1 Januari stoppen met roken!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

1 Januari stoppen met roken!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-02 13:48

Zijn er nog meer mensen die willen gaan stoppen met roken??? Ik ga 1 januari weer een poging doen! Als er meerdere mensen zijn is het misschien makkelijk om elkaar hierin te steunen. Dus willen meer bokkers stoppen per 1 januari laat het dan effe weten.

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 13:57

Dennis, als je wilt stoppen moet je het nu doen. (IMO). Je "gaat weer een poging doen" klinkt niet echt zeker. Stoppen met roken moet je willen, niet willen proberen... Maar, misschien is dit wel erg makkelijk gezegt van iemand die niet rookt en daar ook nooit de behoefte aan gehad heeft.
Succes met stoppen!
Laatst bijgewerkt door Wmijn op 04-11-02 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt

STEN

Berichten: 779
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: The Hague

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 13:57

Waarom wachten tot 1-1 als ik vragen mag? Als je wilt stoppen moet je t IMO gewoon direct doen, dan hoef je er ook niet naartoe te leven.

Niet dat ik zelf wil stoppen overigens. Kortom, why wait? doe t gewoon nu, nu je het echt wil.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 13:58

Ben gelukkig afgelopen april gestopt met roken! Heb hele goede medicijnen gebruikt (Zyban) en heb sindsdien niet meer gerookt gelukkig... ik heb mezelf beloond met een eigen paard dus de keuze wel of niet roken was snel gemaakt.

Heel veel succes met het stoppen en mocht het toch niet lukken ga dan even naar je huisarts en vraag eens naar Zyban (geen nicotinevervanger). Ken al verschillende mensen die definitief met roken zijn gestopt door dat medicijn!

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 14:00

Ik heb nog nooit gerookt.....ik vind het zoals iets, ik wil er graag bij horen dus ik ga roken....
Als je wilt stoppen moet je dat nu doen....

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-02 14:04

Ja eigenlijk moet dat ook maar ik kan het niet nu. Waarschijnlijk dan ook niet, ik wil graag. Mensen zeggen altijd als je echt wil lukt dat, maar das helemaal niet waar. Ik wil heel graag maar het is gewoon super moeilijk, je bent gewoon verslaafd je lichaam vraagt ernaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 14:06


Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 14:08

Als je maar wil, dan kun je vrijwel alles. Dus als je het ECHT wilt, gooi je nu die sigaretten in de prullenbak en ga je kauwgom knauwen, drop wegwerken of van die medicijn halen tegen roken.

En anders....dan wil je het niet echt....vind ik

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 14:08

Ik wil niet stoppen. Weet dat het me (nu) toch niet lukt...

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-02 14:10

Sizzy schreef:
Als je maar wil, dan kun je vrijwel alles. Dus als je het ECHT wilt, gooi je nu die sigaretten in de prullenbak en ga je kauwgom knauwen, drop wegwerken of van die medicijn halen tegen roken.

En anders....dan wil je het niet echt....vind ik


Dit heb ik al eens gedan gewoon weg gooien maar dat helpt niet je koopt gewoon nieuwe omdat je het nodig hebt of vraagt aan anderen. Kaugom eten en drop doe ik altijd dus dat helpt ook niet en medicijnen is een beetje teveel van het goede dan geef je net zoveel geld uit aan de medicijnen dan aan het roken.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 14:11

Dennis v m schreef:
Ja eigenlijk moet dat ook maar ik kan het niet nu. Waarschijnlijk dan ook niet, ik wil graag. Mensen zeggen altijd als je echt wil lukt dat, maar das helemaal niet waar. Ik wil heel graag maar het is gewoon super moeilijk, je bent gewoon verslaafd je lichaam vraagt ernaar


Dennis ik was ook zwaar verslaafd maar ben er nu helemaal vanaf en heb ook bijna nooit meer behoefte aan een peuk. Ik vind het nu zelfs stinken. Met zyban ben ik er echt helemaal vanaf gekomen en heb ik zelfs amper afkickverschijnselen gehad. Ik ben gewoon gestopt... punt! Ging zoveel makkelijker dan ik had gedacht. Je moet het alleen wel echt ZELF willen en niet stoppen omdat iemand anders wil dat je stopt. Ga het gewoon eens proberen. Zyban doet iets "tussen je oren". Het is dus geen nicotinevervanger maar een soort van antidepressiva. Je hoeft het maar ong. 10 wkn te slikken. Ik had na 7 wkn geen behoefte meer aan de medicijen en ben gaan afbouwen. Mensen vragen weleens of die medicijnen dan niet slecht zijn voor je gezondheid... ik geloof het niet maar doorgaan met roken is wel 10x zo slecht voor je gezondheid.

Succes ermee en stop wanneer je echt wil stoppen. Dit was trouwens mijn 1e en definitieve "poging" om te stoppen met roken. Ik raak dan ook geen sigaret meer aan omdat ik weet dat ik dan waarschijnlijk weer voor de bijl ga Schijnheilig En ja waarom 1 januari stoppen.. elke dag is het juiste moment om te stoppen wanneer jij daar klaar voor bent.

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-02 14:13

En hoeveel kost die zyban?? ongeveer en per hoeveel zitten die verpakt en moet dat op dokters recept enz?

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 14:19

hahaha, succes....

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-02 14:22

Ja Maaike lach jij maar! Maar met dit probleem kom jij ook nog in aanraking. Als je eenmaal begonnen bent en je gaat steeds meer roken wordt het steeds moeilijker om er van af te komen.

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 14:40

Wat maakt het nou uit als je een tijdje medicijnen moet kopen ipv je hele leven sigaretten?

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 14:40

Mijn vader heeft zijn hele leven gerookt tot kort geleden. Hij ligt nu in het ziekenhuis, er is één long verwijderd vanwege longkanker en door complicaties moet er nog een andere operatie plaatsvinden.
Hij ligt inmiddels zo'n twee maanden in het ziekenhuis en is van een vrolijke man veranderd in een zieke oude man.

En hij is niet de enige... Die teksten staan niet voor niets op de pakjes.

Ik ben in elk geval blij dat ik niet rook.
En ik weet best dat er ook mensen enorm oud worden ondanks dat ze roken en ik weet ook dat bovenstaande nogal belerend klinkt maar ik ken inmiddels de situatie waarin je door het roken terecht kunt komen en ik kan je verzekeren: dat is geen pretje.

Misschien is dit iets waaraan je kunt denken als je probeert te stoppen met roken.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 14:54

Dennis v m schreef:
En hoeveel kost die zyban?? ongeveer en per hoeveel zitten die verpakt en moet dat op dokters recept enz?


Het is inderdaad op doktersrecept en het ziekenfonds vergoed het helaas niet. Het is ongeveer even duur als een maand roken het enige voordeel is dat je dus na 2 maanden van het roken en de medicijnen af bent. Je mag 10 dagen doorroken terwijl je de medicijnen al slikt en dan de 10 dag moet je stoppen met roken. Je bepaalt dus van te voren welke dag je gaat stoppen. Ik had verwacht dat ik grote problemen zou krijgen op mijn stopdag maar ik heb het gewoon gedaan en ben gewoon gestopt zonder daar al te veel bij na te denken.

In het begin zit die sigaret wel constant in je hoofd maar dat wordt steeds minder en nu heel af en toe denk ik wel eens ha lekker een peuk maar dan denk ik meteen oh nee, dat mag niet en dan is het over.

op deze site staat info www.zyban.nl

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 14:59

Kitty schreef:
Mijn vader heeft zijn hele leven gerookt tot kort geleden. Hij ligt nu in het ziekenhuis, er is één long verwijderd vanwege longkanker en door complicaties moet er nog een andere operatie plaatsvinden.
Hij ligt inmiddels zo'n twee maanden in het ziekenhuis en is van een vrolijke man veranderd in een zieke oude man.



Dat is ook de reden dat ik ben gestopt met roken. Mijn vader is in december overleden aan de gevolgen van kanker en in het ziekenhuis wisten ze zeker dat het kwaadaardig was omdat mijn vader een zware roker was. Ik heb mijn vader voor zijn sterven beloofd om te stoppen en dat heb ik in april gedaan. Het is een verschrikkelijke ziekte en ik weet ook wel dat mensen die niet roken ook kanker kunnen krijgen maar als roker ben je gewoon een hoge risicofaktor. Dat je alleen longkanker kunt krijgen van roken is onzin.. mijn vader had blaaskanker door het roken en zijn longen waren nog vrij.

Sterkte met je vader Kitty dat zijn zware operaties. Heel veel succes.

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 15:13

ik rook niet dus ik hoef ook niet te stoppen Tong uitsteken maar veel succes hopen dat het lukt

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 15:24

Ook ik ben gestopt met roken nadat bij mijn vader longkanker werd geconstateerd. Dit is inmiddels 4,5 jaar geleden. Daarvoor was ik een stevige roker, gemiddeld een pakje per dag.
Echt heel veel moeite met stoppen heb ik niet gehad, zeker niet in het begin. Na een half jaar heb ik wel een flinke dip gehad, maar als ik dan dacht aan het beeld van mijn vader in het ziekenhuis vlak na zijn operatie (long verwijderd) dan wist ik direct waarvoor ik het deed.
Inmiddels is mijn vader helaas overleden, maar nu ook 3 van zijn broers longkanker hebben, waarvan er inmiddels ook 1 is overleden, weet ik heel zeker dat ik nooit meer een sigaret aanraak.

Iedereen weet natuurlijk dat roken slecht is en dat je 'eigenlijk' moet stoppen, maar ik denk pas als je van zeer nabij hebt meegemaakt wat het echt met iemand doet, je om die reden nooit een sigaret meer aanraakt.

Als je alleen maar vindt dat je 'eigenlijk' moet stoppen of omdat het te duur is, zal het je niet lukken. Je moet er voor de volle 100% achterstaan. En wat je omgeving verder doet is niet belangrijk, JIJ wilt stoppen met roken, dat moet je helemaal alleen doen en daar kan niemand je bij helpen.


In ieder geval heel veel succes als je echt gaat stoppen, maar doe het niet per 1 januari. De meeste mensen die op die datum stoppen, zijn op 5 januari al weer begonnen. Neem een datum die je kunt overzien, 1 januari is nog zo'n eind weg. Prik een datum die niet verder dan 2 weken weg ligt.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 16:57

Als ik zou willen stoppen, stop ik meteen. Cold turkey heet de methode. Gewoon van het een op het andere moment stoppen. Ik heb er tot nu toe eigenlijk weinig behoefte aan gehad. Binnen 48 uur is alle nicotine uit je lichaam verdwenen, de rest is geestelijk. Je gaat mij niet vertellen dat je geestelijk niet sterk genoeg bent om er vanaf te blijven.

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-02 17:06

Nou blijkbaar dus wel. Ik zou zeggen probeer het maar eens. Ga maar eens 6 jaar roken en daarna in een keer proberen te stoppen.

gamble
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-01-02
Woonplaats: ledeacker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 17:14

NU stoppen, juist op 1 jan. letten teveel mensen op je. Ik ben indertijd (alweer 12 jaar geleden) gestopt en heb er nooit meer een aangestoken.
Was best moeilijk, geef ik toe maar stel jezelf een beloning in het vooruitzicht, iets wat je heel graag wil hebben. Als je nu al je geld bij elkaar spaart wat je anders aan sigaretten zou hebben uitgegeven kun je over 6 maanden een behoorlijk kado kopen.
DOEN en veel succes.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 17:31

Ik rook nu 2 jaar 'officieel'...maar heb hiervoor ook wel gerookt. Was 'cool' met vrienden en vriendinnen toen ik een jaar of 8 was, op de manege, en later ook wel in de buurt. Maar als ik zou willen stoppen, dan lukt me dat, no doubt about it.

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-02 17:34

ja dat zei ik ook dat lukt me makkelijk. Maar hoeveel rook jij per dag colin?? Enne dat weet ik ja dat me dat heel wat geld bespaart ik wil helemaal niet weten hoeveel geld ik al uit heb gegeven aan sigaretten want daar had ik me bijna een mooie auto voor kunnen kopen.