.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 16:51

Ik doe hem ook altijd zelf.. Zal nu wel ietsjes anders worden, in november 2016 getrouwd dus :D


Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 21:04

Alwiene schreef:
Booooo schreef:
Ik doe hem ook altijd zelf.. Zal nu wel ietsjes anders worden, in november 2016 getrouwd dus :D


Oef, dan hoop ik niet dat jullie afzonderlijk zorgtoeslag kregen en die rechten nu vervallen zijn anders kan je daar nog mee "lachen". Aangezien je nieuwe situatie dan telt vanaf 1 januari van het jaar waarin je getrouwd bent. Vriendinnen van me hebben daardoor veel moeten terugbetalen.


Hier ook een 'uitnodiging' ontvangen. Volgens mij krijg ik iets, terug, al is het niet veel. Dus hoop dat ik het krijg. Maar we zullen het gaan zien.


Nou beetje ingewikkeld. Mijn man woont pas vanaf oktober in Nederland, voorheen in Turkije. Dus geen idee hoe dat dan zit.

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Inkomstenbelasting aangifte 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 08:34

Hij is 28'oktober hier officieel ingeschreven bij de gemeente (samenwonen) en 7 november zijn wij getrouwd hoop dat het mee valt

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Inkomstenbelasting aangifte 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 17:01

MarjanB: Waar heb je dat ingevuld dan? :+

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Inkomstenbelasting aangifte 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 17:01

JenniferU: Kijk eens op de digitale balie van de website van BWB.
Daar moet hij als het goed is opstaan. Want jij betaald dan vanaf aug 2016 lijkt me.

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Inkomstenbelasting aangifte 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 17:29

Ohh sorry bij ons heet het BWB inderdaad :+ Is niet landelijk.
https://alkmaar.cocensus.nl/ Misschien kun je het hier op vinden? Ik heb ook een koophuis gehad maar weet even niet meer hoe dat werkte.

Mijn huurhuis kreeg ik oktober 2016, en vanaf nov tm dec moest ik dus rioolheffing etc. betalen.

Je kan ook kijken op www.mijnoverheid.nl misschien staat hij daarop als je inlogd. De mijne kan ik daar ook vinden.

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 19:51

MarjanB schreef:
Booooo schreef:
MarjanB: Waar heb je dat ingevuld dan? :+


Haha op mijn belastingdienst :+ ik zal vast met m'n warrige hoofd iets van 1900kruik hebben ingevuld. Gelukkig nog niks akkoord gegeven


Wist niet dat dat al kon :=

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Inkomstenbelasting aangifte 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 09:41

Ashleydk: Je bedoeld denk ik dat jij het hebt ingediend bij de boekhouder? Volgens mij kan ook de boekhouder pas vanaf 1 maart aangifte doen?

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Inkomstenbelasting aangifte 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 09:01

Wauw wat een bedragen krijgen jullie terug!

Mijn man is sinds oktober in NL komen wonen en in november zijn wij getrouwd. Wij worden dan toch gezien als fiscale partners over HEEL 2016?

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 10:21

Relaxed schreef:
Booooo schreef:
Wauw wat een bedragen krijgen jullie terug!

Mijn man is sinds oktober in NL komen wonen en in november zijn wij getrouwd. Wij worden dan toch gezien als fiscale partners over HEEL 2016?


Wij zijn halverwege het jaar gescheiden en mogen kiezen


Ja ik zag net ook dat ik kon kiezen.

Ik moet voor het eerst betalen -O- €75 terwijl ik normaal altijd terug krijg.

Waarschijnlijk omdat ik afgelopen zomer voor 2 maanden een bijbaan had naast mijn fulltime baan. Alleen toen heb ik geen loonheffingskorting laten toepassen omdat het mijn 2e baan is. Is dat niet vreemd dat ik dan nu toch moet betalen?

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Inkomstenbelasting aangifte 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 20:14

Snel vraagje..
Ben de aangifte van mijn ouders aan het doen. Bij mijn vader bij de bekende gegevens vooraf ingevuld door de BD staat bij reiskosten €0. Op zijn jaaropgaaf staat €577. Ik kan zijn inkomsten etc. wel wijzigen. Maar zijn reiskosten kan ik nergens aanpassen. Ze vragen wel reist u met OV? Nee..

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 20:51

Booooo schreef:
Snel vraagje..
Ben de aangifte van mijn ouders aan het doen. Bij mijn vader bij de bekende gegevens vooraf ingevuld door de BD staat bij reiskosten €0. Op zijn jaaropgaaf staat €577. Ik kan zijn inkomsten etc. wel wijzigen. Maar zijn reiskosten kan ik nergens aanpassen. Ze vragen wel reist u met OV? Nee..


Edit...
Bij mij staat er juist op mijn jaaropgaaf niks over reiskosten, maar wel door de BD vooraf ingevuld. Andersom dus..

Wat moet ik hiermee? Het is ook geen OV. Kan het ook nergens aanpassen dus neem aan dat ik het maar moet laten staan.

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Inkomstenbelasting aangifte 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 20:57

[***]: Ik heb de aangiftes maar gewoon verzonden en zo laten staan. Het is niet een te passen. Maar ben wel benieuwd of iemand inderdaad een antwoord hierop weet :D

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 09:51

Booooo schreef:
Booooo schreef:
Snel vraagje..
Ben de aangifte van mijn ouders aan het doen. Bij mijn vader bij de bekende gegevens vooraf ingevuld door de BD staat bij reiskosten €0. Op zijn jaaropgaaf staat €577. Ik kan zijn inkomsten etc. wel wijzigen. Maar zijn reiskosten kan ik nergens aanpassen. Ze vragen wel reist u met OV? Nee..


Edit...
Bij mij staat er juist op mijn jaaropgaaf niks over reiskosten, maar wel door de BD vooraf ingevuld. Andersom dus..

Wat moet ik hiermee? Het is ook geen OV. Kan het ook nergens aanpassen dus neem aan dat ik het maar moet laten staan.



Niemand die dit weet? :o

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 10:43

Je kan een bestand openen in de inline aangifte. Dan krijg je een 'blaadje' met gegevens die van de BD bekend zijn. Je hebt dan 4 kopjes
Loon Loonheffingskorting Arbeidskorting Reiskosten
Zo is het geloof ik. Daar staan dan alle bedragen ingevuld
Bij reiskosten staat er bij mij een bedrag, maar dit staat niet op mijn jaaropgave (reis niet met OV)
Bij mijn vader staat er bij reiskosten door de BD ingevuld 0, maar op zijn jaaropgave €577 (reist niet met OV).

Als je dan naar de volgende pagina gaat kan je wijzigen doen bij inkomen/loonheffingskorting etc. Maar reiskosten kan je nergens aanpassen. Wel word er onderaan de vraag gesteld reist u met openbaar vervoer naar uw werk? Onze antwoorden zijn nee..

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 11:58

Liselot schreef:
Maar als je niet met ov reist kan je je reiskosten toch niet aftrekken. Dus waarom zou je ze dan moeten invullen?


Probleem is dus dat het al automatisch ingevuld staat bij mij.. Door de Belastingdienst :=

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 12:36

veerledec schreef:
Hebbes, thanx! De reiskosten die daar staan zijn niet per se aftrekbare reiskosten. Die worden dus ook niet zomaar meegenomen in de berekening, zolang je aanvinkt dat je niet met het OV reist.


Ik heb het gewoon zo laten staan, aangezien ik het ook niet kon aanpassen :+ En bij OV nee aangeklikt, en zo te zien word het dan inderdaad niet mee genomen in de berekening dus het zal wel goed zijn. :+

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Inkomstenbelasting aangifte 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 10:58

Marianne: Dat had ik dus ook.. Extra baan gehad, kei veel op mijn salaris toen in moeten leveren en moet nu ook bijbetalen terwijl ik had verwacht terug te krijgen :+

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Inkomstenbelasting aangifte 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 11:26

Celiien: Voor mij waren dat de enige posten.. Gelukkig had ik die bijbaan maar voor 2 maanden hoef maar € 75 te betalen :D

Marianne: Dat is balen zeg! En inderdaad kapot werken, voor een banketstaaf salaris en nog bij betalen ook.

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 10:01

Ik kreeg gisteren een brief van de Belastingdienst. Zag er nep uit want het leek gewoon op een kopie maar zat wel in een blauwe envelop. Stond in dat er in 2016 niks voor mij was veranderd en dat ik geen aangifte hoef te doen als ik minder dan €45 moet betalen.

Echter is er wel heel veel veranderd dus snap niet hoe ze daar bijkomen :+
Ik ben getrouwd, heb dus een fiscaal partner gekregen. Ik heb een bijbaan gehad naast mijn fulltime baan. En ik moet dit jaar voor het eerst betalen inplaats van terug krijgen.

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Inkomstenbelasting aangifte 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 11:30

Misschien is je laatste aangifte nog niet verwerkt?
Maar je hoort bij allebei op hetzelfde uit te komen :+ Via internet had ik ook gewoon de vooraf ingevulde gegevens, maar die moet je natuurlijk wel controleren.

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Inkomstenbelasting aangifte 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 13:49

Ik kan hem opnieuw gaan doen..
Had alles online gedaan, maar omdat mijn man pas sinds oktober in NL woont had ik blijkbaar alles op papier moeten doen..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, gaucho, redbutton en 73 bezoekers