pesten in het algemeen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

pesten in het algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-02 17:58

naar aanleiding van dit topic

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=83645

Maar dan over het pesten algemeen. Kom op wees niet beschaamd en kom er eerlijk voor uit of je bij de pesters hoort of bij degene die gepest word!!!
Ik hoor bij de gepeste, reden zeg ik liever niet.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 17:58

Geen van bijde, mag dat ook?
Ik ben nooit gepest oid. Ik pest zelf ook niet.
Heb er echt een hekel aan...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 17:59

Nee, hoor ik niet bij. Als heel jong kind was ik zelf een pester (en nu snap ik niet meer dat ik dat heb kunnen doen) en later werd ik zelf slachtoffer. Kinderen onderling zijn kei en kei hard. maar dat volwassenen zo iets doen, dat snap ik niet. Ik zou eht zelf niet kunnen. Ben in zoverre een pestkop dat ik mensen graag plaag. Maar dat doet geen zeer!

yindey

Berichten: 1270
Geregistreerd: 07-07-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 18:01

Ik heb nooit gepest en ben nooit gepest...Ik ging altijd met de kinderen om die er niet "bijhoorde" omdat ze veel aardiger waren enzo...Maar ikzelf werd nooit gepest omdat ik met hun omging! de populaire kinderen vroegen altijd of ik bij hun kwam...

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 18:07

Ik hou niet van pesten en ook niet van gepest worden. Ik ben vroeger wel op school gepest omdat ik van Gouda naar Amsterdam ben verhuisd toen ik 12 jaar was. Echt een cultuurshock Haha! Ik was een beetje te netjes en had niet zo'n grote mond dus was ik een makkelijk slachtoffer..... inmiddels na 19 jaar in Amsterdam te wonen weet ik mezelf goed te verdedigen Schijnheilig

Ik hou ervan om mensen in hun waarde te laten als ze mij ook in mijn waarde laten.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 18:21

Ik heb heel veel gepest vroeger, was een ontzettende devil, later op de middelbare school is dat gelukkig wel minder geworden.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 18:23

Op de middelbare school (eerste en tweede) heb ik erg veel gepest. Op de basischool ben en heb ik niet gepest, en nu ook niet Lachen

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 18:36

Als jezelf ooit gepest bent ga je meestal vanzelf ook pesten klinkt heel raar maar is wel zo. Meestal heb je het dan zelf niet in de gaten maar je bent wel degelijk iemand aan het kwetsen.

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 18:38

vroeger was ik erg verlegen, maarw erd ik niet gepest (af en toe een opmerking maarja die krijgt iedereen wel eens). ik heb ook nooit zelf gepest wat dat betreft zat en zit ik nog steeds in een hele leuke klas.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 18:49

Moet eerlijk toegeven dat ik vroeger in de categorie pestende krengen thuishoorde. Tegenwoordig pest ik ook graag maar op een andere manier. Alleen bij mensen waar ik van weet dat ze het net zo hard terug kunnen doen. Misschien een beetje een ziek gevoel voor humor, weet ook niet waarom. Maar zo pesten als ik het vroeger deed waarbij iemand zich klein en zielig ging voelen doe ik absoluut niet meer. Hoort ook niet bij volwasen mensen. Haha!

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 18:51

Ik ben jaren lang gepest. Heb er zelfs meerdere keren om van school gewisseld.

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 18:57

Ik heb nooit gepest en ik ben nooit gepest... Ik was echter wel zo'n kreng dat altijd ruzie zocht en altijd moest vechten Extreme duivel , waarom ik dat deed is me nu ook een raadsel, ben heel vredelievend... Schijnheilig
Ik was op de middelbare school altijd degene met de grootste bek, werd de klas uitgestuurd, rotgeintjes uithalen enzo, dus ik was 'stoer' ......

Maar ik heb nooit mensen echt specifiek gepest. Wel vind ik het nog steeds prachtig om mensen op de kast te jagen }> .

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 19:13

Ik ben gepest en ik heb lichtelijk wel een beetje gepest. Ik heb wel mensen in de klas gehad die ik treiterde, maar ik ging niet echt dóór, het was niet echt pesten. Een echte pestkop ben ik niet, meer een treiteraar, mensen uitlokken, geintjes maken, dat vind ik wel leuk... krijg er ook wel eens ruzie om hoor, maar ach...eigen schuld, dikke bult!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 19:18

Ik heb nooit gepest, durfde ik niet Haha! Erg gepest ben ik ook niet, wel eens door een bepaalde jongen uit de klas, telkens irri aan je haren trekken enzo (ik liep altijd samen met 1 vriendin en ons moest hij steeds hebben met zn vriendjes) maar dat was snel afgelopen toen we naar onze meester waren gegaan Haha!

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 19:20

In de 1e en 2e van de middelbare school ben ik gepest.
In de 3e en 4e had ik hartstikke veel lol in school. Het was harstikke gezellig.
Nu, in de 5e, zie ik er elke dag tegenop om naar school te gaan. Het is weer begonnen en ik sta er helemaal alleen voor( qua vriendinnen dan, ik krijg veel hulp van mentoren, etc)...

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 19:27

Ik werd altijd gepest, heel erg, het ging ook van kwaad naar erger, ik ben zelfs op school een keer in elkaar geslagen, dit heeft t/m mijn 16e geduurd. Ik moet zeggen dat ik het aardig heb weten te verwerken, met behulp van mijn ouders, vrienden, en maat schappelijk werksters toen ik er nog midden in stond.
Ik was afgelopen weekend nog heel blij , iemand vond dat ik op een barbie leek, terwijl ik altijd voor paard en heks uit gescholden werd.
Dat was voor mij de bevestiging dat er nooit iets mis was met mij, maar met de degene die mij pestte.
Ik vindt het super kinderachtig dat mensen pesten, ik vindt dat er ook meer waarde aan voorlichting enzo moet worden gehecht op scholen.
En ik zou nooit iemand anders kunnen pesten omdat ik weet hoeveel pijn dat doet.
Ik ben juist veel te aardig voor iedereen, pas nu ik 21 ben, durf ik voor mezelf op te komen.

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 19:52

Ik ben op de basisschool wel eens gepest. Ik kwam pas in groep 4 erbij (kom uit utrecht) en het was al zo'n superklit.. Ik ben wel een beetje verlegen maar dat wordt steeds minder.
Ik ben op de middelbare school nooit gepest. Geloof dat ik daar niet opvallend genoeg voor was. Als ik wil kan ik een echte bitch zijn. Als ik mensen niet mag maak ik dat ook duidelijk. Ik ben niet echt een pester maar ik kan best kort door de bocht gaan en stekende opmerkingen maken. Tja en roddelen... dat hoort erbij he Schijnheilig

Mellow

Berichten: 6468
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 20:00

ik ben gepest zelfs mishandeld.
ik snap niet waar het voor nodig is.
ik ben er wel heel hard van geworden en kom nu heel snel voor mezelf op.
het heeft zijn voordelen maar ook zijn nadelen helaas Scheve mond
ik heb er nachtmerries aan overgehouden Frusty

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 20:01

adriana schreef:
Ik werd altijd gepest, heel erg, het ging ook van kwaad naar erger, ik ben zelfs op school een keer in elkaar geslagen, dit heeft t/m mijn 16e geduurd. Ik moet zeggen dat ik het aardig heb weten te verwerken, met behulp van mijn ouders, vrienden, en maat schappelijk werksters toen ik er nog midden in stond.
Ik was afgelopen weekend nog heel blij , iemand vond dat ik op een barbie leek, terwijl ik altijd voor paard en heks uit gescholden werd.
Dat was voor mij de bevestiging dat er nooit iets mis was met mij, maar met de degene die mij pestte.
Ik vindt het super kinderachtig dat mensen pesten, ik vindt dat er ook meer waarde aan voorlichting enzo moet worden gehecht op scholen.
En ik zou nooit iemand anders kunnen pesten omdat ik weet hoeveel pijn dat doet.
Ik ben juist veel te aardig voor iedereen, pas nu ik 21 ben, durf ik voor mezelf op te komen.


Adriana het lijkt of mijn dochter dit verhaal heeft geschreven. Zij heeft ook aan den lijve ondervonden wat pesten is. Was ook veel te lief en ook nog brildragend en een heel iel meisje. Toevallig kwam ze vorig jaar een jongen tegen die ook altijd met het pesten had mee gedaan. Tjee ben jij Yootha wat ben jij verandert. Ze keek hem aan en gunde hem een minzame glimlach. Gelukkig heeft ze altijd veel steun van Joshua (haar broer) gekregen en natuurlijk ook van ons maar het is een voorval wat ik nooit weer zal vergeten. Pesters prijs je dus rijk; het komt hard aan.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 20:17

Ik ben zwaar gepest geweest, in het lager, in het middelbaar, en ook toen ik veranderde van school (diverse malen). Thuis werden alle centen aan vastgoed besteed, kleren en zo konden niet, afdankertjes kregen wij, dus al snel kreeg je stempel op je kop van vies, vuil, en toen ik m'n paardje kreeg en ik elke morgen om 5 uur opstond om m'n paardje te gaan voeren kreeg ik nog stinken erboven op (terwijl ik het een heerlijk luchtje vind!) ... ik ging ook al werken van toen ik 13 was ... ik heb een stinkjeugd gehad, zowel thuis als op scholen ... al bij al hebben ze wat zogenaamd de mooiste jaren van een leven is verklooid, ben ook heel snel op m'n eigen gaan wonen, was héél zelfstandig vroeg, en vreselijk handig met weinig geld ... al bij al zou ik m'n jeugd nooit willen overdoen, en klasherenigingen kunnen ze zo de boom in, en liefst er nog uitkeilen ook ... ik zal er alleen maar om lachen, ze hebben me gemeen gemaakt.

Ik kom nu ook héél sterk voor mijn kinderen op, heb al meer dan eens een kind uit een rij getrokken om 'm opzij te houden tot er een leraar bij was en zo hun pesterijen te openbaren ... ze zien me nu al als the bitchmom denk ik, maar kan me geen bom schelen, ik wil niet dat mijn kinderen meemaken wat ik heb meegemaakt. Mijn kinderen krijgen nieuwe kleren e.d., maar nu deze tijd als er geen merkje aanhangt is het alweer niet goed, zo werd m'n dochtertje van 6 (!!!!!!!!!!!) toen nog 5 gepest omdat ze een topje aanhad op een heel warme dag. Ik heb gewoon de halve klas samengehaald en alle meiden met een topje op een rijtje gezet en hun erop gewezen .... dat hun stukje textiel echt niet meer te betekenen had dan dat van mijn dochtertje, en dat het labeltje bij sommigen niets beter of slechter maakt dan iets zonder merkje wat trouwens bij bijna alle kindjes zo was.

Zo werd m'n zoon uitgelachen met een donkerblauw nieuw winterjasje ... de pestkop is een boerenzoon, en die middag kwam ie in school met rubber laarzen aan, toen heb ik heel gemeen voor de hele klas gaan zeggen dat ie m'n zoon moest met rust laten, dat rubber laarzen bij mij waren om de stal uit te mesten ... en dat ie dus geen recht van oordelen had! Extreme duivel

Zo kan ik nog tientallen gevallen aanhalen, heb zelfs ooit een migrante meid tegen de muur gezet, die mepte er een tand uit bij m'n zoon en had al z'n hand gebroken, en toen nog bleef ze pesten, school had beloofd haar weg te sturen, maar in kleuteronderwijs is dat moeilijk zeiden ze ... toen m'n zoontje voor de zoveelste keer wenend buitenkwam weer door meppen van die zelfde meid was de maat vol. Ik heb 'r die middag tegen de muur gezet, en haar vastgehouden, even laten voelen hoe het is je niet te kunnen verdedigen (m'n zoon is een heel zachtmoedig ventje), ik heb 'r geen haar aangeraakt of pijn gedaan toen, maar het heeft grote indruk nagelaten. De dag erna werd ik bij de directie ontboden, moest me verantwoorden voor m'n actie, ik had het recht niet dit te doen ... dan heb ik heel luidruchtig terwijl de ouders van die meid erbij waren m'n zegje gedaan. Bleek dat die meid al van een ander kind de bril had stukgegooid, en dat ze al vaak werd op straf gezet voor gemene streken ... die ouders waren zo naÎef als iets, adoptiekindje kon niets fout doen, hun schatje ... toen heb ik er mijn zoon bijgehaald, de schooljuf en heb ik samen met hen de bevestiging gekregen ...
Van die dag af durfde ze niet eens meer in m'n ogen kijken, en de ouders nog minder ... En, wat meer is, ik zou er geen seconde aan twijfelen, iemand die mijn kind raakt zal ik terughebben ... onschuldige geintjes no problem, maar dingen als broek aftrekken midden de speelplaats (onlangs gebeurt), boekentas bekladden, ... nee - dat pik ik niet langer, heb het zelf meegemaakt, en het vaak genoeg gewenst dat 's iemand voor me op zou komen. Het is voor mij bij wensen gebleven ... het heeft me veel pijn bezorgd, en een trauma voor m'n leven, nog steeds zit ik ermee ...
Laatst bijgewerkt door sonjabelgium op 05-11-02 20:31, in het totaal 1 keer bewerkt

vvtjuh

Berichten: 2347
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Boven de bomengrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 20:19

Pesten... *slik*.... vroeger heel veel gepest. Was stil verlegen en te dik. Geen verweer, toen niet en nu ook niet echt. Gaat wel steeds beter en ik ben tevreden met mezelf maar opmerkingen maken me nog steeds onzeker. Ik doe er tegenwoordig altijd lacherig over, lach liever over mezelf dan dat anderen dat doen.

xXIreenXx

Berichten: 1067
Geregistreerd: 19-07-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 20:20

Ben nooit gepest, en ik pest ook nooit.
Opmerkingen maak ik wel, maar dan moet er een goede reden voor zijn of het is als grapje (niet dat diegene zich poedersuiker voelt) maar echt over mensen roddelen in hun bijzien smiespelen en kijken kan ik NIET tegen!! zow irritant als ze wat zeggen, moet je het in iemand's gezicht zeggen

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 20:30

ik word al ongeveer mijn hele leven gepest. en dat alleen maar omdat ik een eigen mening heb en niet zo'n huppeltutje ben die overal achteraan huppelt en erbij wil horen. het begon al op de basisschool, hoorde echt bij de buitenbeentjes. in groep 7 kreeg ik "verkering" met een populaire jongen, en tja dat kon natuurlijk niet.
op de middelbaren school was het hetzelfde, ik probeerde gewoon te hard om erbij te horen en op een gegeven moment wou ik dat niet eens meer. ik had toen 1 beste vriendin en een supergoede vriend en dat was het dan wel. toen ging mijn beste vriendin van school in de 3e, en ik bleef weer alleen over. toen ging het echt slecht, ik spijbelde alleen maar, was een grote rebel als ik wel op school was en heb het jaar echt net gehaald nadat ik ben overgeplaatst naar een andere klas. de 1e keer in 4 havo ben ik na een maand vreselijk depressief geworden, ik wou naar een andere school, maar dat kon niet meer, en daar zou toch weer hetzelfde gebeuren. tja dan maar naar het riagg... veel gepraat daar, ook met mijn ouders erbij en het hielp wel iets. had minder ruzie met mijn ouders en het ging op school iets beter. toen we stopten bij het riagg (rond december) ging het nog een tijdje goed, maar uiteindelijk ben ik vanaf februari niet meer naar school geweest. ik zei tegen de conrector dat ik pfeiffer had en thuis moest blijven. mijn moeder vond het wel best (in het begin natuurlijk niet) maar ze zei dat ik het jaar erna wel beter mijn best moest doen. dat deed ik dus ook, koos een ander profiel en ging er weer tegenaan... het ging weer een stuk beter, voelde me meer thuis en had wat vrienden gemaakt. de 1e tentamenweek ging redelijk, had van de 9 maar 4 onvoldoendes wat je dus nog kunt ophalen. mijn ouders kwamen op de ouderavond en mijn mentor zei letterlijk: goh, ik weet niet wat u hier doet, we hebben uw dochter allang opgegeven. het is toch belachelijk dat een leraar dat zegt over een leerling?!! en dat terwijl het nog niet eens zo slecht ging. toen dacht ik dus bekijk het maar en ben dus niet meer naar school gegaan. als ik iemenad van school tegenkwam op mijn werk (macdonalds) zeiden ze: goh, leef jij ook nog. en dat soort opmerkingen. ik heb me toen ingeschreven voor het MBO en daar zit ik nu... het is echt een wereld van verschil met de middelbare school... echt gewoon niemand in onze klas word gepest, iedereen is zichzelf en als je iemand gewoon niet echt mag dan zeg je gewoon netjes hallo enzo, maar voor de rest niet. ik voel me op deze school echt een stuk fijner dan op de havo en het gaat nu ook een heel stuk beter met me, alleen ben ik nog wel vreselijk onzeker over mezelf. ik vind het nogsteeds vaag dat de populaire meiden uit onze klas (tja, zo zie ik ze dan) met mij om willen gaan. ik kan nu mezelf zijn en daar ben ik erg blij om.

Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 20:32

Ik heb nooit gepest en ben zelf eigenlijk ook niet écht gepest.. Wel een beetje, dat was vorig jaar in de 1e klas. Een jongen liep mij te treiteren enz. en ik werd er bang en onzeker van etc.
ik heb hem opgebeld, gezegd dat hij moest stoppen. dat ik niet wou dreigen enz maar ook niet boos gedaan ofzo.. daarna heeft hij t nog 1 keer gedaan (nouja hij liet andere mensen altijd dingen zeggen) en daarna nooit meer. Nu zit ie nieteens meer bij me op school. Maar vind wel dat ik er op die manier goed vanaf ben gekomen!!

Tallie1979
Berichten: 22745
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 20:33

Ik ben vroeger ook heel erg gepest..

Heb begon in groep 4 en eindigde in de tweede klas van de middelbare school, omdat ik toen naar een andere school ben gegaan..

Ik ben altijd een dood musje geweest.. Brilletje opgehad, C&A kleren omdat mijn moeder oilillykleren niet nodig vond ( waar ze gelijk in had, ik maakte nogal snel gaten bij de paardjes) en gewone schoenen van de bristol.

Daarbij.. Ik had peenhaar ( rossig/donkerblond ) en sproeten en kennelijk was dat een reden om me te pesten..

Mij hebben ze op ten duur ook naar een maatschappelijk hupeldepup gestuurd, omdat ik daar eens mee moest praten zei de school..

Ik heb ze gezegd dat ze die idioten uit mijn klas daar eens heen moesten sturen, met mij was niets mis! Ik was niet degene die een ander zijn leven wilde verpesten!!

Vandaag de dag is er niemand meer die mij ooit maar druft te pesten.. Niet omdat ik een regelrecht kreng ben hoor.. Maar omdat ik kennelijk uitstraal dat ik het niet pik ofzo.. Verward Ik ben een heel hartelijk en vriendelijk mens ( al zeg ik het zelf, kuche ) en ik zie altijd het goede in de mensen om me heen.. Haha! Want ieder mens heeft iets bijzonders.. Lachen Ik vind mensen ook altijd aardig, totdat ze het tegendeel bewijzen..

Het heeft me dus wel getekend, maar ook veel sterker gemaakt..

De mensen die me dit hebben aangedaan mogen wat mij betreft in een ravijn donderen.. Ik zwaai ze uit..

-------

Ik vergeet dus helemaal dat ik het al had voordat ik in groep 4 zat.. Daarvoor heb ik al op een andere school gezeten, waar het ook heel erg was.. Ik had op ten duur zelfs dat ik zo bang was om naar school te gaan dat ik in mijn broek plaste ( weet ik niet meer, dat zei mijn moeder laatst ) Het gebeurde dus al in groep 3!! De lerares zei ook altijd ( als iemand vervelend was ) " Als je nu niet ophoud met klieren dat zet ik je naast Chantal" Nee, lekker het zal je lerares maar wezen..

Maar nu.. Ik heb het helemaal voor elkaar.. Een supergave baan, vast contract, mooi autootje en een fijne familie en vriendenkring waar ik altijd op terug kan vallen.. Dat doen weinig van de pesters me na.. de helft werkt nog steeds bij de AH achter het brood.. *LOL* Wie zei er nou dat ik stom was?
Laatst bijgewerkt door Tallie1979 op 05-11-02 20:42, in het totaal 2 keer bewerkt