Budget challenge!! Wie doet er mee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 13:50

:+
En ik heb nog wel de regenboog erin gehouden :P

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 14:06

8nnemiek schreef:
:+
En ik heb nog wel de regenboog erin gehouden :P

Ik mis Arnold-Annemiek -O-

Zeg kun je bruine bonen, tuinbonen, kikkererwten etc. eigenlijk ook in eigen tuin kweken? Dat is al helemaal makkelijk natuurlijk, goedkoop én biologisch :)

Ceasar2015

Berichten: 5922
Geregistreerd: 06-05-06
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 14:17

Ik ben vandaag boodschappen gedaan en was €9,25 kwijt:
Yoghurt
Pasteitjes+ragout(had ik enorm veel zin in, haha)
2 stronken prei
fles rivella
zak zachte bolletjes(aanbieding en moet morgen de hele dag reizen)
ham


Ik ga morgenavond uit eten, dus dan waarschijnlijk wel wat over het budget heen. Maar verwacht de rest van de week niet veel meer extra nodig te hebben.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 14:23

Mijn Arnoldje moest zijn kerstmuts even weg gaan leggen :Y)

Bruine bonen en tuinbonen kun je heel goed in de moestuin kweken ja :j Net zoals sperziebonen, snijbonen, sugar snaps, capucijners, allerlei soorten witte bonen en een enkele soort sojabonen.. en zelfs lupine. Kikkererwten groeien in Nederland niet enorm goed, is hier eigenlijk wat te koud, maar het lukt uiteindelijk wel.. alleen hebben de struiken erg kleine peulen met in elke peul maar een of twee erwten, en dat geeft heel veel werk en veel ruimte kwijt voor een klein beetje opbrengst.

Anoniem

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 14:26

Arnold weg :oo

Idd dat bedoelde ik met die link :))

Vandaag kattenvoer gehaald , kon niet pinnen bij de flappentap zo even voor precies 10 euro boodschappen gedaan dan pin ik mijn 30 euro later wel . Heb het liefst geld in mijn hand dan kan je alles uitgeven

Sleeper

Berichten: 3955
Geregistreerd: 21-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 14:26

8nnemiek schreef:
Ik koop wel regelmatig biologisch, maar inderdaad geen/nauwelijks frisdrank/snoep/vlees en kant-en-klaar producten. Als je bijna alleen fruit, groente, droge bonen en rijst/pasta/meel koopt, onbewerkte ingrediënten dus, dan kun je echt heel goedkoop eten zonder dat je iets tekort komt :)


Tja, mij lukt het niet en ik koop wat jij omschrijft. Gezonde biolevenstijl staat hier hoog in het vaandel. Het maakt ook niet uit, ieder zijn eigen budget maar daarom extra bewondering voor de 15-tot 30,-

Overigens tel ik de dieren er niet bij. Dat zijn gewoon vaste lasten, net als je huur zeg maar. Leuk om bewust alles bij te houden. Of nou ja leuk, confronterend vooral :')

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 14:37

8nnemiek schreef:
Mijn Arnoldje moest zijn kerstmuts even weg gaan leggen :Y)

Bruine bonen en tuinbonen kun je heel goed in de moestuin kweken ja :j Net zoals sperziebonen, snijbonen, sugar snaps, capucijners, allerlei soorten witte bonen en een enkele soort sojabonen.. en zelfs lupine. Kikkererwten groeien in Nederland niet enorm goed, is hier eigenlijk wat te koud, maar het lukt uiteindelijk wel.. alleen hebben de struiken erg kleine peulen met in elke peul maar een of twee erwten, en dat geeft heel veel werk en veel ruimte kwijt voor een klein beetje opbrengst.


Doen het inderdaad erg goed hier in nl. Neemt soms wel wat veel ruimte in, maar van de meeste bonensoorten zijn tegenwoordig ook klein groeiende planten beschikbaar.

Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 14:58

Arnold moet terug |(

Ik heb net boodschappen gedaan voor de week bij de AH, had die muts achter de kassa mijn bonuskorting er niet afgehaald. Ik: 'ik heb nog een bonuskaart hoor', zij: 'oh'

Scheelde ruim 10 euro 8)7

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 15:06

MarlindeRooz schreef:
8nnemiek schreef:
Ik koop wel regelmatig biologisch, maar inderdaad geen/nauwelijks frisdrank/snoep/vlees en kant-en-klaar producten. Als je bijna alleen fruit, groente, droge bonen en rijst/pasta/meel koopt dan kun je echt heel goedkoop eten zonder dat je iets tekort komt :)

Precies!

En wil jij niet je avatar veranderen... ik loop vast. :')


Arnold kan me niet zo veel schelen, maar jouw ava wel :9

Bio is inderdaad veel duurder. Ik koop nu alleen nog bij de Aldi bio, dat is goed te betalen. Oh en pompoen koop ik ook altijd bio.

Ik denk toch dat ik ook een heel stuk verder ga minderen met vlees. Door mijn ziekte mag ik niet volledig vleesloos, maar ik ga het niet meer dagelijks eten. Zat te denken aan 1x vette vis en 1x vlees. Overdag eet ik meestal al vegetarisch.

DebGizmo

Berichten: 1952
Geregistreerd: 16-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 15:08

Hier ook voornamelijk biologisch vlees, maar zoveel mogelijk met 35% korting.

Nu flink ziek voor de tweede keer in twee weken, dus de kinderen zullen het met brood moeten doen tot ik echt beter ben

Lillith24
Berichten: 467
Geregistreerd: 13-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 15:09

Weekboodschappen:
Aldi = €18
AH en souk: €5,85

En ik ga zo nog naar de groenteman maar verwacht onder een tientje uit te komen. Dat betekent dat we ons budget voor deze week ruim gehaald hebben :) ik ben blij!

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 15:22

Vooruit, daar is ie weer hoor, in z'n nieuwe outfit :Y)

Ah vervelend zeg, DebGizmo, beterschap!

En goed bezig allemaal!

Ceasar2015

Berichten: 5922
Geregistreerd: 06-05-06
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 16:04

Ik koop ook voornamelijk dingen biologisch, qua zuivel haal ik alleen maar bio. Bij eieren zorg ik dat het of vrije uitloop eieren(nouja kippen) zijn of anders biologisch. Bij vis haal ik alleen maar wildvangst en bij vlees altijd het beter leven logo.

Maar dan let ik wel enorm op aanbiedingen. Als er vis/vlees bio in de aanbieding is, haal ik extra en vries dat dan vervolgens in.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 16:13

Heeey Arnold! *\o/*

Alpro is weer in de aanbieding bij de AH trouwens. In dat kader: vegan wiki is een leuke FB pagina om te volgen, die posten regelmatig vegan aanbiedingen. Niet alleen de 'vervangers' maar ook dingen als Katja snoep

Lay_D

Berichten: 3712
Geregistreerd: 16-12-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 16:42

Ik heb net de weekboodschappen gedaan.
Ik heb voor 6 dagen voor 6 personen eten in huis en moest 49,26 afrekenen, ik zal van de week alleen nog 2 broden erbij moeten kopen.

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 17:35

Wij zijn alleen sinds een paar weken weer wat bewuster aan het kopen, nog zonder huishoudportemonee zeg maar. Maar dan zitten we alsnog wel op 80euro per week ongeveer gok ik, met twee volwassenen en 2 kleine kinderen (uit de luiers, met de pot mee). Heb afgelopen week de bonnen meegenomen, want dat moét toch goedkoper kunnen....

CCCCC

Berichten: 5152
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 17:55

Vandaag boodschappen gedaan voor 8,20 euro. Al ontbijt en tussendoortjes voor de rest vd week in huis. Morgen nog even voor de "grote" boodschappen, twee keer avondeten, een brood, wat beleg en een pak yoghurt. Ik denk dat ik het deze week makkelijk binnen de 30 euro ga houden!

Net trouwens een kg conference 'buitenbeentjes' gehaald bij de AH voor 0,99 euro.

DebGizmo

Berichten: 1952
Geregistreerd: 16-06-06

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 18:02

Ik haal ook vaak de buitenbeetjes

Lay_D

Berichten: 3712
Geregistreerd: 16-12-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 18:12

opisop_shop schreef:
Wij zijn alleen sinds een paar weken weer wat bewuster aan het kopen, nog zonder huishoudportemonee zeg maar. Maar dan zitten we alsnog wel op 80euro per week ongeveer gok ik, met twee volwassenen en 2 kleine kinderen (uit de luiers, met de pot mee). Heb afgelopen week de bonnen meegenomen, want dat moét toch goedkoper kunnen....



Ik heb ook geen vast budget hoor, al probeer ik niet boven de 100 euro per week uit te komen.
Ik maak er zelf altijd een sport van om zo goedkoop mogelijk boodschappen te doen :o

lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 18:25

Ik doe vooral mee aan de challenge om me wat meer bewust te worden hoeveel ik normaal uitgeef aan boodschappen.
Vooral omdat ik er ook de dagelijkse dingen voor m'n katten mee moet betalen, wat ook best aantikt als je niet oplet.
Gelukkig eten ze brokken vd Lidl en doen ze het daar goed op, dus dat kost me niet zo heel veel.
Maar heb er sinds dit weekend een kat-op-afstand bij waarvoor ik ook iig voer en houtkorrel moet halen, dus per maand kost me dat €15,- à €20,- extra. :)

Ntlie_

Berichten: 12472
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Zeeland

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 18:47

Hier gisteren helaas voor €72,00 boodschappen gedaan. :=
Samen met mijn vriend geweest (die ook voor een paar dagen redelijk dure gerechten heeft uitgekozen) en wist gewoon dat het niet zo'n goed idee was. O:) Daarbij vallen we ook steeds meer in het oude patroon om lekker te gaan snoepen, dus moet echt even opnieuw in het gareel. :Y)

Gelukkig zijn we wel precies binnen ons maandelijks budget gebleven, maar er is ook niks over om opzij te zetten voor de vakantie. :\ Hopelijk in februari beter, maandag weer even goed op de aanbiedingen letten en even kijken wat er allemaal nog in de kast en vriezer ligt.

Bjarni
Berichten: 2220
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Leusden

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 19:38

Tot nu toe €52 voor de week, volgens mij alleen nog bloemkool nodig en dan ben ik er wel.
Volgende week kattenvoer nodig dus me vast buigen over low budget maaltijden.

MelissaH1996Jarig

Berichten: 299
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: Zwolle

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 19:46

Wij doen nu sinds een paar weken voor gemiddeld €40,- in de week boodschappen met z'n tweeën (mn moeder en ik). Ik denk dat wel al wel besparen door nu gewoon 1x in de week boodschappen te doen en ook door van te voren te bedenken wat we die week eten. Daardoor komen er niet veel extra's in de kar als we boodschappen doen en letten we meer op de aanbiedingen, dus wij zijn voor nu tevreden. :)

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 20:44

Katten is ook niet iets waar ik op ga bezuinigen, maar ik zou me er wat meer bewust van mogen zijn dat die beesten niet 5 verschillende soorten snoepjes en elke week nieuwe speeltjes nodig hebben :=

Anoniem

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 20:50

Bezuinig niet op de katten , tuurlijk geen duur merk voer maar op perfect fit doen ze het goed . Grit ook niet het goedkoopste dat is rot spul , snoepjes en melk voor ze haal ik in de aanbieding en speeltjes hebben ze genoeg :')