gebeten door een teek.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

gebeten door een teek.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-02 12:00

Word ik van de week wakker en bleef mijn shirt ergens "achterhaken" op mijn bovenarm.
Nog wat suf voel ik en pluk iets van mijn arm, een teek dus.....
Ik op de kop in het medicijnenkastje ontsmettingsmiddel gepakt en het wondje schoongemaakt.
Een dag later zag het wondje er vrij normaal uit....
De 2e dag: waar de teek mijn gebeten had een soort kuiltje met een intens zwart korstje erin, daarom heen ietwat gezwolen met blaasjes erop... HA gebeld, moest gelijk komen.
Nu heb ik een opgezwollen bovenarm, doen mijn gewrichen en botten in mijn arm zo'n pijn dat ik niet kan slapen s'nachts.
Zit nu ook te typpen met 1 hand..... Heb AB gekregen.

Volgens de HA had deze reactie niets te maken met detekenbeet opzich maar had deze een bacterie bij zich. De reactietijd na de beet was te kort.

Wie heeft dit ook gehad en hoelang duurde het gehele herstel?

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 12:07

Berdientje haar moeder was ook door een teek gebeten.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 18:43

Meestal krijg je na een tekenbeet gewoon een klein korstje op het wondje (had ik ook) en verder niets. Als ie dat gif gespoten heeft, krijgen de meeste mensen een soort van kringels om dat wondje heen. Maar als de huisarts zegt dat het goed is, zal het wel zo zijn.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 19:04

Gelukkig dat het niks met de tekenbeet te maken had, dan had je waarschijnlijk de ziekte van Lyme gehad en dat is niet zo heel erg prettig. Sterkte!

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-02 21:09

Ben vanmiddag en vanavond weer naar de HA geweest..
Mijn arm is inmiddels 2 X zo dik dan de andere...
Heb andere AB gekregen en moet morgen weer de HA er naar laten kijken...
Verder moet ik over 3 weken bloed laten prikken of er antistoffen zijn tegen de ziekte van Lyme, omdat deze teek dus agressieve bacterien bij zich had....
De HA vanmiddag dacht dat ik allergisch was tegen teken, die van vanovend dacht weer van niet.... (ook makelijk als huisartsen op een lijn zitten) Heb dus niet een AB tegen meerdere soorten van bacterien en zal na deze kuur warschijnlijk weer een andere krijgen oa als voorzorg tegen een of andere andere tekenziekte.
Blijft mijn arm opzwellen dan moet ik naar de cirurg, weet alleen niet wat hij dan gaat doen..... weer zorg voor later.

Ik ben dus gebeten door een turboteek, gezien die snelle en hevtige reactie van mijn lichaam op die teek.

Snap niet waarom die beesten mee moesten op de Ark van Noach.....

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 21:13

Dat is knap balen Haha!
Hopen dat je arm niet nog dikker wordt, en dat je arm gauw weer de oude is Lachen paasei Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 21:14

Hou maar goed in de gaten of je wel een 2 weken AB- kuur meekrijgt.
Ik heb ook een tekenbeet gehad waarvan de teek besmet was met Lyme (ik kreeg na 2 weken de overduidelijke superrode dikke kring rondom de beet) maar mijn HA gaf maar voor 1 week mee. Maar je moet echt voor 2 weken (heb ik ook gekregen nadat ik de HA belde en die zat inderdaad fout met zijn 1 week dosis).
Sterkte! (Ik heb er ook de 1e week veel last van gehad. Ik werd misselijk en mijn enkel werd echt superdik, ik alleen maar hinken en geen schoen meer aan). Volgens mijn HA een allergische reactie op een vliegenbeet...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-10-02 08:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-02 00:37

Ik heb dus allereerst een AB-kuur om de huisinfectie tegen te gaan..
En daarna krijg ik dus een tweede kuur...pas 1 week na deze. Dan is het 3 weken geleden dat ik gebeten ben door die teek, en word ik getest op die antilichamen....

Ik heb nu een arm waar een bodybuilder, op de kleur na dan, jalours zou zijn. En hij blijft zwellen.....

Zal door kennissen wel weer een bijnaam krijgen: turboteek Sil, of zoiets.

Had ik ook na mijn Hernia, geen gevoel meer in de benen op een gegeven moment, geen reactie op pijnprikkels maar wel kunnen staan en lopen.... geen medische veklaring voor. werd toen Jomanda Sil genoemd.... sloeg nergens op (en met alle respect voor Jomanda) maar de familie zei dat ik daar zo mee had kunne doen in zo'n seance van haar... geen gevoel meer in de benen en dan genezen en weer kunnen lopen.. (kon wel lopen maar had dus werkelijk geen gevoel...)

Ach zie de humor er maar van in, er zijn ergere dingen op de wereld, toch????