Budget challenge!! Wie doet er mee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 17:22

ijssnuiver schreef:
Yv_ schreef:

Dan heb je wel héél veel in je vriezer of niet?
Want ik zie in deze boodschappen dus alleen een paar ontbijtjes of lunches (crackers en kaas/ yoghurt en muesli), een half avondmaal (broccoli) en een extraatje (chips). Ik zie nergens drinken, nergens een volledige avondmaaltijd?

Ik heb gister overigens goedkoop boodschappen gedaan, kreeg mijn groenten allemaal gratis nadat ik een paar weken terug een klacht over de kwaliteit (weer schimmel op vele soorten, is mega vaak raak daar) had ingediend en ze een cijfer van mijn telefoonnummer misten en ze zich banketstaaf voelden dat ze niet hadden kunnen terugbellen :). Nouja, een zak witlof, een zak Pink Lady's, een zak botersla, komkommer, mango, een zak peen voor de nijnen en een bakje cherrytomaatjes, was toch zo'n 15€ gok ik :D. Wilde het eigenlijk niet, was tevreden met de motivatie die ze hebben tov kwaliteitverbetering en vond alleen de witlof prima, maar elke keer als hij me iets zag pakken, kwam hij weer aan met zijn pennetje. Had eigenlijk nog een paar dingen nodig, maar durfde niet meer _O-


Ik heb inderdaad nog een zak kabeljauw/ongepelde gambas/slavink in de vriezer, daarnaast nog een diepvrieszak boontjes en had nog een komkommer liggen. Ik ontbijt altijd vrij laat met yoghurt+muesli en een stuk fruit(had nu dus nog een tros bananen liggen). Ik eet geen aardappels, dus avondeten is voor mij groente+vis/vlees en eventueel beetje rijst. Dus wat dat betreft zijn het volledige avondmaaltijden.
Ik drink alleen thee en water. Thee sla ik 1x in de zoveel tijd in(heb altijd losse thee) en doe daar dan heeeel lang mee. Af en toe haal ik een fles rivella en daar doe ik dan ook mega lang mee.

En wat ik al eerder aangaf, het is voor mij op dit moment weer tijd om de vriezer leeg te eten. Daar zitten ook nog wat maaltijden in, dus deze 2 weken zullen sowieso wel wat goedkoper zijn. Dan kan de vriezer weer even ontdooien en schoon en kan ik hem daarna weer rustig vullen.

Ah kijk, bedankt voor je toelichting!!

_Nadia_

Berichten: 2651
Geregistreerd: 06-11-08

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 17:34

Afgelopen week had ik 4 zieke kinderen dus geen tijd om 3 keer naar de supermarkt te gaan. Heb in totaal £27 uitgegeven, inclusief twee bussen melkpoeder (in de aanbieding normaal 8,50 per stuk, nu 2 voor 13)en 5 pakken luiers (waren reduced to clear omdat er andere verpakkingen komen, voor 1£ per pak)
Ook nog 14 pakken pull up luiers, die allen gratis waren door een coupon.
Hebben een aardige deuk gemaakt in de voorraad, maar voor deze week heb ik alleen wat zakken diepvries groenten nodig, verse melk een paar pakjes passata en wat vers fruit, dus denk dat ik er met £20 wel kom.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 17:44

Nu is het in de UK ook beter besparen dankzij coupons en vouchers. Ik keek mijn ogen uit bij de docu The ultimate guide to penny pinching op Netflix. Maar misschien heb je nog wat aan de Coupon Queen uit de docu.

_Nadia_

Berichten: 2651
Geregistreerd: 06-11-08

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 17:46

Dat is absoluut waar, hoewel ik in Belgie wel eens betaald ben voor het halen van boodschappen door middel van coupons. In Nederland is het allemaal een stuk lastiger helaas.
Het is niet alleen coupons hier, ook de final reductions zijn een hele grote hulp, afhankelijk van de winkel gaat alles met de houdbaarheids van die dag er met 75-95% korting uit. Mijn tesco doet normaal gesproken 90%, heel soms 85% en met kerst was het zelfs 95%

Nanne

Berichten: 5872
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: ♥ Op Kellan's magic stick ♥

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 18:03

Ik ben ook weer geweest, was 33 euro kwijt incl. 12 flessen drinken.

Heel netjes al zeg ik het zelf. :+

Lis_Ol

Berichten: 4470
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 19:11

Ik heb het deze week gered voor 30 euro :)
Heb nu niks meer nodig, vandaag nog wat kleine dingen gehaald. :)

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 19:41

amyke schreef:
phormicola schreef:
Ik schil en kook alle aardappelen meteen want als ik raar naar ze kijk dan lopen ze inderdaad uit :+
Vervolgens vries ik ze in.


Dus als jij een zak van bv 5kg koopt dan maak je deze allemaal ineens klaar en dan per porties in de diepvriezer? Vries je dit dan in als puree of als blokjes? En hoe maak je dit achteraf dan lekker klaar?
Ik ben helemaal verbaasd, wist niet dat dit kon...


Er zijn al goede antwoorden gegeven zie ik. Ik koop trouwens nooit vijf kg omdat ik alleen woon met mijn peuter.
Zij lust ook alleen opgebakken aardappelen, dat helpt.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 19:43

_Nadia_ schreef:
Dat is absoluut waar, hoewel ik in Belgie wel eens betaald ben voor het halen van boodschappen door middel van coupons. In Nederland is het allemaal een stuk lastiger helaas.
Het is niet alleen coupons hier, ook de final reductions zijn een hele grote hulp, afhankelijk van de winkel gaat alles met de houdbaarheids van die dag er met 75-95% korting uit. Mijn tesco doet normaal gesproken 90%, heel soms 85% en met kerst was het zelfs 95%


Dat heb ik in Nederland ook wel eens voor elkaar gekregen, met coupons geld toe krijgen. Maar meestal haalde ik dan wat anders erbij omdat winkels anders moeilijk gingen doen. Maar helaas is die couponactie helemaal afgeschaft en is dat grapje dus niet meer mogelijk. Erg leuk was het wel :D
90% korting, daar kunnen ze hier nog een voorbeeld aan nemen! Zag hier van de week vlees van 3,29 voor 3 euro, ja daaaaaag.

_Nadia_

Berichten: 2651
Geregistreerd: 06-11-08

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 20:04

29 cent korting? dan neem ik wel de langhoudbare! Sterker nog, bij minder dan 50% korting neem ik t niet eens mee. Ik moet zeggen dat ik wel heel verwend van ben geworden, als ik nu misgrijp en ik moet volle prijs betalen doet dat echt wel even pijn.

lor1_1984

Berichten: 12044
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 20:08

Ik zie nu al dat ik volgende week de €40,- inc houtkorrel en bestelkosten niet eens ga redden.
Voor 1x maar even €50,- inc aanhouden, dan heb ik wat meer ademruimte. :)

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 20:12

noah14 schreef:
DesertOrchid schreef:
Ik volg dit topic al een tijdje, ik wil ook echt gaan bezuinigen op mn boodschappen! Maar ik wil eerst mn pannen van de AH pannenactie, dus daarna ga ik pas meedoen :D


Had gisteren iets gelezen op internet dat die teflon laag van die pannen dus helemaal niet goed is, en dat er al meerdere mensen onwel van zijn geworden?! Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar spaar dus ook voor de pannen, iemand anders ook slechte ervaring met de AH pannen??


Ik geloof er niet zo in. Heb zelf de grote koekenpan en die is echt top! Helemaal geen last van een rare geur oid. Ook niet bij hoge temperatuur.

Anoniem

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 00:13

Vriezer opgeruimd :D , stond al 2 jaar soep in :')


Heb ook voorgegaarde worsten liggen , van mam gehad en datum is 10-09-16 zijn die nog eetbaar? Is varkens vlees

snorkel1986

Berichten: 3009
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 00:24

Rebecca schreef:
Vriezer opgeruimd :D , stond al 2 jaar soep in :')


Heb ook voorgegaarde worsten liggen , van mam gehad en datum is 10-09-16 zijn die nog eetbaar? Is varkens vlees


Die zaten in je vriezer? Dan zou ik ze gewoon eten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 00:25

snorkel1986 schreef:
[naam] schreef:
Vriezer opgeruimd :D , stond al 2 jaar soep in :')


Heb ook voorgegaarde worsten liggen , van mam gehad en datum is 10-09-16 zijn die nog eetbaar? Is varkens vlees


Die zaten in je vriezer? Dan zou ik ze gewoon eten

:j voorgegaard en vaccuum

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 08:28

Maanlicht schreef:
noah14 schreef:


Had gisteren iets gelezen op internet dat die teflon laag van die pannen dus helemaal niet goed is, en dat er al meerdere mensen onwel van zijn geworden?! Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar spaar dus ook voor de pannen, iemand anders ook slechte ervaring met de AH pannen??


Ik geloof er niet zo in. Heb zelf de grote koekenpan en die is echt top! Helemaal geen last van een rare geur oid. Ook niet bij hoge temperatuur.

Het teflon kan wel gaan verdampen als je de pan heel erg verhit, boven de 200gr bv, als je dan geen afzuiging aan hebt blijven de dampen binnen hangen, vogels zijn gewoon extreem gevoelig voor giftige dampen. Ook teflon. Eigenlijk moet je die dieren nooit in de buurt van je keuken houden.

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 09:46

En teflon is nu toch verboden? Ik snap niet dat Ah niet op de vingers getikt wordt?

ellepel

Berichten: 47337
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 09:47

Daar denk ik ook budget in trouwens, heb een hapjespan met glazen deksel van de wibra, voor 8 euro.
Gaat al jaren mee :D
En over datum producten, we gooien echt teveel weg, heb afgelopen week nog een brood gebakken met een pak meel wat al vanaf 2015 in de kast stond, was een heerlijk brood, :D
Vlees in de vriezer blijft echt wel een half jaar goed, vaak nog wel langer :j

Ik heb afgelopen week voor 26 aan boodschappen gehaald,inclusief een pakje shag,
moet alleen morgen nog een half brood halen dan ben ik klaar

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 11:19

Mensen vergissen zich echt in de houdsbaarheid datum. Ik was gisteren met een vriendin mee en die wilde de rijst niet meenemen die in de aanbieding was want die zou binnen 3 dagen over de datum zijn. Zat 35% korting op. Heb gelijk 2x 5kg meegenomen. Vond ze zonde. Dat gooi je dus allemaal weg over 4 dagen. Of ga je nu alles koken en in de vriezer doen?

Muts... even uitgelegd dat rijst nog behoorlijk lang houdbaar is, zelfs na de houdbaarheidsdatum. Wilde ze niet aan. Prima, mijn winst weer.


Over de aardappelen van 2 pagina's terug. Voor iedereen die in de buurt van Lelystad woont je mag bij mij aardappelen in de grond stoppen en dan verzorg ik de planten en in de nazomer kom je ze weer oosten. Deze zijn geheid een half jaar houdbaar op een donkere koele plek. En kan je niet aan (poot)aardappelen dan ben ik bereid deze te bestellen voor je (natuurlijk gaat de giro naar jou)
Tegen spruiten heb ik eventueel zelfs nog wel anti spruit staan.

Ik ga namelijk dit jaar geen aardappelen zetten. Ik ben er namelijk helemaal geen fan van, en zelfs 2,5 kilo pootaardappelen (kleinste bestel hoeveelheid) zijn te veel. Dan gooi ik in maart/april zeker de helft van mijn oost weg. Dus veel ruimte over :Y) op de volkstuin....

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 11:28

phormicola schreef:
En teflon is nu toch verboden? Ik snap niet dat Ah niet op de vingers getikt wordt?

Teflon volgens mij nog niet.

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 11:54

Ik heb dat ook hoor net als kaas kaas kan eigenlijk nooit over de datum! Het rijpt alleen door tenzij het beschimmeld is dan vormt het zich later door de hele kaas! Net als kruiden dat kan ook niet over de datum en suiker en chocolade enz!
Btw vlees kan 2 jaar bewaard worden in de vriezer ivm werk heb ik een opleiding gedaan op vers niveau wat wel en wat kan niet en daar werd verteld dat vlees prima 2 jaar in de vriezer kan alleen kip vind ik altijd beetje risk

Foaly

Berichten: 4837
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 12:07

Ik heb van de week kip uit de vriezer gehaald die houdbaar was tot mei 2016. Oeps :+ Wel laten ontdooien, zag er prima uit dus toch maar opgegeten. En ik leef nog steeds :D

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 12:08

Kan ook niet echt kwaad hoor koop ook vaak afgeprijst vlees voor in de vriezer alleen ik word snel ziek van kip dus pas er altijd mee op

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 12:08

chamion schreef:
Mensen vergissen zich echt in de houdsbaarheid datum. Ik was gisteren met een vriendin mee en die wilde de rijst niet meenemen die in de aanbieding was want die zou binnen 3 dagen over de datum zijn. Zat 35% korting op. Heb gelijk 2x 5kg meegenomen. Vond ze zonde. Dat gooi je dus allemaal weg over 4 dagen. Of ga je nu alles koken en in de vriezer doen?

Muts... even uitgelegd dat rijst nog behoorlijk lang houdbaar is, zelfs na de houdbaarheidsdatum. Wilde ze niet aan. Prima, mijn winst weer.


Over de aardappelen van 2 pagina's terug. Voor iedereen die in de buurt van Lelystad woont je mag bij mij aardappelen in de grond stoppen en dan verzorg ik de planten en in de nazomer kom je ze weer oosten. Deze zijn geheid een half jaar houdbaar op een donkere koele plek. En kan je niet aan (poot)aardappelen dan ben ik bereid deze te bestellen voor je (natuurlijk gaat de giro naar jou)
Tegen spruiten heb ik eventueel zelfs nog wel anti spruit staan.

Ik ga namelijk dit jaar geen aardappelen zetten. Ik ben er namelijk helemaal geen fan van, en zelfs 2,5 kilo pootaardappelen (kleinste bestel hoeveelheid) zijn te veel. Dan gooi ik in maart/april zeker de helft van mijn oost weg. Dus veel ruimte over :Y) op de volkstuin....



Dat van die rijst is wel echt heel grappig. Is inderdaad super lang houdbaar! :D
Wat een lief aanbod van de aardappelen, jammer genoeg is het voor mij te onhandig.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 12:32

Net zoiets als een pak zout weggooien omdat het aan de datum is
Ze bestaan echt. :')

8nnemiek

Berichten: 43393
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 12:42

Ik kíjk niet eens naar datums op droge producten := Alleen als er gist in zit, verder eet ik alles uit de voorraadkast waar geen schimmel op zit :+
Ik snap ook niet dat mensen zo'n dingen als zout of kruiden weggooien :n