Mijn oma gaat heel hard achteruit

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Mijn oma gaat heel hard achteruit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-02 20:49

Vandaag een gesprek met mijn ouders gehad over mijn oma. Ze is 93 jaar en heel erg dement. Ze word binnenkort in een verpleeghuis geplaatst, omdat ze echt niet thuis kan blijven. Mij herkent ze al niet meer. Maar nu zei mijn vader even heel drastisch:'Ik geef haar nog drie of vier maanden, dan is het over, dan is ze dood...'
En dat klinkt lomp, maar het ergste is dat hij waarschijnlijk nog gelijk heeft ook. Mijn oma is een taaie, maar ze gaat echt té snel achteruit.

Even slikken, dit is niet leuk, het is de enige oma die ik echt gekend heb, haar man is twee dagen na mijn geboorte overleden, en mijn opa en oma van mijn vaders kant zijn overleden toen ik een jaar of 5 was, dus dat heb ik ook niet bewust meegekregen.
En ook al kent ze me niet meer, omdat ze zo dement is, het is toch mijn oma!
Ik had liever gehad dat ze gewoon plotseling overleden was, nu zit ik er echt naar uit te kijken, met het idee in mijn achterhoofd van: 'hoelang nog?', en dat is helemaal erg!

She got home late, she got home late
She drank so hard the bottle ached



pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-02 20:58

Tuurlijk, ik begrijp ook wel dat zij zich rot voelt, ik heb ooit een boek gelezen dat was geschreven vanuit een dement persoon, en wat die mensen doormaken...bah! Maar het is gewoon afschuwelijk om van tevoren te weten dat iemand waar je van houd doodgaat. Ze verdient het ook wel om te sterven, ze heeft zichzelf overleefd, zeg maar, maar ik vraag me af of ze dood wil... Waarschijnlijk denkt ze er niet over na, maar evengoed, ze is een taaie!

She got home late, she got home late
She drank so hard the bottle ached

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-02 22:32

Dank je, Stitch, dat is lief van je!

En jeetje Assie, dat is niet best! Jij ook heel veel sterkte! En inderdaad, je hebt wel gelijk dat je jezelf er op kan voorbereiden, maar het speelt inderdaad ook aldoor in je gedachten, en dat vind ik zo erg!

Niet leuk, zulke dingen...

She got home late, she got home late
She drank so hard the bottle ached

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-02 23:49

Dank jullie wel allemaal, en Marfiek en Sakkia, ook sterkte!

She got home late, she got home late
She drank so hard the bottle ached

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-02 01:40

Lovely schreef:
ik had het hem van harte gegund als hij op een andere manier oud had kunnen worden, niet op deze manier, geisoleerd en alleen.


Kijk, dat heb ik ook, ik vind het heel erg zoals ze nu is, zo dement. Ze weet zelf niet meer wat ze een uurtje daarvoor gedaan heeft, en als het 's winters om 4 uur donker wordt gaat ze naar bed, zulk soort dingen, dat vind ik zo triest. Volgens mij is ze ontzettend eenzaam, er is immers niemand die haar begrijpt. Daarom heb ik ook wel zoiets van 'ze mag gaan, ze heeft haar tijd gehad, haar leven is gewoon af'.

Maar ja, het is toch je oma, en egoistisch als wij mensen zijn denken we aan ons eigen verdriet, en dat verdriet zal er zeker zijn als ze eenmaal overleden is...

She got home late, she got home late
She drank so hard the bottle ached


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 0laura0, _chou, Amazonbot, GoogleAdsense, Hicaria, Kayleigh__, Kieffertje, Kirrietje, Mnoonn, ogidni, ontherun, rollyjogered, xAlice en 172 bezoekers