Vinden jullie het soms niet vervelend...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sasqiua

Berichten: 1337
Geregistreerd: 02-02-06
Woonplaats: In een huis

Vinden jullie het soms niet vervelend...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-17 13:58

... dat je een paardenmeisje bent? (Of jongen natuurlijk)

Gisteren zat ik samen met mijn vriend Boer zoekt vrouw Internationaal terug te kijken. (Ja, ik kan echt smullen van zulke televisie :o ).
Het viel mij de vorige aflevering al op dat er een boer was die heel bewust géén paardenmeisje wilde. Prompt zat er toch een tussen. Aan zijn reactie was te zien dat hij er niet zo blij mij was, tóch vond hij haar kennelijk wel leuk genoeg om nog een keer mee op date te gaan.

Nu liet mijn vriend vallen, dat als hij "het" had geweten, misschien toch niet voor een paardenmeisje was gegaan. Altijd zoveel gedoe en gezeur om die paarden. (Later bij het voeren waren ze toch wel weer lief gelukkig :(:) )

Naast natuurlijk het stigma dat heerst over paardenmensen.

Hoe ervaren jullie dit? En denk je soms wel eens "had ik maar geen paardenhobby?"

Zeepsop

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 14:02

Nee nooit. :D Ik doe het voor mezelf en niemand anders en heb genoeg mensen om me heen die me steunen dus als er iemand is die me niet steunt dan zeg ik jammer. :P :wave:

Edit; wat voor stigma bedoel je?

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Vinden jullie het soms niet vervelend...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 14:03

Never. Nu komt het er even niet van, maar met een jaar of 2 willen we weer een paard kopen en dan is mijn vriend net zo fanatiek als ik. Als dat niet zo geweest zou zijn, had het niks kunnen worden tussen ons.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 14:03

Nope, ik rijd ook niet zo intensief dus die een keer in de week is wel te overzien denk ik :+

Duhelo

Berichten: 28549
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Vinden jullie het soms niet vervelend...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 14:05

Heel soms vind ik het vervelend, maar dan meer in de zin van, een weekendje weg plannen is niet zo simpel, op zondag is het altijd rennen en vliegen om paarden gedaan te krijgen en ook nog tijd voor vriend en familie en hond in te plannen, ...

Vriendlief zou het ook niet erg vinden als er geen paarden zouden zijn, zo een hoop geld en werk schelen en hij heeft er niks mee.

Maar of IK het vervelend vind, absoluut niet, als hij er niet mee kan omgaan weet hij de deur te vinden :)

Ashleytjuhh

Berichten: 6660
Geregistreerd: 24-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 14:07

soms wel :j bijv in de winter wanneer je liever onder een dekentje kruipt of in de zomer liever in het zwembad ligt ivp in je lange broek :+ ow een keer niet persee nog ergens heen moeten.

Maar daarin tegen staat zoveel liefde en plezier (meestal dan haha ) die er voor terug krijgt dat ik de rest met liefde doe en als ze staat te wachten op mij ij de rest weer vergeet.

Brego93

Berichten: 118
Geregistreerd: 12-09-16
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 14:07

Haha mijn vriend zou zich dat ook twee keer bedenken, en hij is notabene degene die de verslaving weer terug gebracht heeft haha. Hij heeft me na twee jaar niet gereden te hebben een les geboekt, nu anderhalf jaar en twee eigen paarden later zou hij dat nog wel eens terug willen draaien :o

Sasqiua

Berichten: 1337
Geregistreerd: 02-02-06
Woonplaats: In een huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-17 14:08

Zeepsop schreef:
Nee nooit. :D Ik doe het voor mezelf en niemand anders en heb genoeg mensen om me heen die me steunen dus als er iemand is die me niet steunt dan zeg ik jammer. :P :wave:

Edit; wat voor stigma bedoel je?


Ja, dat had ik misschien wel iets duidelijker kunnen verwoorden. Ik bedoelde meer "pennymeisjes".

Ayasha
Blogger

Berichten: 57938
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 14:09

Nog nooit gedacht. :) Mensen die me veroordelen op "paardenmeisje zijn" ben ik sowieso liever kwijt dan rijk. Mijn man wist waar ie aan begon want onze eerste date was bij mijn paard. :')

Sokje_6
Berichten: 3927
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 14:10

Hm, je hebt verschillende soorten paardenmeisjes en bepaalde types zou ik als niet-paardenman (wat ik niet ben overigens) ook niet per se kiezen nee.

Als je niks met paarden hebt en je vriend/vriendin is ieder weekend twee dagen op stap voor een wedstrijd en doordeweeks iedere avond aan het trainen, kan ik me goed voorstellen dat dat erg ongezellig is. Dus ik snap dat wel.

Last heb ik niet van dit vooroordeel, want ik ga op het moment maar 2 keer in de week.

Nevony

Berichten: 3961
Geregistreerd: 20-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 14:10

Ha, ik ken dit! ik dacht al dat ik niet de enige kon zijn.
Ook ik vind het niet vervelend dat ik een 'paardenmeisje' ben, maar de mensen die met mij willen daten best vaak wel. Er zijn zelfs mannen afgehaakt op het moment dat ze hoorden dat ik gek ben op paarden.
Maar dat lijkt me juist een mooie selectie aan de poort, want als je al niet kunt leven met een hobby van een ander dan houdt het wat mij betreft snel op.

(al begrijp ik ook wel dat paarden een zeer tijd- en geldrovende hobby zijn)

Sasqiua

Berichten: 1337
Geregistreerd: 02-02-06
Woonplaats: In een huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-17 14:11

Ashleytjuhh schreef:
soms wel :j bijv in de winter wanneer je liever onder een dekentje kruipt of in de zomer liever in het zwembad ligt ivp in je lange broek :+ ow een keer niet persee nog ergens heen moeten.

Maar daarin tegen staat zoveel liefde en plezier (meestal dan haha ) die er voor terug krijgt dat ik de rest met liefde doe en als ze staat te wachten op mij ij de rest weer vergeet.


Heel herkenbaar. Soms was een minder afhankelijke hobby makkelijker geweest. Maar wat je schrijft is waar, we krijgen er wel veel voor terug!

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 14:15

Sokje_6 schreef:
Hm, je hebt verschillende soorten paardenmeisjes en bepaalde types zou ik als niet-paardenman (wat ik niet ben overigens) ook niet per se kiezen nee.


Dit dus.

De anti-paardenmeisjesboer zou ik dan zelf weer nooit kiezen, en niet omdat hij niks met paarden heeft. Maar omdat hij commentaar heeft op wat een ander doet en wel van haar verwacht dat ze bereid is om even naar Roemenië te verhuizen. Heb dan ook wat voor je vrouw over zeg.

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Vinden jullie het soms niet vervelend...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 14:18

Ik ben een keer aangenomen juist om mn hobby. Paardenmensen zijn verantwoordelijker en gewend dat er hard gewerkt moet worden en dat je toch moet ook als je geen zin hebt. Althans dat vertelde mijn baas me toen.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57938
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 14:19

Koper schreef:
Sokje_6 schreef:
Hm, je hebt verschillende soorten paardenmeisjes en bepaalde types zou ik als niet-paardenman (wat ik niet ben overigens) ook niet per se kiezen nee.


Dit dus.

De anti-paardenmeisjesboer zou ik dan zelf weer nooit kiezen, en niet omdat hij niks met paarden heeft. Maar omdat hij commentaar heeft op wat een ander doet en wel van haar verwacht dat ze bereid is om even naar Roemenië te verhuizen. Heb dan ook wat voor je vrouw over zeg.

Er is nu eenmaal meestal wel een reden waarom ze een programma nodig hebben om aan een vrouw te komen... :=

The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Vinden jullie het soms niet vervelend...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 14:31

Goh die vlieger gaat niet helemaal op Ayasha. In het eerste (Belgische) seizoen van boer zoekt vrouw waren er gewoon een hele hoop boeren die geen tijd hadden om buiten te komen (zelfs de jongere mensen niet). En die op deze weg toch hoopten om iemand te vinden.

Verder ga ik mee met Nevony. Als iemand al een probleem heeft met je hobby, dan ben ik blij dat de keuze eraf valt. Mijn hobby is namelijk onderdeel van mijn leven en iets wat ik graag doe, en ik zou niet willen dat iemand iets opgeeft voor mij, en andersom wil ik dat ook niet doen.

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 14:32

Poeh, achteraf gezien had ik misschien liever geen paardenmeisje geweest toen ik jong was. Ik heb toch het idee dat ik veel gemist heb, een stukje jeugd, minder aandacht voor school en andere dingen die horen bij het jong zijn. Ik stond toen achter mijn keuze maar ik zie het nu toch iets anders.
In een relatie is het ook behoorlijk rekening houden met iemand die paarden heeft.

Sasqiua

Berichten: 1337
Geregistreerd: 02-02-06
Woonplaats: In een huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-17 14:37

Koper schreef:
Sokje_6 schreef:
Hm, je hebt verschillende soorten paardenmeisjes en bepaalde types zou ik als niet-paardenman (wat ik niet ben overigens) ook niet per se kiezen nee.


Dit dus.

De anti-paardenmeisjesboer zou ik dan zelf weer nooit kiezen, en niet omdat hij niks met paarden heeft. Maar omdat hij commentaar heeft op wat een ander doet en wel van haar verwacht dat ze bereid is om even naar Roemenië te verhuizen. Heb dan ook wat voor je vrouw over zeg.


Zo had ik het nog niet bekeken. Daarom is het dus handig om te weten hoe anderen ergens tegenover staan. Thanks voor je mening!

Ik vind het overigens wel knap dat de meeste van jullie 100% achter jullie eigen keuze staan.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57938
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 14:40

The_Cat schreef:
Goh die vlieger gaat niet helemaal op Ayasha. In het eerste (Belgische) seizoen van boer zoekt vrouw waren er gewoon een hele hoop boeren die geen tijd hadden om buiten te komen (zelfs de jongere mensen niet). En die op deze weg toch hoopten om iemand te vinden.

Verder ga ik mee met Nevony. Als iemand al een probleem heeft met je hobby, dan ben ik blij dat de keuze eraf valt. Mijn hobby is namelijk onderdeel van mijn leven en iets wat ik graag doe, en ik zou niet willen dat iemand iets opgeeft voor mij, en andersom wil ik dat ook niet doen.

Ja maar boeren die "geen tijd hebben om buiten te komen" gaan hoop ik ook niet zeuren over een paardenmeisje omdat die "geen tijd heeft om op de bank te zitten met hem".

Als de jongedame die hier staat haar bokkepruik op heeft en nog gekkere dingen doet dan normaal, dan zeg ik wel eens dat ik beter goudvissen had genomen maar zelfs dan meen ik het niet. :')

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 14:41

Tuurlijk sta ik er achter. Deels vanwege wat cissy zegt: ze moeten eten hebben en als ik het ze niet geef hebben ze honger. En als ik 's ochtends vroeg in het donker en in de modder en in een regenstorm moet gaan voeren ben ik wel moe maar dat ben ik ook wanneer ik een uur later opsta en droog en warm blijf. Alleen ben ik dan alleen moe, en niet moe & blij.

Paarden hebben is voor mij een way of life. Het is een eerste levensbehoefte. Brood en onderdak zijn dat op fysiek niveau, en paarden op een ander niveau. Het is een fundamenteel iets van mijn wezen en mensen die mij daar op afkeuren of afwijzen heb ik niet zo veel behoefte aan. Die mensen snappen gewoon niet hoe kwetsend het is wat ze doen.

Al zullen mensen die voor de lol op vakantie eens op een paard gaan zitten daar weer anders over denken. Niet voor iedereen is paarden een even fundamenteel onderdeel van het bestaan natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door Koper op 21-02-17 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 14:42

Mijn vriend deelt gelukkig mijn hobby O:)
Maar de paarden (dieren in het algemeen) zijn echt waarvoor ik leef, kan me echt niet voorstellen dat ik dat niet zou hebben. Kost klauwen vol geld en de boer waar we het hooi kopen verklaart ons voor gek maar helemaal zonder wil ik niet ;)

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 14:46

Nevony schreef:
Maar dat lijkt me juist een mooie selectie aan de poort, want als je al niet kunt leven met een hobby van een ander dan houdt het wat mij betreft snel op.

Dat is zeker zo. Met iemand die verwacht dat ik elke avond op de bank zit zou het sowieso al niks worden.

Verder interesseert het me niet echt wat mensen er van vinden. Voor mezelf had ik liever een andere hobby gehad natuurlijk. Stuk goedkoper en als je geen zin hebt moet je niks.

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 14:47

Als ze van te voren al afknappen op het feit dat ik paardenmeisje ben hoeven ze me niet eens te ontmoeten... :n
Alsof alle paardenmeisjes hetzelfde zijn. Ik rij nu alleen in de zomervakantie en in de rest van het jaar niet, maar ik ben en blijf wel een paardenmeisje. Ik heb alleen geen paard waar ik elke dag heen hoef of elke week.
Als je veronderstelling is, dat alleen maar omdat ik een paardenmeisje ben, we over niks anders zullen praten de hele dag.. Nee bedankt dan hoef ik je echt niet te ontmoeten. Dan weet ik nu al dat ik meer diepgang zou hebben dan die persoon :+

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 14:49

Mijn vriend zegt voor de gein wel eens `Dat stond er niet bij toen we wat kregen, dat heb je goed verborgen gehouden`
Ikzelf heb 10 jaar lang niets met paarden gedaan en nu de afgelopen 3 jaar weer fanatiek. mn vriend kende me dus al ruim 5 jaar als ´niet paardenmeisje´

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 14:54

Ik kan me goed voorstellen waarom iemand het niet wil. Al die heisa met die beesten en de kosten. En dan wat ze vaak het ergste vinden het uren lange gebabbel over de paarden.

Nee ik denk dat mijn vriendin het af en toe niet erg zou vinden als ik geen paarden had.

Een ding vond ikzelf wel vervelend tijdens de dating fase. Dat zodra je zei dat je iets met paarden doet men er vanuit gaat dat je zon pennymuts bent. Of een kakkerige dressuurmuts. Nou beide ben ik gelukkig niet.