HBO management, paardenhouderij & sport

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 22:32

In deurne zit de opleiding ook, ik persoonlijk zou eerder de opleiding in Deurne nemen, omdat die veel meer ervaring hebben in dit soort opleidingen, de laatste jaren zijn ze als paddestoelen uit de grond geschoten. En ik denk zelf dat je doordat Deurne al jaren deze opleidingen doet, er wat meer ervaring in heeft.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-02 00:06

Mirte schreef:
Hey hartstikke fijn dat je iets hebt gevonden wat je echt wilt! Veel succes, zal wel wennen zijn om weer naar 'school' te gaan!

Pipo, Deurne heeft de laatste niet meer zo hoog in het vaandel bij stallen e.d. Dus ik denk dat deze keuze prima is, hoor een iig positieve verhalen over (dit itt deurne).


De Mbo opleiding is inderdaad de laatste jaren niet al te best meer in vergelijking met de oude stijl. Maar de opleiding op Hbo nivo is nieuw, dus daar kun je weinig over zeggen. En ook voor de andere opleidigen in het land, wordt je niet meer toegelaten op rijkunst of ed. Maar gewoon of je voldoet aan de opleidingeisen. Dus wat dat betreft, denk ik dat de andere opleidingen niet veel meer kwaliteit bieden. Bij de opleiding op hbo nivo is het gewoon dat je vooropleiding genoeg moet hebben, je hoeft qua rijden niet een bepaald nivo te hebben.

Trouwens, de masterclass van Deurne is toch zeer goed. En daar zijn veel bedrijven enorm over te spreken. Maar je moet een flink rondtje kunnen sturen wil je daar bij komen. Wat niet hoeft bij alle andere Hbo opleidingen in de paarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 22:24

Troef schreef:
Pipo


Citaat:
De Mbo opleiding is inderdaad de laatste jaren niet al te best meer in vergelijking met de oude stijl


Wat is bij jouw de oude stijl?

Toen Velstra nog kietelde?


Velstra had volgens mij een hele andere functie Haha! binnen de opleiding, de oude viespeuk.

Maar die bedoel ik inderdaad, toch ben ik van mening, dat tegenwoordig het rijden misschien minder is geworden ( of de rest van nederland is beter geworden en deurne is niet meegegaan) Maar qua theorie en andere vakken, is het stukken verbeterd.

Want qua theoretische kennis is het echt geen Mbo opleiding, eerder een Lbo opleiding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 23:39

Moet eerlijk bekennen, dat ik me ook afvraag wat voor soort banen deze mensen gaan invullen als ze klaar zijn met de opleiding, volgens mij banen in de paarden op HBO nivo niet aanwezig, of bijna niet aanwezig. Aangezien veel mensen deze opleiding doen, vraag ik me af hoeveel daarvan straks bij het Cwi lopen.

Daarbij kan het een Hbo opleiding zijn, in de "gewone" wereld zegt dat niet veel. Mensen kennen het niet, en wat een boer niet kent vret ie niet. Dus dat wordt moeilijk voor jullie denk ik. Maar! ik zeg niet dat het niet lukt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 00:54

Lovely schreef:
In het bedrijfsleven zien ze toch liever andere HBO-opleidingen op je CV, is dat wat je bedoelt? In de paardenwereld weet ik het ook niet, ik heb altijd de indruk dat je beter op je 17e naar Deurne (ofzo) kunt gaan, stage lopen op een goed bedrijf, je opleiding strak afronden en dan de periode dat je stallen mest en gangen veegt zo kort mogelijk zien te houden. Daarna ga je manegelessen geven wellicht of op een stal werken (waar je dus weer de stallen doet). Het is niet zo simpel.


Hmm, gelukkig heb ik vanaf 2de jaar deurne geen stal meer gezien Haha! qua uitmesten dan he. Maar ze zien in het bedrijfsleven liever andere opleidingen, iets met paarden zijn ze nog al ril op, en ik spreek uit ervaring.

De meeste komen uiteindelijk in de manege terecht, of bij de esso achter de balie, zoals ik laatst hoorde van een ex mede leerling. Zelf denk ik dat als je ambitieus bent, dat je dan de paardenwereld niet in moet gaan, of heel veel geld hebben en heel veel talent. Anders zul je genoeg moeten nemen met een minimuminkomen, en 80 uur per week werken in een manege bedrijf. Als dat je ambitie is, dan heb je aan deurne een hele goede opleiding, of je nou de mbo of de hbo doet, dat maakt niets uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 01:03

Maya"]
[quote="Pipo schreef:
Moet eerlijk bekennen, dat ik me ook afvraag wat voor soort banen deze mensen gaan invullen als ze klaar zijn met de opleiding, volgens mij banen in de paarden op HBO nivo niet aanwezig, of bijna niet aanwezig. Aangezien veel mensen deze opleiding doen, vraag ik me af hoeveel daarvan straks bij het Cwi lopen.

Daarbij kan het een Hbo opleiding zijn, in de "gewone" wereld zegt dat niet veel. Mensen kennen het niet, en wat een boer niet kent vret ie niet. Dus dat wordt moeilijk voor jullie denk ik. Maar! ik zeg niet dat het niet lukt.


Daarom heb ik ook deze opleiding gekozen. Ik leer nu ook meer over het paard (mijn hobby en ik vind het interessant), maar ik heb nog altijd de bedrijfskunde achter de hand. Dat is dus mijn back-up voor als het niet zo lukt.
[/quote]

De bedrijfskunde/economie/marketing/bedrijfsvoering die ik op deurne heb gedaan, heb ik met twee vingers in mijn neus, en op mijn sloffen gehaald. Slapend in de klas, en nog hoge cijfers. Dit zegt niets over mijn inteligentie, maar meer over het nivo van de theoretische vakken. Mijn bedrijfsplan heb ik in 2 uur gemaakt, en kreeg een goed cijfer. Niet te geloven.

Paardenmensen zijn praktijkmensen, geen theorie mensen. Daarom geloof ik niet zo in de Hbo opleiding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 01:00

Westernfreak schreef:
Echt een baan in de paardenhouderij is moeilijk te vinden, maar met een HBO-opleiding kun je functies vervullen die je met een MBO paardenhouderij niet kunt vervullen.

Zo kan ik na mijn opleiding onderzoeken gaan doen, denk daarbij bijvoorbeeld aan de Waiboerhoeve, Aver Heino, De Marke,GD, veevoederfabriek (lab) enz. En dus niet alleen maar stallen uitmesten.

Ik vind het wel een voordeel van mijn opleiding dat ik breder wordt opgeleid dan alleen de paarden (eerste twee jaar is het echt dier- en veehouderij).
Een HBO-opleiding werkt er erg naar toe dat je onderzoeken moet doen naar bijvoorbeeld veevoeding of bepaalde ziektes bij paarden.
Ik geloof dat veel afgestudeerden van mijn school wel direct hebben en ben er voor mijzelf van overtuigd dat ik er meer aan heb dan een MBO-opleiding stallen mesten.


Dit is allemaal heel leuk, maar hoeveel banen zijn daarvan in Nederland?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, EllaBellaah, lastig, Xyris en 210 bezoekers