Budget challenge!! Wie doet er mee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 13:11

Ik wil meedoen! Is het dan 30 euro per persoon? Want wij zijn met zijn 2en.


Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 15:28

Wij leven nu van 400-500 euro per maand qua boodschappen |o
Dat is dus 113 euro per week ongeveer... Jeetje, wat vind ik jullie knap dat jullie dit kunnen.
Ik ben nogal culinair ingesteld dus experimenteer graag met lekker eten. Los van het boodschappenbedrag gaan we ook nog eens 2/3 keer per maand uit eten.

Dat moet echt minder.
Ik ga proberen 60 euro per week uit te geven (2 personen), daarbij ook toiletpapier, kattenvoer en dergelijke inbegrepen.

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 16:20

Ik bedoel met culinair ingesteld dat ik als ik iets nieuws probeer gelijk al die ingrediënten koop die je verder nooit meer nodig hebt. Speciale kruiden, sauzen en dergelijke. Ook zijn we gek op Entrecote, biefstuk, ribeye, (gerookte) zalm, rode poon en dergelijke. En kaasjes. Dus ja. Ik heb het geld ook niet echt, dus houd verder ook niets over. Al mijn geld gaat op aan eten. Kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst kleding heb gekocht, haha!

Heb nu even een uurtje gezeten om wat dingen uit te stippelen. Heb een lijst gemaakt met het budget voor die dag/week en dan kan ik dat voor het hele jaar invullen. Nu heb ik uitgerekend dat ik 5 dagen kan eten voor 23 euro. Het is bij mij ook gewoon luiheid. Bestel snel iets te eten, doe graag elke dag boodschappen en haal dan ook allerlei onnodige dingen.

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 16:41

Deze week:
Vandaag: Thaise kippensoep met noodles en veel groente
Dinsdag: Cordon bleu (aanbieding) met gratin (heb ik nog in de vriezer), spinazie en tuinerwten (ook uit de vriezer)
Woensdag: Boerenkool (aanbieding), aardappelen (aanbieding) en rookworst (aanbieding)
Donderdag: Overige Thaise kippensoep
Vrijdag: Brood met boerenkool omelet (overgebleven groente)

Totaalbedrag: 23 euro


Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 16:43

Nee, dat is niets geks. Maar dat heb ik er nu nog in liggen, dus moet toch op.

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 21:55

De Scoupy app heb ik inderdaad ook, alleen dat zijn allemaal producten die ik nooit gebruik.

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 15:14

Slim idee Beretto! Soep van maken is ook handig! :)

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 15:36

Wij noemen de groenteboer altijd de groentejuwelier _O-

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 21:23

Die diepvriesgroenten ga ik ook eens proberen. Lijkt me super makkelijk!

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 14:39

Ik ben zo blij met dit topic, het kost even wat tijd, maar ik ga zo veel bewuster om met mijn geld!
Deze week voor twee personen in totaal €38.65,- kwijt. Dat is inclusief vaatwastabletten en flink veel kattenvoer.

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 11:49

Gister hadden we de hele straat over de vloer voor een vergadering, daar had ik even geen rekening mee gehouden qua budget. Dus bier, wijn en chips gehaald. Dan gaat het ineens heel hard. Heb nu tot 23 januari nog €44. Wordt even doorbijten.

Ik was ook heel dom geweest, kreeg een melding van Scoupy dat ik een gratis kruidenmolen bij de AH kon halen van €3,99. Had ik per ongeluk de bon weg gegooid. Ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan 8)7

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 16:52

Yonker schreef:
Ik moet een menu gaan maken voor komende week maar dat is lastiger dan ik dacht :') weet echt nog niet wat ik wil eten Haha.


Hier hetzelfde. Vorige week ging het me goed af, maar nu minder.
Ook niet veel aanbiedingen die me echt aanspreken

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 18:43

Hutspot lust ik helaas niet, dus wordt hem hier niet. Ik denk dat ik vooral alles wat ik afgelopen week heb ingevroren maar eens ga opeten. De vriezer kan bijna niet meer dicht.

Ik heb voor nu in gedachten:
Maandag: boerenkool stamppot met spekjes
Dinsdag: Aardappelgratin met sperziebonen en een lekkerbekje

Dit kan ik vrijwel allemaal uit mijn vriezer en koelkast halen.

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 16:10

Ik had laatst een hele zak boerenkool in de vriezer gegooid, als je hem wil gebruiken gewoon direct uit de vriezer in kokend water :). Op het land bevriest boerenkool ook, dus dat kan prima.

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 11:58

Ik heb gister maaltijdsoep gemaakt en daar kon ik ook 3 porties van invriezen! Altijd zo'n fijn gevoel dat je een keer de vriezer kan open trekken, iets op kan warmen en dat er dan een heerlijke maaltijd op tafel staat! :D

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 17:33

Ja, dat doe ik ook inderdaad chamion! Heb nu ook in mijn Bullet Journal een lijstje gemaakt met welke dingen ik in mijn vriezer heb. Moet het wel beter in de gaten houden want kwam er gisteravond ineens achter dat ik in een kastje nog twee verpakkingen kattenvoer had staan 'Oja, die had ik vorige week gekocht :Y)'
Scheelt heel veel dubbele boodschappen en zo kun je inderdaad dan beter inslaan met de aanbiedingen.

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 11:51

vibabu schreef:
Vandaag een zak boerenkool gekocht voor 57 cent :D ik vind het gewoon grappig. Deze was in route 99 en had een 35% sticker.


Volgens mij gelden niet beide kortingen toch? De route 99 korting geld los en als je de 35% hebt gaat die van het totaalbedrag.

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 11:53

Mijn ouders en broertje komen morgen eten. We zijn dan met z'n vijven. Ik weet alleen echt niet wat ik klaar moet maken. We gaan ook de hele dag klussen dus kan niet al te ingewikkeld zijn, en mijn broertje is vegetarier. Iemand hier tips voor een goede, lekkere en budgetvriendelijke maaltijd? Ik ben al lang en breed over mijn weekbudget heen en moet nu boodschappen betalen van mijn spaargeld :Y)

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 13:49

Net weer mijn wekelijkse boodschappen gehaald, en wat begin ik het leuk te vinden! Was iets meer kwijt dan normaal, maar de kat heeft nu wel voor een half jaar eten. En we moesten wat douchegel en dergelijke hebben. Ik was 70 euro kwijt, voor 2 personen en kat.

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 09:39

skvetta schreef:
Ik heb deze maand voor 2 personen 85 euro uit gegeven! Dus nog 115 euro over! Vandaag komt mijn salaris weer binnen dus dan begin ik weer opnieuw. Zelfs van mijn eigen lopende rekening heb ik 80 euro extra over!
Morgen, zaterdag en maandag eet ik weer op de woongroep. Nou ik vind het echt schandalig wat daar weg gegooid wordt! Daar kan je soms makkelijk nog 2 of 3 dagen van eten! Helaas mogen we het niet mee naar huis nemen....
Wij halen ons vlees bij een biologische slager. 1biefstuk is bij hem zo groot dat je er makkelijk met 2 personen van kan eten en bijvoorbeeld de schnitzel ook dus die delen we altijd. En daarbij is hij qua prijs de helft goedkoper dan in de supermarkt.


Leer me dit _/-\o_

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 20:12

noah14 schreef:
DesertOrchid schreef:
Ik volg dit topic al een tijdje, ik wil ook echt gaan bezuinigen op mn boodschappen! Maar ik wil eerst mn pannen van de AH pannenactie, dus daarna ga ik pas meedoen :D


Had gisteren iets gelezen op internet dat die teflon laag van die pannen dus helemaal niet goed is, en dat er al meerdere mensen onwel van zijn geworden?! Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar spaar dus ook voor de pannen, iemand anders ook slechte ervaring met de AH pannen??


Ik geloof er niet zo in. Heb zelf de grote koekenpan en die is echt top! Helemaal geen last van een rare geur oid. Ook niet bij hoge temperatuur.

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 12:08

chamion schreef:
Mensen vergissen zich echt in de houdsbaarheid datum. Ik was gisteren met een vriendin mee en die wilde de rijst niet meenemen die in de aanbieding was want die zou binnen 3 dagen over de datum zijn. Zat 35% korting op. Heb gelijk 2x 5kg meegenomen. Vond ze zonde. Dat gooi je dus allemaal weg over 4 dagen. Of ga je nu alles koken en in de vriezer doen?

Muts... even uitgelegd dat rijst nog behoorlijk lang houdbaar is, zelfs na de houdbaarheidsdatum. Wilde ze niet aan. Prima, mijn winst weer.


Over de aardappelen van 2 pagina's terug. Voor iedereen die in de buurt van Lelystad woont je mag bij mij aardappelen in de grond stoppen en dan verzorg ik de planten en in de nazomer kom je ze weer oosten. Deze zijn geheid een half jaar houdbaar op een donkere koele plek. En kan je niet aan (poot)aardappelen dan ben ik bereid deze te bestellen voor je (natuurlijk gaat de giro naar jou)
Tegen spruiten heb ik eventueel zelfs nog wel anti spruit staan.

Ik ga namelijk dit jaar geen aardappelen zetten. Ik ben er namelijk helemaal geen fan van, en zelfs 2,5 kilo pootaardappelen (kleinste bestel hoeveelheid) zijn te veel. Dan gooi ik in maart/april zeker de helft van mijn oost weg. Dus veel ruimte over :Y) op de volkstuin....



Dat van die rijst is wel echt heel grappig. Is inderdaad super lang houdbaar! :D
Wat een lief aanbod van de aardappelen, jammer genoeg is het voor mij te onhandig.

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 14:58

Arnold moet terug |(

Ik heb net boodschappen gedaan voor de week bij de AH, had die muts achter de kassa mijn bonuskorting er niet afgehaald. Ik: 'ik heb nog een bonuskaart hoor', zij: 'oh'

Scheelde ruim 10 euro 8)7

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 17:41

Mooie aanbiedingen van de AH komende week, we gaan lekker veel vis eten. Alles met een sterretje erbij is in de aanbieding.
Maandag: *verse pasta met *verse pastasaus, prei en tonijn
Dinsdag: *mosselen met *mosselgroente en ovenfriet
Woensdag: *witlof met *ham, kaas en *aardappelpuree
Donderdag: *schelvisfilet met thaise wokgroente, curry en *zilvervliesrijst
Vrijdag heb ik een diner met werk
Zaterdag: Spinazierondo (aanbieding van vorige week) met *knolselderij *aardappelpuree
Zondag: Erwtensoep met *hartige taart

Al mijn boodschappen bij elkaar voor twee personen komende week komen uit op €32,80

Totaalbedrag:

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 19:44

Foaly schreef:
Ik heb van het weekend GEEN tablet gekocht, maar de 300 euro die ik daaraan wilde uitgeven op mn spaarrekening gezet. Als ik dat geld aan het eind van volgende maand nog niet nodig heb gehad, mag ik de tablet kopen van mezelf :D


Wat een goed idee! Knap hoor _/-\o_


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, Britta31, ElSea, Froukje, Hannanasjuh, Heide83, Muronia, Pellelilly, Sica, SteffiiY, Suziiiie, xLauLaUx, xPabloBokt en 129 bezoekers