Paard en kinderen onderscheid maken

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 17:55

en waar is dan het verschil tussen paard, hond, kat, goudvis, cavia, hamster, wurgslang etc....

Vind het verschil tussen een kind en paard toch vrij groot......
Als je paard ziek is en je kunt wat regelen op je werk is het mooi meegenomen...

Ja mijn kids zijn ook wel eens (heel vaak) vervelend (om het maar zachtjes uit te drukken) maar was zelf vroeger ook geen lieverdje....

En de 3 ettertjes op stal zijn ook niet altijd braaf.... uitbreken, slopen, bijten, dwars liggen enz.

Ik heb 3 kids en 3 pony's en geen 6 kids....

Dat mensen zeggen verkoop je paard maar en ga op een manege rijden is puur onbegrip, die zullen ook wel niet snappen dat je al 10 jaar les krijgt (ken je het nu nog niet.....)

Je paard is je hobby voor anderen kan dat basketballen of dammen zijn, mag dan een werknemer die schaatst op natuurijs dan ook vrij hebben omdat het toevallig een keer dusdanig heeft gevroren dat je buiten kunt schaatsen??????????
en jij wel omdat je paard ziek is.....

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten



Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 19:02

Ik ben bewust thuis bij de kids, wat anderen doen moeten ze zelf weten..
Maar ik vind dat je dan ook geen onderscheid mag maken tussen paard of cavia....
Dus stel:ik heb geen kids en mijn cavia is ziek mag ik dan ook naar huis?????

Vind het wel een verschil kinderen tov paarden...

Ieder zijn/haar eigen mening.
En daarbij komt het nog steeds voor dat mensen niet bewust kiezen voor kinderen....jawel ook met de tegenwoordige anticonceptie etc......

Een paard kun je inderdaad verkopen als het niet te combineren valt met je werk (en je wilt geen andere baan) kids verkoop je niet....
Ik denk dat als je als eis gaat stellen bij je werkgever dat wanneer je paard iets mankeerd je gelijk behandelt wenst te worden als iemand met kids...
En ja, vakanties... mensen zonder kids kunnen vakantie opnemen waneer ze willen (dus ook in het geodkope seizoen....) mensen met kids zijn gebonden aan schoolvakanties.. (of gingen jouw ouders ook zonder jouw op vakantie?)

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 09:49

maar waar trek je de grens dan????????
We hebben het nu over kinderen en paarden..
en die mensen met een hond of goudvis??????

In principe is het bij de meesten zo dat het paard wel verzorgd wodt....ik heb er geen problemen mee om iemand te vinden die de pony's voert etc als ik ziek ben of weg ben....

En ik ga ervan uit (helaas uit ervaring meegemaakt, toen mijn jaarling weggebracht moest worden voor noodslacht) dat wanneer je paard ernstig ziek is of gewond, je verzuimen mag op je werk..., mijn man tenminste toen wel ...
Moet hijzelf echter naar de tandarts of dokter, liefst buiten werktijd en anders kost hem dat uren...

Maar ik zou het absurd vinden dat hij vrij zou krijgen omdat de Hoefsmid komt of de DA voor de inentingen...

En je werk... je hebt er gesolliciteerd en je weet wat je functie inhoud.... dat het onderling geregeld kan worden dat je minder reist etc... is mooi meegenomen...

Ik was vrachtwagenchauffeur, ben gestopt toen ik zwanger was....
teveel en te lang weg.

Jeroen (= mijn man) en ik hebben het ervover gehad dat ik zou blijven werken en hij thuis zou blijven, maar je ziet toch dat kids liever mam's bij zich hebben als ze ziek zijn dan paps....

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 10:37

paarden wantrouwend door mishandeling.... en daardoor eenkennig.

Dat zijn de uitzonderingen.... die heb je ook met kids... heb 3 (donder)wolken van kids... maar de jongste ging nergens naar toe zonder mams...peuterspeelzaal was een ramp, kleuterschool idem...

Als je vergelijkingen wilt gaan maken moet je de grijze massa nemen, de doorsnee..... en niet de uitzonderingen en uitersten...

En wat betreft oppas opa's en oma's.... mijn moeder kon niet altijd oppassen door ziekte, hoe graag ze ook wilde... tja dan kon het zijn dat ik naar de dokter moest met 3 kids... en wanneer ik schoonmaak hield ze wel op kon passen...

Oppas regel je niet van nu moet jij de kids opvangen... dat moet je plannen....
De babysitters zijn ook mensen met meer hobby's dan alleen op jouw kids te passen...

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 20:36

en dan zijn we vergeten dat wij ook ooit kinderen waren......
Als je dan hebt over de gezellige feestjes die op het werk georganiseerd worden voor de werknemers.... dan moeten die met kids ook oppas regelen, vroeger naar huis, enz.
Overal zitten voor en nadelen aan...
Het is nou ook eenmaal wettelijk geregeld met ouderschapsverlof, enz...

Ze zijn zelfs bezig met bijstandsmoeders die moeten werken..... en hun kids dan, zij hebben voor kids gekozen, zijn in de bijstand terecht gekomen en moeten dus werk gaan zoeken....

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Nicje87 en 9 bezoekers