Er wordt over mij geroddeld...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Er wordt over mij geroddeld...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-16 17:27

Normaal ben ik heel goed met dealen in roddels.. Ik weet van mijzelf dat een groep mensen mij niet graag mag en dat ze mij al in verleden flink zwart hebben lopen maken.. Ik weet niet hoe ver het geroddel ging, maar mensen negeerde mij of gaven mij hele viezen blikken. Nou lijkt dat gelukkig al tijdje gekalmeert te zijn.

Echter nu zijn er nieuwe roddels, onder een nieuwe groep.. De mensen van groep A en B kennen wel elkaar allemaal want we doen dezelfde studie. waar ik normaal heel goed roddels ene oor in laat gaan en andere uit, of zelfs comisch op terug kan komen. Hebben deze mij heel diep geraakt.

Nu 2 weken geleden in een jonge uit tweede groep naar mij toe gekomen, hij wist niet meer wat hij moest doen, want we waren goed bevriend.

Al sinds juni wordt er dus over mij geroddeld dat ik vreemd ben gegaan. Ze hebben mij in juni het gebouw in zien lopen met een vreemde blonde jongen, ze wisten 100% zeker dat mijn vriend er niet was en hebben daarna zeggen ze sex geluiden uit mijn kamer gehoord. Dit heeft hun maanden bezig gehouden, regelmatig waaide discussie op of ze het mijn vriend moesten vertellen.. De jongen die het niet geloofde werd bestempeld als naïef. De hele groep heeft op een afstandelijke manier mooi weer gespeeld naar mij toe. afgelopen week is dus die jongen naar mijn vriend gegaan om het te vertellen en daarna is hij verhaal gaan halen bij mij.

Het kwetst mij zo erg dat ze denken dat ik daar toe in staat ben. Ze kennen mij en mijn vriend goed. En ik merk dat ze ook anders nu doen naar mijn vriend. Ik ben bang dat ze ook hem naïef vinden. Later zijn ze nog komen peilen hoe het tussen mij en mijn vriend gaat, want 'we hebben wel heel erg een bom bij jullie laten vallen en jullie zullen wel heel veel gesproken moeten hebben'.

Gelukkig is mijn relatie goed, en heeft mijn vriend het geen tel gelooft.. Wat ik heel bijzonder vind, want menig zal toch gaan twijfelen als je zo'n verhaal vol overtuiging vertelt wordt.

Ik weet echt niet hoe ik met deze situatie moet omgaan, ik zie deze groep zo goed als dagelijks.. en nog steeds spelen ze mooi weer naar mij. Ik voel me vies, dat mensen denken dat ik hiertoe in staat bennen.. Ik voel me gekwetst dat ze het eigenlijk vreemd vinden dat mijn vriend nog bij mij is... en ik ben ook bang, roddels gaan zo snel een eigen leven leiden en worden ook snel groter gemaakt.

Ik twijfel enorm of ik met deze groep confrontatie aan moet gaan, maar ja, iemand die vreemd is gegaan doet er alles aan om het geheim te houden en liegt daarvoor toch snel de boel bij elkaar... en ik heb gevoel dat er met die blik gekeken wordt wat ik gezegd heb..

ik weet niet echt wat ik met dit topic wil bereiken.. ervaringen zou 'fijn' zijn en het is fijn even hart te luchten want ik blijf erover piekeren

Mars

Berichten: 33261
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Er wordt over mij geroddeld...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 17:34

Je hoeft je toch totaal niet te verantwoorden aan die lui? Jij weet hoe het zit en je vriend ook, wat mensen van jou denken daar heb je toch geen invloed op.
Zou er gewoon zo min mogelijk energie in stoppen, laat ze zich lekker met zichzelf bemoeien.

Ocean_Child

Berichten: 2111
Geregistreerd: 30-10-08
Woonplaats: Aan het strand :)

Re: Er wordt over mij geroddeld...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 17:39

Ha! Zo was mijn man afgelopen zomer een weekje weg zonder mij met vrienden. Ik was alleen thuis en ben met een goede vriend van ons op stap gegaan. Niets aan het handje, maar mijn man kreeg later wel te horen dat ik met "een vreemde kerel" aan de haal was gegaan.
Mijn man kent mij en hem en weet dat er niets aan de hand is, we hebben hem ook leuke selfies gestuurd die avond.
Als anderen er over vragen maak ik er een mooi verhaal van dat hij mijn minnaar is, zijn ze meteen uitgeluld :')
Praat wat je wil, zolang ik en degenen die dicht bij me staan maar weten hoe het zit.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Er wordt over mij geroddeld...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 17:45

Nou, precies wat mars zegt.

Wie zijn zij eigenlijk dat ze denken zich te kunnen bemoeien met andermans relatie :? En waarom denk jij dat je jezelf moet gaan verantwoorden aan een stel droeftoeters?
Jij weet hoe het zit, je vriend weet hoe het zit, jullie hebben een leuke relatie. Laat dat niet kapot maken door hen.

Ik weet niet wat jouw relatie met die groep is, maar kun je die niet gewoon verbannen uit je leven? Daar wil je toch niet mee omgaan...

anjali
Berichten: 15071
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 17:48

Die mesen hebben niets met jouw priveleven te maken. Het is duidelijk dat ze zelf weinig meemaken,zich daardoor vervelen en zich met jou gaan bemoeien. Gewoon negeren.

Sleeper

Berichten: 3955
Geregistreerd: 21-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 17:49

Meestal zitten er in zo een groep 1 of 2 mensen die de boel zitten op te jutten. Zegt nogal over de rest dat ze daar in mee gaan. Zoals gezegd, jullie weten hoe het zit. Als groepen/mensen teveel negatieve energie kosten tijd om je er van los te maken en/of het contact tot het hoogst noodzakelijkst te houden.

Overigens had die jongen ook eerst naar jou toe kunnen komen ipv naar je vriend toe te gaan. Maar goed, zo gaan de dingen blijkbaar.

Paisano

Berichten: 12586
Geregistreerd: 28-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 17:58

He meis, wat een * situatie! -O-

Ik zou niet meteen willen roepen dat iemand een slechte vriend is wanneer die zich met de relatie van een ander bemoeid. Zo'n waarschuwing kan ook oprecht goed bedoeld zijn. Stel nou dat iemand uit de groep wel echt vreemd zou zijn gegaan, dan kun je de partner daarvan toch ook niet meer in de ogen kijken als je daar vanaf weet? Maar... dit had echt niet zo lang moeten duren! Sinds juni al, jeetje zeg. Het zou me niks verbazen als het verhaal door al die tijd zijn eigen leven is gaan leiden, waardoor het voor hen nu ook niet meer te geloven is dat je zoiets niet zou doen. In hoeverre zijn dit nu nog vrienden van jou? Zie je het zitten om een avondje te stappen met z'n allen, terwijl je weet hoe ze over je denken? Als je die vriendschap wel graag wil behouden, maar van die roddels af wil... dan zul je, hoe moeilijk ook, de confrontatie aan moeten gaan. Maar het is natuurlijk ook een keuze om te zeggen "tot hier en niet verder". Echte vrienden waren maanden geleden al naar jou of je vriend toegekomen. Hoe kijkt je vriend naar de situatie met jullie vrienden?

En ik ben echt heel blij voor je dat je vriend zelf niet zo gek doet! :*

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 17:59

Goh,.. die hebben zelf allemaal een zeer saai leven dat ze dingen over jou moeten verzinnen om zich te vermaken. Als jij en je vriend weten dat het goed zit... dan zou ik me daar niet zo druk over maken.
Zou die vriend die denkt dat het misschien wel waar is en daarom "gewaarschuwd" heeft wel even wakker rammelen (liefst door je vriend trouwens) dit soort onzin is niet iets om naar maanden te openbaren en hoezo moet hij dan nog eens verhaal gaan halen bij een relatie waar hij zelf geen deel van uit maakt.

En die mystrieuze blonde jongen <<) ben je er al achter wie dat is... want hoop toch dat ze je wel hebben laten vreemdgaan met de allergrootste hunk uit de buurt. 8-) :Y)

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 18:02

Paisano schreef:
He meis, wat een * situatie! -O-

Ik zou niet meteen willen roepen dat iemand een slechte vriend is wanneer die zich met de relatie van een ander bemoeid. Zo'n waarschuwing kan ook oprecht goed bedoeld zijn. Stel nou dat iemand uit de groep wel echt vreemd zou zijn gegaan, dan kun je de partner daarvan toch ook niet meer in de ogen kijken als je daar vanaf weet? Maar... dit had echt niet zo lang moeten duren! Sinds juni al, jeetje zeg. Het zou me niks verbazen als het verhaal door al die tijd zijn eigen leven is gaan leiden, waardoor het voor hen nu ook niet meer te geloven is dat je zoiets niet zou doen. In hoeverre zijn dit nu nog vrienden van jou? Zie je het zitten om een avondje te stappen met z'n allen, terwijl je weet hoe ze over je denken? Als je die vriendschap wel graag wil behouden, maar van die roddels af wil... dan zul je, hoe moeilijk ook, de confrontatie aan moeten gaan. Maar het is natuurlijk ook een keuze om te zeggen "tot hier en niet verder". Echte vrienden waren maanden geleden al naar jou of je vriend toegekomen. Hoe kijkt je vriend naar de situatie met jullie vrienden?

En ik ben echt heel blij voor je dat je vriend zelf niet zo gek doet! :*


Als het goedbedoeld zou zijn bespreek je dat onder vier ogen met diegene en ga je niet eerst een hele groep opjutten en pas na drie maanden als iedereen het al weet het de partner van diegene vertellen :\

Paisano

Berichten: 12586
Geregistreerd: 28-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 18:03

Mee eens, absoluut! :j Waar het mij om ging is dat boven mijn reactie een aantal keer gezegd werd dat men zich niet moet bemoeien met de relatie van een ander, dat wilde ik wat nuanceren. Dit geval is gewoon he-le-maal fout.

ikkkke
Berichten: 603
Geregistreerd: 30-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 18:19

Wat een vervelende situatie voor jou...

Als ik jouw verhaal goed lees hebben ze dus iemand die het niet geloofde opgestookt en zover gekregen dat hij dit aan jouw vriend ging vertellen? Zegt veel over hun, vind ik, veel minder over jou. Als je er echt mee inzit, stook je niemand op om 'het vuile werk' te doen, maar zeg je dit zelf. Althans, zo redeneer ik...

Jouw vriend gelooft jou, super toch? Laat die mensen die over jou roddelen voor wat ze zijn... Je hebt denk ik wel betere dingen te doen dan daar je energie in te steken. Als mensen willen roddelen, doen ze dat toch.

Floortz
Berichten: 1774
Geregistreerd: 19-02-15

Re: Er wordt over mij geroddeld...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 18:35

Zoals de waard is...
Niets van aantrekken en gewoon je gang gaan. Het spreekwoord is niet voor niets: doe wat je wilt, kletsen doen ze toch ;)

Ragdollcat
Berichten: 14665
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Re: Er wordt over mij geroddeld...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 18:45

Zeg dan gewoon dat het je minnaar is om ze terug te pakken en ze kunnen je dan niets.

Het belangrijkste is dat jouw vriend jou geloofd en er niet in meegaat met die vervelend zwartmakers.

Ga gewoon niet meer met ze om.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 18:59

Ach jak TS wat naar dat je hier zo mee zit. Ik kan mij goed voorstellen dat je hier niet happy van wordt.
Er wordt gewoon over jou gelogen, en dat doet pijn.
Helaas zijn er mensen die hier geen moeite mee hebben en ik kan wel zeggen joh meid maak je niet te druk en trek het je niet maar ik weet dat dit zo makkelijk nog niet is.
Probeer er boven te staan, je weet dat ze ongelijk hebben en probeer er geen aandacht aan te besteden.

Sterkte en een virtuele knuffel :(:)

Mer1980

Berichten: 18830
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 19:09

Oef ik zou ook woest zijn, maar je kan hier dus helemaal niets mee. Als je verhaal gaat halen dan zeggen ze dat ze gelijk hebben omdat je je verdedigt en als je niets doet banketstaaf ze achter je rug om en probeer je het te verbergen. Het aller belangrijkste is dat jij en je vriend weten hoe het zit.

Mooiste zou zijn als je die leuke blonde jongen die je mee had volgens hun aan ze kan voorstellen. Nog leuker zou zijn als dit je broer is of een onwijze homo. Je moet het dan wel vreselijk aandikken ;)

Ook kan je het volgende eens laten vallen in de groep: Joh hebben jullie het al gehoord ik ben hartstikke vreemd gegaan met een onwijs geil lekker blond ding. Hij was echt super super super super knap en iedereen heeft het erover. Het enige wat nou zo jammer is: Ik kan mij er verdomme helemaal NIETS van herinneren. Als iemand zijn naam en nummer voor mij heeft kan ik hem nog eens bellen, want nu weet iedereen het behalve ik zelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 19:38

Ben je gebonden aan deze groep? Anders zou ik zeggen 'ok doei!' Zulke mensen wil je niet om je heen hebben, want jij voelt je poedersuiker en zij hebben dat veroorzaakt. Roddelen wordt vaak toch een welles-nietes spelletje, en vaak gaat dat samen met jaloezie of afgunst, en daar kun je helemaal niks mee.

Toothless

Berichten: 870
Geregistreerd: 08-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: Er wordt over mij geroddeld...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 19:47

Ik vind dat je ze best mag confronteren hiermee, durf je t niet alleen? Dan samen met je vriend.

Roep je gewoon die hele groep bij elkaar en ga je gewoon op een normale manier met ze praten, geef van te voren ook aan dat je geen zin hebt in valse beschuldigingen want als ze echt geinteresseerd in jou zouden zijn, wat ze dus zijn omdat ze zich met je relatie bemoeien, hadden ze wel naar jou toe gekomen op dat moment om te vragen wie die jongen was waar je zogenaamd mee bent gezien.

Daarbij: al zou je vreemd gaan, is hun probleem toch niet? Ik zou me daar oprecht boos om kunnen maken, maar wat ik je aanraad is om gewoon te zeggen hoe het zit en ze daarna lekker te vervreemden van jezelf. Doei hoor, zal even lekker worden dat ze zich met jou relatie bemoeien. Wat een kinderachtig gedoe van hun

CharIsabella

Berichten: 2155
Geregistreerd: 20-06-14
Woonplaats: Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 19:50

ik zou hem helemaal flippen tegen die groepjes ... Wie zijn hun dat zij zich zo bezig houden met jou leven? Jeetje wat laag bij de grond

Maar weet je doe wat goed voelt :(:) :(:) en dat kan niemand hier voor jou beslissen

Kinke

Berichten: 20517
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Er wordt over mij geroddeld...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 20:24

Als je er klaar mee bent dan is Toothless haar idee een goede, gewoon confronteren, met vriend erbij. Eens zien wie er dan nog een grote bek heeft.

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 20:29

Ik heb hetzelfde mee gemaakt. Het maakt pijnlijk duidelijk wie je echte vrienden zijn. Concentreer je op die echte vrienden en laat de rest maar fijn voor wat het is. Ik zou er geen energie in stoppen. Vaak wakkert dat de gemoederen ook alleen maar aan en geeft het jou meer stress dan hen.
Nu ben jij het onderwerp, over een tijdje is een ander weer de sigaar. Zo gaat dat nu eenmaal in bepaalde sociale groepen...

Bedenk nog even dit: Minder sociaal ontwikkelde mensen praten vooral tegen elkaar over zichzelf en over andere mensen in negatieve zin, sociaal ontwikkelde mensen praten met elkaar over het leven, geven op een nette manier feedback als ze een mening hebben over jouw gedrag.

Waar wil jij bij horen? ;)

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 22:11

CharlotteJay schreef:
ik zou hem helemaal flippen tegen die groepjes ... Wie zijn hun dat zij zich zo bezig houden met jou leven? Jeetje wat laag bij de grond

Maar weet je doe wat goed voelt :(:) :(:) en dat kan niemand hier voor jou beslissen

juist als je flipt, tegen zulke groepjes, dan geef je de groep eigenlijk indirect wel gelijk, over die roddel.


Ts en haar vriend ( en vriendengroep) weten hoe ze werkelijk zijn, en de rest is bijzaak/ lucht



:j :j

Bokker13579
Berichten: 1882
Geregistreerd: 21-05-13

Re: Er wordt over mij geroddeld...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 22:48

Lekker doen alsof je neus bloed. Jij weet wel beter en als ze echt ballen hadden, hadden ze eerst verhaal gehaald bij jou. TS, jij bent beter dan dat!

JPS
Berichten: 2231
Geregistreerd: 10-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 23:08

Wat pijnlijk voor je ts maar weet je, zulk laag gedrag, daar kun je alleen maar boven gaan staan ;)
Ze zijn je energie niet waard.

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 01:19

Wat akelig en achterbaks. Ik zou er tegen woorden meer aan vuil maken maar ook niets meer met ze te maken willen hebben. Zulke mensen kun je missen als kiespijn.

franka75

Berichten: 11192
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 01:28

Blijkbaar ben je interessant en zijn ze jaloers. Je zou die groep bij elkaar kunnen roepen inclusief leraren en je verhaal doen en dat je niet snapt waarom ze jou moeten hebben en wat het met je doet. wie weet lukt dat sterkte en succes