straks naar een konijntje kijken

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

straks naar een konijntje kijken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-02 09:46

ik ben al enige tijd op zoek naar een vrouwtjes konijn voor mijn leeuwekop mannetje.
er zijn echter genoeg konijn maar dat is allemaal zo verschrikkelijk ver weg helaas.
krijg ik gisteren avond een emailthe van iemand die me een voskonijntje van 12 weken aanbied, vrouwtje met ook van die lange manen zeg maar.
dan is het ten eerste dus geen vosje maar goed dat maakt helemaal niets uit.
het mooiste van alles is dat ze hier bij mij op het dorp woont
wat een mop he.
dus vanmiddag ga ik even kijken en dan komt ze vast wel mee naar huis.

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 11:05

Zo das wel mazzel!!! Ik zoek dus ook al een heeele tijd een konijntje...kijk vaak op marktplaats maar allemaal veeelste ver weg Scheve mond

Het is te hope dat het een leuke beestje etc is Lachen anders moet je weer lang wachte voordat je iemand in de buurt vind

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 11:37

Haagsemeid, in Het Knagertje in Den Haag zitten heel veel konijnen die een leuk baasje zoeken (en in andere opvangadressen in het land ook). Links zijn te vinden op www.konijnen.nl.

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 12:30

Is het wat geworden? Hoop het voor je! Die konijntje met die lange haren zijn zo lief he. Lovers Heb zelf ook 9 jaar een konijn gehad maar dat was een lotharinger ofzo.
Groetjes [**]

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-02 14:15

Nou ze is er hoor, echt een droppie.
bij ITP heb ik wat foto's van haar, nu alleen nog een leuke naam want ze heet nu roos. Misselijk

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 18:48

Cool joh,nou wil ik er nog een vinden
Ik had een angora konijn die ging paar jaar geleden dood, toen had ik een madagascar dwerghangoortje en die is sinds een paar maanden dood Scheve mond

En Miran daar had ik nog niet eens aan gedacht ik zit gelijk te zoeken thnx Lachen

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-02 19:21

Nou als je er geen kan vinden die je leuk vind, over enkele weken/maanden heb ik hopelijk een nest leuke babynijntjes, mag je er van mij wel eentje hebben maar ik woon wel in zeeland haha

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 21:44

Horse Pleasure, als jij nou ook eens op die sites van die opvangadressen kijkt, of eens naar binnen loopt als je in de buurt ben, neem je geen nest konijntjes meer. Er zitten in Nederland honderden leuke dumpkonijntjes op een baasje te wachten.

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-02 13:17

sorrie voor die dumpkonijnen, die ik zelf ook al heb, maar dat weerhoud mij echt niet om te stoppen met fokken.
Dan kan ieder mens die een diertje fokt voor het plezier of de hobby er wel mee gaan stoppen want er zijn overal verschillende soorten dieren die in een asiel of opvangcentrum zitten.
voor mij echt geen reden om niet te fokken met dit ras.
Als je er zo'n probleem van maakt (blijkbaar) waarom neem je dan zelf niet een stuk of wat dumpkonijnen (als je die nog niet hebt uiteraard)

je hoeft trouwens hierover niet in (bijna) al mijn konijnen berichten wat te plaatsen hoor.

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 23:11

Haagsemeid schreef:
Zo das wel mazzel!!! Ik zoek dus ook al een heeele tijd een konijntje...kijk vaak op marktplaats maar allemaal veeelste ver weg Scheve mond

Het is te hope dat het een leuke beestje etc is Lachen anders moet je weer lang wachte voordat je iemand in de buurt vind


misschien weet ik iets voor je.. Je woont iig vlak bij me.. ik woon in sgravenzande en heb hier nog wel wat konintjes zitten.. van een maand of 3 denk ik.. stel dat je een jong konijntje wilt kunnen we er best wel weer een nestje voor fokken maar moet je nog wel een tijdje wachten in de winter fokken we nl. niet.. in het voorjaar weer.
de konijntjes bij ons zien er zo uit:

Afbeelding
Afbeelding
hier staan ze een beetje erg anders om.. ik zal er wat over vertellen..
het zijn dwerghangoortjes met een malagasca kleur (weet niet hoe je het schrijft)
ze zijn heel erg lief van karakter Lovers echte knuffelbeestjes

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 23:14

Haagsemeid schreef:
Cool joh,nou wil ik er nog een vinden
Ik had een angora konijn die ging paar jaar geleden dood, toen had ik een madagascar dwerghangoortje en die is sinds een paar maanden dood Scheve mond

En Miran daar had ik nog niet eens aan gedacht ik zit gelijk te zoeken thnx Lachen

dit zag ik te laat Haha! je weet dus wel hoe cute ze zijn *LOL*

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 22:58

Horse Pleasure schreef:
sorrie voor die dumpkonijnen, die ik zelf ook al heb, maar dat weerhoud mij echt niet om te stoppen met fokken.
Dan kan ieder mens die een diertje fokt voor het plezier of de hobby er wel mee gaan stoppen want er zijn overal verschillende soorten dieren die in een asiel of opvangcentrum zitten.
voor mij echt geen reden om niet te fokken met dit ras.
Als je er zo'n probleem van maakt (blijkbaar) waarom neem je dan zelf niet een stuk of wat dumpkonijnen (als je die nog niet hebt uiteraard)

je hoeft trouwens hierover niet in (bijna) al mijn konijnen berichten wat te plaatsen hoor.


Ik heb het eens nagezocht, dit is al het tweede (ooohhh) topic waar in ik wat plaats. Waarom ik wat plaats: ik ben nu eenmaal gek met konijnen en hoop die leuke konijnen in die opvangadressen ook aan een lief baasje te kunnen helpen. Ik snap best dat mensen liever een jonger diertje willen, maar deze zijn met twee maanden ook groot en voor elk konijn uit een nestje van jouw (of uit de dierenwinkel, of van waar dan ook) kan een konijn uit een opvang een mooi leven krijgen. Kijk ook eens op sites als www.vrijkonijn.nl en www.konijnen.nl, en lees ze ook.
Overigens komt mijn voedstertje wel uit een dierenwinkel, maar komt mijn rammetje uit het Knagertje en een volgend konijn zal daar ook vandaan komen.

Zijn die leeuwenkopjes dan al een ras? Volgens mij is het een toevallige mutatie van het voskonijntje, en is er niets erkends aan.

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-02 10:20

mijn eerste twee konijnen komen ook uit de dierenwinkel, maan ram is een dumper die is aan komen lopen en mijn nieuwste aanwinst moest bij iemand weg omdat ze toch liever nog een cavia wilden hebben.

Leeuwekop konijntjes zijn in engeland en amerika erkend als ras, hier inderdaat nog niet.
Het zijn heel andere konijnen dan voskonijntjes.
voskonijntjes hebben een langere haarstructuur terwijl voskonijntjes dus die manen hebben.
waarom men deze vosjes noemt snap ik niet want ze lijken niet op elkaar.
misschien omdat sommige leeuwekopjes het buddele gen van manen hebben en aan de achterkant ook wat langer haar hebben?
en dan heb je natuurlijk nog de leeuwekop kruisingen, dat is mijn laatste aanwinst waarschijnlijk want haar hoofd is iets te lang en smal voor een raszuiver leeuwekopje, maar wie weet kan ik die toch een keer (in mijn leven) fokken?