woningruil

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

woningruil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-02 11:06

Iemand ervaring???

Ik wil graag mijn woning in het centrum ruilen met een eengezinswoning in een rustige buurt. Maar heb geen idee of het werkt.
Ik huur van een particulier en de woningen in de buurt waar ik wil wonen zijn van een woningbouwvereniging.
Mijn woning is behoorlijk gewild bij alleenstaanden en stelletjes, dus ik denk dat ik wel een ruiler kan vinden.

Maar hoe pak je zoiets aan? De woningbouwvereniging doet een beetje vaag als ik vraag naar de mogelijkheden. Mijn verhuurder heeft geen bezwaren.

Ik hoor graag ervaringen en evt. tips.

זכור


lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-02 11:18

Bedankt voor de tips. Zoiets vertelde de woningbouwvereniging ook, maar legde nadrukkelijk de klemtoon op 'in principe' en vertelde er ook bij dat ik evt bij de kantonrechter een woningruil kan afdwingen.
Door daar al gelijk over te beginnen heb ik het idee dat ze me proberen te ontmoedigen en dat ze er niets in zien. Ze zeiden ook waarom; een particuliere verhuurder kan valse informatie verstrekken over de huurder. De woningbouwverenigingen onderling hebben daar duidelijke afspraken over en daar hebben ze dus meer vertrouwen in.

Wat betreft die site woningruil.nl; Ik heb daar al op gekeken, maar er staat niets voor me bij. Maar ik vermoed dat als ik een advertentie in de krant zet, dat ik wel ruilers kan vinden. Ik heb een woning midden in het centrum voor een lage huurprijs (360 euro incl).

זכור

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-02 11:38

Doe ik ook Lachen

Het ging hen erom dat mijn verhuurder me misschien graag kwijt wil, als ik een wanbetaler ben en/of veel overlast veroorzaak en/of zoiets. En dan zal hij valse informatie verstrekken om van me af te zijn. Zoiets Verward
Dat hadden ze al vaker meegemaakt, blabla..
Ik vraag me echt af, of het wel gaat lukken, als ze nu al moeilijk doen terwijl ik alleen maar om informatie heb gevraagd.

זכור


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 117 bezoekers