dat heel zwaar zou vallen. Ik denk dat ik er niet de juiste persoonlijkheid voor heb, ik kan best toekijken bij een operatie met een hoop bloed ofzo maar ik zou het vreselijk moelijk vinden om het dierenleed uit mijn hoofd te zetten.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-11-02 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 20:26

pmarena"]
Heb je trouwens wat foto's van dat te lang rijden in mul zand voor me , hier op bokt , of via PB / mail ?
Daar ben ik eigenlijk wel heel erg nieuwsgierig naar !
[/quote]

De presentatie is van mijn DA (die hem weer gedeeltelijk van zijn vader heeft gekregen, het gaat om de presentatie stommiteiten die ook op Horse Event Deurne is gebruikt) dus ik kan je geen foto's geven.

Maar het gaat om een totale peesscheuring. Wat je ziet is ongeveer zoiets (alleen dan heb ik het hier nagetekend), het been is doorgezakt.
[img]
http://www.kreations.nl/peescheur.jpg[/img]

[quote="Jantien schreef:
Wees blij dat je er als DA wel wat aan kan doen.

Zeker! Ik ben ook erg blij dat mijn DA DA is geworden maar ik denk dat ik het heel zwaar zou vinden.
En natuurlijk zijn er ook de leuke gevallen waarbij het paard beter wordt!

En mensen blijven ook mensen met hun onbedoelde fouten. De meesten proberen (hoop ik) gewoon goed te zijn voor een paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 21:50

Margreet schreef:
In het boek 'Paardebenen' van Offereins staan ook 'fraaie' foto's.

Zullen wel van dezelfde inslag zijn aangezien deze foto'svoor het overgrote deel ook bij hem vandaan komen.
Ik kan ze niet vergelijken want ik heb het boek hier niet.

Dat soort plaatjes staan echt voor lange tijd in mijn gedachten geprint. In R&R staan ook een paar akelige foto's (strakke neusriem enzo) dat vind ik ook al zo erg om te zien Bloos
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-11-02 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 10:48

Lovely"]
[quote="pmarena schreef:
Maar soms ook idd dingen van puur verwaarlozing en (zeer) onverantwoord bezig zijn met het paard......helaas.

Precies, de factor 'mens' dus. Als DA heb je daar nog het meest frustratie van denk ik.
[/quote]

Ja, je kan je toch niet voorstellen dat mensen soms zo ontzettend stom met een levend wezen omgaan? En dan niet alleen met paarden maar wat dacht je van honden in caviakooien houden in de hoop je Yorkshire zo klein te houden Frusty Als je daar als DA achterkomt zakt de moed je soms toch ook bijna in de schoenen?

(En niet alleen de DA ook de assistenten en paraveterinairen maken dit mee.)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amarins2, annepaardoes, Anoukjuuuhh, arjaaaaa, Flip, GrapeshotBot, Jet, KimD, Laibadji, leintje_, Marcato, Mirre1415, NogSteedsGek, Queijo, Sharonaa_, sinnekinne, VuurVleugels, Whisky00, XxMariellexX en 73 bezoekers