Help!Opdrachtbevestiging hypotheekverstrekker ontbinden,hoe?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

_meissie_

Berichten: 208
Geregistreerd: 08-05-08

Help!Opdrachtbevestiging hypotheekverstrekker ontbinden,hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-17 21:15

Normaal gesproken stille meelezer, maar heb nu echt hulp nodig.
Korte omschrijving:

Ik heb een oriënterend gesprek bij een hypotheek verstrekker gehad, gesprek ging goed, was mij goed duidelijk wat er allemaal was uitgelegd en had vertrouwen in deze persoon. Na dit gesprek dan ook vol vertrouwen de opdrachtbevestiging getekend zodat zij, mocht het zover zijn, mijn hypotheek kunnen gaan regelen.

Nu zijn we inmiddels een aantal weken verder en heb nog steeds niet de papieren teruggekregen die mij zouden worden toegestuurd en ook de opdrachtbevestiging heb ik nog niet gekregen vandaar ook straks mijn vraag.

Nu heb ik in de tussentijd nog een gesprek bij de bank gehad over hypotheek mogelijkheden en deze heeft mij hele andere informatie gegeven waar ik best wel van ben geschrokken. Dit strookt totaal niet met wat eerste hypotheekverstrekker mij heeft verteld en ik kom tot de conclusie dat het oriënterend gesprek wel erg globaal was en zij mij niet op risico's hebben gewezen (heb al eens een hypotheek gehad met ex en daar kunnen nu naast positieve gevolgen ook zeer grote negatieve gevolgen aan vast zitten). Ook zit er tussen met maximaal te lenen bedrag een groot verschil tussen beide partijen.

Ik ben dus met een raar gevoel weg gegaan bij het laatste gesprek en wil nu graag mijn opdracht bevestiging bij de eerste hypotheek verstrekker laten ontbinden. Wie heeft hier helaas ervaring mee en weet wat mij te wachten staat als ik dit doorzet? Ik wil dit morgen wel meteen gaan regelen maar hoop hier nog wat informatie te kunnen krijgen. Mijn lesje heb ik inmiddels wel geleerd... nooit zomaar iets tekenen.


_meissie_

Berichten: 208
Geregistreerd: 08-05-08

Re: Help!Opdrachtbevestiging hypotheekverstrekker ontbinden,hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-17 21:28

Ik ga er morgen even langs, maar was erg benieuwd of meer mensen hiermee te maken hebben gehad en wat ik kan verwachten.

_meissie_

Berichten: 208
Geregistreerd: 08-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-17 22:03

@ xSCWx. Dank voor je reactie: Ik heb alleen de opdrachtbevestiging getekend,dat wil zeggen (als ik het goed heb) dat zij de hypotheek mogen gaan regelen mocht het eenmaal zover zijn. Op dit moment is er nog niet gesproken over een hypotheek. Ik ben erg benieuwd wat de financiële gevolgen zijn als ik deze wil ontbinden. Als ik het goed lees, denk jij dat dat mij dan 3000 euro gaat kosten? Dit is eigenlijk erg uit verhouding na alleen een oriënterend gesprek te hebben gehad.

@ stefje: Ik had het 2e gesprek al gepland staan voordat ik bij de eerste partij tekende. Was ook van plan het 2e gesprek af te zeggen, maar toch gegaan. Ik dacht: Kan maar beter 2x hetzelfde horen om het goed te begrijpen, maar hier werd toch dieper op mijn situatie ingegaan waardoor de situatie die de eerste hypotheekverstrekker mij had gegeven, veel te rooskleurig was. O.a. geen recht op overgangsrecht terwijl hij had gezegd dat dit wel zo was.
Het document wat ik heb getekend is dus nog niet een hypotheekofferte. Ik ben ook niet lid van Eigen Huis, maar ga zeker even op hun website kijken, dank voor de link.

_meissie_

Berichten: 208
Geregistreerd: 08-05-08

Re: Help!Opdrachtbevestiging hypotheekverstrekker ontbinden,hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-17 22:13

Ik heb nog geen huis op het oog. Ik weet niet of ik het bedrijf mag noemen, per pb kan ik dit wel zeggen. Ik heb ook geen kopie hiervan, echt heel stom van me dat ik hier ook niet om heb gevraagd. Ze zouden dit binnen een paar dagen naar mij toesturen maar heb nu na een aantal weken nog niets ontvangen. Vanochtend even gebeld en bij de secretaresses was ook helemaal niets bekend dat ze nog wat moesten doen, dit schept erg weinig vertrouwen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Callisto04, Druif_01, GoogleAdsense, ista, JudithGigi, Laj1, mosimonster, Nikkii026, Wenta, Wopkebrok en 39 bezoekers