Politie aan de deur

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Politie aan de deur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-02 15:24

Vanochtend werd ik vóór 7 uur 's ochtend wakker van de hond die blafte. Ik zei dat ze stil moest zijn en draaide me weer om. Toen ging de deurbel, daarom blafte ze dus. Dus ik snel m'n kamerjas aan en gewapend met de hond Haha! naar de deur. Wie belt er nou om 7 uur 's ochtends aan? Ik keek door het spionnetje aan zag 2 agenten staan. Ik schrok me rot, vaak komen agenten aan de deur om je te vertellen dat er een familielid verongelukt is ofzo.
Het bleek dat ze kwamen voor de vorige bewoner. Toen ik zei dat die er niet meer woonde, vroegen ze of ik met hem samen had gewoond. Toen ik nee zei, wilden ze binnen kijken of ik hem niet ergens verstopt had Verward .
Uiteindelijk gingen ze wel weg, en hebben hun excuses aangeboden.
Ik was in elk geval wel behoorlijk geschrokken. Ben benieuwd wat die gozer uitgevroten heeft. Toen ik hier kwam wonen vonden we wietblaadjes, en er komt nog regelmatig post voor hem van incassobureaus, misschien dat het daar mee te maken had.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 15:27

ja dat is even schrikken dan.. lijkt me wel dat ze dan daar voor komen. Heb je het niet gevraagd? Volgens mij zijn ze het wel verplicht te vertellen als ze je huis binnen komen toch?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 15:30

Nou wat een dag voor jou zeg.
Ik zou me ook rot schrikken, helemaal om dat tijdstip!!!
Wij krijgen ook regelmatig nog post van andere bewoners, terwijl m'n vriend hier al met al toch alweer 3 jaar woont. Kennelijk geeft lang niet iedereen overal nieuwe adressen door. En ja, als je kijkt waar je allemaal post van krijgt kan ik me voorstellen dat je wel eens een instantie over het hoofd ziet. Maar in dit geval zit jij er dus mee.
Weet je zeker dat hij niet onder je bed lag?

(trouwens, hond??? Brenna of heb je toch een hondje gekocht?)

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 15:44

Cody schreef:
(trouwens, hond??? Brenna of heb je toch een hondje gekocht?)

Ja, dat vraag ik me nu ook af.. Verward

Maar vervelend wat er gebeurt is zeg.. al zou het me niets verbazen als je hem stiekem verborgen houdt onder je bed.. Knipoog *LOL*

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-02 15:51

Sypheron, nee heb het niet gevraagd, dacht dat ze dat niet mochten vertellen.

Nou nee, ik hoop niet dat-ie onder m'n bed ligt. Brrrr Haha!
Ja, hond = Brenna, die logeerde gezellig een paar daagjes bij mij.

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 15:54

Ze zijn het niet verplicht om te zeggen dat is privacy en als ze een huiszoekingsbevel hebben mogen ze binnen of je wil of niet. Maar ik denk dat ik me ook behoorllijk klote zou voelen als opeens de politie voor de deur zou staan.

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 16:09

Hm, ik weet precies hoe je je voelt ja.
Je schrikt behoorlijk als er politie aan de deur staat, je denkt toch al gauw dat er iets met een familielid is gebeurd.
Ik had het een poosje terug. Bel gaat, politie voor de deur, "schrik" Mevrouw is die auto van u?? Ehhh, ja die is van mij. Het portier stond nog open dus die hebben wij even voor u dichtgedaan, maar u moet de auto nog wel even op slot doen.
Ehhh dank je wel ja Bloos

Bolle

Berichten: 722
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 16:17

Ha, ik ken dat ook.
Een aantal jaren geleden woonde ik in Alkmaar en stond bij mij ook de politie aan de deur.
Vroegen ze of ik misschien een auto met kenteken **-**-** had.
Zeg ik nog "ja, hij staat daar aan de overkant".
Wat bleek, stond in Leiden precies dezelfde auto met hetzelfde kenteken....
Nou, dan kijk je toch wel raar op. Verward
Ik kreeg gelukkig geen bonnen e.d. voor eventuele overtredingen van die auto.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 22:29

Altijd weer leuk om 07:00 bij mensen op stoep staan Haha!
Ik sta nog wel eens met Kyra aan de achterkant, als ze hem dan via de achterdeur willen smeren komen ze ons tegen Extreme duivel

Kan me wel voorstellen dat je schrikt als ze voor de vorige bewoner komen en je zelf nergens van weet.

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 22:49

En prompt heb ik vanavond de politie nog een keer aan de deur.
We hebben een afvalcontainer gehuurd en die zou vandaag gebracht worden en op ons erf neergezet. Hebben die sukkels hem op de openbare weg neergezet.
Maar aangezien wij pas na 6 uur thuis waren konden we daar niets meer aan doen, bedrijf was dicht.
Nu komt dus net de politie met het verzoek dat ding te verplaatsen. Tjaaa ik vind het best, helpen jullie even met tillen Verward Verward Verward
Nadat ik netjes beloofd had, dat ik er morgen alles aan zou doen om hem op het erf te krijgen, hebben ze er een mooie strik van rood/wit lint omgegaan en zijn ze weer verder gegaan.
Reden dat de ze kwamen was omdat er iemand tegenaan was gereden. Halloooo dat ding staat onder een lantaarnpaal, dan heeft die persoon dus ook niet echt lekker zitten opletten Boos!

Gaia

Berichten: 1465
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 23:10

Wij hebben een keer een deurwaarder voor de deur gehad. Die kwam ook voor de vorige bewoner. Om te bewijzen dat wij waren wie we waren, moesten wij onze identiteitskaarten moeten laten zien samen met het koopcontract van het huis. Toen pas waren ze tevreden. Ik vond het wel een beetje overdreven, maar het zal wel nodig zijn.
Maar je schrikt toch;"zijn we iets vergeten te betalen, nee toch?"