Budget challenge!! Wie doet er mee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
miepmiep1
Berichten: 249
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 10:37

Zoek je een bepaald merk? Want AH wasverzachter is in de Route 99 dus 99 cent :)[/quote]

Eigenlijk wil ik wel heel graag robijntje :D die vind ik echt het lekkerste ruiken...[/quote]

Bol.com heeft het in de aanbieding ik heb 6 flesjes van 38 wasbeurten voor 13,77

Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 11:51

vibabu schreef:
Vandaag een zak boerenkool gekocht voor 57 cent :D ik vind het gewoon grappig. Deze was in route 99 en had een 35% sticker.


Volgens mij gelden niet beide kortingen toch? De route 99 korting geld los en als je de 35% hebt gaat die van het totaalbedrag.

Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 11:53

Mijn ouders en broertje komen morgen eten. We zijn dan met z'n vijven. Ik weet alleen echt niet wat ik klaar moet maken. We gaan ook de hele dag klussen dus kan niet al te ingewikkeld zijn, en mijn broertje is vegetarier. Iemand hier tips voor een goede, lekkere en budgetvriendelijke maaltijd? Ik ben al lang en breed over mijn weekbudget heen en moet nu boodschappen betalen van mijn spaargeld :Y)

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 11:57

Maanlicht schreef:
Mijn ouders en broertje komen morgen eten. We zijn dan met z'n vijven. Ik weet alleen echt niet wat ik klaar moet maken. We gaan ook de hele dag klussen dus kan niet al te ingewikkeld zijn, en mijn broertje is vegetarier. Iemand hier tips voor een goede, lekkere en budgetvriendelijke maaltijd? Ik ben al lang en breed over mijn weekbudget heen en moet nu boodschappen betalen van mijn spaargeld :Y)


Wat heb je in huis? En probeer eens smulweb.nl. Ze hebben (moet je even scrollen) op de startpagina een blokje waar je wat kan invullen wat je in huis hebt en dan zoeken ze daar recepten bij op. Heeft mij al regelmatig gered.

Bedankt voor de tip qua sla en groente enz. Ik ga maandag even wat halen.

Melia
Berichten: 9846
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 12:02

Maanlicht schreef:
Mijn ouders en broertje komen morgen eten. We zijn dan met z'n vijven. Ik weet alleen echt niet wat ik klaar moet maken. We gaan ook de hele dag klussen dus kan niet al te ingewikkeld zijn, en mijn broertje is vegetarier. Iemand hier tips voor een goede, lekkere en budgetvriendelijke maaltijd? Ik ben al lang en breed over mijn weekbudget heen en moet nu boodschappen betalen van mijn spaargeld :Y)

Soep met broodjes? Of is dat niet vullend genoeg aangezien jullie aan de klus zijn?

IMAY1990

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 12:05

Maanlicht schreef:
Mijn ouders en broertje komen morgen eten. We zijn dan met z'n vijven. Ik weet alleen echt niet wat ik klaar moet maken. We gaan ook de hele dag klussen dus kan niet al te ingewikkeld zijn, en mijn broertje is vegetarier. Iemand hier tips voor een goede, lekkere en budgetvriendelijke maaltijd? Ik ben al lang en breed over mijn weekbudget heen en moet nu boodschappen betalen van mijn spaargeld :Y)


Pasta is redelijk simpel te maken in een wel en niet veganistisch variant. Kies een paar groentes uit die je lekker vind. Zakje macaroni of spagettikruiden. En een pasta naar keuze. Eventueel blikje gepureerde tomaat extra er doorheen voor de tomatensaus en klaar is kees. Als je er vlees bij zou willen voor de niet vegetariërs dan kan je een bak gehakt opbakken en ernaast in een schaal op tafel zetten

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 12:16

Maanlicht schreef:
Mijn ouders en broertje komen morgen eten. We zijn dan met z'n vijven. Ik weet alleen echt niet wat ik klaar moet maken. We gaan ook de hele dag klussen dus kan niet al te ingewikkeld zijn, en mijn broertje is vegetarier. Iemand hier tips voor een goede, lekkere en budgetvriendelijke maaltijd? Ik ben al lang en breed over mijn weekbudget heen en moet nu boodschappen betalen van mijn spaargeld :Y)

Vegetarische lasagne? Niet moeilijk te maken en ook niet heel duur. Courgette en paprika in stukjes snijden, eventueel ui erbij, even in de pan bakken, meestal doe ik er dan een fles/pot sugo al pomodore bij. Heb je de saus al klaar. Dan aubergine in plakjes en goudbruin bakken in de pan met een beetje olie. Dan in je o verschaald laagje saus (helft), lasagnebladen, laag aubergine met daartussen wat stukjes geitenkaas (ik neem meestal van die rolletjes die al in plakken gesneden zijn), dan weer lasagnebladen, weer laagje aubergine met geitenkaas, laagje lasagnebladen en dan laag saus eroverheen. Nog wat kaas bovenop en 40 min in oven op 180graden. Kun je nog 40 min door klussen ;)
Heel lekker en makkelijk dus

Malenka

Berichten: 7568
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 12:19

Maanlicht schreef:
vibabu schreef:
Vandaag een zak boerenkool gekocht voor 57 cent :D ik vind het gewoon grappig. Deze was in route 99 en had een 35% sticker.


Volgens mij gelden niet beide kortingen toch? De route 99 korting geld los en als je de 35% hebt gaat die van het totaalbedrag.


Jawel hoor. Ze stapelen bonus en datumkorting gewoon. Zo had ik gisteren twee bosjes hyacinten voor €2,- in plaats van €6,-
Eerst de prijs per bos door de helft door de 50% sticker en daarna €1,- van het totaal bedrag af door de bonusaanbieding.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 12:24

Lasagne kun je ook al van tevoren maken en dan wanneer het tijd is om te eten mik je het in de oven :)
Soep met broodjes idem. Een goed gevulde soep is echt een prima maaltijd :)

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 12:52

Wat Malenka zegt :j. Bonus en sticker korting word gewoon gestapeld :)

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 14:49

Ik zag dat route 99 ook de taco's en wraps in de aanbieding had, en laten vriend en ik dat nou erg graag eten *\o/* Straks even inslaan dus

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 17:34

budget challenge wordt nu wel echt een uitdaging :( ik ga proberen aan te komen en op een of andere reden zijn kcal rijken dingen nooit goedkoop |o

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 17:59

Euh. Mijn dochter had ons vandaag buitengesloten, dus ik moest de slotenmaker bellen. Of ik de 236 euro wilde pinnen of contant betalen. Het was letterlijk 1 seconde werk %)

Dat is meer dan mijn budget voor onze inkopen. Pannenkoeken eten de hele maand :Y)

Anoniem

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 18:01

:(:) als je eigen kippen hebt is het nog goedkoper :)) , dochter haar spaarpot ondersteboven? :')

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70556
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 18:15

phormicola schreef:
Euh. Mijn dochter had ons vandaag buitengesloten, dus ik moest de slotenmaker bellen. Of ik de 236 euro wilde pinnen of contant betalen. Het was letterlijk 1 seconde werk %)

Dat is meer dan mijn budget voor onze inkopen. Pannenkoeken eten de hele maand :Y)

Dat is een flink bedrag! :oo
Hier ook eens gehad, mijn zus kwam er toen aan om mij te bevrijden :D daarom hebben onze families een sleutel voor het geval dat.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 18:47

Jeetje!! Klopt dat wel? Afgebroken sleutel in slot kostte mij €94. Vind het echt belachelijk veel!

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 18:49

Mijn vader heeft mijn sleutels maar die zit in Sicilië :+

Nou mijn schatting was inderdaad iets van 75 euro. Vooral omdat het slot niet op slot zat.

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 19:05

Mss ivm weekendtarief ofzo ? Maar flinke klapper dat.

claudiadvx

Berichten: 2798
Geregistreerd: 11-01-14
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 19:41

Hoi! Mag ik mij ook melden?
Heb niet al te veel te besteden helaas. Dus budget boodschappen is altijd zeer handig!
Voor de aankomende week was ik gisteren in totaal 38 euro kwijt dus kom al aardig in de buurt. Zaten wat dongen bij die ik normaal niet meeneem want zusje bleef slapen dus moesten er wat lekkere dingen komen natuurlijk.

MMIDV

Berichten: 7357
Geregistreerd: 21-01-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 19:51

De volgende keer een ruitje ingooien en de verhuurder bellen dat iemand er een bal door geschopt heeft? O:)
Duur geintje in elk geval! Weg budget.

_helga_

Berichten: 6293
Geregistreerd: 21-01-08
Woonplaats: Goirle

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 20:01

Hier ook weg budget -:(-

Laatst de vriezer kapot veel weg kunnen gooien, nu ondertussen weer wat erin liggen.
Willen we friet maken doet de frituurpan het niet meer..
Dus naar de friettent maar dat pastte niet meer in me budget :(

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 20:40

Vandaag pannenkoeken gemaakt.
35 cent bloem
1.39 eieren
89 cent melk
69 cent ontbijtspek

Dus 3,30
25 pannenkoeken van gebakken. En alleen spek en melk is op. Bloem en eIeren over.

Die houden we er in!

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 20:55

Pannenkoeken zijn lekker en goedkoop. Je ziet vaak mensen die kant en klare pakken kopen, maar hoe simpel om wat bloem/melk/eieren samen te gooien

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 21:04

Ja en dan heb je ook ng pakken waar je alsnog melk en eieren bij in moet gooien.... vraag me dan wel af wat daar dan nog in zit behalve bloem haha

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 21:16

Ja dat inderdaad. Morgen eens proberen eiwitrijke pannenkoeken te maken, ivm koolhydraat/suikerarm