Wie weet er wat van auto's en kosten af?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Wie weet er wat van auto's en kosten af?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-02 13:46

Ik ga misschien een autotje kopen Haha! Een oude auto voor maar 3oo euro. Ik geloof dat het een .... marabella is?? Zo'n klein autotje dat lijkt op een fiat panda. Ik heb het alleen nodig om naar de paarden te gaan iedere dag, verder gebruik ik hem niet. Hij rijd prima, wordt apk gekeurd en als hij goed gekeurd wordt koop ik hem.
Ik koop hem van die jongen waar de paarden staan, en hij heeft werk dat met auto's te maken heeft en kan het autotje zo voor me maken als die kapot is voor weinig geld. Dus aan reparatiekosten heb ik niet veel.
De wegenbelasting is 31 euro voor 3 maanden. En het autotje weegt 760 kilo. Ik wil een WA verzekering, de goedkoopste die er is. Verder wil ik de auto niet verzekeren voor all risk enzo dat heeft totaal geen nut bij zo'n barrel Haha!
Wat betaal ik ongeveer aan de WA verzekering per jaar???? Weet iemand waar ik dat kan vinden en heeft iemand tips voor mij wat een goede verzekeringsmaatschappij is.
Alvast bedankt.

Mer1980

Berichten: 18830
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 13:51

Ik betaalde voor mijn Civic-je uit het jaar nul 35 piek per maand aan verzekering geloof ik. wegebelasting was iets van 40 piek per kwartaal. ;d en die was 800 Kg. Ik zit bij de zwolsche algemeene, maar adt is zeker niet de goedkoopste. Voor mij wel want mijn pa werkt daar Haha!

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-02 13:59

Ook alleen WA? Dan is het nog wel te doen Haha!

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 16:10

Je kan verschillende offertes aanvragen en dan vergelijken. Het is misschien slim om een inzittendenverzekering bij je WA af te sluiten. Mocht er iemand meerijden en er gebeurt iets...
En dit is niet veel extra.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 16:25

zeg zo een 100 euro per maand, (waarvan je 30 euro per maand reserveerd voor onderhoudsbeurtjes). Daarnaast nog een benzine, maar die is variabel. Je rijd voor hetzelfde geld een brommer, dus erg duur is het niet. (En voor 300 euro val er trouwens niet echt een offerte aan te vragen.)

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 16:51

je bedoelt een seat marabella.
die lijkt idd op de fiat panda.

ikzelf heb een oude fiat panda en ook gewoon een wa verzekering. rij er in principe ook alleen mee naar stal enz.
mijn vriend en ik hebben die wa verzekering via de centraal beheer achmea, en is niet zo heel erg duur. (weet even niet zo hoe duur)

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132045
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 18:48

Leuk dat je een autootje gaat kopen, zit je in elk geval lekker droog !

Je kunt vrij gemakkelijk verzekeringspremies vergelijken via de volgende site:
http://verzekeringen.pagina.nl/
Als je bij autoverzekeringen kijkt, dan krijg je een vrij compleet beeld van de aanbieders van verzekeringen.

Het heeft overigens zeker wel zin om even te vergelijken, er zitten grote verschillen tussen de premies van diverse maatschappijen.

Prima, 300 euro lijkt misschien erg weinig, maar verzekeringen hebben de onhebbelijke gewoonte om voor het berekenen van de premie o.a. uit te gaan van de nieuwwaarde van de auto.

Mijn ervaring is dat de RVS en Interpolis wel oke zijn, maar erg hoge premies berekenen.
Dit kan voor jou trouwens heel anders uitvallen omdat we in totaal verschillende situaties zitten (leeftijd, behoorlijk verschil in nieuwwaarde auto etc.).

Even vergelijken is best de moeite waard !
Succes !

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 13:07


stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 16:06

ik weet er nix van maar ik ga er ook niet over zorgen maken Haha!

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 23:20

hee das leuk,ik heb ook een seat marbella
weet wel dat hij zuinig rijd rij met een volle tank bijna 2 weken,dan rijd ik elke dag naar stal heen en weer(samen 14 km)
en naar m,n werk das 8 km heen en weer
das dus zuinig he!! Haha!

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 00:21

Wat je ook kunt doen: Even je vader of moeder lief aankijken en vragen wat hun NoClaim is! Dan verzeker je hem toch op hun naam! Als jij begint moet je de volle mep betalen, maar als je vader bv. 70% NoClaim heeft scheelt dat behoorlijk!

Als je dan later wat meer gaat verdienen (na je studie) begin je gewoon zelf je NoClaim op te bouwen.
Zo heb ik dat ook gedaan.



Succes!

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 10:41

In principe krijg je niet zomaar 70% no-claim op de volgende auto. De no-claim is gebaseerd op de verzekering zelf en niet persoonsgebonden. Vaak krijg je bij een tweede auto wel een instapkorting van plm. 30% maar die krijg je ook vaak als je voor het eerst een auto verzekerd.

Veel maatschappijen hanteren trouwens een hogere premie voor jongeren tot en met 21 jaar omdat die over het algemeen wat onveiliger rijden. Daar moet je wel even op letten als je een verzekering afsluit en je bent nog geen 22. De Zwolsche Algemene heeft een korting voor vrouwen want die rijden natuurlijk beter Schijnheilig

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 10:58

Ik zal maar niet zeggen wat ik betaal. VW golf, uit 95, all risk verzekerd, ik was geen 24 jaar dus extra dokken, en ook nog eesn een diesel. 162 euro per kwartaal wegenbelasting, 800 euro verzekering per jaar, en verder nog onderhoud en brandstof.

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-02 12:19

Hij komt zowiezo op me moeders naam, dus dat scheelt ook weer wat met de verzekering geloof ik Lachen

Tallie1979
Berichten: 22745
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 12:40

Als hij op de naam van je moeder gaat zetten dan zou ik de zwolsche wel overwegen, zij hebben namelijk als een van de weinigen een vrouwenkorting..

Ik heb vorige week een andere auto gekocht. De eerste auto van mij heeft vanaf dag 1 op mijn eigen naar gestaan. Mat de vorige auto had ik al 50% no claim opgebouwd tot aan september dit jaar en nu met de nieuwe auto zit ik zelfs op 60%. Ik ben 23 jaar oud en rij al ruim 3 jaar schadevrij. Mijn nieuwe auto is allrisk verzekerd, omdat hij nog geen 4 jaar oud is Lachen

Op dit moment is de zwolsche gewoon het goedkoopste Lachen

Hou wel in de gaten dat als jij een aanrijding maakt met een auto die op je moeders naam staat, dat zij meteen haar no claim kwijt is.. Het is misschien toch handiger om de auto op je eigen naam te zetten Lachen

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 01:20

germie schreef:

Ik zal maar niet zeggen wat ik betaal. VW golf, uit 95, all risk verzekerd, ik was geen 24 jaar dus extra dokken, en ook nog eesn een diesel. 162 euro per kwartaal wegenbelasting, 800 euro verzekering per jaar, en verder nog onderhoud en brandstof.




Dat is toch heel normaal voor een diesel! Dat betaal ik ook voor m'n Citroen hoor.