Budget challenge!! Wie doet er mee?

Moderators: Neej, Dani, Murthul, Muurp

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 12:23

30? Dan kan ik juist luxer gaan leven. _O-

Ik woon alleen, eet vaak samen met anderen en eet geen vlees. Drink geen frisdrank zelf en snoep en chips koop ik ook weinig. :o

Maar ik ga mijn goedkope tips delen haha.

Tip 1:
Geen vlees eten

Tip 2:
Lidl

Tip 3:
Apps: Spotta en reclamefolder

“Everybody shut up!”- Sherlock

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 12:30

Nu heb ik gewoon het geluk dat ik veel lieve vriendinnetjes heb waar ik samen (vegetarisch) mee eet. Eet deze week maar 1 avond alleen. :o

En mijn vriend betaalt vanzelfsprekend ook wel eens boodschappen. En ik eet vaak 1 of 2 dagen daar. Daar bespaar ik ook veel geld mee. :j

Goedkope maaltijd:
Tomatenpuree (lidl, zo'n pakje... 1/4e per persoon)
groente wat in de aanbieding is: spinazie, champignon, paprika etc
Rode pesto (ah basic of lidl)
Verse basilicum plantje (gaat lang mee)
Penne (lidl of bonus bij de AH)
Evt extra: balsamico azijn en kookroom er door

Kan je evt meerdere porties mee maken en dan invriezen! :j

MarlindeRooz

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 12:31

Nog een tip:
Wakker dier heeft een mailservice met de aanbiedingen wat betreft bewust vlees en vleesvervangers! :j

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 12:36

Sorry, bedoel geen pure tomatenpuree maar gezeefde tomaat! :D
En tja, ik vind dagelijks vlees eten niet gezond. Dat is mijn mening, ik kom al 10 jaar niks tekort. :P

Schoonmaak spullen haal ik bij de wibra, lidl, action of zeeman. Nou heb ik hier dichtbij een winkelcentrum met veeel keuze dus dat scheelt! :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 13:36

Losse aardappelen kan je halen bij de groenteboer! :j

Ik heb net bij de AH 2 flessen ranja gehaald voor de prijs van 1 :D
Haal er deze week denk ik nog 2! Mijn vriend drinkt dit namelijk veel ipv water.

Heb helaas alleen maar een klein diepvriesvakje dus echt veel invriezen is geen optie...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 23:02

Ah joh, ik heb de oude fiets van mijn vriend zijn moeder. Met fietsmandje en uitklapbare kinder voetsteuntjes... :')

Doe vaak de zware dingen als mijn vriend er is met de auto. :o Heb simpelweg geen 2 fietsen dus moet wel. :))

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 12:24

Berdien schreef:
Hoe doen jullie dat eigenlijk met dingen als kaas? Dat is zooo duur :\ Ik probeer het al zoveel mogelijk in de aanbieding te halen, maar je bent zo 5-6 euro voor een stuk kwijt.

Plakken kaas van de Lidl, doe ik enorm lang mee. :P

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 11:10

Yonker schreef:
Kan ja, maar weet niet of het dan nog zo lekker is? Nooit gedaan eigenlijk. Kan ik idd wel eens een keer doen!!

Mijn moeder deed altijd zuurkool opbakken in een pan met boter de dag er na. Dan wordt het lekker knapperig...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 13:58

Die 1+1 is zowel bij de boni als bij de AH vandaag nog. :j

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 14:14

Als je bij de AH niet willen scannen moet je zeggen dat jij het nummer wel uit je hoofd weet.
2600000014 is hem volgens mij. :P Is de algemene en is heel makkelijk. die moesten wij altijd intikken haha.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 10:59

phormicola schreef:
Mijn dochter is voor 99% zeker autistisch (haar vader is het ook) en dan is eten nu eenmaal moeilijk om dat veel structuren als vies worden beschouwd.

Ik trek me er niet al te veel van aan. Zo vindt ze alles door elkaar altijd vies. Dan maak ik weer eens stampot of pasta om het toch te proberen. Gisteren at ze dan toch tien hapjes van de stamppot ondanks dat ze het niet lekker vindt. En zo gaan we rustig verder :)

Maar goed, erg offtopic :))

Werkt het niet om het op te bakken? Dan heeft het een andere structuur? :D

Ik ga zo maar eens naar de markt! :D
We gaan gevulde zoete aardappel eten! <3 Kijken of ik nog wat kan bedenken voor het eten voor morgen. Helaas lust mijn vriend niet alles en eet ik geen vlees. Koken voor ons samen is moeilijk. :')

Heb sinds 24 december 100 euro uitgegeven aan boodschappen. Is soms voor 2 en soms voor 1 persoon. Valt me nog best mee!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 12:55

Selka schreef:
Na het topic grotendeels te hebben gelezen heb ik besloten het eens uit te proberen. Wij geven schandalig veel aan boodschappen uit. Zo rond de €150 per week voor 2 personen. Hoe? Heel makkelijk: ik koop alles biologisch/ecologisch. Nu vind ik het voor ons ook niet heel erg realistisch om van €150 naar €60 te gaan maar ik wil proberen om toch te minderen. Waarom? Omdat ik mij inmiddels enigzins schaam na het lezen van de posts waar mensen van €30 rond moeten komen per week incl. verzorgings- en schoonmaakspullen. Die tellen bij mij dus mooi niet mee.
Excuus is wel dat ik veel vegan dingen koop bij bijv. Ekoplaza en dat is niet goedkoop.

Hopelijk ben ik desondanks wel welkom. Ik kan namelijk nog erg veel van jullie leren :j

Je kan ook proberen streekproducten te halen ipv biologisch? Bij een plaatselijke boer aardappelen etc. Dat lijkt me goedkoper dan ekoplaza haha.

En als tip: De aanbiedingenmail van wakkerdier.nl dan krijg je alle biologisch / vega / vegan aanbiedingen per week per mail! :D

En verzorgingsproducten? Ik koop de goedkoopste tandpasta (in de aanbieding) en de rest ook in de aanbieding. Wel gebruik ik parfum vrije spullen zoals de shampoo van DR. organic. Die probeer ik in de aanbieding te kopen. Is wel duur maar ik heb er minder jeuk van! :j Ik was mijn haar 2x per week en voor mijn vriend heb ik goedkope shampoo. Dat is me veel te duur. :')

Handzeep gebruik ik een goedkope grote pomp van de action of ik pak een navulverpakking van de lidl oid.

Wasmiddel van de lidl, daar haal ik ook vochtig wc papier en vochtige schoonmaakdoekjes. :j

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 13:07

Ik heb voor deze maand en februari wel weer genoeg vleesvervangers in huis denk ik. Ik eet ze weinig haha!

Ik heb alleen niet genoeg ruimte in mijn vriezer voor brood, en steeds afbakbrood kopen is ook duur. Dan maar vaker wraps eten... :') Iemand tips voor goedekope vega wraps? :P

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 14:06

Ik lust geen geitenkaas en hummus en eet geen vlees. :') Maar sla en spinazie doe ik wel vaak! :j

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 14:57

Zoete aardappel is in de aanbieding, heb ook nog een brood (de verkeerde helaas) en een pak koekjes gehaald.

Dus eet vanavond stamppot met wilde spinazie, en lenteui! Met een vega worstje <3
Morgen stamppot andijvie met een vega worstje

Woensdag iets met zoete aardappel en donderdag geen idee.

En vrijdag stamppot boerenkool, maak ik dan voor 2 dagen zodat ik het op het werk zaterdag ook kan eten! <3

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 16:19

SteffiiY schreef:
Ik vind het gewoon erg lastig waar ik moet beginnen met vooral goedkoper boodschappen krijgen.
Wij halen eigenlijk altijd al het hoognodige en daarnaast wat lekkers(zakje chips, fles cola etc).

Aanbiedingen bekijken, water en ranja ipv fris/sap, boodschappen doen bij de lidl/aldi. En kijken wat waar het goedkoopste is en het daar halen. :j

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 11:01

Boerenkool, spinazie, paprika, tomatenpuree etc is makkelijk in te vriezen! :j

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 11:05

Jasmijn1989 schreef:
Ik heb gisteren (rauwe) bloemkool ingevroren. Hij paste niet helemaal in de pan.
Als ik dat wil gebruiken, moet ik het dan eerst ontdooien? Of gewoon zo in de pan gooien?

Zo in de pan gooien, anders wordt het snot.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 11:10

Jasmijn1989 schreef:
blancheren? :wow:

Kort koken en dan snel met koud water overgieten om het kookproces te stoppen. :D

Zelfs ik weet dat, als student haha. <<)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 13:41

Ik houd echt nooit eten over en ik heb ook nooit te weinig. *D
Ik kan echt eten voor 2 namelijk. :')

Gelukkig maar want ik heb een kleine vriezer!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 15:26

Ik heb bij een groenteboer gewerkt en daar kwam boerenkool bevoren binnen met kroppen tegelijk. :P

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 12:46

Het enige wat ik merk koop is chips en fanta exotic. :P

Koekjes koop ik van 74 cent (chocolate chip cookies) en zelf drink ik alleen water en thee (ah eigen merk, niet basic)
Ik eet natuurlijk geen vlees, maar ik koop de kaas in de bonus en zuivel eigenlijk nooit. Fruit haal ik ook altijd in de aanbieding of wat goedkoop / seizoensfruit is. Idem dito voor groente. :)

Het is maar net hoe gek je het zelf maakt, wil jij luxe kaasjes eten en dure koeken eten elke dag... Tja.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 12:49

8nnemiek schreef:
Ik koop wel regelmatig biologisch, maar inderdaad geen/nauwelijks frisdrank/snoep/vlees en kant-en-klaar producten. Als je bijna alleen fruit, groente, droge bonen en rijst/pasta/meel koopt dan kun je echt heel goedkoop eten zonder dat je iets tekort komt :)

Precies!

En wil jij niet je avatar veranderen... ik loop vast. :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 23:06

Ik heb inderdaad net vandaag een doos gekocht met peren die hem moesten peren. Anders zaten ze met de gebakken peren. :(:)
Heb ze een liefdevol tehuis geboden. :j

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 09:17

Komen weer lekkere dingen voorbij! :9

Zijn hier nog mensen met tips voor boodschappen doen in Duitsland! :D Ik ga donderdag naar Duitsland op vakantie. Zijn er nog (houdbare) dingen die je daar aanzienlijk goedkoper kan halen? Ik drink niet, rook niet en eet geen vlees. :P