Storm....schade onder bokkers ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pmarena

Berichten: 48100
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Storm....schade onder bokkers ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-02 19:36

Bij ons op stal dus de oude stal op het hek van Rena haar wei gepletterd , feestelijk weer....[AM] Stal platgewaaid !

Bij Dorine_81 haar auto geplet , bij Margreet een boom op haar dak........ verder nog schade voor ons bokkers ?

Hier thuis kwam er net ook nog een dakpan overzeilen en OF de wind is gedraaid , OF de schoorsteen is afgebroken want die gaat ineens niet meer te keer... Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door pmarena op 27-10-02 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 19:38

Bij 2 deuren verderop is het dakraam afgebroken en aangezien wij dezelfde hebben toch maar even vast gezet.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 19:47

van het hondenhok het dak er af, was van plastic, van 3 gebouwen dakpannen er af, tuinhuis staat ook niet zo vast meer, wat potjes kaduk, en veel omgewaaid!!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 19:52

tot nu toe alleen twee dakpannen die naar beneden zijn komen kletteren en een bloempot die een eind aan zijn leven heefd gemaakt door zich van de schutting naar beneden te storten , hopelijk blijft het daarbij.
ik laat de kat maar niet naar buiten want dan waait ie volgens mij weg

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 19:52

Wij hebben een schutting die platging en nu met balken op z'n plek staat verder valt het eigenlijk wel mee

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 19:52

boom bij mij voor is uit zn wortels gerukt. gelukkig niet mijn richting op Lachen

Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 19:58

niks helemaal niks
alleen bij de eigenaaresse van mijn verzorgpaardke het dakleer van haar platte dak eraf gewaaid

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 19:58

Bij onze buren zijn 2 ramen eruit gewaait (ja wie zet ze dan ook open Schijnheilig )
Bij ons op stal ook wat onderdelen van loodsen en stallen. Maar echt veel is er niet gebeurt.
Wel een boom plat hier in de straat, en toen we naar stal reden vanmiddag lag er ook een grote boom over de hele weg. Verder wel stukken van bomen af enzo maar echt ongelukken zijn er niet gebeurt gelukkig.

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 19:59

Mijn schoorsteen is in onderdelen naar beneden gekomen.
Het dak van de garage is stuk door de dakpannen van de buurman, daar is echt heel veel naar beneden gekomen. Gaat nog leuk worden... gelukkig stond de auto in de garage, ik had er niet aan moeten denken "wat als"...

Op stal ging het vanochtend nog -wel- goed. Er was alleen een stellage omgewaaid die nodig was voor een verbouwing. Ik moet er niet aan denken dat er bomen etc. op stallen gaan vallen. Krijg er nu al de bibbers van...

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 20:08

Hier in de buurt vreselijk veel dakpannen die gesneuveld zijn, diverse bomen ontworteld of gewoon midden op de stam waar het 't dikst was omgeknakt als een lucifer.
Wij hebben er een vrij nieuw dak op liggen wat nu zijn eerste test heeft gehad, een dikke 10 Haha! Alles zit er nog op.
Wat wel humor was, ik liet vanmiddag onze kat naar buiten want hij moest zo nodig dus zei nog tegen hem, voorzichtig buiten he?!
Loop ik naar binnen, kijk door het voorraam, zie ik zo die kat letterlijk langs vliegen! Voetjes van de vloer en vliegen maar...
Tien tellen daarna stond hij weer bij de achterdeur, of hij alsjeblieft weer naar binnen mocht want dit vond hij helemaal niets *LOL*

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 20:14

een deel van het hek van de bak is omgewaaid Huilen Huilen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 20:18

Mij persoonlijk niets, maar het dak is van het centraal station afgewaaid, een sporthal staat op instorten hier vlakbij. Gisteren is er brand geweest op een stal hier in de buurt. Gezellig weekend.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 20:22

Ik had net hier een reactie geschreven: [KH] De storm, Nu een drama aan het worden.

Daar in dat bos in Arnhem was ik wel erg bang dat er een boom boven op mijn autootje zou belanden. Zo fantastisch is zijn kreukelzone nou ook weer niet. En de denneboom bij m'n ouders in de tuin schijnt ook gehalveerd te zijn, vertelde mijn moeder net. Beetje jammer.

Lovely, dat van die stal heb ik idd ook meegekregen, het paard van een endurancemaatje van mij staat daar. Vreselijk, die paarden moesten de nacht met z'n allen op het land doorbrengen met dit noodweer. Gelukkig geen doden of gewonden.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 20:24

Boom op het dak:
Afbeelding
Gelukkig niet zo'n hele dikke, maar wel een flinke puinhoop! Deze foto is gemaakt toen hij op het punt van omvallen stond, inmiddels ligt hij plat op het dak, maar is het te donker om een foto te maken. Geluk bij een ongeluk: hij ligt precies tussen de schoorsteen en de ramen in, dus die zijn nog heel. Wel een boel dakpannen kapot (waarvan er aan de andere kant van het huis ook een zooi naar beneden is gekomen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 20:39

Karin schreef:
Lovely, dat van die stal heb ik idd ook meegekregen, het paard van een endurancemaatje van mij staat daar. Vreselijk, die paarden moesten de nacht met z'n allen op het land doorbrengen met dit noodweer. Gelukkig geen doden of gewonden.

Inderdaad geen gewonden, maar wel een enorme ravage daar. Mensen van onze stal waren daar met materieel om te helpen, ik hoorde dat het vreselijk was. De paarden staan in het land, dat is even niet zo geweldig met dit weer, maar gelukkig is er niet iets ergers gebeurd.

Back on topic: de NS gaat proberen de problemen vanavond en vanacht op te loosen om de ochtendspits normaal te laten verlopen, ik hoop da dat lukt.

Mijn autorit naar huis was ook wel spannend trouwens, maar gelukkig heelhuids aangekomen.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 20:42

Hier niks... maar op elke hoek van de straat staat ongeveer een brandweerauto.

Op de manege vlogen de dakpannen van het dak af en de deur naar de binnenbak mocht niet meer opengedaan worden omdat hij eruit aan het waaien was. Paardje moest dus lekker binnenblijven voor de veiligheid.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 21:09

Op stal zijn wat golfplaten weggewaaid, maar daaronder stonden geen dieren.
Voor de rest kon ik geen schade zien.
Thuis ook niet.
we wachten wel dat de boom omgaat bij ons voor. Maar dat hopen we al jaren. we kijken al jaren tegen een scheve stam aan.
Ben benieuwd of we nog schade hebben op mijn werk(bloemenkas)

daniel79

Berichten: 933
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 22:17

Paar dakplaten van de nieuwe rijhal in aanbouw eraf gewaaid. Gelukkig niks of niemand daarbij geraakt.

Idem bij de manege hier in 't dorp. Bij diezelfde manege een boom op de stal van een kennis gewaaid. Haflingers die erin stonden gelukkig ongedeerd.

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 22:24

Bij ons ligt de boom van de buren grotendeels hier in de tuin, en bij de paardjes, is de omheining gedeeltelijk omgewaait, en (ze zijn daar net aan het verbouwen) er is een stukje dak afgewaait en een deur kapot, maar dat kwam grotendeels doordat alles door de verbouwing nog niet goed vast zat...

Fleda

Berichten: 5700
Geregistreerd: 03-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 22:26

de auto van mijn vader is beschadigt omdat er een dak van een woonbor tegen aan gewaait is! Maar hij had niet heel veel schade, alleen een paar krassen en een put in de ruit!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 22:37

Omheining van een stuk plat, zullen die nu ingieten in beton - lesje gekregen,, lesje geleerd. Gelukkig heeft het dak van de stal het gehouden, in de lente is het geval al 's gaan vliegen, kwam toen in de tuin van de buren terecht, en nu waren de dakpannen NOG niet aangekomen, zal 's goed moeten laren horen op de bouwleverancier wie ik ben ... Haha!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 22:42

Chica schreef:
Wij hebben er een vrij nieuw dak op liggen wat nu zijn eerste test heeft gehad, een dikke 10 Haha! Alles zit er nog op.


ons kamphuis heeft ook nieuwe dakpannen, geen dikke 10 Boos! ik telde toestrak al dat er 15 pannen af waren, en helemaal bovenin waren er ook 5 af. Net een maand geleden gelegd, echt irritant!

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 22:43

De kuilbult zit niet meer onder het plastic. Gelukkig is dit geen ramp want de pakken zijn gewikkeld. De strobult houdt het gelukkig nog.

Apollo
Berichten: 3952
Geregistreerd: 13-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 23:05

hier niets..maar zit dan ook in limburg met windkr8 7..ook hard maar niet zo hard als dar bij zee...alleen klimop van het dak gewaaid..eerst waaide het een keer snachts harder toen waren de dakpannen er afgewaaid bij ons. die keer dat het plots ging stormen was dat...mijn bed lach onder de bladeren toen

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 23:46

Bij ons blijft het bij 1 kapotte bloempot en 2 beschadigde fuchsia's
Hoop ik.... Verward