Budget challenge!! Wie doet er mee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 16:57

Hoe verzinnen jullie altijd wat je de hele week eet? Ik weet vanavond niet eens wat ik morgen wil eten := Is toch maar net waar je dan trek in hebt? Laat staan voor volgende week al iets verzinnen.

Wij eten vanavond pangafilet (ik heb het nog nooit op, hoop maar dat het niet teveel naar vis smaakt) :+ met frietjes en gemengde sla.

Beretto: Handige link! Zal ook eens gaan kijken!

_Nadia_

Berichten: 2651
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 16:59

Je kunt bijna alles invriezen, het enige dat ik echt niet invries is sla, simpelweg omdat dat niet meer te eten is als je het weer ontdooit.
Fruit vriezen we in om smoothies van te maken, of ijs, na het ontdooien is dat anders ook niet lekker meer.
Brood vries ik in zodra ik het koop (betaal nooit meer dan 10 pence) en haal ik dr uit voor ik naar bed ga. Hier gaat er een brood per dag doorheen.
Eieren kun je ook invriezen, wel uit de schil! Deze kun je dan weer gebruiken om te bakken.
Kaas en vleeswaren gaan hier ook de vriezer in, kaas heel langzaam laten ontdooien (in de koelkast) en dan is het prima eetbaar

Iloveiswan

Berichten: 3322
Geregistreerd: 17-01-08

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 17:10

Doe ook graag mee. Zijn met 2 personen en willen meer gaan sparen voor een groter huurhuis of eventueel kopen.

Mijn doel voor 2 personen gaat worden 40 euro. Gangkast staat propvol en ook was middelen enzovoort heb ik nog erg veel in voorraad en vriezer zit ook stampvol. Dus hopelijk ga ik nog minder dan dat uitgeven komende maanden.

Vandaag boodschappen gedaan voor 8 euro dat was drinken en brood en aardappelen en een paar diepvries groenten.

Bij ons in het dorp staat er ook 3 keer per week een groente kraam. Daar ga ik donderdag heen voor fruitpakket voor 4 euro en groenten pakket ligt eraan wat daar inzit voor 4 euro.

Hoop hier ook veel tips vandaan te kunnen halen.

Xjosee

Berichten: 1625
Geregistreerd: 14-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 17:11

Ik lees mee. Vriend en ik gaan vanaf half januari op onszelf. Volgens het nibud zouden we met twee man ong. €100,= per week aan boodschappen kwijt zijn. We willen proberen voor €50,= euro onze boodschappen te doen. Zijn wel echte vleeseters en willen eerlijker vlees gaan eten. Dus we gaan even kijken hoe het gaat. Zijn wel allebei van het gezond eten (weinig/geen snoep, koek en frisdrank) en daarnaast eet ik ook regelmatig op het werk.

Anoniem

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 17:13

Ik lees ook even mee en doe op de achtergrond mee! Ik zit met 2 volwassenen, 1 peuter en 1 kat vaak rondom de 10 euro per dag... maar weet uit ervaring dat het een stuk minder kan. :j
Dit topic is een goede schop onder mijn kont om weer bewust boodschappen te gaan doen, dus thanks TS!

Beretto
Berichten: 353
Geregistreerd: 22-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 17:15

[quote="Booooo"]Hoe verzinnen jullie altijd wat je de hele week eet? Ik weet vanavond niet eens wat ik morgen wil eten := Is toch maar net waar je dan trek in hebt? Laat staan voor volgende week al iets verzinnen.

Heel simpel ik kijk even in de allerhande of in de folders en weet dan welke groente en vlees in de aanbieding is. Vervolgens stel ik mn weekmenu samen en dat is wel variabel dus ik heb eten in huis voor een week maar de volgorde van eten staat niet vast.
En als ik echt geen zin heb in iets dan knutsel ik gewoon iets anders in elkaar en wissel ik de ingrediënten onderling.

Piekosjj

Berichten: 5451
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 17:17

_Nadia_ schreef:
Je kunt bijna alles invriezen, het enige dat ik echt niet invries is sla, simpelweg omdat dat niet meer te eten is als je het weer ontdooit.
Fruit vriezen we in om smoothies van te maken, of ijs, na het ontdooien is dat anders ook niet lekker meer.
Brood vries ik in zodra ik het koop (betaal nooit meer dan 10 pence) en haal ik dr uit voor ik naar bed ga. Hier gaat er een brood per dag doorheen.
Eieren kun je ook invriezen, wel uit de schil! Deze kun je dan weer gebruiken om te bakken.
Kaas en vleeswaren gaan hier ook de vriezer in, kaas heel langzaam laten ontdooien (in de koelkast) en dan is het prima eetbaar

Dan vraag ik me af waar jij woont, want man man wat was ik belachelijk veel kwijt aan groceries in de UK!

Ik doe ontzettend onregelmatig boodschappen en houd dus nooit echt mijn kosten bij, hoe doen jullie dat? Soms kom ik een hele week niet in de supermarkt en andere keren bijna dagelijks omdat ik dan opeens een stuk meer nodig heb, dingen ben vergeten of toch opeens de eetplannen veranderen. Eens in de zoveel tijd bulk inkopen (brood, kip, rijst/pasta etc) waardoor 't ook erg schommelt.

suus_pepper

Berichten: 1821
Geregistreerd: 06-12-10

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 17:20

Wij (vriend en ik + 2 katten) doen eigenlijk altijd boodschappen voor ongeveer 35 euro per week. En dan krijgen de katten echt geen budget voer.

Niks moeilijks aan vind ik. We eten wel voornamelijk groente aardappelen en vlees uit de aanbieding.

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-17 17:24

Mijn katten eten al voor €8/€7 per week :=

8nnemiek

Berichten: 43393
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 17:24

Wat een leuk topic, ik doe mee!

Ik vind het wel vrij lastig omdat ik altijd een flinke voorraad heb. Dat zou een hoop rekenwerk worden. Ik denk dat ik dan gewoon 60 euro in het boodschappenbeursje doe, en bij houd wat ik uit de voorraad haal en dat achteraf maar gewoon weer uit t beursje pak.
Maar ik denk dat ik echt ruim over houdt van die 60 euro, ik geef meestal rond de 30 euro per week uit voor twee personen :=

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-17 17:25

Nou ja ik denk wel dat ik gewoon de €30,- voor boodschappen houdt. Spullen die uit voorraad komen ga ik er niet weer af rekenen, zou teveel gedoe zijn. Niet valsspelen door vanalles op te slaan de week ervoor natuurlijk :+

IHN
Berichten: 2333
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 17:27

ik zit meestal met 2 kinderen tussen de 30 en 50 euro per week. Koop wel alleen vers en geen snoeperij etc. Dat scheelt een hoop :)

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70520
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 17:32

Booooo schreef:
Hoe verzinnen jullie altijd wat je de hele week eet? Ik weet vanavond niet eens wat ik morgen wil eten := Is toch maar net waar je dan trek in hebt? Laat staan voor volgende week al iets verzinnen.

Wij eten vanavond pangafilet (ik heb het nog nooit op, hoop maar dat het niet teveel naar vis smaakt) :+ met frietjes en gemengde sla.

Beretto: Handige link! Zal ook eens gaan kijken!

Ik maak een weekmenu, ik kijk van te voren wat we in huis hebben, wat we graag willen eten en ik kijk daarna op ah voor nieuwe recepten om uit te proberen. Dan bepaal ik per dag wat we gaan eten maar het komt weleens voor dat we uiteindelijk toch wat andere gaan eten maar dan wel bijna altijd datgeen wat al in huis is.

_Nadia_

Berichten: 2651
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 17:32

Piekosjj schreef:
_Nadia_ schreef:
Je kunt bijna alles invriezen, het enige dat ik echt niet invries is sla, simpelweg omdat dat niet meer te eten is als je het weer ontdooit.
Fruit vriezen we in om smoothies van te maken, of ijs, na het ontdooien is dat anders ook niet lekker meer.
Brood vries ik in zodra ik het koop (betaal nooit meer dan 10 pence) en haal ik dr uit voor ik naar bed ga. Hier gaat er een brood per dag doorheen.
Eieren kun je ook invriezen, wel uit de schil! Deze kun je dan weer gebruiken om te bakken.
Kaas en vleeswaren gaan hier ook de vriezer in, kaas heel langzaam laten ontdooien (in de koelkast) en dan is het prima eetbaar

Dan vraag ik me af waar jij woont, want man man wat was ik belachelijk veel kwijt aan groceries in de UK!

Noord Oost London. Ik ga alleen naar de supermarkt op de tijden dat ze al het voedsel van die dag met 85-90% afprijzen, met kerst ging het met 95% korting de deur uit. We hebben 3 grote vriezers en een koelvries combinatie dus kunnen het heel makkelijk invriezen allemaal

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 17:34

Ik ga 1x in de week het liefst naar de markt en daar kijk ik wat er ligt. Lidl vind ik vaak hetzelfde en de AH heeft bij ons slechte groente en fruit. Plus, ik woon boven de markt :')
Verder uitgebreid en bijzonder koken als je er alleen van eet dan wordt het wel heel duur. Je moet dan of alles in hele kleine verpakkingen kopen of je gooit heel veel weg en weggooien vind ik echt heel zonde. Plus dat ik echt niet de tijd heb om elke dag een bijzondere maaltijd in elkaar te zetten. Ik vind gewoon aardappels groente en vlees lekker. Ik ga vooral naar de markt omdat je daar ook kleinere porties kan kopen zodat je niet 3 dagen achter elkaar hetzelfde eet. Of juist een flinke portie en daar een deel van invriezen zoals boerenkool, zuurkool, hutspot of pastasaus.

Soms vergeet ik wel eens vlees er uit te halen en dan bedenk ik gewoon wat ik nog meer kan maken van het eten wat ik bedacht had, maar dan zonder vlees :)

Iemand zei iets over eerlijk en goed vlees. Ik heb een (deel van een) koe gekocht bij http://www.koopeenkoe.nl erg lekker en ook eerlijk vlees. Het is wel even een uitgave maar je doet er ook best lang mee en uiteindelijk is het per maaltijd echt niet duur.

Vanavond eet ik prei met aardappelpuree en biefstukpuntjes :)
Morgen zal het iets worden van courgette, aubergine en rijst denk ik
Ik heb nog een stuk pompoen liggen en ga daar denk ik pompoensaus van maken met pasta en kip.
Donderdag restjes van groenten van wat er over is gebleven van de afgelopen dagen en dan vrijdag iets uit de vriezer.

_helga_

Berichten: 6293
Geregistreerd: 21-01-08
Woonplaats: Goirle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 17:39

Beretto schreef:
51,19 is dat voor 1 persoon Helga ?

Nee 2 personen voor een hele week

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 17:52

Yv_ schreef:
Voor de "spitters": Werken jullie dan misschien ook parttime?


Nee ik werk fulltime,. Zo veel tijd kost het toch niet om vier websites te bezoeken en een mental note te maken? Je hoeft ook niet in één keer naar verschillende winkels. Als je normaal gesproken na het werk naar de super gaat dan kun je dat afwisselen en naar andere supers gaan.
Ik doe trouwens alles op de fiets en mét peuter. Het valt echt enorm mee.
Laatst bijgewerkt door Grapjasjes12 op 02-01-17 18:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 18:00

Net terug van de wekelijkse boodschappen doen. Alles gekocht bij de AH, alle maaltijden per dag en tussendoortjes gezond. Vooral groente en fruit gehaald dus en geen snacks. Voor twee personen dus. Totaal bedrag: 43 euro.
Gezond hoeft niet duur te zijn. :D

Ik heb mijn recepten met de hand geschreven. Ik kan wel wat hier in het topic over typen, als daar vraag naar is. Het zijn goedkope en vrije simpele doch gezonde recepten. :)

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-17 18:01

Jaaa delen!! :D *\o/*

Volgens mij heb ik nog contant 30 euro, ga ik kijken of ik morgen daar een heel groot deel van de boodschappen voor kan doen :j

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 18:01

Ik was vandaag 11 euro kwijt. Woensdag naar de AH :)

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 18:02

Nel, ik stuur je anders via whatsapp wel even een foto van mijn schrift. Met een beetje mazzel kun je mijn handschrift ontcijferen. :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 18:03

Ah heeft leuke aanbiedingen :j

Ik heb wat kleine dingen gehaald , moet nog de dure dingen als kattenvoer en grit halen . Hou dan rond de 20 euro voor de resterende boodschappen over , heb vlees gratis van de baas momenteel (slagerij)

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-17 18:04

Ja dat is goed!!! Kan ik eens kijken of daar iets lekkers tussen zit voor deze week <<)

Ceasar2015

Berichten: 5922
Geregistreerd: 06-05-06
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 18:04

Oh leuk!
Ik ga meedoen!
Om eerlijk te zijn heb ik geen idee wat ik nu uitgeef, maar het is wel veel.
Ik ben alleen en ben heel makkelijk in wat duurdere dingen kopen ipv iets uit een budgetlijn. Wel let ik altijd op aanbiedingen, zeker wat betreft vlees dat kan dan zo de vriezer in.
Ik kook altijd voor meerdere dagen en vries dit in porties in(ik heb dus ook wel eens een week dat ik amper iets uitgeef omdat ik dan veel uit de vriezer eet).

Ik ga op een ander moment even alles teruglezen en tips bekijken, nu even geen tijd voor .

SteffiiY

Berichten: 22540
Geregistreerd: 26-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 18:04

suus_pepper schreef:
Wij (vriend en ik + 2 katten) doen eigenlijk altijd boodschappen voor ongeveer 35 euro per week. En dan krijgen de katten echt geen budget voer.

Niks moeilijks aan vind ik. We eten wel voornamelijk groente aardappelen en vlees uit de aanbieding.

Oef dat red ik echt niet.
Wij(2 volwassenen, 1 kat, 1 hond) zitten op ongveer €100,- boodschappen per week.