wat geeft jullie de zin voor het leven?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

wat geeft jullie de zin voor het leven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-02 20:44

Okey,
ik moet na de vakantie een werkstuk voor godsdienst inleveren en ik moet o.a. een heel a4-tje vol weten te schrijven, wat mij de zin geeft voor het leven!
Na 4 regels weet ik echt totaal niks meer te verzinnen, wat enigszins nutig is.

Dus misschien dat jullie kunnen vertellen wat jullie de zin voor het leven geeft... Schijnheilig

Kath_

Berichten: 1909
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 20:54

uhh ik denk dat je gwoon een banketstaaf verhaal moe schrijve waarvoor je allemaal leef
bijv dat je leeft om lol te maken
of dat je leeft om op toscar te rijden
dat soort dingen denk ik

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 20:59

De zin van het leven bestaat er voor mij uit dat ik mezelf allemaal korte termijn-doelen stel. Zo blijf ik scherp en heb ik elke keer iets om naartoe te leven of te werken. Wat 'later' betreft heb ik alleen vage toekomstdromen, geen groot geheel, gewoon wat dingetjes die ik ooit wel zou willen doen. Maar idd, ik denk dat ik scherp blijf door energie te halen uit die kleine tussendoelen, en steeds weer dingen te bedenken om naar uit te kijken. En soms ook even niet, dan vind ik het wel prima zoals het is. Totdat er weer een nieuwe uitdaging komt.

Maar dat is ook wel eens anders geweest hoor. Ik heb ook tijden gehad dat ik maar met moeite kon bedenken waarvoor ik nog op deze wereld was. Niet dat ik het serieus zat was om te leven, maar dat ik gewoonweg niet wist waar ik naartoe moest, welke kant ik op moest. Toen heb ik geleerd om korte termijn-doelen te stellen, en ik moet zeggen dat ik nog elke dag blij ben dat ik die tip ooit heb gekregen!

Oei, wat een vaag verhaal... Hoop dat je er iets mee kunt...

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 21:04

Het leven heeft geen zin. En ik heb er daarom ook helemaal geen zin in..! (maar ja, das zeker te kort voor een werkstuk Knipoog).

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 21:06

ik leef omdat ik super gelukkig ben met mijn vriendin en de rest gaat ook weer beter.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-02 21:08

en daarmee moet ik dus een A4 vol krijgen... *zucht* nog 5 dagen om te verzinnen...
trouwnes, moet ook nog 5 andere dimensies maken... Schijnheilig

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 21:12

Anders schrijf je een stuk over hoe erg religie de mensheid de verdoemis in heeft geholpen door al die onwaarheden te verkondigen en onze emoties en driften te onderdrukken Knipoog .

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 21:13

Het leven heeft volgens mij echt wel een zin, waarom lopen er anders zoveel mensjes rond op deze wereldbol?
Alleen ik zou niet zo kunnen zeggen wat voor eenieder de betekenis is.
Ik denk dat je met een bepaald doel op de wereld komt, en zodra je dat doel hebt bereikt heb je aan je doel voldaan. En kan het dus zijn dat mensen sterven.
Ik vind zelf dat als je vind dat je leven niet is wat je graag zou willen, dat je er zelf iets aan moet doen. Of je moet accepteren dat het nooit zo zal zijn hoe jij het graag zou willen, of je moet zorgen dat het dat wel wordt.
En ik denk dat je geluk moet kunnen ervaren. En let wel : geluk zit in kleine dingen.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-02 21:15

Prima schreef:
Anders schrijf je een stuk over hoe erg religie de mensheid de verdoemis in heeft geholpen door al die onwaarheden te verkondigen en onze emoties en driften te onderdrukken Knipoog .


Ik vertelde die man, dat ik niet geloofde (qua een godsdienst) en toen noemde hij mij gewoon "zielig!"
Misschien wel een idee...
maar... toch een voldoende nodig! Schijnheilig

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 21:26

Mickey schreef:
Het leven heeft volgens mij echt wel een zin, waarom lopen er anders zoveel mensjes rond op deze wereldbol?


Omdat de mensjes die er al zijn zin aan hun leven proberen te geven door sex met elkaar te hebben en tja....daar komen weer nieuwe mensjes van he Tong uitsteken Tong uitsteken

Druif_01

Berichten: 8835
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 21:39

de zin van het leven, dat is voor iedereen anders, niemand heeft dezelfde zin in het leven, ja sorry hoor, ik heb het nu ff geprobeerd maar kan er echt geen A4-tje meer vol krijgen haha neem een kleiner blaadje en zeg: het is gekrompen in de was Haha!
maar mijn zin in het leven is mijn vriend! hij is mijn steun en toeverlaat

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 21:40

Om andere mensen te helpen, voor god, voor dieren, voor weet ik veel wat verzin maar een eind weg Lachen

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 21:44

pfffff wat een vraag he Haha!
op dit moment vooral me 'zus' en chat Lovers aan hun kan ik al mijn problemen ,gewoon alles kwijt Lachen
verder ... mijn ouders,familie , vrienden tja eeeeeeum verder weet ik het niet echt op dit moment .
mis schiet er me zo nog iets naar binne Haha! dan lat ik je het nog wel ff weten suc6 er iniedergeval mee Haha!

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 23:01

De zin van het leven bestaat voor mij niet uit een persoon, of een ding, of een dier. Het is alles bij elkaar. Er is vast een reden voor zijn dat ik 18 jaar geleden op de wereld gezet ben, dus maak ik er maar wat van. Leven doe je met vallen en opstaan, iedereen heeft wel eens een dipje, iedereen ziet de zin van het leven wel eens niet in. Vooral in de puberteit heb je last van deze dipjes, omdat je op die leeftijd de rest van je leven gaat vormen, je karakter gaat vormen, je normen en waarden...

Toen ik het idee had een beetje uit die puberteit te zijn, ook al heb ik, zoals iedere 18-jarige wel eens puberbuien, het wordt toch minder op een gegeven moment, heb ik wel eens nagedacht over wat nou de zin van het leven is. Wat nou de zin van mijn leven is. Ik heb jarenlang geleefd voor de paarden, ik wilde niets anders dan naar Deurne. Toen ik een tijdje geleden erachter kwam dat die paarden toch niet alles waren, ben ik daar vooral over gaan nadenken. Wat wil ik nou met mijn leven? Wat moet ik nu verder? En om eerlijk te zijn, ik had geen idee. Toen ben ik uiteindelijk op het idee gekomen dat er gewoon geen zin van het leven is. Of eigenlijk is er wel een zin van het leven: De zin van het leven is je leven leven op je eigen manier. Iedereen doet dat anders, iedereen struikelt over andere obstakels, iedereen maakt wel eens iets rots mee, maar iedereen doet zijn best om gelukkig te zijn. Dat is uiteindelijk alles wat men wil: gelukkig zijn. Dus doe zoveel mogelijk dingen waardoor jij denkt dat je gelukkig kunt zijn. Hou je van paarden? Ga paardrijden voor je leven. Ben je ongelukkig op je school, wil je iets anders? Stop ermee, en begin aan iets anders. Maak geen problemen van dingen die helemaal geen probleem hoeven te zijn!

Nogmaals: de zin van het leven is je leven leven op je eigen manier!

Wat denk je, heb je hier wat aan of heb ik voor niets spierpijn in mijn vingers gekweekt? Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 23:28


SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 23:39

goeie vraag, leuke terugvraag is misschien: moet het leven wel zin hebben?

Prima schreef:
Anders schrijf je een stuk over hoe erg religie de mensheid de verdoemis in heeft geholpen door al die onwaarheden te verkondigen en onze emoties en driften te onderdrukken Knipoog .
dat heeft niet religie, maar de mens zelf gedaan.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-02 23:53

okey, denk dat dit een leuk werkstuk wordt... Schijnheilig

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 00:43

Mijn doel in mijn leven en de kleine dingen die tot geluk lijden, die me aan het lachen maken.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 01:58

Heel kort: mijn dochter!

Voor de rest weet je hoe het in elkaar steekt! Huilen

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 07:34

Mijn vriend....die steunt me echt zo goed...heb wel eens een k*t periode en dan ben ik heel onzeker en is alles negatief en dan helpt hij me prima!!

De lieverd hielp me zelfs toen ik problemen had met me ex(wimpie), terwijl ik toen helemaal niet met joe(me vriend van nu)had, maar wel met wimpie!!
Het is echt een schat, zonder de paardjes kan ik ook echt niet vooral niet als ik niet lekker in me vel zit

En dan nog me vriendinnen, maarja dat is denk ik ook wel logisch dat die je steunen door dik en dun

Maar toch geeft Joey de meeste zin in me leve Lovers

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 10:05

De zin van het leven is voor mij geen vriend en zelfs geen paard... mochten die wegvallen dan zou mijn zin van het leven ook wegzijn.. en dat is natuurlijk onzin. (mooi woord in dit verband Knipoog )
Waar ik voor leef is om uitdagingen waar te maken, om zoveel mogelijk dingen te doen waar ik gelukkig van wordt.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 10:55

Ik kan hetzelfde antwoord geven als Karin, zij heeft het mooi verwoord maar bij mij is het precies zo. Alleen heb ik wel een heldere toekomstdroom.

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 11:01

Mijn zin in het leven is bewijzen dat ik wel succesvol kan zijn..

Vroeger heb ik het heel zwaar gehad met school, ik werd gepest en mij werd verteld dat ik het nooit zou redden in het leven, omdat ik dom zou zijn..

Inmiddels heb ik al die eikels wel even laten zien dat ik zeker wel succesvol kan zijn.. Ik heb een goede baan ( op HBO niveau ) een vast contract voor onbepaalde tijd en alles wat ik me maar kan wensen.

Verder leef ik in gezondheid en heb ik mijn familie dicht bij me.. Wat wil een mens nog meer?

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 11:08

Laura schreef:
De zin van het leven is voor mij geen vriend en zelfs geen paard... mochten die wegvallen dan zou mijn zin van het leven ook wegzijn.. en dat is natuurlijk onzin. (mooi woord in dit verband Knipoog )
Waar ik voor leef is om uitdagingen waar te maken, om zoveel mogelijk dingen te doen waar ik gelukkig van wordt.


Dit wilde ik zeggen, je kan toch eigenlijk niet leven voor een persoon of dier.. Met andere woorden als deze personen/dieren komen te overlijden is jouw zin in het leven weg.

Iedereen leeft voor zichzelf, iedereen probeert het zichzelf naar de zin te maken. Niemand leeft voor een ander, dat zou ook niet goed zijn.

Leef je bijvoorbeeld in een familie van 20 personen die allemaal voor elkaar leven, gaat er eentje dood pleegt de rest zelfmoord...

Nee, zo is het niet, elk mens is een egoïst en laat nooit iets ten koste van zichzelf gaan. Het is maakt je gelukkiger als de mensen die dichtbij je staan ook gelukkig zijn. Daarom help je je naasten uit de put, de achterliggende gedachte is dus gewoon dat je daar ook jezelf mee helpt. Je houd van de persoon, persoon blij, jij blij.


pfff wat een langdradig verhaal..

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 13:56

Het leven is maar betrekkelijk daarom probeer ik er alles uit te halen en vooral NU te leven.

Probeer het voor mezelf en de mensen waar ik om geef zo fijn mogelijk te hebben en je zal mij ook niet gauw ruzie zien maken. Iedereen krijgt z´n portie gelukkige en vervelende momenten dus waarom het elkaar ook nog moeilijk maken. Zonder diepe dalen heb je ook geen grote hoogtes, daar moeten we allemaal doorheen, maar wel met een positieve benadering.

Morgen kan je laatste dag zijn..

De zin van mijn leven is dus om er elke dag zoveel mogelijk uit te halen! (Wat soms best vermoeiend is, want het slapen lijdt er wel onder Haha!.)