hond wil niet in auto

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 13:10

Dat probleem ken ik.... van onze dog.

Wij hebben het volgende gedaan (op de achterbank) riem er aan, door de portieren naar de andere kant, 1 trekt (dan gaat hij min of meer klimmen/steigeren) en de andere duwt...(de eerste keer duurde het ruim 20 minuten voor ze in de auto zat....)
Toen een klein stukje wezen rijden en iets leuks gedaan en (op de terugweg, duurde het maar een kwartiertje voor ze weer in de auto zat.)

Dit hebben we enkele keren zo gedaan, en naar een keer of 6, 7 ging ze vanzelf in de auto...
Ik ging er mee naar de jonge honden cursus....en dat vond zij dus prachtig, en was haar belonging voor het autorijden...

In de kofferbak (stationcar/bestelbus) :
iemand links en iemand rechts van de hond....
Doe beide een arm net achter de voorpoten en de andere arm achter de achterhand, en til hem er zo in....

Veel succes met je lieve reus...

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten


Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 13:33

Wij hadden een teef, waarop menig reu bezitter jalours was qua bouw en hoogte.....

Wij hadden een "miskleur" , grijs met zwarte vlekken...
We hebben haar moeten verkopen omdat ze te hard kwispelde...ze sloeg de kids altijd in het gezicht met haar staart.... Huilen

Ze woont nu op een pensionstalling (overdag) en gaat s'avonds mee naar huis..... Ze is van de vriendin van onze hoefsmid en krijgen dus regelmatig info over hoe het met haar gaat enz..

We hebben momenteel een duitse staande korthaar en een vanallesennogwat.... Maar als de kids groter zijn dan willen we weer een dog....

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten


Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 16:39

Yep, ze denken dat ze schoothondjes zijn, het liefst de hele dag op schoot en op de arm....

Chana keek Jeroen (= 1.96 m) gewoon over het hoofd....

Ze had ook de gewoonte om een aanloop te nemen en dan proberen in je armen te springen....

We hebben onze omheining moeten verhogen tot 1.80 m, tot 1.40 m ongeveer sprong ze er gewoon over.....
Ze lag ook altijd onder de eettafel, en dan maar niet snappen dat die mee "verhuisde" als ze opstond....
De voerbak brengen als ze eten wilde, en had dat geen succes dan haal je de voerton toch gewoon op...... (deuren openen was geen probleem...)

kan er een heel boek over schrijven....
Onze korthaar is gefokt op intelligentie.....pffff (heeft waarschijnlijk achteraan gestaan met uitdelen ofzo....) rent tegen muren aan, remmen is nog steeds een probleem, en dan het commando "hier" , de bedoeling is dat Gijs dan voor komt zitten, mens doe niet raar hier is hier en of ik nu achter je zit of naast je.... (en dan wel met de neus de goede kant op)
Hij snapt nu ook eindelijk "down": het commando om te gaan slapen, jawel, meneer rolt zich op en gaat liggen ronken.....
"blijf" oh dan mag ik niet komen, doe je toch wat je leuk vindt, konijntjes zoeken enzo...

Als deze dingen heb ik dus ook meegemaakt met onze dog...... die schuttingen (je weet wel van behendigheid) die zijn er om te schuilen als het regent....
De slurf om je te verstoppen, en eigenlijk best behaagelijk in de winter....
Bal op halen.....Chana kwam hem brengen en als je hem dan voor haar weggooide was ze zwaar beledigd...
Volgen nam ze ook letterlijk, liep op cursus altijd achter me....
Af en blijf, en niet blijven liggen....fitness was er niets bij, 80 kilo op de achterpootjes terug brengen....
En de DA, daar was Chana verliefd op.... dolblij als ze er weer eens naar toe moest, (ze had een oogprobleem) en ging dan op haar rug liggen en blij zijn....en als ze dan eindelijk na veel smeken weer eens zat, lebberde ze eerst de DA geheel af en was echt helemaal happy .....
Chana had dus ook het probleem dat ze niet wilde autorijden, tot dat ze het zooooo leuk vond, dat ze probeerde in elke auto te klimmen waarvan het portier openstond....

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 00:40

kattenbak vaker schoon maken.....als je hond ervoor op de loop gaat Haha!
Ik weet dat je kofferbak bedoelt.... Clown

Maar weer on-topic....
Lang leve de reuzen, hieperdepiep .....
Elke dag wat anders.... bereid je je voor op gesleep/getrek om bij de DA te komen.... is hij eerder binnen dan jij...

Sta je klaar in regenpak met lieslaarzen (dweil, schrobber, emmer paraat om de badkamer weer toonbaar te maken) shampoo etc, om hem te douchen en omdat hij niet kan wachten tot hij buiten is met uitschudden....heeft hij nu wel het geduld en sjeezt zo de douche binnen, en schud zich buiten uit....

6 weken krachthonk omdat je weet dat wanneer hij bij de afenblijf oefening niet keurig blijft liggen (en de ambulance staat uiteraard paraat, om je medisch bij te staan) je hem terug moet brengen, op z'n achterpoten, blijft hij keurig liggen en.....valt in slaap na een luide geeuw.

Sta je uitgedost als een americanfootball-speler op de hondetraining omdat doglief de rem wel eens kwijt is bij het commando "hier", waarbij je medecursisten met een groot vangnet, ehbo-koffer en blikken van medeleven toe staan te kijken, Je lieve dog na het gegeven commando in vrijheid gesteld door de instructeur (die zijn ogen en oren diicht houd om niets te horen van de grote crash) in sukkeldraf komt en zeer langzaam, eerder in slowmotion zeer netjes voor je gaat zitten en triomfantelijk om zich heen kijkt van Kan ik dat netjes he?

Dan de dog en behendigheid....de slurf: wel erin en niet weer eruit, lekker droog en warm... duurde ruim 15 minuten, van lokken, vragen bedelen en schelden tot blijf dan maar liggen.
De schutting, waarom erover als je er ook onder kunt staan...

En zo kan ik hele boeken vol schrijven over mijn doggen....

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3lsk3, AhrefsBot, Amandavd, CairnTerrier, estell__, Gaby, Ghazella, Gub, Heresy, Hootje, IASCrawler, JudithO, linoleum, Marocje, nienmoon, Nietsmar, PotjeMayo, Telpeva en 184 bezoekers