vanmiddag naar de bieb: boekentips?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 11:36

Harold Evans heeft na The Horsewhisperer nog 2 boeken uit laten komen, die zijn het lezen wel waard hoor. De laatste heet in het Nederlands De Rookspringer en dat heeft me toch wel aangegrepen, vooral het einde.
Nicci French leest ook wel lekker weg trouwens. En als je echt nergens over na wilt denken, dan moet je Bridget Jones lezen.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 11:39

Tender schreef:
SP:
wat voor boeken zijn dat?
Psychologische kost?


Nee, de boeken die SP bedoelt gaan over oude beschavingen en de sporen die die in het heden hebben nagelaten, met name de archeologische. Een verklaring bijvoorbeeld over de stelling dat de pyramiden met hun voetjes lange tijd in het water hebben gestaan. Een uiteenzetting over het verloren land onder de IJskap van de Zuidpool en een hypothese dat Afrika en Zuid-Amerika wel degelijk aan elkaar gelegen hebben als 1 landmassa.
VInd je dat leuk??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 12:02

NOg een aanrader, de boeken van Ira Levin. Rosemary's Baby is wel de bekendste. Sliver is een andere bekende, daar is een film van gemaakt een aantal jaren terug. Als je dat boek over 2 dagen uit kunt smeren, vind ik het knap.
Het mooist van Hermans vind ik Herinneringen van een engelbewaarder en de donkere kamer van Damocles.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 12:03

Laura schreef:
Harold Evans = Nicholas Evans maar idd, érg goede boeken. De Wolvenlus is ook een aanrader!



Oeps vergipsinkje (het zal de koorts zijn Boos!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 12:06

Van Kiss before dying ging ik me halverwege het boek afvragen wie die vogel uit het begin was, die had dus al die tijd geen naam gehad. Heel maf, je kent hem goed, weet wat ie gedaan heeft en zodra er namen komen, weet je geeneens hoe iemand heet?? Boys from Brazil was ook erg goed, de mindere vond ik Perfect Day en Stepford Wives; meer heb ik er niet gelezen (zijn er dacht ik ook niet).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 12:08

Karin schreef:
Ik heb van beide de film gezien, zowel van Rosemary's Baby (verplichte kost in 5 vwo) als van A Kiss Before Dying. Het eerste boek vond ik wat luguber, zeker met de film erbij. Het tweede boek vond ik gewoon spannend, en de film heeft een heel ander verloop dan het boek.


ROsemary's Baby is door Polansky verfilmd en ik vind die film een van de beste verfilmingen ooit. Zoals ik het boek had ervaren, daar kwam de film heel erg dichtbij. Inderdaad luguber en niet geschikt voor zwangere vrouwen Haha!.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 19:09

Ach, ik vergeet nog het mooiste boek uit mijn collectie, dat is Het Oneindige Verhaal van Michael Ende.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JackieT, zivazoef en 53 bezoekers