Studentencorps. Hoe denken jullie daarover?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 20:06

Ik heb helemaal geen zin in al dat gedoe...doe maar gewoon normaal! Al dat aanspreken met Questor Abactus en weet ik veel wat....ik vind het overdreven! En ook dat je de ontgroening meegemaakt moet hebben...ik zou bijna lid gaan worden om te kijken of ik er na de ontgroening nog zo over denk...
heb een paar maanden een vriendje gehad dat bij Carolus zat en ook bij dispuut Baldr (Nijmegen)...heb het dus wel een beetje meegekregen en ik vond het vreselijk, al die domme regeltjes en het compleet afzeiken van de eerstejaars....van mij hoeft dat allemaal niet zo, ze maken zo'n eenheidsworst van je!
Overigens zaten er bij dat dispuut ook ontzettend leuke gasten hoor! Ik had alleeen de pech dat mijn vriendje het allemaal net wat te serieus nam!

Uiteindelijk is het maar een spelletje, dus zooow belangrijk is het niet!



SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 20:14

Dat maakt denk ik een heel groot verschil of het een nieuwe stad voor je is: denk dat ik het ook eerder had gedaan als ik er niemand kende, maar ik woon al mijn hele leven bij Nijmegen...bovendien moest ik heel vaak tussendoor weg tijdens de intro...bijvoorbeeld voor training en wedstrijden.

Denk dat ik dat nog het grootste bezwaar vond: er wordt zo'n claim op je gelegd, je moet overal aan meedoen, liefst op vaste dagen in de week...ik wilde dat gewoon niet, ik ging liever paardrijden! *LOL*

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 20:33

Karin"]
[quote="marieketencate schreef:
...er wordt zo'n claim op je gelegd, je moet overal aan meedoen, liefst op vaste dagen in de week...


Heb ik persoonlijk helemaal niets van gemerkt. Maar dat hangt maar net van de vereniging af waar je lid bent. En roeien of volleyballen in verenigingsverband doe je ook op vaste dagen in de week.
[/quote]

Tuurlijk, mijn springles is ook iedere donderdag...misschien heb ik ook wel het strengste dispuut meegemaakt dat zou kunnen...de ontgroening duurde daar ook van september tot mei...vind ik ook vrij lang Verward
Mijn vriendje moest wel een heeeele goede reden hebben (en dat was dus niet zijn vriendinnetje) om om niet op de "twee keer in de weekse" borrel te verschijnen...

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 00:17

kayla"]
[quote="Death_Squad schreef:
K kwam een half jaar geleden een corpsbal (compleet met dockers broer, gaatjes schoenen, en overhemd onder de RL trui) tegen


haha ja ze hebben allemaal erg dezelfde kleren aan. De meisjes een strakke spijkerbroek, 3 Ralph Lauren bloesjes overelkaar (een witte, licht blauwe en lichtroze), een spijkerjasje en een bodywarmer of jasje met de naam van hun jaarclub. Daarbij dragen ze lakschoentjes of bootschoenen, hun haar in een slordige knot, veeeeeeeel mascara op, zodat er nog ongeveer 3 aan elkaar geplakte wimperbosjes overblijven. Haha!
[/quote]

Géwéldig!! Dit is het echt helemaal!!! Haha! Ik doe rechten en daar zitten volgens mij de meeste kakkers...ik geloof dat 3 van de 5 bestuursleden van Carolus Magnus ook rechten doen...
Je zal als moeder maar al die kleren moeten wassen.... Lips are sealed


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Eilish en 14 bezoekers