sollicitatiegesprek ?! --> aangenomen :# !

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 11:47

Hierboven staan echt hele goede adviezen. Goede eigenschappen die eventueel van belang zijn bij de kassa van een bioscoop:
- ik heb een vriendelijke uitstraling
- ik ben secuur (voor het geld)
- beleefd
- heb snel dingen door die me worden uitgelegd
- ben zelfstandig maar vind het leuk om in een team te werken.

En een slechte eigenschap die je ook positief kunt uitleggen:
- ik ben niet goed in mensen in de rede vallen enzo. Dus als er een lange rij staat en oma staat met haar kleinkind bij de kassa om een film uit te zoeken (en het duurt lang) dan zou ik best lang wachten tot ze iets hebben uitgezocht. Ik vind het dan lastig om te vragen of ik alvast de volgende persoon mag helpen.

Als je jezelf geschikt vindt dan ben je al een heel eind.

Andere kleine dingen: niet aan je haar zitten, haren vast doen indien mogelijk, niet spelen met het touwtje van je jas etc.

En vooral die boeman veel vragen stellen over de inhoud van het werk, dat komt heel geinteresseerd over en dan is hij voornamelijk aan het praten.

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl


Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 20:51

Als je met een t shirt een strak truitje bedoeld met een kleine opdruk dan is het best prima. Tenslotte ben je 16 en dan vind ik dat nog wel kunnen.

Over die eerste paar minuten is absoluut waar:
kom op tijd, ongeveer 10 a 5 minuten vooraf
geef een stevige hand, kijk hem aan en glimlach,
wees ook aardig tegen de andere mensen die je misschien tegenkomt, bijvoorbeeld als iemand vraagt of je thee wilt dan zeg je met een grote glimlach: heel graag dank je wel.

Straal vriendelijkheid uit!

Klinkt trouwens als een hele leuke bijbaan!

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie