Budget challenge!! Wie doet er mee?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Yonker

Berichten: 13499
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-17 12:10

Aangezien ik me er redelijk bewust van ben dat ik ontzettend veel aan boodschappen uit geef wil ik me gaan wagen aan een budget challenge!
Ik wil me wat meer bewust worden van het uitgeven van geld en boodschappen.
Nu leek het mij leuk om dit door middel van een budget challenge te doen maar niet te gek.
Aangezien er wat leuke dingen enzo gepland staan werd het nog best lastig om even te kijken wanneer het handigste is. Even op een rijtje

Wanneer : 16 januari t/m 19 februari
Wat : leefgeld van 30 euro per week

De vraag... mogen er uitzonderingen gemaakt worden voor leuke dingen? Of ga ik dat ook gewoon niet doen. Ik woon in mijn eentje, heb wel 2 katten maar zorg ik voor dat er gewoon genoeg voer is. :) Lunch altijd bij mijn ouders.

Wie wil met mij de uitdaging aangaan :D
En wie heeft er voor deze uitdaging nog "goedkope" gezonde gerechten en tips.

Always be yourself unless you can be a Unicorn then always be a Unicorn!!!!


Yonker

Berichten: 13499
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-17 12:14

Uhm ja weet niet of dat wellicht wat veel is voor met 2?? Denk dat je dat zelf even moet bepalen :)
Ik weet dat 30 euro p.w. echt een uitdaging is terwijl het voor sommige mensen dat wellicht niet is :')

Always be yourself unless you can be a Unicorn then always be a Unicorn!!!!

Yonker

Berichten: 13499
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-17 12:21

Dat is wel heel extreem _O- Zoveel ben ik niet kwijt maar toch wel snel 60-70 euro per week denk ik wat eigenlijk echt veel te veel is want als je bewuster boodschappen doet dan kan het wel van 30 euro!! Het is niet voor niks een challenge :P
Met roken erbij wordt het wel heel lastig inderdaad :=
En gezond en goedkoop is inderdaad ook wel moeilijk, dus daarom hoop ik dat hier mensen ons beetje op weg kunnen helpen. Denk dat het sowieso verstandig is om vlees vaak te skippen als je gezond en goedkoop wil eten :)

Always be yourself unless you can be a Unicorn then always be a Unicorn!!!!

Yonker

Berichten: 13499
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-17 12:24

Beretto schreef:
Gezond en goedkoop gaat prima samen. Is echt niet waar dat een afbakpizza goedkoper is dan een gezonde maaltijd


Tips??? :D

Marlinde, thanks!! Maar uhm ik heb niet echt mogelijkheid om met andere te eten, wel Aldi tegenover mij!! Lidl is beetje te ver fietsen. Nu doe ik vooral boodschappen bij AH, dit ga ik dan meer bij de Aldi doen en bij de Nettorama :)

Always be yourself unless you can be a Unicorn then always be a Unicorn!!!!

Yonker

Berichten: 13499
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-17 12:30

Vind ik echt knap Janneke!! 50 euro met 2 personen.

Zoveel mogelijk invriezen probeer ik wel maar ik vind lang niet alles lekker uit de vriezer.
Dus daar zit ik nog beetje mee te proberen. Meestal kook ik gewoon en eet ik daar 2 dagen van :)

Always be yourself unless you can be a Unicorn then always be a Unicorn!!!!

Yonker

Berichten: 13499
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-17 13:10

Cynthia82 schreef:
60-70 euro per week, Yonker? :wow:
Ik ben dol op besparen, dus ik doe dit al jaren en heb voor mezelf een boodschappenbudget gesteld van e150,- per maand en heel vaak haal ik dat. In 2016 zat ik gemiddeld op e153,16.
Ik ben ook alleen.


Uhmmm ja gewoon nergens naar kijken maar daar ben ik me wel bewust van en hoop door dit er in de toekomst ook wat beu

_helga_ schreef:
1 hele belangrijke tip! Ga niet met honger. Naar de winkel :')
Ik koop dan veel te veel lekkere dingen haha


Ook al een probleem, ik ga vanuit werk en heb dan altijd wel al beetje trek _O-


Willeke_ schreef:
Ik zit voor twee personen wekelijks tussen de €30 en €45. Niet omdat we er heel erg op letten maar omdat we eens per week de boodschappen (gratis) thuis laten bezorgen. Dus het eten inslaan voor de hele week, alleen wat je nodig hebt. Je loopt dan niet langs schappen met onzindingen. Ennn je krijgt bij Jumbo bestellingen ook nog gratis verrassingsproducten.

Edit: we eten geen vlees dus dat zal idd veel schelen


Bezorgt Jumbo dan gratis?? Ook in het weekend en 's avonds?

Goede tips worden hier gegeven!! Ik moet ook zeggen dat voor 4-6 personen koken niet gelijk voordelig hoeft te zijn toch? Erwten eet ik af en toe wel uit de diepvries idd, pastasaus en lasagne vries ik ook wel in. Eventueel dingen voor bij de rijst ook. Ik eet vaak pasta of rijst en nauwelijks aardappelen. Soms stamppot maar dan koop ik voorgeschilde, hier kan ik eventueel ook wel op bezuinigen. Grote zak aardappelen en dan maar een week aardappelen eten? Maar vind ik dan weer niks eigenlijk -O- Hoe doen jullie dat?

Always be yourself unless you can be a Unicorn then always be a Unicorn!!!!

Yonker

Berichten: 13499
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-17 13:17

Hmm ja ik had laatst zo'n 1 kilo zak gekocht voor stamppot, daar heb ik nog van over dus dat moet deze week wel op :) Wellicht maar soepje maken. Ik ga dan deze week nog niet aan de challenge beginnen maar ga wel alvast het 1 en ander proberen!!

Always be yourself unless you can be a Unicorn then always be a Unicorn!!!!

Yonker

Berichten: 13499
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-17 13:33

Ik drink gemiddeld 1 fles groene ijsthee van lipton, die haal ik bij de Aldi en is ongeveer 2.80??? Dus dat zet geen zode aan de dijk, maar als ik zin heb in iets lekkers dan koop ik het gewoon ook qua frisdrank. Ik ben idd best iemand die wel eens een zak chips koopt ofzo, dat is ook de bedoeling daar mee te minderen :')

Wasmiddel koop ik of in Duitsland of bij de Big Bazar/ action dus dat is niet zo heel duur.

Wel bedankt allemaal voor de tips, heb ik zeker wat aan!! En ik ben me bewust dat 30 euro voor 1 persoon voor sommige nog best veel is, maar denk dat het een goede start is en als het mij lukt dat ik al een heel eind ben.
Als het me lukt mag ik van mezelf een kadotje kopen van jawel 30 euro, weet al precies wat :Y)

En 120 p.m. is ook wel een goede alleen denk ik dat bij mij dan de valkuil is dat ik budget ga opschuiven en aan het einde van de maand niks meer heb :')

Always be yourself unless you can be a Unicorn then always be a Unicorn!!!!

Yonker

Berichten: 13499
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-17 14:25

Gewoon instromen wanneer je kan :D
Ik doe het bewust 16 januari omdat ik de 13de nog uit eten ga en 14de mensen over de vloer krijg. Ga deze week het misschien al proberen maar is ook beetje valsspelen want vanavond eet ik bij mn ouders :')

Always be yourself unless you can be a Unicorn then always be a Unicorn!!!!

Yonker

Berichten: 13499
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-17 14:41

Iinge_ schreef:
Dat snap ik! 1 keer uit eten en je budget is hartstikke op. :')

Dit is er ook wel een goede week voor zo na al het vette eten en gourmet. :D let's begin.

Mijn vriend bood aan om naar de supermarkt te gaan vandaag. Ik heb hem ingelicht over de challenge en dat hij dus goedkope boodschappen moet doen. Hij mag dus aftrappen :')


Benieuwd of het hem lukt ~~}>

Always be yourself unless you can be a Unicorn then always be a Unicorn!!!!

Yonker

Berichten: 13499
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-17 14:57

Ik heb kattenvoer ook niet mee gerekend want heb nu ook duur voer := Anders kom ik er niet uit denk ik :') Puur boodschappen wordt t bij mij. Kattenvoer heb ik nog wel genoeg en grind ook :)

Always be yourself unless you can be a Unicorn then always be a Unicorn!!!!

Yonker

Berichten: 13499
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-17 15:21

Dat spitten vind ik ook niks :') vooral omdat ik alles op de fiets moet doen en geen auto heb. Dan vind ik 2 winkels in hetzelfde winkelcentrum afgaan ook wel genoeg :Y)

Maar wat voor culinairs spannends zetten jullie dan op tafel met een "klein" budget?

Always be yourself unless you can be a Unicorn then always be a Unicorn!!!!

Yonker

Berichten: 13499
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-17 15:25

Ben wel benieuwd of de mensen die al een lijstje hebben eventueel dit lijstje willen posten er dan ook bij vertellen wat je kookt en eet :)

Always be yourself unless you can be a Unicorn then always be a Unicorn!!!!

Yonker

Berichten: 13499
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-17 15:57

Thanks Beretto!! Ik waardeer je input in dit topic :)

Always be yourself unless you can be a Unicorn then always be a Unicorn!!!!

Yonker

Berichten: 13499
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-17 16:24

Mijn katten eten al voor €8/€7 per week :=

Always be yourself unless you can be a Unicorn then always be a Unicorn!!!!

Yonker

Berichten: 13499
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-17 16:25

Nou ja ik denk wel dat ik gewoon de €30,- voor boodschappen houdt. Spullen die uit voorraad komen ga ik er niet weer af rekenen, zou teveel gedoe zijn. Niet valsspelen door vanalles op te slaan de week ervoor natuurlijk :+

Always be yourself unless you can be a Unicorn then always be a Unicorn!!!!

Yonker

Berichten: 13499
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-17 17:01

Jaaa delen!! :D *\o/*

Volgens mij heb ik nog contant 30 euro, ga ik kijken of ik morgen daar een heel groot deel van de boodschappen voor kan doen :j

Always be yourself unless you can be a Unicorn then always be a Unicorn!!!!

Yonker

Berichten: 13499
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-17 17:04

Ja dat is goed!!! Kan ik eens kijken of daar iets lekkers tussen zit voor deze week <<)

Always be yourself unless you can be a Unicorn then always be a Unicorn!!!!

Yonker

Berichten: 13499
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-17 17:43

Beretto schreef:
Wat ook enorm scheelt is 1 keer per kwartaal je drank,frisdrank en drogisterijartikelen in Duitsland inkopen.


Doe ik inderdaad ook! Frisdrank dan weer niet maar wasmiddel, shampoo enzo wel al is bij de big bazar en action het ook goedkoop :)

Always be yourself unless you can be a Unicorn then always be a Unicorn!!!!

Yonker

Berichten: 13499
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-17 22:18

Awh leuk dat je mee doet Nans!!

Grote boodschappen zit er hier niet zo in... alles op de fiets en dat krijg ik dan echt niet mee, max is toch wel voor 3 dagen. En bedenken wat ik heel de week eet vind ik ook wel lastig maar wellicht moet ik daar maar eens mee beginnen vanaf vandaag :)

Ik had in dit topic gezegd dat ik vandeweek al wou beginnen maar ik ben woensdag jarig en wil dan wel wat lekkers in huis hebben voor mn ouders die langskomen + taartjes dus dat redt je al gelijk niet met 30 euro. Stiekem is er altijd wel "iets" waardoor je het niet redt of waardoor ik mezelf smoesjes in praat :')

Always be yourself unless you can be a Unicorn then always be a Unicorn!!!!

Yonker

Berichten: 13499
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-17 22:41

Pabie schreef:
Yonker schreef:
Awh leuk dat je mee doet Nans!!

Grote boodschappen zit er hier niet zo in... alles op de fiets en dat krijg ik dan echt niet mee, max is toch wel voor 3 dagen. En bedenken wat ik heel de week eet vind ik ook wel lastig maar wellicht moet ik daar maar eens mee beginnen vanaf vandaag :)


Heb je fietstassen?
Ik ga altijd als een gevaarte met enorm gevulde fietstassen en een rugtas vol fietsen maar dan heb ik wel boodschappen voor een week :Y)


Hahha nee ik heb altijd een boodschappentas aan Mn stuur hangen!! Morgen na t werk naar de supermarkt, even van te voren bedenken wat ik ga koken en dan voor minimaal 4 dagen proberen mee te nemen :)

Always be yourself unless you can be a Unicorn then always be a Unicorn!!!!


Yonker

Berichten: 13499
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-17 08:34

Leuk dat er zoveel mensen meedoen!!

Vandaag mijn eerste uitdaging want ik ga naar de supermarkt. Ik heb even in mijn vriezer gekeken en saté stokjes eruit gelegd. Dus denk dat ik Nasi ga maken :)

Always be yourself unless you can be a Unicorn then always be a Unicorn!!!!

Yonker

Berichten: 13499
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-17 09:05

Rijst heb ik nog :j Sate en satesaus ook nog dus alleen maar groenten en kruiden nodig. Goedkoop eten wordt het vanavond.
Nasi is geloof ik sowieso 1 van de gerechten die onder lekker goedkoop valt. Net als stamppot.

Always be yourself unless you can be a Unicorn then always be a Unicorn!!!!

Yonker

Berichten: 13499
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-17 13:13

Ik koop af en toe kaas, soms in de winkel en eigenlijk altijd wat in aanbieding is. Heb nu ook nog liggen van de 1 + 1 gratis bij de AH. Ik verwen mezelf soms met kaas van de kaasboer, duur maar wel lekker :9

Always be yourself unless you can be a Unicorn then always be a Unicorn!!!!

Yonker

Berichten: 13499
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-17 13:51

Kunnen we wel beetje ontopic blijven, het gaat om een challenge om minder uit te geven aan boodschappen en tips hiervoor. Niet of iemand er geld voor over heeft om een paard te houden etc :Y)

Always be yourself unless you can be a Unicorn then always be a Unicorn!!!!