Waar gaat dit heen...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Waar gaat dit heen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-02 19:40

Nu zelfs in de buurt waar ik ben opgegroeit, waar normaal gesproken nooit iets gebeurde. De veilige buurt noemde ik het altijd.

Om de hoek bij mijn moeders huis is op klaarlichte dag een vrouw een steeg in gesleurd en verkracht door een Antilliaan...

Ongelooflijk, het steegje waar mijn moeder me als klein kind met gerust hart doorheen liet lopen om naar school te gaan.

Hoe kan ik me hier in godsnaam nog veilig voelen.
In nieuw-Den-Helder waarvan iedereen weet dat het criminelenwijk is en waar ik ook woon weet ik dat ik niet veilig ben en zorg ik ook dat ik nooit alleen ben `s avonds.
Maar in Oud-Den-Helder waar ik altijd gerust midden in de nacht alleen over straat liep had ik dit absoluut niet verwacht... en nog op klaarlichte dag ook.

Een tijdje geleden midden in een kroeg een schietpartij door buitenlanders waar 7 onschuldige mensen zijn geraakt, vorige week al die taxichauffeur die onder werktijd door zijn hoofd is doodgeschoten en nu dit weer. Nou vraag ik me af hoe de mensen zich hier nog veilig kunnen voelen.

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 20:23

ja lekker he, daar word je helemaal niet vrolijk van. Ik heb het ook steeds meer. En als je die kerel dan een klap verkoop draai je zelf de bak in...

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 20:35

Tsja, zelfde dus hier in de buurt, in anderhalve week tijd 3 voorvallen, die Rene, 1 politieagent in elkaar getimmerd en een schietpartij...
Dit kan gewoon niet meer, echt eng!

Waar gaat dit heen... Verdrietig

shariyerke

Berichten: 1395
Geregistreerd: 14-06-02
Woonplaats: Venhuizen

Re: Waar gaat dit heen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 21:03

flair schreef:
Antilliaan...

buitenlanders


tja wat kan je hier van zeggen Lips are sealed

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 21:16

Ja, het begint inderdaad overal toe te slaan zeg maar.. Gelukkig woon ik in een vrije nieuwe wijk, en hier heb ik (behalve wat rottere eieren tegen de ramen..) nog niks meer meegemaakt dan wat auto-inbraken in de buurt (en de auto´s zaten toen niet op slot..). Maar, laatst liet ik onze hond uit, zie ik opeens wat zakjes liggen met weetplantjes.. Boos!
Veilig voel ik me overigens nog wel (onterecht waarschijnlijk). Ik fiets zonder hartkloppingen rustig door het pikdonker langs het bos, door de stad en door een ´achterbuurt´. Al pak ik wel aguw mijn telefoon als er iemand te lang achter mee rijd..

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 21:17

Is het belangrijk dat het een antiliaan was? Ik bedoel, daar wordt de laatste tijd zoveel nadruk op gelegd. Dat iedereen maar vooral weet dat het geen blanke hollander was....
Nou, die doen ook gekke dingen, hoor. Maar ok, da's een ander onderwerp...
Het lijkt de laatste tijd wel aan de lopende band raak te zijn met geweldsdelicten.

IcePrincess

Berichten: 7742
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 22:03

hier in hoogvliet is het veeeeel erger.
en hoe belangrijk het was dat het een antilliaan was? nou heel erg belangrijk!! hoogvliet zit vol met buitenlandse criminelen (zelfs rotterdam is veiliger)
er zit hier vlakbij een snackbar (zit er net een paar weken) en is al 3 keer overvallen (door jongens met een donkere huidskleur) er is een jongen van 17 berooft (en bedrijgt met een vuurwapen) van z'n mobiel en abbonement (hij had geen geld dus moestie dat maar afgeven, weer waren het jongens met een donkere huidskleur) een jongen van 11 z'n fiets onder z'n reet vandaan gejat, mensen in elkaar geslagen, schietpartijen, met messen wordt er op elkaar ingehakt en je kan als meisje niet veilig over straat lopen want voor je het weet word je verkracht.
bij de metro staan altijd wel drugsdealers en als je die aankijkt krijg je van alles naar je kop geslingerd in een andere taal. ook zit het hier vol met de chineese maffia (hebben vooral snackbars enzo)
zelf ben ik al een paar keer achtervolgd door buitenlanders (nog nooit door een blank iemand) ze gaan tegen je aan staan 'rijen' en roepen vanalles naar je in een andere taal.
van mijn moeder mag ik 's avonds al de straat niet meer op en dan vooral omdat al die buitenlanders een hekel hebben aan goth's omdat ze denken dat het raccisten zijn
nouw, dan voel je je lekker veilig...en als het steeds door hetzelfde ras mensen gebeurd dan ga je idd denken dat ze allemaal zo zijn...eigen schuld

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-02 22:09

Dat Antilliaan is idd wel belangrijk, bijna al het negatieve dat hier gebeurt wordt veroorzaakt door buitenlanders en dan met name Antillianen. Wat moet ik dan zeggen, dat het niet zo is? Ze maken het er toch zelf naar, het zijn hier grote groepen die 1 grote kliek vormen en ze halen allemaal dezelfde criminele praktijken uit.

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 22:48

Ik vind het niet belangrijk. Ik ben nl een keer aangerand door twee blanke nederlandse jongens, ik ben een keer in elkaar geslagen door een nederlands meisje, al mijn ruiten zijn gesneuveld door nederlandse vandalisten, mijn nederlandse buurmeisje sloeg haar antilliaanse vriend het hele huis door, etc.. Het probleem is dat het opvalt, omdat er niets bij staat wanneer het om nederlanders gaat en wel wanneer het om buitenlanders gaat.

Ice Princess, je zegt het zelf al; ze denken dat alle goth's (whatever that may be) rascisten zijn. Jij denkt ook dat alle buitenlanders criminelen zijn. Onterecht!

nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Re: Waar gaat dit heen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 22:54

shariyerke"]
[quote="flair schreef:
Antilliaan...

buitenlanders


tja wat kan je hier van zeggen Lips are sealed
[/quote]

soory hoor maar DIT KAN IN NIET UITSTAAN....Waarom meteen negatief, ANTALIAAN/BUITENLANDER...

Oke een heleboel doen foute dingen, maar wat als jij zelf een buitenlander ben en als je dan gewoon ben als je nu bent alleen een kleurtje heb...HOE ZOU JIJ HET VINDEN ALS DIT STEEDS WORDT GEZEGD...

De vader van mijn vader was ook een "racist" en mijn vader dus een beetje...Ik heb zo vaak ruzie met hem...alleen maar omdat ik heel anders ben en ik weet dat dit niet uit te praten valt...Maar kom op hé je weet zelf ook dat er goeie tussen zitten

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 07:06

Ja, ik weet eigenlijk niet echt wat te zeggen. Hmmm, normaal gezien zou ik zeggen " Als je wilt herrie schoppen, ga dat dan in je eigen land doen" Laat me eens even duidelijk maken dat wij als blanken geen herrie in hun landen hoeven te maken of we worden meteen getransporteerd back naar Nederland. Ik ben geen racist en ik weet dat ook de blanken geen lieverdjes zijn, maar ik wordt een beetje doodmoe dat de buitenlanders naar ons land komen om herrie te schoppen en dan maar zeiken over hoe we hen discrimineren. Frusty

Mer1980

Berichten: 18831
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 12:46

Omdat ze nu erbij zet dat het Antilliaan moet niet iedereen zich aangesproken voelen. Tjee als iemand zo reageerd weet je helemaal zeker dat alle buitenlanders agressief zijn blijkt wel weer. Geef dan het goede voorbeeld.

Het gaat hier om een antilliaan dus waarom mag dat er niet bij staan moet ze dan maar om agressieve 'buitenlandse' bokkers (ik zeg niet alle) maar gelogen worden en Nl staan. Tsja ik snap niet het probleem.

Het gaat hier om een antilliaan en ze meld dat gewoon. Zit niet zo te zeuren.

Mer1980

Berichten: 18831
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 12:48

Trouwens als het een Nl is ga ik toch ook niet zo achterlijk reageren. Omdat IK mij aangesproken zou voelen?????

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 13:11

Helemaal mee eens Merilyn. Als je erbij zegt dat het een buitenlander is dan is dat gelijk discriminatie. Echt onzin die antiliaan heeft het zelf gedaan (leuke songtekst?) en dat mag dan best gemeld worden. Het zou anders zijn als er geschreven werd dat alle buitenlanders crimineel zijn. Wel is het zo dat de criminaliteit onder allochtonen statistisch gezien veel hoger is dan onder nederlanders.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 13:23

lis schreef:
Ik vind het niet belangrijk. Ik ben nl een keer aangerand door twee blanke nederlandse jongens, ik ben een keer in elkaar geslagen door een nederlands meisje, al mijn ruiten zijn gesneuveld door nederlandse vandalisten, mijn nederlandse buurmeisje sloeg haar antilliaanse vriend het hele huis door, etc.. Het probleem is dat het opvalt, omdat er niets bij staat wanneer het om nederlanders gaat en wel wanneer het om buitenlanders gaat.

Ice Princess, je zegt het zelf al; ze denken dat alle goth's (whatever that may be) rascisten zijn. Jij denkt ook dat alle buitenlanders criminelen zijn. Onterecht!


Sjezes wat heb jij veel meegemaakt zeg! HOe is het mogelijk dat die dingen één mens overkomen. Jij zult zowiezo wel geen hoge pet op hebben van mensen in het algemeen, of wel?

Overigens, ter aanvulling op het andere: het is nu eenmaal zo dat de meeste delicten gepleegd worden door buitenlanders. Natuurlijk hebben we ook nederlandse rotzooi en daar hebben eigenlijk al meer dan genoeg aan, maar nee.......... we hebben er ook nog een hele hoop buitenlandse rotzooi erbij. En niemand kan ontkennen dat door buitenlanders de meestel misdrijven gepleegd worden. MAar dit is niet hetzelfde als zeggen dat alle/de meeste buitenlanders crimineel zijn. WE weten ook wel dat dat niet zo is. maar je hebt er wel meer rotte appels tussen zitten.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 13:41

Ik woon dus ook in Den Helder en ga al ongeveer een jaar niet meer alleen over straat in het donker en overdag ook alleen maar over drukke wegen...
Uitgaan doe ik hier helemaal niet meer, na een akkefietje vorig jaar met een groep Marokkanen(sorry, maar het waren 'toevallig' Marokkanen *LOL* ). Ben ongeveer 10 minuten vastgehouden door ze en ben uiteindelijk door een hele stomme opmerking weg gekomen, maar het had zeker anders af kunnen lopen('Als je niets beters te doen hebt dan mensen lastig vallen, ga dan een baan zoeken' is niet echt het slimste wat je op zo'n moment kan zeggen Bloos ). Daarna ben ik na het uitgaan een paar keer achtervolgt en sindsdien hoef ik niet zo nodig meer...

Maar de situatie is veel erger geworden sinds de Falga-buurt afgebroken wordt...Eerst zaten ze alleen daar en in het centrum, maar nu heb je overal groepjes omdat ze door heel Den Helder verspreid moesten gaan wonen(zogenaamd om de overlast te verminderen...Lips are sealed )

En als ik op mijn werk zit zijn het toevallig ook altijd buitenlanders die lastig zijn of helemaal niet komen betalen...Ik had echt nooit wat tegen buitenlanders, maar het meerendeel heeft het er nu zelf naar gemaakt!

Ik heb overigens niets tegen asielzoekers, daar heb ik eigenlijk nooit last van gehad op die ene keer na dat ik voor het AZC van mijn fiets getrapt ben door 2 inwoners, maar die zijn nu uit Nederland gezet wegens slecht gedrag. Verder komt mijn huisarts uit Eritrea(hoe schrijf je dat ook al weer *LOL* ) en heb ik op school een vriend die uit Suriname komt en één uit Marokko Haha! Helemaal anti ben ik dus ook weer niet, maar ik ga 's avonds niet meer (alleen) over straat!

Josti

Berichten: 1534
Geregistreerd: 28-03-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 14:00

Mijn vriend woont ook in Den Helder (nouja Julianadorp) en is er ook erg van geschrokken...
Hij wil nu niet eens meer uitgaan in de stad als ik er bij ben, en ik snap m wel hoor, maar kan daar zo kwaad om worden, zo'n stel asocialen dat mijn leven ook beinvloed door hun achterlijke criminele gedrag *stoom uit oren* Boos! Boos! Boos!
Ik wil niet binnenblijven voor zoiets, maar aan de andere kant heb ik ook weinig zin in een kogel in mn been

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 16:30

Tsja, zulke idioten zijn er en die zullen er altijd blijven, of het nou Nederlanders of buitenlanders zijn. Ik ben zelf ook twee keer in elkaar gerost door twee verschillende Nederlanders, maar als ik op het Centraal Station loop in Amsterdam word ik ook wel eens vastgegrepen door een Marokkaan, Turk of wat dan ook. Ieder land heeft zo zijn criminelen, al heb ik wel het idee dat bijvoorbeeld de marrokkanen of de joegoslaven die in Nederland wonen lastiger zijn, en sneller het verkeerde pad op gaan dan de marokkanen en de joegoslaven die gewoon in hun eigen land zijn gebleven.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik zelf ook niet zo'n hoge pet op heb van buitenlanders hoor, maar zolang ze het verdienen laat ik ze wel in hun waarde.

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 18:10

Desiree"]
[quote="lis schreef:
Ik vind het niet belangrijk. Ik ben nl een keer aangerand door twee blanke nederlandse jongens, ik ben een keer in elkaar geslagen door een nederlands meisje, al mijn ruiten zijn gesneuveld door nederlandse vandalisten, mijn nederlandse buurmeisje sloeg haar antilliaanse vriend het hele huis door, etc.. Het probleem is dat het opvalt, omdat er niets bij staat wanneer het om nederlanders gaat en wel wanneer het om buitenlanders gaat.

Ice Princess, je zegt het zelf al; ze denken dat alle goth's (whatever that may be) rascisten zijn. Jij denkt ook dat alle buitenlanders criminelen zijn. Onterecht!


Sjezes wat heb jij veel meegemaakt zeg! HOe is het mogelijk dat die dingen één mens overkomen. Jij zult zowiezo wel geen hoge pet op hebben van mensen in het algemeen, of wel?
[/quote]

Het waren maar 3 incidenten die mijzelf betreffen. Dus valt wel mee. en ik heb geen problemen met mensen 'in het algemeen', hoor Lachen

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 18:31

Ben benieuwd hoe ons land 'eruit' zou zien als we geen buitenlanders hadden....

IcePrincess

Berichten: 7742
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 18:36

lis schreef:
Ice Princess, je zegt het zelf al; ze denken dat alle goth's (whatever that may be) rascisten zijn. Jij denkt ook dat alle buitenlanders criminelen zijn. Onterecht!

dat heb ik niet gezegt en dat zal ik ook nooit zeggen, ik ken ook hele aardige buitenlanders; mijn vriend (indonesisch),en nog wat andere vrienden (o.a. philipijns, cubaans en surinaams) maar hier in hoogvliet zijn het 9 van de 10 keer antillianen, turken, marrokanen en heel zelden is het een nederlander die misdaden plegen.
en als er telkens in de krant staat dat er weer iemand is vermoord door iemand met een donkere huidskleur dan ga toch wel uitkijken voor elke buitenlander en zeker als ze je lopen uit te schelden, mensen lastig vallen en dingen vernielen, jij wilt zeker zeggen dat jij je veilig voelt als je langs een groep buitenlanders moet lopen die in een andere taal staan te praten en iedereen vuil aankijken.
ik vind het best als ze hier in nederland komen wonen (of zijn geboren) maar ik vind wel dat ze zich moeten aanpassen. als zij in hun land zouden gaan wonen dan moeten wij ons toch ook aanpassen?

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 18:49

Ja, dat is waar. Ik vind ook dat ze zich aan moeten passen. Maar misschien is dat in een land als nederland best moeilijk. En nu heb ik het niet over de criminelen, die ben ik ook liever kwijt dan rijk, maar de 'gewone' buitenlander. De nederlandse taal is moeilijk, de cultuur zit nog moeilijker in elkaar omdat we niet echt een gezamelijke cultuur hebben. De enige die ik kan bedenken is; leven en laten leven, tenzij het om de buurman gaat.
Maar goed; wbt de criminelen, ik woon in een rustig stadje, in Drenthe en hoewel hier behoorlijk wat buitenlanders wonen (vooral molukkers en er zit een asielzoekerscentrum in de buurt) heb ik niets gemerkt wbt een toename van criminaliteit. Jullie zullen allemaal best gelijk hebben, maar het is moeilijk voor te stellen vanaf hier. Ik heb nergens last van, dat meen ik echt. Ook in de stad Groningen waar ik een jaar geleden nog woonde heb ik daar niets van gemerkt. Ik vind het gewoon moeilijk voor te stellen dat het echt zo erg is.
Laatst bijgewerkt door lies op 02-11-02 09:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-02 09:00

Prima schreef:
Ben benieuwd hoe ons land 'eruit' zou zien als we geen buitenlanders hadden....


leeg.

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-02 11:11

ik probeer steeds om maar niet te discrimineren, en maar geen slechte gedachten over buitenlanders te krijgen, maar als er steeds zo'n dingen gebeuren, dan krijg ik het niet voor elkaar, en nou weet ik wel dat je niet alle buitenlanders over 1 kam mag scheren, maar dat gaat in feite toch vanzelf

btje
Berichten: 15
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-02 21:18

wel balen dat je waarscheinlijk elke keer als je door dat steegje komt daar aan moet denken, maar toch moet je proberen dat niet te doen! als jij weet dat het een antiliaan is dan is hij dus opgepakt?! dan zal er niet een andere engerd komen om hetzelfde te doen..............maar het blijft geen leuke gedachte..........Boos!