Budget challenge!! Wie doet er mee?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Pabie
Berichten: 772
Geregistreerd: 08-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 12:56

Beretto schreef:
Gezond en goedkoop gaat prima samen. Is echt niet waar dat een afbakpizza goedkoper is dan een gezonde maaltijd

helemaal mee eens.

Ik kook vaak voor rond de 1,50 pp (uien, olie en kruiden er buiten gelaten maar zal dan wel iets van max 2 euro worden).
Ik kook eigenlijk altijd met 200-250 gram groenten pp
een degelijke afbak pizza is toch al snel 2.50


paar tips van de student:

- kipfilets in grote verpakking kopen en thuis per kipfilet invriezen (of per half kipfilet als je graag 1 persoons maaltijden maakt). Geldt ook voor ander vlees. Ik koop t groter in en vries t per portie (of 2 persoons portie) in
- groenten uit de diepvries, vooral in de winter omdat groentes dan duurder zijn.
wel even uit testen wat je zelf lekker vindt. Ik vind spinazie uit de diepvries helemaal niets, maar vind de tuinerwten heerlijk omdat die wat steviger zijn en bij t wokken niet slap worden. Grote voordeel heb ik voornamelijk doordat ik t niet zo snel weg hoef te gooien. :)
- Koken voor meerdere personen tegelijk, ookal ben ik vaak alleen ik maak geregeld nog een portie voor 2-6 man. Vervolgens vries ik de overblijfselen per portie in. Ik vries de zetmeel producten (Rijst, noodles, aardappelen, pasta) niet mee, omdat ik vind dat als je het dan ontdooit echt een slappe prut is, dat maak ik dus elke keer weer vers (maar maakt voor prijs weinig uit of je pasta in een keer maakt of in 4 keer). Ik doe dit ook omdat ik gewoon weg geen zin heb om 5 keer per week helemaal te koken als ik ook met 2 keer uit kan komen (en ik heb vaak haast vanwege sport oid)
- vrij veel met rijst koken :Y). Zilvervlies rijst vind ik lekker is goedkoop e ook vrij gezond dus ideaal.
- Ik eet vaak maar 60-80 gram vlees ipv 100 scheelt ook weer in de centjes en is ook beter voor t milue. Gewoon extra genieten van iets minder gaat ook prima

Ik koop zelf trouwens ook vaak geraspte worteltjes als ik wat gezonds wil knagen. Zijn zo weg te knabellen en met maar 80 cent voor 500gram best voordelig. (zijn dus iets van 4 keer een snack).


Ik doe wel al mijn boodschappen bij de jumbo bij de lidl oid zal dit natuurlijk wat anders uitvallen


Zelf haal ik dit denk ik niet omdat ik vaak buiten de deur eet en het is dan vaak opeens 5 euro eh tja... En ook ben ik op sommige van mijn producten gesteld (altijd grand italia pasta ... etc. ). Ik kan hier zelf ook wel wat van leren.

Ik zal even kijken hoeveel ik aan boodschappen uit geef!

Spoiler:
Ja ik heb een vrij grote vriezer

ik kan nog net bijhouden wat ik er allemaal in heb liggen haha
Laatst bijgewerkt door Pabie op 02-01-17 13:07, in het totaal 2 keer bewerkt


Pabie
Berichten: 772
Geregistreerd: 08-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 13:05

_Micha_ schreef:
Arjan1983 schreef:
Ik doe het van max E18.- in de week aan boodschappen. probeer altijd rond de E15.- te blijven.

All in; voedsel/verzorgings producten / schoonmaak spul.

HOE? :oo Ik kan me hier echt 0,0 voorstelling van maken.

Ik doe niet mee omdat ik op dit moment weer thuis woon, maar vind het erg interessant om te volgen, voor als ik weer op mezelf zit. Ik vind alleen net zoals Yonker heel veel dingen uit de vriezer echt niet lekker.

Toen ik nog op mezelf woonde maakt ik wel vaak avond eten voor twee keer, dan at ik twee dagen hetzelfde. Of als lunch.


echt blijven testen. Ik vond veel dingen ook niet lekker maar heb nu dus tuinerwten ontdekt en dat gaat heel prima omdat die niet die diepvries gevoel geven (dat slappe). De slappe sperziebonen gaan bij mij vaak alleen in van die 1 pans gerechten als t niet erg is dat ze een beetje slap zijn, los die sperziebonen vind ik ze ook neit echt lekker..

Pabie
Berichten: 772
Geregistreerd: 08-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 13:13

Cinderella schreef:
Aardappelen heb ik inderdaad ook moeite mee. Ik vind het niet heel lekker en zo'n zak is gigantisch.

gelukkig zijn aardappelen niet goedkoper dan rijst en pasta :P

Pabie
Berichten: 772
Geregistreerd: 08-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 13:17

Yonker schreef:
Grote zak aardappelen en dan maar een week aardappelen eten? Maar vind ik dan weer niks eigenlijk -O- Hoe doen jullie dat?


hmm lastige.
Een kleine zak ongeschild is natuurlijk ook al goedkoper!
En aardappelen gaan toch wel langer mee dan een week? Donker droog bewaren uit de buurt van uien.
Ik en mijn huisgenoot zijn meestal te lui voor aardappels dus die eet ik vrijwel alleen bij mijn ouders *D

Ik heb ook wel een keer een zakje aardappelpuree gebruikt voor mijn stampot... Het werkt soms en is erg goedkoop, maarik gok zo minder gezond (vast allemaal zout toegevoegd etc)

Hmm ik merk wel dat 4 persoons soms wat goedkoper uitvalt, vooral omdat ik dan van alles wat kan nemen. Een hele prei en een hele courgette etc. Het is vrij makkelijk door paar goedkope dingen extra toe te voegen (prei courgette etc) van een 2 persoons maaltijd een 3 a 4 persoons maaltijd te maken. Maar hangt er natuurlijk wel beetje van af wat het is
Ik vind het gewoon makkelijker koken :Y) en ik ben gewoon heel lui.

Pabie
Berichten: 772
Geregistreerd: 08-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 13:44

Yonker schreef:
Ik drink gemiddeld 1 fles groene ijsthee van lipton,


je hebt ook siroop flessen voor groene ijsthee, van pickwick, weet niet of je het lekker vindt maar is de moeite waard om te proberen.
zal ook wel zo'n 2,50 zijn, maar uit een fles siroop haal je natuurlijk meer ijsthee :)


edit:
die fles kost dus 2.99 (bij de appie)
bij de appie is deze ijsthee trouwens nu 2e gratis ! *\o/*

Pabie
Berichten: 772
Geregistreerd: 08-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 22:29

Yonker schreef:
Awh leuk dat je mee doet Nans!!

Grote boodschappen zit er hier niet zo in... alles op de fiets en dat krijg ik dan echt niet mee, max is toch wel voor 3 dagen. En bedenken wat ik heel de week eet vind ik ook wel lastig maar wellicht moet ik daar maar eens mee beginnen vanaf vandaag :)


Heb je fietstassen?
Ik ga altijd als een gevaarte met enorm gevulde fietstassen en een rugtas vol fietsen maar dan heb ik wel boodschappen voor een week :Y)

Pabie
Berichten: 772
Geregistreerd: 08-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 22:45

Yonker schreef:
Pabie schreef:

Heb je fietstassen?
Ik ga altijd als een gevaarte met enorm gevulde fietstassen en een rugtas vol fietsen maar dan heb ik wel boodschappen voor een week :Y)


Hahha nee ik heb altijd een boodschappentas aan Mn stuur hangen!! Morgen na t werk naar de supermarkt, even van te voren bedenken wat ik ga koken en dan voor minimaal 4 dagen proberen mee te nemen :)


Is wat mij betreft dus een aanrader ik krijg door fietstassen veel meer mee. Ze zijn niet heel charmant tho
Veel goedkoper ook dan een auto haha.

Pabie
Berichten: 772
Geregistreerd: 08-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 12:17

@magrathea ik pak dan juist wel bewust Grand italia ipv AH basic. Haha :'D . Ik vind er wel veel verschil in zitten bij Grand italia pak ik namelijk ook altijd degene met ei :). Ik neem ook vaak volkoren pasta maar die is er helaas niet van AH basic volgens mij alleen biologisch en dat is even duur als Grand italia ... Mijn ouders kookte altijd met Grand italia dus denk dat het daardoor komt. Ben door hen ook verteld dat best groot smaak verschil is tussen spaghetti met en zonder ei. Weet niet of ik t verschil merk doordat ik t verteld ben of doordat ik t verschil echt merk
Ik koop juist oats (is oatly gewoon haver? Zoek t zo even op) van het aller goedkoopste merk, omdat ik daarvan weer t idee heb "ja die anderen hebben alleen wat extra suiker dat kan ik zelf ook wel toevoegen"

Anderen nog merken waar zij heel erg op gesteld zijn. (Ik dus Grand italia haha)

Pabie
Berichten: 772
Geregistreerd: 08-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 12:24

Ik ga zo naar de super had paar dingen opgeschreven die ik met de 1+1 wil inslaan.
Ik wil kijken of ik bewustere keuzes kan maken, maar wil niet op bepaalde merken toegeven (nutella, Grand italia). Ik ben wel verdomde luxe opgevoed :')

Ik wou prei kopen. (1+1 en goedhoudbaar)
Ontbijtgranen (eet mijn vriend vaak als ie hier is en die is nu 1+1 en goed houdbaar)
Cup a soup (1+1 had huismerk Jumbo geprobeerd maar vond dat helaas echt 4X niets iemand nog andere suggesties? Ik drink 1-2 kopjes per week als lunch met brood dus valt mee)
-Awfasmiddel ons afwasmiddel is op (even kijken of ik niet beter c merk kan nemen ipv 1+1 Dreft)
-Unox worsten (1+1 en ben daar dol op (binnenkort maar stamppot maken)
- spullen voor soep. Wil een grote soep maken en per portie invriezen mijn stash raakt leeg :o
- nog een grote maaltijd zodat ik vanavond kan eten en nog paar keer voor training uit oid nog van kan genieten.

Ben er achter gekomen dat als je genochi bevriest en weer opwarmt echt snot wordt :'). Wss nog wel te doen maar geen aanrader.



Mijn doel is 45 euro per week/200 per maand. Inclusief uiteten en drankjes aan de bar (heb vaak hectische avonden waar bij ik opeens ergens moet eten (studentenleven :+))

Hoop vooral meer inzicht te krijgen misschien blijkt namelijk 30/35/40 ook makkelijk haalbaar. Maar ik gok nu 45 te gebruiken en wil dat dan misschien wat afbouwen.

Pabie
Berichten: 772
Geregistreerd: 08-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 12:28

Magrathea schreef:
Pabie, Oatly is een merk haverdrank, en de chocomel smaakt naar chocoladevla maar dan om te drinken <3 is echt heel lekker!
Ik dacht trouwens dat Grand Italia meestal geen ei had :+ Zal wel schelen per soort. Toen ik in Italië zat voor een maand (bij een familie) aten die ook altijd de goedkope pasta van de supermarkt (zónder ei) dus ik ben daar wel afgestapt van "Ja maar in Italië eten ze het ook zo en zo" :+

Haha oké !
Ja ik ben misschien te veel met merken opgevoed hoor :'). Meel en haver en dergelijke koop ik altijd allergoedkoopste , maar de meeste verwerkte producten neem ik al snel het duurdere merk.

Haha ja dat in Italië eet ze ook zo en zo zou ik dan weer niet zeggen, deed mijn vader ook nooit hehe. Ik weet wel dat ze in Italië Nutella op hun pizza smeren en ik daar groot fan van ben :Y)

Als er nou een budget merk kwam met volkoren penne zou ik dat graag kopen. Spaghetti heb ik mijn hart verloren aan Grand italia (misschien beetje nostalgie) gelukkig is het alsnog maar 20 cent per portie :). Voor mijn volkoren pennen zou ik graag een goedkoper alternatief hebben, want eet 3 keer vaker volkoren penne dan de spaghetti (wel de witte spaghetti trouwens)

Pabie
Berichten: 772
Geregistreerd: 08-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 12:32

Oké uitdaging voor vandaag.
Nog beter op prijzen letten en bedenken waarvan ik duurder en goedkoper wil.


Tip voor iedereen:

Goeie kruiden kopen en veel mee oefenen. Ik maak vaak vrij goedkope gerechten en om te zorgen dat ze niet saai zijn kruid ik het goed, kruiden kosten wat geld maar is zo fijn om dan toch iets lekkers te hben zonder dat er dure ingredienten in zitten

Pabie
Berichten: 772
Geregistreerd: 08-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 12:39

noah14 schreef:
Merk bewust zijn wij niet zozeer en mijn man al helemaal niet, maar voor afwassen zweer ik bij Dreft.

Hebben jullie nog goedkopere wasmiddelen die jullie goed vinden en lekker ruiken??
Heb nu Pods maar ben 2 nodig per wasbeurt, dus dat wordt duur wassen.... dus zou graag een goedkoper alternatief willen.

Beetje tijdelijke oplossing
Maar bij de Appie is de Dreft nu 1+1 geloof ik dus als je nu een aantal pakken koopt valt t nog mee in prijs.

Ik gebruik nu Jumbo huismerk en vind het prima, maar ik ben ook niet zo heel kritisch op afwasmiddel

Pabie
Berichten: 772
Geregistreerd: 08-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 12:44

Magrathea schreef:
Pabie schreef:
Oké uitdaging voor vandaag.
Nog beter op prijzen letten en bedenken waarvan ik duurder en goedkoper wil.


Tip voor iedereen:

Goeie kruiden kopen en veel mee oefenen. Ik maak vaak vrij goedkope gerechten en om te zorgen dat ze niet saai zijn kruid ik het goed, kruiden kosten wat geld maar is zo fijn om dan toch iets lekkers te hben zonder dat er dure ingredienten in zitten

Jup, dat is een goeie! En het is al helemaal goedkoper dan de zakjes uit de winkel :=

Mijn vriend kijkt altijd naar de ingrediënten op de achterkant van kruidenmixen en gooit dat er dan allemaal zelf in. ( Minus de zout en suiker (naja soms beetje zout naar veel minder dan in die pakjes :o))

Pabie
Berichten: 772
Geregistreerd: 08-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 14:10

@phormicola.

Tijdje naast de Lidl gewoond en nooit gezien :+ ben echt blind dan ging er speciaal voor naar de Appie of Jumbo toen haha.

Ik ga niet zo vaak meer naar de Lidl maar als ik er ben ga ik dan maar even lekker pasta inslaan

Pabie
Berichten: 772
Geregistreerd: 08-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 14:45

UMayDream schreef:
Magrathea schreef:
Umaydream, verkijk je niet op de Jumbo hoor! Die laagste prijs garantie is super geniepig. Zo is hun huismerk eigenlijk altijd duurder dan het AH huismerk en niet eens beter. Ik haal dus alleen de paar A merken die ik gebruik daar.


Maar hoe zit dat dan met die laagste prijsgarantie? Ik vind bijv. wel dat als je het budgetmerk neemt van de Jumbo dat dat wel weer goedkoper is wanneer je vergelijkt met de euroshopper (of hoe het nu ook maar heet) van de Appie. Of verkijk ik me daarop? Dan moet ik namelijk mijn winkelstrategie toch eens gaan aanpassen. :Y)
in mijn ervaring heeft de jumbo een stuk minder budget opties. Weet niet of hun budget opties goedkoper zijn dan die van de ah :o

Pabie
Berichten: 772
Geregistreerd: 08-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 14:47

UMayDream schreef:
Ahaa, dankjewel Santigo_! Dat verklaart een hoop. :j

Zijn hier trouwens ook liefhebbers van shampoo/zeep etc producent Lush? Een blokje van een paar euro gaat hier 2 maanden mee en het is echt een weldaad voor huid en haar vind ik <3

uiteindelijk is het volgens mij idd niet eens duurder dan steeds flessen andrelon kopen (wel duurder dan budget merk kopen, maar ja gotta treat ma self sometimes :Y))

Dit heb ik niet in mijn kosten meegenomen trouwens, ik koop soms lush en ben dan 30-40 euro kwijt en soms ook weer maanden niet

Ja en het leuke is ik krijg het ook nog wel is kado. Kan ik met 1 kado zo weer halfjaar lang mijn haar wassen *\o/* .

Pabie
Berichten: 772
Geregistreerd: 08-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 15:02

lor1_1984 schreef:
Pabie schreef:
Cup a soup (1+1 had huismerk Jumbo geprobeerd maar vond dat helaas echt 4X niets iemand nog andere suggesties? Ik drink 1-2 kopjes per week als lunch met brood dus valt mee)

Cup a soup kun je weleens bij de Action halen, laatst hadden ze nog dozen met 21 zakjes erin voor ong €4,-. :)

zal ik even opletten zit een action vlakbij de appi

Pabie
Berichten: 772
Geregistreerd: 08-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 20:59

phormicola schreef:
UMayDream schreef:
Ahaa, dankjewel Santigo_! Dat verklaart een hoop. :j

Zijn hier trouwens ook liefhebbers van shampoo/zeep etc producent Lush? Een blokje van een paar euro gaat hier 2 maanden mee en het is echt een weldaad voor huid en haar vind ik <3


Ja ik! Ik koop standaard blokshampoo- en conditioner. Ik doe met de shampoo minstens een half jaar en met de conditioner een jaar.

Haha even offtopic maar vertelde ooit aan iemand van de lush (toen ik weer nieuw spul aan t kopen was) dat ik mijn conditioner al bijna een jaar had en nu pas op begon te gaan. Ze keek me echt aan en zei dat ie eigenlijk maar voor 20 wasbeurten bedoeld was eh....:o Oeps ik heb er minimaal 100 uit haha. Zolang mijn haar zacht blijft ga ik niet 5x keer zoveel gebruiken Jeetje.

Maar ja bij mij blijkt ook de lush uiteindelijk goedkoper te zijn dan merkshampoo (en lekkerder)

Pabie
Berichten: 772
Geregistreerd: 08-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 21:03

Ik heb net voor 65 euro boodschappen gedaan... Eh ben in mijn eentje...
Wel voor heel veel dingen vooraad aangelegd zodat ik t maar in huis heb en ik heb ook voor 10+ maaltijden (ingrediënten) gekocht :+
Heb nog 5 euro op mijn huisgenoot kunnen verhalen (afwasmiddel, kruiden, sweetchili). Dus dat maakt het 60 euro nog steeds wel pittig...
Oké nu kijken of ik de aankomende 3 weken met 30 euro al mijn rest boodschappen kan halen. Ga nu ook al mijn diepvries groenten opeten :)

Ik kan eten van vanavond ook voor gedeelte bij mijn huisgenoot afrekenen maar volgende keer eet ik weer met hem mee natuurlijk.


Pabie
Berichten: 772
Geregistreerd: 08-03-14

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 21:06

Ohja pasta verhaal continues. De ah biologische pasta is wel goedkoper dan de donkere van Grand italia dus ik ga nu ah biologische proberen! Scheelde 50 cent (1 euro ipv 1,50) dus zeker de moeite waard. Dit topic maakt mij enorm bewust zeg :o.
Ik moet het boodschapsgewijs ook echt voor 30 gaan halen heb ik nog 15 voor extratjes en etentjes.


Hebben jullie er ook zoveel last van dat een trip naar de supermarkt zolang duurt ik ben vandaag 2 uur weg geweest waarvan 5 kwartier echt in de winkel geloof ik...

Pabie
Berichten: 772
Geregistreerd: 08-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 16:27

chamion schreef:
Maar wat ik wel heel erg (*#&&$* vind is dat de laatste tijd op de flessen nog eens 0,25 cent bij komt bovenop de prijs. Dit is per 4 flessen alweer een euro bovenop je boodschappen. Bij een gemiddeld gezin kom je dan per week op zo'n 5 tot 10 euro extra boodschappengeld uit. Ja natuurlijk krijg je het terug als je de flessen inlevert, maar je moet het eerst maar even ophoesten. :x


20 tot 40 flessen frisdrank lijkt me beetje veel..
Maar met een kratje bier erbij zit je idd wel snel op 5 euro statiegeld.
Het beste is elke keer als je weer drinken wil halen de flessen van vorige keer meenemen, maar dit vergeet ik ook dikwijls... ugh

Pabie
Berichten: 772
Geregistreerd: 08-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 16:27

ik heb juist een hekel aan naar de supermarkt gaan(kost zoveeel tijd ....) en probeer met deze challenge zo bewust mogelijk alles al in te slaan, maar niet te veel en wel alles op te eten. Vorige keer heb ik voor 2 weken aan boodschappen gehaald :')

ben nu 1 week onderweg en heb volgens mij nog wel de helft van de spullen staan dus gaat goed *\o/*

Pabie
Berichten: 772
Geregistreerd: 08-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 20:26

phormicola schreef:
Mijn vader heeft mijn sleutels maar die zit in Sicilië :+

Nou mijn schatting was inderdaad iets van 75 euro. Vooral omdat het slot niet op slot zat.



was een stukje over vorig jaar op rambam


Is heel rare branch. Je betaald zoveel omdat slotenmakers elkaar helemaal kapot concurreren wat betreft reclame. Mensen zijn toch wel wanhopig genoeg om het bedrag te betalen om weer naar binnen te kunnen

Pabie
Berichten: 772
Geregistreerd: 08-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 18:39

Ik heb morgen echt 2 weken van mijn 60 euro boodschappen gedaan \*/ + nog wat maaltjes in de diepvries.
Morgen wel weer boodschappen kopen, als ik weer twee weken door wil komen moet ik weer flink inslaan, maar het bevalt mij heel erg dat er altijd iets te eten in huis is :)
Ik ga tussen door ook nog een half weekje naar mijn ouders scheelt ook weer haha.

Merkte wel opeens dat nu ik zo weinig boodschappen doe de dingen waar ik rekening mee hield nog wel genoeg van was (brood en fruit (groenten ook wel maar niet meer vers in de koelkast :')). Maar dingen als nutella en hagelslag zijn dan opeens op haha. Normaal haalde ik als ik zag dat ie bijna op was al snel een nieuwe, maar ja 2 weken geleden was ie niet al bijna op :'D.
Ook zijn mijn koekjes op :(. Dus nu aan t studeren zonder mijn zoete lekkernijen.
Ik hoop het met 30 euro aan boodschappen te halen per week in mijn eentje en dat is exclusief uiteten en uitjes, want daar wil ik mezelf niet in korten. Heel knap dat velen van jullie voor dat bedrag voor 2 personen halen! Heb zelf het idee nog wel budget proof te eten (maaltijden zijn meestal onder de 2 euro), maar misschien toch iets te gehecht aan een aantal producten (lekkerdere brood, nutella ....)


Oeh nog een tip, het is een heel logische overigens. Als ik naar uni ga een hele dag heb ik vaak tussendoor wel trek in een koekje. Om de kosten niet te hoog te krijgen koop ik van die rollen met koekjes en doe er elke dag 2 a 3 in een boterhamzakje. Vaak een stuk goedkoper dan per stuk verpakte koekjes en zo ingepakt. Ook handig voor de kinderen (die heb ik zelf dan weer niet ik ben zelf het kind :+)

Pabie
Berichten: 772
Geregistreerd: 08-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 18:57

Magrathea schreef:
Oude kruiden zijn soms niet zo lekker meer :n of de smaak verzwakt, dan heb je heel veel nodig. Ach, dan kom je er ook snel vanaf :=

Ik wist niet eens dat er een houdbaarheidsdatum op rijst zat _O- Wat kan er nou in vredesnaam groeien op een pak droge rijst? :')

Beestjes . Ervaring helaas.


:')


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Abiola, carineken, Evito_06, Fris, Ghazella, nuscaniels en 32 bezoekers