Budget challenge!! Wie doet er mee?

Moderators: Murthul, EvelijnS, Berdien, Dani, Muurp

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Beretto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 12:22

Gezond en goedkoop gaat prima samen. Is echt niet waar dat een afbakpizza goedkoper is dan een gezonde maaltijd

Beretto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 12:37

Tips? Wat Cinderella al aangeeft.
Gewoon koken zonder zakjes en pakjes,seizoensgroente kopen en ga eens naar de markt en koop bv een kilo paprika voor 1,50 is prima in te vriezen. Een krop andijvie kost ook maar 30 cent en daar kan je als alleenstaande makkelijk 2 keer van eten. Dus als je nu niks in huis hebt zal je de eerste week die 30 euro echt wel nodig hebben maar dan heb je voor de volgende week al wat in huis dus dan blijf je er vast ver onder.
Wij eten met 2 volwassenen en 4 kinderen voor Nog geen 50 euro per week. En wij eten gezond en lekker en zeer gevarieerd. En dat is niet omdat t moet maar uit principe en heel eerlijk ik vind t ook leuk om voor zo min mogelijk geld zo lekker mogelijk en gezond mogelijk te eten

Beretto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 12:42

Bij mij is de 50 euro voor 6 personen exclusief eten buiten de deur en echt alleen voor eten en drinken.
Wijn sapjes chips ed zit er dus ook bij in

Beretto

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 12:49

51,19 is dat voor 1 persoon Helga ?

Beretto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 13:13

Ok heb even gerekend wij eten hachee voor 1,70 pp andijviestamppot met spekjes voor 62 cent pp en pasta met vers gemaakte tomatensaus en gehakt voor 1,40 pp.
Dus koken met verse producten is echt vele malen goedkoper dan een diepvries pizza

Beretto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 13:15

Yonker schreef:
Cynthia82 schreef:
60-70 euro per week, Yonker? :wow:
Ik ben dol op besparen, dus ik doe dit al jaren en heb voor mezelf een boodschappenbudget gesteld van e150,- per maand en heel vaak haal ik dat. In 2016 zat ik gemiddeld op e153,16.
Ik ben ook alleen.

Uhmmm ja gewoon nergens naar kijken maar daar ben ik me wel bewust van en hoop door dit er in de toekomst ook wat beu

_helga_ schreef:
1 hele belangrijke tip! Ga niet met honger. Naar de winkel :')
Ik koop dan veel te veel lekkere dingen haha

Ook al een probleem, ik ga vanuit werk en heb dan altijd wel al beetje trek _O-

Willeke_ schreef:
Ik zit voor twee personen wekelijks tussen de €30 en €45. Niet omdat we er heel erg op letten maar omdat we eens per week de boodschappen (gratis) thuis laten bezorgen. Dus het eten inslaan voor de hele week, alleen wat je nodig hebt. Je loopt dan niet langs schappen met onzindingen. Ennn je krijgt bij Jumbo bestellingen ook nog gratis verrassingsproducten.

Edit: we eten geen vlees dus dat zal idd veel schelen

Bezorgt Jumbo dan gratis?? Ook in het weekend en 's avonds?

Goede tips worden hier gegeven!! Ik moet ook zeggen dat voor 4-6 personen koken niet gelijk voordelig hoeft te zijn toch? Erwten eet ik af en toe wel uit de diepvries idd, pastasaus en lasagne vries ik ook wel in. Eventueel dingen voor bij de rijst ook. Ik eet vaak pasta of rijst en nauwelijks aardappelen. Soms stamppot maar dan koop ik voorgeschilde, hier kan ik eventueel ook wel op bezuinigen. Grote zak aardappelen en dan maar een week aardappelen eten? Maar vind ik dan weer niks eigenlijk -O- Hoe doen jullie dat?

Je kan aardappelen ook bakken,patat van maken en verwerken in bv de soep

Beretto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 14:06

Ik verbaas me echt over hoeveel geld jullie uitgeven aan eten

Beretto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 14:41

Maanlicht schreef:
Wij leven nu van 400-500 euro per maand qua boodschappen |o
Dat is dus 113 euro per week ongeveer... Jeetje, wat vind ik jullie knap dat jullie dit kunnen.
Ik ben nogal culinair ingesteld dus experimenteer graag met lekker eten. Los van het boodschappenbedrag gaan we ook nog eens 2/3 keer per maand uit eten.

Dat moet echt minder.
Ik ga proberen 60 euro per week uit te geven (2 personen), daarbij ook toiletpapier, kattenvoer en dergelijke inbegrepen.

En wat versta jij onder culinair ingesteld zijn?
Geef eens wat voorbeelden van wat jij zoal eet...
Ik denk nl dat wij ook redelijk luxe en uitgebreid eten maar geef echt maar 50 euro per maand daaraan uit met 6 personen

Beretto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 15:03

Yv_ schreef:
Maar ik weet dus pas de dag zelf wat ik wil eten. Heb weleens geprobeerd om voor een week eten te halen, maar dan miste ik toch net weer iets om een lekker gerecht te maken of had ik totaal geen zin in wat er voor die dag als planning was, of moest ik alsnog terug, of was ik 's ochtends vergeten om vlees uit de vriezer te halen en moest ik ook alsnog weer terug om nieuw te halen want ontdooien in de magnetron vind ik echt goor en om het gewoon te laten ontdooien had ik geen tijd meer voor en blablabla. Dus nee, rij nu gewoon altijd uit mijn werk langs de supermarkt en dan begin ik gelijk met eten maken als ik thuis ben.

Ik zeg ook: ik eet minstens 4x per week vlees OF vis. Zeker niet elke dag. Bij het avondeten dan :). Maar ik vind het meeste vlees ook gewoon niet lekker.

Ach weet je, ik red het zo met gemak, het eerste waar ik zou op (kunnen) besparen is frisdrank en sigaretten. Maar zolang het niet echt nodig is, heb ik eerlijk gezegd ook geen zin om zoveel moeite te doen.. Moeite van een markt, koopjes jagen en verschillende supermarkten en alles. Snap als je dat gewend bent, het niet (meer?) raar is, maar ik vind het vreselijk. Net als de Lidl. het assortiment is gewoon niet compleet (wellicht omdat we een kleine vestiging hebben hoor, kan best) en dan moet ik daarna wéér naar de Jumbo of Hoogvliet. Dan maar meteen daarheen. En net zoals een ander hier, hou ik ervan om lekker te experimenteren met eten en ingredienten.. Dus een gerecht met slechts 5 of 6 ingredienten zie je bij mij sowieso ook al niet.

Markt is trouwens niet verser dan supermarkt :n. Ik werk in een groente- en fruit bedrijf en alles wat niet meer vervoerd mag worden naar bepaalde ketens met eisen, worden opgehaald door marktlui :j. Dus verser niet, wel rijper :).

Ik heb 1 kat en 2 konijnen. Konijnen kosten nauwelijks wat, want haal het meeste bij stal vandaan. Maar mijn kattenvoer is 24€ per zak. Doe ik net iets langer dan een maand mee. Samen met de kattenkorrels zou betekenen dat ik alleen nog maar water mag drinken en restjes bij mn ouders mag eten _O-.

Maar alsnog vind ik het leuk om de tips te lezen hoor :D !!

Moeite of raar om naar de markt te gaan?
Voor mij is de markt op loop afstand en de dichtstbijzijnde supermarkt op 8 km dus keuze snel gemaakt.
Doe 1 keer per week boodschappen en dan maak ik een rondje dus markt ,ah en Turkse supermarkt. Ik hoef dus echt niet op koopjesjacht om rond die 50 euro te blijven en hier is t ook echt geen noodzaak maar geef mn geld liever aan andere dingen uit

Beretto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 15:35

Ik werk niet,met 4 kinderen meer kwijt aan kinderopvang dan dat t iets oplevert. Mijn man werkt wisselende diensten en wij hebben 1 auto die meestal voor de deur staat omdat man op de motor naar het werk gaat.
Hier in het dorp geen supermarkt dus doe 1 keer per week boodschappen in stad en ga dan naar de markt, ah en Turkse supermarkt. Wij eten deze week pannenkoeken,sperziebonen met aardappelen en een gehaktbal,couscous met groenten en ei,biefstuk broccoli met rijst,chili con carne en een dagje brood en verse zelfgemaakte pasta met paddestoelensaus

Beretto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 15:38

Afbeelding

Lekker met aardappel en goedkoop

Beretto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 15:56

Voor de bokkers met weinig inspiratie www.bijstandsgerechten.nl staat best aardige dingen op en complete maaltijden voor 2 personen voor heel weinig

Beretto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 16:15

[quote="Booooo"]Hoe verzinnen jullie altijd wat je de hele week eet? Ik weet vanavond niet eens wat ik morgen wil eten := Is toch maar net waar je dan trek in hebt? Laat staan voor volgende week al iets verzinnen.

Heel simpel ik kijk even in de allerhande of in de folders en weet dan welke groente en vlees in de aanbieding is. Vervolgens stel ik mn weekmenu samen en dat is wel variabel dus ik heb eten in huis voor een week maar de volgorde van eten staat niet vast.
En als ik echt geen zin heb in iets dan knutsel ik gewoon iets anders in elkaar en wissel ik de ingrediënten onderling.

Beretto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 17:29

Wat ook enorm scheelt is 1 keer per kwartaal je drank,frisdrank en drogisterijartikelen in Duitsland inkopen.

Beretto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 18:56

8nnemiek schreef:
Voor mij is Duitsland dichterbij dan Nederlandse supermarkten, maar ik vind Duitsland juist helemaal niet goedkoper met veel spullen :n Frisdrank vind ik er niet lekker en drinken we ook weinig, drogisterijspul koop ik bij Action of Prijsmepper bv en de meeste kant-en-klaar artikelen vind ik te duur of niet lekker uit Duitsland :=
Ik haal alles bij Lidl, Jan Linders en AH.

Tja ik koop geen kant en klaar producten dus dat weet ik niet.
Maar op de frisdrank en de wijn ed scheelt t echt heel veel. Voor shampoo ed ga ik naar de DM en gebruik dan de averde natuurlijke make up en huidverzorging die is echt heel fijn in gebruik en echt niet duur

Beretto

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 13:45

Wij eten echt gewoon lekker en gevarieerd voor weinig geld. Wij eten vaak delen van de koe die hier wat minder bekend zijn en daardoor ook goedkoper. Moet wel zeggen dat ik uit een familie van koks kom en daardoor misschien wat andere dingen eet dan de gemiddelde Nederlander. Ook heb ik jaren in Italië gewoond en daar koken ze ook fantastisch met weinig ingrediënten. Eerder in dit topic werd ergens gezegd dat luxe eten gelijk staat aan koken met veel ingrediënten , daar ben ik het dus absoluut niet mee eens. Hou van pure producten en een pizza volgepropt met heel veel verschillende dingen is ook niet mijn favoriet

Beretto

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 14:11

Wat wij nog wel eens doen als er nog een berg niet gebruikte groente ligt aan het einde van de week is een maaltijdsalade maken.
Dus koken een zak goedkope pasta en mengen daar de overgebleven groente foor met evt nog een kipfilet en een lekkere dressing. Kost weinig en zo klaar

Beretto

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 14:21

Maanlicht schreef:
Slim idee Beretto! Soep van maken is ook handig! :)

Ja soep is ook altijd goed en lekker

Beretto

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 15:09

[quote="dromertje2"]Snijafval beland in de vuil al, afval hoort daar thuis.

Tja als ik zie wat een berg afval wij met zn allen jaarlijks produceren dan ben ik blij dat snij afval bij mij niet in de afvalbak beland.
90% van de Nederlanders gooit echt onnodig etenswaren weg.
Als ik een kip eet dan maak ik jus of fond van de karkassen. Dus waar jij waarschijnlijk niet bij stil staat is dat heel veel van wat jij kant en klaar koopt voor een zeer groot deel uit Snijafval bestaat.
Soepgroenten zijn daar een mooi voorbeeld van

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie