Studentencorps. Hoe denken jullie daarover?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 22:24

Ik had mezelf in mijn eerste studiejaar "belooft" nergens lid van te worden. Moest eerst maar eens bewijzen dat ik kon studeren, vond ik. Daarna voelde ik mezelf te oud om nog mee te doen met de ontgroening, wilde niet "de les gelezen" worden door 3 jaar jongere jochies. Verder stond mij, als niet-alcohol-drinker, het alcohol gebruik niet aan en nog veel belangrijker, ik had al een sociaal leven in Eindhoven opgebouwd. Dus voor contacten hoefde ik het niet meer te doen.
Mijn vader, die wel lid is van het Corps in Eindhoven (nu als reunist, natuurlijk) vond het erg jammer dat ik geen lid werd. Heb heftige discussies met hem gehad over het waarom wel en niet. Uiteindelijk bleek dat hij het gewoon erg leuk had gevonden om met mij de societeit binnen te kunnen lopen. Lovers

Verder ben ik overigens wel lid van Intermate, (de studievereniging), Footloose (dansvereniging, ook bestuur gedaan) en Dekate Mousa (foto- en filmvereniging).

Dance your cares away - Worries for another day - Let the music play - De Freggles


Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 20:20

Dorée schreef:
Ik heb een heleboel dingen gelezen die vooral toch heel veel vooroordelen bevatten. Als je er niet bij bent geweest kun je er niet over oordelen klinkt heel stom, maar zo is het wel een beetje.


Dit vond ik toch wel grappig om te lezen Haha! Je hebt natuurlijk absoluut gelijk, als je er niet bij bent geweest, kun je er niet over oordelen. Maar, het feit dat er zoveel vooroordelen bestaan komt denk ik voor een groot deel door het behoorlijk gesloten karakter van deze verenigingen. En daarmee bedoel ik dat je er niet zo makkelijk binnen komt. (En ja, ik weet dat je als introducee af en toe mee mag, tenminste hier in Ehv, maar er is toch een drempel). Mensen gaan nu eenmaal zelf invullen wat ze niet weten. Dus als ze een klein stukje hebben gehoord, dan maken ze de rest zelf af. En dat hoeft niet te kloppen.

Dat geld trouwens ook voor jezelf, jij kunt alleen maar spreken over jouw ervaring bij jouw vereniging. Dat hoeft niet te betekenen dat het er bij een andere vereniging hetzelfde aan toe gaat. Kan dus best zijn dat je daar veel meer verplichte avonden hebt dan jij hebt. (Want waarom vertellen mensen die ik ken anders dat ze verplicht naar de vereniging moeten...).

Dance your cares away - Worries for another day - Let the music play - De Freggles

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 11:03

Ook hier geldt weer, dat hoeft niet bij iedere vereniging zo te zijn...
Misschien waren ze wel allemaal bij dezelfde kleding-verhuur geweest, Lovely Lachen

Dance your cares away - Worries for another day - Let the music play - De Freggles


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Madelon, Aard, Annetjuuh, Appeltje00, Charat, ComscoreBot, friezenfan2, Jara, love_mandy, luuntje, mokkaboon, PipMarly, roosjenat, StefanieT, sunshine, Tine1987, xSuuzerd, YandexBot en 185 bezoekers