tips gevraagt voor verhuizen naar buitenland

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
poppetje
Berichten: 156
Geregistreerd: 29-10-02

tips gevraagt voor verhuizen naar buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-02 00:35

Ik wil graag gaan verhuizen naar belgie omdat daar de huizen goedkoper zijn en het dus mogelijk is om ruim te gaan wonen.Nu wordt dit ons eerste koophuis en vraag ik me af hoe dit allemaal in zijn werk gaat.Van nederland naar belgie verhuizen.Men koop een huis van zeg 250.000 euro.
Ben ik dan klaar met deze kosten of zit er nog een addertje onder het gras omdat ik naar een ander land ga.Wie heeft er tips waar ik op moet letten of wie kan mij vertellen hoe dit in zijn werk gaat.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 01:40

Belgiƫ is ook niet alles hoor, en ik kan het weten ... Haha! Als ik ooit de kans zie verhuis ik naar Arizona USA (of New Mexico/Nevada). Het is wel zo dat de huizen hier meestal iets groter zijn, maar voor 250 000 euro kan je volgens mij ook al een "kast" krijgen in nederland hoor!

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 14:40

Ook ik ben nieuwsgierig hoe dit in zijn werk gaat.

poppetje
Berichten: 156
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-02 15:28

Ik woon nu in het zuiden van brabant en dus is belgie om de hoek,maar mijn vraag is kan ik zomaar naar belgie verhuizen of komt daar een eigen kosten plaatje bij.Ik heb wat leuke huizen gevonden,maar ben ik dan wel klaar met een hypotheek voor het huis of ben ik nog meer geld kwijt omdat ik naar het"buitenland"ga.Als ik mijn paarden aan huis wil zetten?hoe gaat dat dan in zijn werk.Wat kan ik het beste doen als ik naar belgie ga verhuizen.Waar moet ik rekening mee houden?

Marlies
Berichten: 65
Geregistreerd: 11-03-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 15:43

Er komt heel wat meer bij kijken als je naar het buitenland vertrekt. Wij willen over een aantal jaar naar Frankrijk en zijn al wat bezig met het uitzoeken van eea. Je kunt redelijk wat informatie verkrijgen bij de ambassade. Zij kunnen je meer vertellen over het kopen van een huis, het belastingstelsel, zoeken van werk, het houden van vee, verzekeringen, zorginstellingen enz enz.

Veel succes in ieder geval!

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 15:44

Stuur Superquinta eens een pb. Haar tante is onlangs met haar gezin en de paarden naar Belgie verhuisd. Misschien dat je met die tante kan emailen en zij je wat tips kan geven.
Ik weet alleen dat je tegenwoordig wel de hypotheek in Nederland kan aftrekken van de belasting en dat je voor 250.000 euro in Nederland geen huis met weiland meer kan vinden, zeker geen kast van een huis, hooguit een huis ter grootte van een kast Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 15:49

Mijn vriend en ik zoeken ook een huis in de richting van Antwerpen omdat hij daar gaat werken. Ik ben ook wel geinteresseerd in deze vragen.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 15:54

Holly, waarom heb je je reactie weggehaald en nu neergezet dat jij er ook benieuwd naar bent?
Eerst had je de hele uitleg van het verhaal van poppetje onder de 1e reactie van Holly staan.
Holly=poppetje?
Beetje vaag?

poppetje
Berichten: 156
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-02 16:43

Holly = niet poppetje
Ik zat bij haar thuis op de computer,maar ik deed iets fout.
We zaten allebei op bokt,maar omdat zij mij iets liet zien op de linkse computer,wisselde we dus even van computer.Ik heb toen een berichtje getypt onder haar bokt naam perongeluk,maar das nu toch alweer opgelost,nietwaar.

Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 18:53

ik woon in belgie als je ergens wilt wonen waar je je paarden kunt stallen waaar er veel groen is moet je kijken naar limburg(ja ook in belgie) oost-vlaanderen west vlaanderen

poppetje
Berichten: 156
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-02 23:33

Weet er oemand misschien een goede site waar ik de goedkopere woningen in belgie kan vinden.Dit omdat mijn budget erg klein is.Natuurlijk heb ik zelf ook al het een en ander gevonden maar alle hulp is welkom.
ps.natuurlijk erg bedankt voor de reacties die ik tot nu toe al heb gehad,erg fijn om je ei ergens kwijt te kunnen.