Kinderen en ouders

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Re: Kinderen en ouders

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 20:58

Prima schreef:
Ik vind dus dat kinderen opgevoed moeten worden door de ouders van de ouders. Of in iedergeval moeten zij meer 'inspraak' krijgen binnen het opvoeden.

Daar ben ik het dus absoluut niet mee eens!

Ik zou het mijn kinderen (later als ik groot ben Tong uitsteken ) dus echt niet aan willen doen om door mijn ouders of schoonouders laten opvoeden. No way!

Ik vind ook dat het niet uitmaakt hoeveel "ervaring" oudere mensen hebben.
Ik geloof dat ik daar ooit eens een mooie ondertitel van heb gezien.
iets van 25 jaar ervaring zegt niets als je het al die tijd fout hebt gedaan!


Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 21:05

Maar als je vind dat er telkens wat wordt vergeten, waarom vind je dan niet dat mensen eerst wat moeten maken van hun leven voordat ze aan kinderen beginnen.


Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Re: Kinderen en ouders

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 21:07

Prima schreef:
De zoektocht naar wie je bent en alles op een rijtje zetten enzo, dat doe je niet eens in 25 jaar. Laat staan in 10 jaar. Misschien in 50 jaar.

Dat kun je niet zo stellen.
Ik denk dat je heel veel van jezelf kunt ontdekken/leren. Tijd speelt daarin geen rol.
Volgens mij is het juist datgene wat je in je leven tegenkomt. En wat je ervan leert. En of je nu 50 jaar een hoop rotzooi over je heen hebt gehad en er niets van hebt geleerd, of je hebt10 jaar lang ellende mee gemaakt, maar er wel je les uit getrokken.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 21:14

En welke psycholoog heeft dit boek geschreven dan?

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 21:15

Prima schreef:
Ja ik weet dat het niet erg duidelijk is. Ik begrijp het echt volkomen. Lees nog maar eens goed, want het klopt wel allemaal wat ik schrijf (volgens mij dan he?)

Zo ook wel handig zijn hè als je het zelf helder vind. Tong uitsteken
Anders klets het zo moeilijk als je niet weet waar je het over hebt.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 21:19

Prima schreef:
Ik kan het nog uitgebreider en dus duidelijker neerzetten, maar daar denk ik niet dat jullie behoefte aan hebben om je er doorheen te worstelen. Je moet je wel een beetje willen verplaatsen in die theorie, anders heeft discussieren erover geen zin.

Maar volgens mij kunnen we dan dus alleen discussieren als we de uitgebreidde versie hebben.

Maar wie heeft het nu geschreven, ik heb hier ook nog wat psychologie in de boekenkast staan, misschien dat ik het dan ook kan lezen.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 21:36

Ben het met Karin eens. Je zou ze de kost moet geven die niet over hun gevoelens kunnen praten en niet weten hoe ze te uiten.

Nee dat zou ik mijn kind niet aan willen doen.

Maar waarom zou je dan niet zeggen dat mensen niet al jong aan kinderen moeten beginnen, maar wachten tot ze zelf denken het nodige geleerd te hebben zodat ze een kind kunnen opvoeden.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 21:37

Prima schreef:
Klopt helemaal!! Daarom zie je nu al veranderingen en brengen jonge mensen het al een stuk beter af om hun kind op te voeden. Je kan dus beter beginnen bij de jongere generatie. Ons dus!

Ja maar volgens mij had je het er net over dat we het juist aan onze ouders moesten overlaten Verward

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 21:55

Tja en ik wil niet vervelend zijn, maar hoe kom je nu aan deze theorie.
Dat is nog steeds een vraag die we aan je gesteld hebben, en waar ik nog steeds antwoord op zou willen. Lachen

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 22:07

Prima schreef:
Ik probeer gewoon een serieus antwoord te krijgen van jullie, zoals jij die gaf, niet van je hebt je eigen stelling omzeep geholpen en je zegt nu dit en dan weer dat. Je moet het wel willen begrijpen, snapje.
Lieve Prima

Ik ben serieus, en ik zou het graag willen begrijpen. Maar dan moet je wel duidelijk zijn.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 22:12

Prima schreef:
Toen kwam 1 van jullie met de opmerking; wie voed dan die kinderen op. Nou die overgang hoeft dus niet in 1 keer te gaan. Dat is dus de bewustwording die voor iedereen moet gelden. Bovendien, met deze theorie zal je op jongere leeftijd al aan kinderen denken en dus zijn de grootouders ook wat jonger. (wellicht zijn wij dat dan al en hebben we al weer wat meer ervaring met opvoeden en met deze theorie)

Maar los je het probleem dan niet op daar mensen op een latere leeftijd aan kinderen te laten beginnen. Dan heb je de grootouders ook niet als opvoeders nodig.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 22:25

Prima schreef:
En er blijft sowieso alleen 1 ding behouden, namelijk de sexuele taboe die er blijft als je jong bent,

Nu kan ik je toch niet helemaal meer volgen.
Wat nou sexuele taboe?
Ik mag er toch vanuit gaan dat iedereen tegenwoordig toch wel moet doen om te zorgen dat er geen knidjes komen.
Volgens mij kun je dan nog steeds sex hebben zonder gevolgen. Dus dat taboe snap ik niet zo.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 22:42

Prima schreef:
Waarom wordt er dan nog steeds zo moeilijk gedaan bij mensen die 13 zijn en dan al sex hebben?

13 vind ik inderdaad te jong.
Hallo dan ben je nog kind! Dan moet je nog genieten van het kind zijn.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 11:35

Prima
Een ding begrijp ik niet helemaal.

Ik neem aan dat je je kinderen op wil voeden tot zelfstandige mensen die hun verantwoordingen durven nemen.
Maar als je als ouders de verantwoording afschuift op je eigen ouders, dan geef je in mijn ogen toch een verkeerd voorbeeld aan de kinderen.
Die leer je dan toch ook om verantwoordelijkheid bij iemand anders te leggen. Dat doe je zelf immers ook.
Tenminste als je er van uit gaat dat je anderen behandelt zoals jij zelf behandelt wil worden.

Hoe wil je ze dan verantwoordelijkheidsgevoel bij brengen?

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 12:09

Ik blijf nog steeds bij mijn punt dat ik niet vind dat je ouders moet op laten voeden door de grootouders (enkele uitzonderingen daar gelaten). Ik vind dat je eerst voor jezelf dingen op een rijtje moeten hebben en dat je dan pas aan kinderen moet beginnen.
Bij mij in de omgeving wordt ook gevraagd wanneer wij kinderen willen. Ik wil dat nu nog niet, ik kan het kind heus wel opvoeden daar twijfel ik niet aan. Ik denk wel dat ik de nodige bagage heb om een kind op te kunnen voeden. Maar er zijn nog een paar dingen die ik wil doen voordat er kinderen zouden komen (mits die kunnen komen natuurlijk).
Tuurlijk zou ik nu ook een baby kunnen krijgen en die op laten voeden door anderen, maar dat vind ik een te makkelijk afschuifsysteem.
Als je er voor kiest om ouder te worden, moet je ook de lusten en de lasten er van ervaren. En niet het lastige gedeelte van je afschuiven.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 996981, Amazonbot, Antgillya, colinneke, Facebook, marleen_88, Raineri, Stephaniiee_, YandexBot en 232 bezoekers