afspraken nakomen is een kunst

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

afspraken nakomen is een kunst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-02 11:51

Ik zit me weer op te vreten. enige tijd terug een afspraak met iemand, maar die persoon vond roken belangrijker dan afspraak. het gevolg was dus een uitgestelde afsrpaak naar de volgende dag.
Nu met dezelfde persoon weer een afspraak. Om 11 uur, oftewel 49 minuten geleden had die afspraak moeten beginnen.
Het enige nette hieraan is, is dat die persoon heeft medegedeeld dat het later zou worden (nou ja, een ander is gestuurd om het mij te vertellen).
Hoe kan ik netjes, doch dringen, verzoeken/vertellen dat ik hier goed zat van ben? Het is een collega, dus te vriend houden moet wel. Het gebeurt namelijk elke keer, soms slechts 10 minuten, soms 20 minuten, maar de laatste tijd dus ook 2 keer veel te laat.

Inmiddels 51 minuut te laat. Ik ga zo lunchen.

puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 11:54

Hm, hoe groot kan een sigaret zijn als de afspraak daardoor naar de volgende dag verplaatst moet worden Verward

Kan je die persoon daar niet op aanspreken, dat je dat erg vervelend vindt, en dat er op deze manier niet met hem/haar te werken valt?
Zou dat toch niet zomaar accepteren hoor ..

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 11:58

Waarom te vriend houden?
Hij moet op tijd zijn, gewoon zeggen dat je er flauw van bent.

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 12:01

Voor vriendschap is wederzijds respect nodig. En van een collega mag je ook respect vewachten. Gewoon zeggen dat je ook wel iets beters te doen hebt dan op hem wachten en dat hij de volgende keer maar moet bellen wanneer hij eraan komt, kijk jij wel of je op dat oment tijd ervoor hebt.

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-02 12:10

inmiddels 1 uur en 7 minuten te LAAT.

En wat betreft die sigaret, het was niet alleen die sigaret, ik zeg na 30 minuten gewachte te hebben tegen iemand, waar is persoon X?
Oh, die zit daar en daar te roken. Goed, ik dus erheen, deed alsof ik stomverbaasd was dat ik die daar tegenkwam (ik rook namelijk niet), en toen zag ik dat er gekletst werd, de sigaret was uiteraard al lang op.
Dus toen heb ik nog 45 minuten g ewacht, maar ik ga wel op tijd naar huis. Vandaar de volgende dag opnieuw afgesproken.