Rapper Run DMC doodgeschoten!!!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Rapper Run DMC doodgeschoten!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-02 10:08

Hoorde het vanochtend op het nieuws... Verdrietig Net zo'n verhaal als Tupac...
Zie hier RTLNieuws:


Rapper Jam Master Jay van Run-DMC doodgeschoten

Jam Master Jay, lid van de hiphopgroep Run-DMC is in een opnamestudio in New York doodgeschoten.


Queens
Dat heeft een woordvoerder van de groep op de internetsite van Run-DMC meegedeeld.

Jam Master Jay, wiens werkelijke naam Jason Mizell was, was een van de twee mannen die om 01.30 uur (Nederlandse tijd) in de studio in de wijk Queens werd beschoten. Hij werd in zijn hoofd geraakt en stierf ter plaatse. Op de internetsite wordt niet aangegeven hoe de toestand van het andere slachtoffer is.

Hiphop
Een woordvoerster van een ziekenhuis in Queens zei dat een man was binnengebracht die in de studio was beschoten, maar dat het niet om de rapper ging. Mizell vormde samen met Run (Joseph Simmons) en D.M.C. (Darryl McDaniels) Run-DMC, die binnen de hiphop een pioniersrol speelt. De groep is de eerste in zijn genre met een platina plaat.


Ik vind het echt niet normaal! Zomaar iemand om zn talent doodschiten... Frusty
Misschien dat hij het zelf wel niet is, volgens die woordvoerdster van het ziekenhuis, maar ik heb toch echt dr net dood op de t.v gezien!!!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 10:11

Niets persoonlijks hoor, maar op een of andere manier word ik een beetje moe van deze topics. Tegenwoordig lijkt het wel of hier een topic wordt gestart van iedere geitebreier die dood is gegaan.
Laatst bijgewerkt door Prima op 31-10-02 10:18, in het totaal 2 keer bewerkt

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 10:15

Ze worden ala biggie en 2-pack allemaal neergemaaid, omdat ze niet uit de ghetto weg kunnen komen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 10:16

Noem je dat geitenbreiers Prima? grinnik, ik noem het bras k l o t e n. Ik vind ze namelijk s h i t herrie maken i.p.v. muziek. Ik vind dit ook geen verlies voor de muziekwereld. Die lui zijn volgens mij met nog heel andere dingen bezig dan met muziek ook. Het zijn iedere keer ook van die typische rappers die zulke dingen overkomen.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 10:21

The hood, Bro! East side to the West! Cya at the crossroad Knipoog
Yo gotta giv' me some moh

Evengoed jammer voor hem natuurlijk, want je hoopt altijd ouder te worden als je pensioen gerechtigde leeftijd.

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 10:25

Ik vinnet eigenlijk alleen maar ziek dat we allemaal zo druk bezig zijn elkaar van kant te maken!

Josti

Berichten: 1534
Geregistreerd: 28-03-02
Woonplaats: Amsterdam

Re: Rapper Run DMC doodgeschoten!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 10:40

Clautje schreef:

Ik vind het echt niet normaal! Zomaar iemand om zn talent doodschiten... Frusty

Hoe weet jij nou waarom hij doodgeschoten is? (vermeld je niet in je bericht iig.)
Wat weet je uberhaupt van die persoon? Misschien was t wel een drugsdeal of weet ik veel wat je weet niet wat iemand uithaalt in zn prive leven of wat voor persoon het is. Dus ik zal er geen seconde verdrietig om zijn. Voor de muziekwereld vind ik het ook geen verlies, vond de muziek nou niet echt dat je zegt mooi.. Schijnheilig

Kortom..er is weer eens iemand dood..vervelend voor zn bekenden, maar ik zit er verder niet meer mee dan om een dode goudvis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 11:01

Ik ken Run DMC niet echt als pokkeherrie. Ik vind dat nummer met Aerosmith (Walk this way) echt geweldig en dan dat nummer van een paar jaar geleden *ik weet niet met wie en welke titel* met die breakdancers in de clip, daar was ik helemaal weg van. Heerlijke nummers.

Run DMC vind ik niet zo maar 1 van die nieuwe rapknulletjes, ze bestaan al enige tijd en hebben flinke hits gehad.

Is al bekend waarom hij is doodgeschoten?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 31-10-02 11:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 11:01

euh diegene die hier zo over 2pac en biggie bezig zijn....zij konden tenminste muziek maken , vind jij britney spears en al dat popgedoe oliebol dan wel goed , 2pac en biggie hebben tenminste betekenis in hun liedjes en wat ze kunnen niet wegkomen van de ghetto...volgens sommige leeft 2pac nog daar zul jij wel niet in geloven maar ik wel want ben nl. 2pac fan en we zullen zien in september 2003 zou ie terugkomen en als dat zo is heb jij wel pech met jou verhaal van de ghetto hoor.Dit is wel erg off-topic maar over de rapper RUN DMC , ik kan het haast niet geloven...maar ff kijken of dat straks op nieuws is want RUN DMC...zo bekend waren ze nl.niet ze hadden 2 liedjes die 'in' waren en dat laatste leek dan wel erg veel op het eerste.
Doeg

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 11:03

Prima schreef:
Niets persoonlijks hoor, maar op een of andere manier word ik een beetje moe van deze topics. Tegenwoordig lijkt het wel of hier een topic wordt gestart van iedere geitebreier die dood is gegaan.

Gelukkig staat er in de titel wat er in het topic staat en kun je ze ook gewoon niet lezen. Gaaaap

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 11:04

Romkabouter"]
[quote="Prima schreef:
Niets persoonlijks hoor, maar op een of andere manier word ik een beetje moe van deze topics. Tegenwoordig lijkt het wel of hier een topic wordt gestart van iedere geitebreier die dood is gegaan.

Gelukkig staat er in de titel wat er in het topic staat en kun je ze ook gewoon niet lezen. Gaaaap
[/quote]

Touche! Idd, eigen schuld, dikke bult, had je niet moeten kijken.

Verder, ieder zijn eigen verlies he, ik hoor op de radio hele dagen herrie en daar zeg ik ook niks van. Is ook totaal niet mijn muziekgenre.
Nu moet ik zeggen dat ik Run-dmc zeker niet slecht vond! Dus ik vind het wel sneu.
Verder lijkt het me nooit goed dat mensen worden doodgeschoten oid, en dat het zeker niet slecht is om mensen hier op te attenderen.

Was het niet in dat ene nr. wat een ongeloofelijke hit is geworden:
One thing I know is that our life is short...
Laatst bijgewerkt door chantal1 op 31-10-02 11:12, in het totaal 2 keer bewerkt

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 11:05

Sneu. Maar zo'n lieverdje zal het zelf ook wel niet geweest zijn.

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 11:06

Romkabouter"]
[quote="Prima schreef:
Niets persoonlijks hoor, maar op een of andere manier word ik een beetje moe van deze topics. Tegenwoordig lijkt het wel of hier een topic wordt gestart van iedere geitebreier die dood is gegaan.

Gelukkig staat er in de titel wat er in het topic staat en kun je ze ook gewoon niet lezen. Gaaaap
[/quote]

Ben ik het nou helemaal mee eens!

Enne.. RunDMC is best goed ja, hoorde er alleen niet zo heel veel van.. Maar volgens mij is niet het feit dat die man doodgeschoten is om RunDMC het belangrijke maar om het feit dat er zomaar mensen (oké niet zomaar waarschijnlijk) neergeknald worden! Dat kan toch niet man, sjees!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 12:09

Romkabouter"]
[quote="Prima schreef:
Niets persoonlijks hoor, maar op een of andere manier word ik een beetje moe van deze topics. Tegenwoordig lijkt het wel of hier een topic wordt gestart van iedere geitebreier die dood is gegaan.

Gelukkig staat er in de titel wat er in het topic staat en kun je ze ook gewoon niet lezen. Gaaaap
[/quote]

Moraalridder. Het ging me ook niet om de inhoud van de topic(wat staat in de titel), maar waar het topic voor staat.

Tallie1979
Berichten: 22745
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 12:11

Hmm, vervelend..

Maar ik kan nou niet echt zeggen dat ik het een groot gemis vind.. Heb alleen het nummer met de rolling stones ( of aerosmith, wat was het? ) van hun gehoord..

Dus tja.. Scheve mond

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 12:11

Daarom staat er ook dat je ze niet hoeft te lezen.

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 12:16

Desiree schreef:
Noem je dat geitenbreiers Prima? grinnik, ik noem het bras k l o t e n. Ik vind ze namelijk s h i t herrie maken i.p.v. muziek. Ik vind dit ook geen verlies voor de muziekwereld. Die lui zijn volgens mij met nog heel andere dingen bezig dan met muziek ook. Het zijn iedere keer ook van die typische rappers die zulke dingen overkomen.


voila. die zijn niet enkel met hun 'muziek' bezig, ook wel met andere dingetjes. ik krijg half de kriebels als ik op zo'n muziek moet breakdancen, zo zeuruuuh... sommige nummers van een of andere rapper wel goed maar de meeste... Misselijk hum sry

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 12:44

Hmm heb Run-DMC altijd wel redelijk verteerbare rap gevonden.. Ik zou ze niet direkt het kaf onder het koren willen noemen. Het verlies voor de mensheid? Geen idee. Ik denk dat dit erger genoemd kan worden dan de moord op Marvin Gaye, maar toch.. Run-DMC had hun hitjes al gemaakt. Toch maar blij dat we niet in Queens wonen..

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 12:49

Nou, ik vind de moord op Marvin Gaye anders erger, die man maakte veel betere muziek. Die was MUZIKAAL! een term waarvan velen hier de betekenis niet kennen. Marvin is overigens neergeknald door zijn eigen pa, na een ruzie. Heel tragisch, nog tragischer dan die DMC rappist.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 12:55

Desiree: over smaak valt niet te twisten.. Muziek heeft wel degelijk iets met smaak te maken.

Verder kan je een redelijk interessante Darwinistische theorie rondom het Marvin Gaye verhaal bouwen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 12:56

joostvangestel schreef:
Desiree: over smaak valt niet te twisten.. Muziek heeft wel degelijk iets met smaak te maken.

Verder kan je een redelijk interessante Darwinistische theorie rondom het Marvin Gaye verhaal bouwen.


OP je eerste: smaak gaat niet altijd samen met KWALITEIT, dat kun je toch niet ontkennen he?

Over het 2e: ik ben geinteresseerd, vertel eens?

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 13:07

Hmm.. tja.. kwaliteit. Ik denk dat ze dan misschien geen van beiden best scoren, als je het aan iemand met een klassieke opleiding vraagt.

Darwinistisch: als we naar survival of the fittest kijken, dan wil leven zich vooral doorzetten. Vandaar geslachtsdrift: we moeten onzen genen voortplanten. (Natuurlijke) selektie haalt dan de mindere genen eruit. het leven is daar op de lange duur mee gebaat, omdat de sterkere genen moeilijke omstandigheden kunnen overleven.

Schijnbaar was Dhr Gaye senior er niet van overtuigd dan zijn genen op de best mogelijke manier door Dhr. Gaye junior vertegenwoordigd werden..

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 13:09

Over smaak valt zeker te twisten! Er zijn universele regels voor schoonheid, en dus je voorkeur voor dingen die je mooi vind. (discovery enzo Lachen )

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 13:10

maar zonder zijn zoon zouden zijn genen HELEMAAL niet meer vertegenwoordigd worden.

Ik weet niet of mensen met een klassieke opleiding per definitie geen waarde of kwaliteit toe zouden kunnen kennen aan de populairdere muziek.
ik had ooit een discussie met mijn pianolerares hierover. Zij vond popmuziek alleen maar herrie. Toen nam ik mijn walkman mee en liet iets horen van Prince. Toen kon ze niet ontkennen dat hij bijzonder muzikaal was (Tsja....) en ook nog eens hele goede muzikanten had. Moet je net bij Prince wezen, die stelt geloof ik wel de hoogste eisen! wel typisch dat ze dat in een paar tellen toch gehoord had.

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 13:15

T schijnt wel goed te verkopen als je neergeknald wordt......